ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در بلاروس

رشته پرتودرمانی در بلاروس

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در بلاروس به مانند سایر رشته های تحصیلی در این کشور بسیار متفاوت از کشورهای تراز اول جهان است. بلاروس یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است و مهاجرت ها به این کشور به ویژه از طریق تحصیل به صورت قابل توجهی افزایش یافته. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که بلاروس یکی از کشورهایی است که کیفیت تحصیل در آن چندان بالا نیست و همچنین نمی توان از آن به عنوان دروازه ورود به اروپا و کشورهای برتر جهان یاد کرد. دانشگاه های بلاروس در طول سال های اخیر پیشرفت چندانی را تجربه نکرده اند و این نکته ای قابل تامل برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از زیر رشته های گروه پزشکی، شرایط بسیار مناسبی برای پذیرش ایجاد می کند و به همین دلیل می توان این رشته را به افرادی که توانایی شرکت در آزمون های ورودی پزشکی ندارند، پیشنهاد کرد. در بسیاری از کشورهای جهان برای پذیرش دانشجویان در رشته پرتودرمانی، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نیست و این برگ برنده ای برای رسیدن به این کشور است. با همه کمبودهایی که در بلاروس وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در بلاروس را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در بلاروس چیست؟
  • بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلاروس چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی با دریافت مدرک خود، در بلاروس کار کرد؟

نحوه دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در بلاروس

در صورتی که فردی دیلپم 12 ساله داشته باشد و همچنین مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کرده باشد، قادر خواهد بود که در دانشگاه های بلاروس و در رشته پرتودرمانی دریافت پذیرش کند. باید توجه داشت که برخی از دانشگاه های بلاروس برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی، درخواستی برای دریافت مدرک زبان نیز ندارند و این مسئله باعث سهولت بیشتر دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می شود.

باید در نظر داشت که در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های بلاروس در رشته پرتودرمانی موفق به دریافت جایگاه علمی نشده اند و این مسئله نشان از کیفیت نه چندان بالای تحصیل در این کشور دارد. باید در نظر داشت که بسیاری از علاقمندان به کار در ایران پس از تحصیل در بلاروس نمی توانند به این خواسته خود دست پیدا کنند چراکه دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست. طول دوره 4 ساله تحصیل در بلاروس در رشته پرتودرمانی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و این یکی از معدود امتیازاتی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد.

برخی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در بلاروس به همراه دارد عبارتند از:

مهم ترین امتیازات تحصیل در بلاروس

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلاروس

بلاروس یکی از متحدان روسیه در طول جنگ علیه اوکراین بوده است و بیش از همه کشورهای جهان از این مسئله ضربه دیده است. اقتصاد بلاروس به شدت تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته است و ممنوعیت های معامله با این کشور سبب افت شدید ارزش واحد پول این کشور شده است. این مسئله سبب شده است تا هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند. در حال حاضر بلاروس برای پذیرش دانشجویان در رشته پرتودرمانی، شهریه ای در حدود 1800$ تا 2300$ (دلار) را در نظر گرفته است اما شانس دریافت بورسیه در این کشور بسیار اندک است.

هزینه های زندگی در این کشور بسیار اندک است و بسیاری از دانشجویان با در اختیار داشتن 200$ (دلار) در ماه نیز می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را انتخاب کنند. باید در نظر داشت که بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و این مسئله می تواند مشکلات مالی آن ها برای زندگی در این کشور را به حداقل برساند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلاروس

شرایط کار یک پرتودرمانگر در بلاروس

افرادی که مدرک تحصیلی خود را از بلاروس دریافت می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این کشور می تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین معایب این مسیر، شرایط کار در این کشور است. بسیاری از شهرواندان بلاروس نیز نمی توانند در این کشور به راحتی به کار برسند و این یک تهدید بزرگ برای مهاجران خارجی است. با این حال شرایط رشته پرتودرمانی می تواند متفاوت باشد چراکه به شدت با کمبود نیروی کار روبرو است. با همه این تفاسیر نمی توان به افراد زیادی توصیه کرد که بلاروس را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کنند و به علاقمندان به تحصیل در این کشور توصیه می شود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *