ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در تاجیکستان

رشته پرتودرمانی در تاجیکستان

شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در تاجیکستان به گونه ای است که نمی توان انتخاب آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد. انتخاب تاجیکستان توسط افراد باید وابسته به دلایل مشخصی باشد که هر فرد باید پاسخ دهد به چه دلیل می خواهد این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند و چرا سایر کشورهای جهان را برای ورود خود به دنیای جدید استفاده نمی کنند. در حال حاضر شرایط مهاجرت به تاجیکستان در حال حاضر مساعد است و چالش های زیادی پیش روی علاقمندان به ورود به این کشور نیست اما آیا این مسیر آسان اهمیت کافی برای انتخاب شدن دارد یا خیر؟ دانشگاه های تاجیکستان از نظر علمی شرایط مناسبی در اختیار ندارند و در رتبه بندی های جهانی اثری از آن ها دیده نمی شود.

در حال حاضر رشته پرتودرمانی یکی از رشته های تحصیلی است که اهمیت بسیار زیادی در دنیای پزشکی دارد و به همین دلیل افراد باید در شرایطی در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند که شرایط بهتری برای تحصیل دارد و آن ها می توانند بهترین داده های روز جهان را در این رابطه دریافت کنند. در دانشگاه های تاجیکستان نمی توان انتظار داشت که فرد به چنین خواسته هایی دست پیدا کند. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در تاجیکستان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان چیست؟
  • محدودیت های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان چقدر است؟
  • شرایط کار در تاجیکستان برای پرتودرمانگرها چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان

برای افرادی که قصد تحصیل در کشور تاجیکستان را دارند، باید بسیاری از موارد را روشن ساخت که اولا امکان تحصیل در این کشور به زبان فارسی وجود ندارد و دانشجویان باید در این مسیر به زبان روسی تسلط داشته باشند تا بتوانند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند و این محدودیت در رشته های پزشکی از جمله پرتودرمانی بیشتر است. باید در نظر داشت که تاجیکستان از نظر علمی هیچ دانشگاه مورد تاییدی وجود ندارد و به همین دلیل نمی توان این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی افرادی انتخاب کرد که از نظر علمی شرایط خوبی دارند.

باید در نظر داشت که در حال حاضر برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشگاه ملی تاجیکستان یکی از بهترین دانشگاه های در دسترس است ولی این دانشگاه نیز در بین 1200 دانشگاه برتر جهان در این رشته قرار ندارد و این مسئله باید مورد توجه افرادی باشدکه قصد دارند آینده کاری خود را در کشوری خارج از تاجیکستان رقم بزنند. محدودیت های انتخاب دانشگاه های تاجیکستان در این رشته سبب می شود تا رقابت زیادی در برخی از دانشگاه ها تشکیل شود چراکه بسیاری از متقاضیان خارجی این کشور، افرادی هستند که در کشورهای جدا شده از شوروی زندگی می کنند و به زبان روسی تسلط دارند.

برخی از مهم ترین نکاتی که باید در رابطه با تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان به آن توجه داشت عبارتند از:

نکات تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان

افرادی که رشته پرتودرمانی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور ارزان نیست و دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را در این زمینه پرداخت کنند. هزینه های تحصیل در کشور تاجیکستان در رشته پرتودرمانی، در حدود 3600$ تا 5000$ (دلار) در سال است و دانشجویان شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نخواهند داشت.

باید در نظر داشت که در این کشور می توان ضمن تحصیل به کار مشغول شد و این کمک مهمی به دانشجویان است که بتوانند هزینه های 300$ تا 400$ (دلار) زندگی دانشجویی خود در این کشور را پرداخت کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که تاجیکستان مقصد مقرون به صرفه برای تحصیل نیست چراکه کشورهای زیادی چنین هزینه هایی را از دانشجویان دریافت نمی کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در تاجیکستان

شرایط کار یک پرتودرمانگر در تاجیکستان

برای افرادی که در تاجیکستان تحصیل کرده باشند، کمتر پیش می آید که تمایلی به کار کردن در این کشور نشان دهند چراکه سطح رفاه اجتماعی در این کشور فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که یک پرتودرمانگر 36200TJS (سامانی) در ماه درآمد دارد و در این کشور می تواند شرایط مناسبی داشته باشد ولی باید در نظر گرفت که این مبلغ با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

باید به این نکته اشاره کرد که کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست و نمی توان مهاجرت به تاجیکستان را به بسیاری از افراد توصیه کرد. در صورتی که به دنبال مسیری برای مهاجرت به خارج از کشور هستید و می خواهید بهترین کشورهای جهان را پیش روی خود ببینید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *