ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در مالتا

رشته پرتودرمانی در مالتا

باید صادقانه بیان کرد که تحصیل رشته پرتودرمانی در مالتا از نظر استانداردهای علمی، فاصله زیادی با دانشگاه های برتر جهان دارد. در گذشته ای نه چندان دور، مالتا به عنوان یکی از کشورهایی که به ایرانیان ویزای تحصیلی برای تحصیل در دوره های زبان ارائه می کرد شناخته می شد اما رفتار نامناسبی که شهروندان ایرانی در قبال این اعتماد و درخواست پناهندگی از خود ارائه کرده بودند سبب شد تا این مسیر بسته شود. دانشگاه های مالتا در رتبه بندی های جهانی جایگاهی در اختیار ندارند و به همین دلیل است که نمی توان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی این کشور را به بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور توصیه کرد. دانشجویان خارجی کمی در مالتا مشغول به تحصیل در رشته های مختلف هستند.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی، در مقطع کارشناسی در یک دوره 4 ساله و در مقطع کارشناسی ارشد در یک دوره حدودا 2 ساله ارائه می شود و دانشجویان می توانند حتی بدون شرکت در آزمون های سخت ورودی، وارد این رشته شده و تحصیلات خود را شروع کنند. مالتا به عنوان یکی از کشورهای کوچک اروپایی مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته نیست اما با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در مالتا خواهند پرداخت تا بتوانند ابهامات موجود در این مسیر را برطرف سازند.

  • آیا می توان در دانشگاه های مالتا در رشته پرتودرمانی پذیرش تحصیلی دریافت کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های مالتا در این رشته دارای اعتبار کافی هستند؟
  • فرایند رسیدن به کار برای یک رادیوتراپیست در مالتا چگونه است؟

نحوه دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در مالتا

برای تحصیل در خارج از کشور، فرایند نسبتا مشابهی وجود دارد و دانشجویان علاقمند باید با توجه به شرایط خود، اقدام به دریافت پذیرش از یکی از رشته های تحصیلی در این کشور مورد نظر خود کنند و مالتا نیز شرایط مشابهی دارد. دانشگاه های اندکی در مالتا وجود دارد و به همین دلیل دانشجویان برای انتخاب دانشگاه در این کشور با محدودیت های زیادی روبرو خواهند شد.

دانشگاه مالتا تنها دانشگاهی است که برای تحصیل در رشته پرتودرمانی می توان به آن رجوع کرد و به همین دلیل باید در نظر داشت که با توجه به محدودیت های موجود در زمینه انتخاب دانشگاه، دانشجویان باید رزومه ای فراتر از درخواست دانشگاه را در اختیار داشته باشند تا از این طریق بتوانند فرایند تحصیل در مالتا را برای خود فراهم سازند.

باید به این نکته توجه داشت که رشته پرتودرمانی یکی از رشته های نوین در علوم پزشکی است که به طور مداوم در حال بروزرسانی است و این مسئله سبب می شود تا فردی بتواند به عنوان یک پرتودرمان موفق از دانشگاه فارغ التحصیل شود یا این که با استانداردهای کار در این محیط فاصله داشته باشد. در چنین شرایطی است که گفته می شود مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل در رشته پرتودرمانی چندان انتخاب درستی نیست.

نحوه دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در مالتا

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در مالتا

مهم ترین مسئله ای که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند، هزینه هایی است که باید در طول دوره تحصیل خود پرداخت کنند. تعداد کشورهایی که دانشگاه های آن ها بورسیه تحصیلی را در دسترس دانشجویان قرار می دهند محدود است و مالتا نیز در این دسته قرار نمی گیرد. از همین رو می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در مالتا باید شخصا همه هزینه های خود را پرداخت کنند.

در رابطه با هزینه های زندگی اما در مالتا می توان به کار در حین تحصیل مشغول شد و از این طریق درآمد کافی برای تامین هزینه های روزانه زندگی را به دست آورد. برای کسب اطلاع دقیق تر از شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در مالتا از نظر مالی، برای یک سال تحصیلی، می توان به گراف زیر توجه داشت.

هزینه های کلی تحصیل رشته پرتودرمانی در مالتا

در چنین شرایطی می توان به این نکته اشاره داشت که مالتا یکی از کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل در این رشته است و این در حالی است که دانشگاه های این کشور از نظر اعتبار، در جایگاه مناسبی قرار ندارند.

شرایط کار یک رادیوتراپیست در مالتا

شرایط کار رادیوتراپیست ها در مالتا نیز نمی تواند به راحتی میسر شود چراکه مالتا یکی از کشورهای کم جمعیت اروپا است و به همین دلیل نیاز به کادر درمان در این کشور نیز محدود است. با این وجود یک پرتودرمانگر در این کشور می تواند به طور متوسط 5150€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد و به همین دلیل است که در دسته افراد با درآمد متوسط در این کشور قرار خواهد گرفت. به سادگی می توان گفت که پروسه تحصیل رشته پرتودرمانی در مالتا چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که توصیه می شود برای داشتن انتخابی مناسب تر، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *