ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در برزیل

رشته پرتودرمانی در برزیل

برای همه افرادی که تحصیل رشته پرتودرمانی در برزیل را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند، گزینه های متعددی در دسترس است. این نکته بسیار مهم است که فرد با توجه به شرایط خود بتواند یک گزینه را انتخاب کند و با توجه به این که در کشور برزیل دانشگاه های متعددی این رشته را ارائه می کنند، می توان گفت که برزیل گزینه ایده آلی برای همه افراد با رزومه های تحصیلی متفاوت است. دانشگاه های برزیل در طول سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده اند و امروزه در بسیاری از رشته های تحصیلی توانسته اند بهترین رتبه های ممکن در آمریکای جنوبی را به خود اختصاص دهند.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است چراکه اولا نیازی به شرکت در آزمون های اولیه موجود در مسیر تحصیل پزشکی وجود ندارد و در مرحله بعد تحصیل در رشته پرتودرمانی حدود 2 سال کوتاه تر است. این رشته به شدت با کمبود نیروی کار در کشورهای پیشرفته جهان روبرو شده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که فرد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های معتبر جهان، بتواند وارد بازارهای کار جهانی شود. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در برزیل به عنوان بهترین کشور آمریکای جنوبی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در برزیل چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته پرتودرمانی کدامند؟
  • آیا تحصیل در برزیل به مانند سایر کشورهای آمریکایی گران است؟
  • فرایند رسیدن به کار پس از تحصیل در برزیل چگونه است؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در برزیل

زبان پرتغالی زبان رسمی مردم برزیل است و افرادی که در این کشور قصد ادامه تحصیل دارند، با یادگیری زبان پرتغالی می توانند گزینه های بسیاری را در دسترس خود داشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که برزیل یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز به علاقمندان می دهد و این می تواند یک امتیاز برای بسیاری از افراد باشد. یکی دیگر از شروط دریافت پذیرش از دانشگاه های برزیل آن است که فرد حداقل دیپلم 12 ساله را در اختیار داشته باشد تا بتواند در مقطع کارشناسی در این رشته به ادامه تحصیل بپردازد.

برای تحصیل در برزیل در رشته پرتودرمانی، حدود 16 گزینه ایده آل وجود دارد تا متقاضیان بتوانند با توجه به رزومه تحصیلی خود، یکی از آن ها را انتخاب کنند. دانشگاه سائوپائولو در برزیل به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته پرتودرمانی رتبه 92 جهان را به خود اختصاص داده است و این نشان از قدرت این دانشگاه در این رشته دارد. سایر دانشگاه های برزیل اگرچه نتوانسته اند رتبه های عالی را به دست آورند، اما همچنان از بهترین دانشگاه های آمریکای لاتین هستند.

بهترین دانشگاه های برزیل در زمینه رشته پرتودرمانی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در برزیل

افرادی که برزیل را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط خود در این کشور از نظر مالی به دست آورند چراکه قوانین حاکم در برزیل برای دانشجویان خارجی، به شدت زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. دانشجویان خارجی در برزیل باید مجوزهای لازم برای کار را از دانشگاه و همچنین اداره کار برزیل دریافت کنند و به همین دلیل نمی توان به قطعیت گفت که دانشجویان در برزیل فرصت کار ضمن تحصیل را خواهند داشت. متوسط هزینه های زندگی در این کشور در حدود 450$ (دلار) در ماه است.

از طرف دیگر باید به شهریه دانشگاهی در این کشور نیز توجه داشت به طوری که در رشته پرتودرمانی، شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی بین 3500$ تا 7600$ (دلار) در سال متغیر است و کمتر دانشجویی می تواند به بورسیه های تحصیلی دسترسی داشته باشد به ویژه آن که دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پرتودرمانی خارج از دانشگاه سائوپائولو باشد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در برزیل

شرایط کار پرتودرمانگرها در برزیل

افرادی که مهاجرت به برزیل را از طریق تحصیل تجربه کرده اند، می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، مراحل رسیدن به کار را نیز طی کنند تا بتوانند به عنوان نیروی کار اقامت این کشور را به دست آورند. باید در نظر داشت که شرایط کلی زندگی در برزیل نسبت به دهه گذشته بسیار پیشرفت کرده است اما همچنان فاصله زیادی میان استانداردهای زندگی در این کشور با کشورهای پیشرفته جهان وجود دارد.

یک پرتودرمانگر در برزیل به طور متوسط 23800BRL (رئال برزیل) درآمد کسب می کند و به همین دلیل می تواند از نظر اقتصادی شرایط مناسبی را برای خود فراهم آورد. با این حال شاید بتوان گفت که تحصیل در برزیل شرایط مناسب تری نسبت به کار در این کشور دارد. در صورتی که در جستجوی بهترین کشورهای جهان برای زندگی خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *