ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در قبرس

رشته پرتودرمانی در قبرس

بسیاری از علاقمندان به تحصیل رشته پرتودرمانی در قبرس مسیر ساده ای را برای رسیدن به خواسته خود طی خواهند کرد. قبرس یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر به صورت قابل توجهی مورد توجه شهروندان ایرانی قرار گرفته است و به همین دلیل می توان حساسیت های زیادی را در بین مخاطبین مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در رابطه با این موضوع مشاهده کرد. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که مدرک دریافتی آن ها از دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست ولی در بسیاری از کشورهای اروپایی به تایید رسیده است.

در حال حاضر رشته پرتودرمانی یکی از رشته هایی است که به شدت در بازار کار با کمبود نیروی خبره روبرو است و به همین دلیل است که تحصیل در همین رشته می تواند یک امتیاز بزرگ برای رسیدن به موفقیت در آینده کاری باشد. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، نیازی به تحصیل در دوره پزشکی ندارند و به راحتی می توانند وارد مقطع کارشناسی شده و در پایان همان دوره آماده ورود به بازار کار شوند. در راستای توجه به این خواسته مخاطبان خود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در قبرس خواهند پرداخت.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های قبرس چیست؟
  • آیا دانشگاه های قبرس در رشته پرتودرمانی جایگاه مناسبی را در اختیار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • محدودیتی برای کار پرتودرمانگرها در قبرس وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در قبرس

افرادی که رشته پرتودرمانی را برای تحصیل خود در قبرس انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که رشته تحصیلی آن ها یکی از رشته های پزشکی است و هیچ یک از دانشگاه های قبرس در ایران مورد تایید نیستند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در قبرس به معنای عدم امکان کار در ایران یا ادامه تحصیل است. در چنین شرایطی اما دانشگاه های قبرس مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی قرار دارند و فرد می تواند با دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در این رشته از یکی از دانشگاه های مورد تایید اروپایی، برای کار نیز به ایران بازگردد.

در برخی از دانشگاه های قبرس می توان به زبان آلمانی به ادامه تحصیل در رشته پرتودرمانی پرداخت ولی به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این رابطه باید مدرک معتبر زبان انگلیسی در اختیار داشته باشند چراکه تحصیل در این کشور به بدون مدرک زبان ممکن نیست.

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشگاه قبرس و نیکوزیا بهترین شرایط را دارند اما در رتبه بندی های جهانی، اثری از نام این دو دانشگاه در میان 1200 دانشگاه برتر جهان دیده نمی شود و این مسئله می تواند منجر به دلسردی بسیاری از علاقمندان به این رشته باشد.

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در قبرس

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در قبرس

یکی از مواردی که در هنگام تحصیل در قبرس باید به آن توجه داشت، مجموع هزینه هایی است که دانشجویان باید به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. بسیاری مهاجرت به قبرس را از این جهت انتخاب می کنند که برای تحصیل نیازی به پرداخت شهریه های سنگین نیست. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در ترکیه می تواند بسیار اقتصادی تر باشد و حتی برخی از کشورهای درجه یک اروپایی نیز هزینه های کمتری را از دانشجویان برای تحصیل دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در قبرس باید به صورت کامل توسط فرد پوشش داده شود چراکه دریافت بورسیه در این کشور معنای واقعی ندارد و نمی توان انتظار داشت که فردی به راحتی بتواند به آن دسترسی داشته باشد. با این حال باید به این نکته توجه داشت که هزینه های زندگی در این کشور از طریق کار نیمه وقت در محیط دانشگاه یا خارج از آن قابلیت جبران خواهد داشت.

هزینه های متوسط یک سال زندگی به عنوان دانشجوی خارجی در قبرس در رشته پرتودرمانی به شرح زیر است.

هزینه های اجمالی تحصیل رشته پرتودرمانی در قبرس

شرایط کار یک پرتو درمانگر در قبرس

برای رسیدن به کار در قبرس طی کردن مسیر دشواری پیش روی دانشجویان خارجی در این کشور قرار نخواهد گرفت و این مسئله می تواند یکی از امتیازات مثبت برای تحصیل در این کشور باشد. یک پرتودرمانگر در این کشور به طور متوسط در حدود 3370€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر، مبلغی ناچیز به حساب می آید. شاید از همین رو باشد که نتوان این کشور را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل و ادامه زندگی معرفی کرد. شما نیز در صورتی که به دنبال جدیدترین اطلاعات درباره شرایط زندگی در کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *