ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در اوکراین

رشته پرتودرمانی در اوکراین

با شروع جنگ در شرق اروپا، تحصیل رشته پرتودرمانی در اوکراین منطقی به نظر نمی رسد در حالی که در گذشته شرایط متفاوت بود. اوکراین به عنوان یکی از کشورهای منطقه شرق اروپا، شرایط نسبتا مناسبی را برای تحصیل دانشجویانی که بودجه کافی در اختیار نداشتند فراهم می کرد اما در حال حاضر و با شروع جنگ میان این کشور و روسیه، شرایط به طور کلی تغییر پیدا کرده است و به همین دلیل نمی توان این کشور را به عنوان یکی از گزینه های مهاجرت به خارج از کشور در نظر گرفت. با پایین گرفتن تنش ها میان این دو کشور، انتظار می رود که شرایط به طور کلی دچار تحول شده و شرایط بهتری برای ورود به این کشور ایجاد شود.

آنچه که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ارائه خواهند کرد، گزیده ای است از آنچه تا پیش از شروع جنگ در این کشور حکم فرما بوده است و به همین دلیل ممکن است این اطلاعات با شرایط کنونی همخوانی چندانی نداشته باشد تا آن که شعله های آتش جنگ در این کشور خاموش شود. انتظار می رود که با کاهش تنش ها در منطقه، اوکراین بار دیگر به یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی بدل شود.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کشور اوکراین چگونه است؟
  • آیا اوکراین را می توان به عنوان مقصد مهمی برای مهاجرت تحصیلی معرفی کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور برای یک دانشجوی خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این کشور به عنوان پرتو درمانگر کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای جدا شده از شوروی است و به همین دلیل، نظام آموزشی این کشور متاثر از نظام آموزشی همان حکومت است. باید در نظر داشت که در اوکراین، برای رسیدن به هر یک از مقاطع دانشگاهی، دانشجویان باید ابتدا در آزمون های موسوم به پادفک نمره قبولی را به دست آورند و سپس وارد دانشگاه شوند. هر فرد بسته به شرایط خود می تواند بپذیرد که در این دوره شرکت کرده و سپس آزمون دهد یا آنکه مستقیما در آزمون ها شرکت کرده و سپس در صورت قبولی در آزمون، مقطع تحصیلی خود در دانشگاه را آغاز کند.

مزیت اصلی شرکت در دوره های پادفک برای دانشجویان آن است که در طول این دوره می توانند به زبان اوکراینی نیز تسلط پیدا کنند و در نتیجه نیازی به ارائه مدرک زبان نیز نخواهند داشت و به همین دلیل است که گفته می شود تحصیل در اوکراین بدون مدرک زبان نیز ممکن است.

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشگاه های زیادی در اوکراین وجود دارد که البته هیچ یک از آن ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست اما در اروپا از جایگاه مناسبی برخوردار هستند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در اوکراین برای افرادی مناسب است که برای ورود به دانشگاه های اوکراین، برنامه بلند مدت اقامتی در اروپا دارند و نمی خواهند برای کار و ادامه تحصیل به ایران بازگردند. در مسیر مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل امتیازات زیادی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

امتیازات تحصیل رشته پرتودرمانی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اوکراین

آنچه اوکراین را از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر متمایز می سازد، هزینه هایی است که دانشجویان برای دریافت مدرک تحصیلی خود پرداخت می کنند. این هزینه ها را نباید صرفا به هزینه تحصیل و شهریه دانشجویان ختم کرد بلکه باید در نظر داشت که هزینه زندگی روزمره آن ها نیز بخشی از هزینه های پیش رو است.

برای دانشجویان خارجی، هزینه تحصیل در اوکراین در رشته پرتودرمانی، بین 1500$ تا 3600$ (دلار) در سال است و کمتر کشوری را می توان یافت که با چنین هزینه ای امکان تحصیل را برای دانشجویان خارجی فراهم کند. از طرف دیگر، هزینه زندگی در این کشور نیز حدود 250$ تا 300$ (دلار) در ماه است و به همین دلیل می توان اوکراین را یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی نامید. به دانشجویان خارجی در اوکراین فرصت کار ضمن تحصیل نیز داده شده است که از این طریق می توان تقریبا همه هزینه های زندگی در این کشور را تامین کرد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اوکراین

شرایط کار یک پرتودرمانگر در اوکراین

با شروع دوره فارغ التحصیلی در اوکراین، به ویژه در رشته ای مانند پرتودرمانی، فرد به سرعت می تواند جذب بازار کار شده و در این کشور کار کنند. یک پرتودرمانگر در اوکراین به طور متوسط 61600UAH (هریونیا) در ماه درآمد دارد که به نسبت بسیاری از مشاغل در این کشور درآمدی در سطح عالی به حساب می آید. در چنین شرایطی می توان گفت که اوکراین مقصد خوبی برای کار یک پرتودرمانگر است اما شرایط کلی زندگی در این کشور، بسیاری را مجاب می کند که اوکراین را پس از تحصیل ترک کنند. در صورتی که به فکر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *