ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در بلژیک

رشته پرتودرمانی در بلژیک

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در بلژیک گزینه های بسیار مناسب از نظر علمی در دسترس علاقمندان به این کشور قرار دارد. بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که مخاطبان خاص خود را دارد و افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور را دارند. دانشگاه های بلژیکی در بسیاری از رشته های تحصیلی موفق به کسب رتبه های بین المللی عالی شده اند و این امتیازی است که باید به آن توجه ویژه داشت. از جمله مزیت های انتخاب بلژیک به عنوان مقصد تحصیلی آن است که دانشجویان می توانند به زبان های مختلف و البته پر کاربرد جهانی در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. بدون تردید در عصر حاضر، بلژیک یکی از ده کشور برتر اروپایی برای زندگی به حساب می آید.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از شاخه های علوم پزشکی در سال های اخیر بیش از این که مورد توجه دانشجویان قرار گیرد، مورد توجه صاحبان بیمارستان ها بوده است چراکه با کمبود شدید نیروی کار در این زمینه روبرو شده اند. متقاضیان استفاده از توانمندی های این دسته از پزشکان به صورت قابل توجهی افزایش یافته و این متناسب با تعداد پزشکان در دسترس در این زمینه نیست. در چنین شرایطی و با توجه به رتبه های دانشگاه های این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله پرتودرمانی در بلژیک را به عنوان یک رشته کلیدی، مورد مطالعه قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در بلژیک چیست؟
  • آیا دانشگاه های بلژیک در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلژیک چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند غیر اروپایی، پس از تحصیل در بلژیک به کار مشغول شد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در بلژیک

برای علاقمندان به تحصیل رشته پرتودرمانی باید بسیار مهم باشد که دانشگاه محل تحصیل آن ها از نظر علمی شرایط خوبی را دریافت کرده باشد چراکه رشته مورد توجه آن ها به طور دائمی در حال پیشرفت و بروز رسانی است و دسترسی به این اطلاعات جدید است که می تواند فرد را وارد بازار کار کند. در حال حاضر دانشجویان زیادی آمادگی تحصیل در بلژیک را دارند اما به دلیل داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، این کشور را از دامنه کشورهای مورد نظر خود خارج می کنند.

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشگاه های بلژیک نیز به مانند اکثر دانشگاه های جهان، یک دوره 4 ساله را در نظر گرفته اند ولی این تفاوت عمده در این کشور وجود دارد که دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می توانند به زبان های آلمانی، هلندی، فرانسوی یا انگلیسی درخواست خود را ثبت کنند در حالی که در اکثر کشورهای جهان چنین تعدد انتخابی وجود ندارد.

دانشگاه کاتولیک لئون به عنوان بهترین دانشگاه بلژیک در رشته پرتودرمانی شناخته می شود که رتبه سوم اروپا و 30 جهان را در اختیار گرفته است. دانشگاه آزاد بروکسل رتبه 168 را به خود اختصاص داده است و دانشگاه کاتولیک لئووین نیز رتبه 198 را در اختیار گرفته است. سایر دانشگاه های برتر بلژیک برای تحصیل در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

دانشگاه های برتر بلژیک برای تحصیل در رشته پرتودرمانی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلژیک

بلژیک به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروئپایی برای تحصیل، هزینه های چندان زیادی را پیش روی دانشجویان خارجی قرار نداده است و همین مسئله می تواند یک برگ برنده برای بسیاری از علاقمندان مهاجرت به بلژیک باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرتودرمانی در این کشور را دارند، بسته به دانشگاهی که قصد اخذ پذیرش از آن را داشته باشند، باید شهریه ای در حدود 1950€ تا 7600€ (یورو) در سال را به دانشگاه پرداخت کنند. این مسئله سبب می شود تا دانشجویان بیش از پیش به تحقیق در این رابطه به صورت اختصاصی نیاز داشته باشند.

هزینه زندگی در بلژیک نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای برتر اروپایی از 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه برای یک دانشجو متغیر است ولی در برخی از شهرهای این کشور از جمله بروکسل، هزینه های زندگی دانشجویی ممکن است به 1500€ (یورو) در ماه نیز برسد. دانشجویان مقطع کارشناسی در این کشور نباید به دریافت بورسیه تحصیلی امید چندانی داشته باشند در حالی که شرایط کار ضمن تحصیل برای آن ها فراهم است.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلژیک

شرایط کار پرتودرمانگرها در بلژیک

با پایان یافتن دوره تحصیل در کشور بلژیک، فرد این فرصت را خواهد داشت که در این کشور به کار مشغول شود و از نظر قانونی هیچ منعی برای او وجود ندارد. یک پرتودرمانگر در بلژیک به طور متوسط به درآمدی در حدود 17100€ (یورو) در ماه دسترسی دارد که او را در سطح بین المللی نیز در دسته افرادی قرار می دهد که سطح درآمدی بسیار خوبی در اختیار خود دارند. در حال حاضر مهاجرت یک پروسه کاملا قانونی است و نیاز به اطلاعات کامل دارد؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *