ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در نروژ

رشته پرتودرمانی در نروژ

دانشگاه دولتی تحقیقاتی برگن دومین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در نروژ پس از دانشگاه اسلو است که در برگن واقع شده است و امروزه بیش از 4000 کارمند و 18000 دانشجو دارد. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی نروژ است و دارای دانشکده ها و برنامه هایی در تمام رشته های یک دانشگاه کلاسیک از جمله پزشکی و حقوق است. این دانشگاه همچنین یکی از دانشگاه های پیشروی نروژ در بسیاری از علوم طبیعی از جمله تحقیقات دریایی و تحقیقات آب و هوایی می باشد. دانشگاه برگن همواره در یک درصد برتر در میان دانشگاه های جهان قرار دارد.

در حال حاضر دانشگاه برگن که دومین دانشگاه برتر نروژ با توجه به رنکینگ های دانشگاهی بین المللی می باشد، در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 201، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 301، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 199 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 166 است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در نروژ تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در نروژ کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان پرتودرمانی در نروژ چگونه است؟
  • برای تحصیل در نروژ دانشجویان به چه ویزایی نیاز دارند؟
  • اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در نروژ چه رقمی است؟
  • نروژ چگونه کشوری است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ در رشته پرتودرمانی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در نروژرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه اسلواسلو139131
دانشگاه برگنبرگن2103306
دانشگاه علم و فناوری نروژتروندهایم3114330
دانشگاه قطب شمال UiT نروژترومسو4161470

بررسی ها نشان می دهد که چهار دانشگاه فوق الذکر، چهار دانشگاه اول نروژ در میان هشت دانشگاه برتر این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی هستند.

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه اسلو1196110290
دانشگاه برگن201301199166
دانشگاه قطب شمال UiT نروژ351501440440
دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU)401401101369281

مطابق جدول اول، اسلو، برگن، تروندهایم و ترومسو بهترین شهرهای نروژ برای تحصیل در رشته پرتودرمانی می باشند.

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در نروژ

کسی که به عنوان پرتو درمانگر (Radiation Therapist) در نروژ کار می کند معمولاً حدود 140000NOK (کرون نروژ) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پرتو درمانگران در این کشور شمال اروپا بین 64500NOK (کم ترین) تا 223000NOK (بیش ترین) (کرون نروژ) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پرتو درمانگران در نروژ را نشان می دهد:

حقوق سالانه پرتو درمانگران در نروژ

مطابق نمودار فوق، حقوق پرتو درمانگران در نروژ از 774000NOK (کرون نروژ) در سال (حداقل حقوق) تا 2680000NOK (کرون نروژ) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در نروژ

هر دانشجویی که قصد تحصیل در نروژ در یک دوره تحصیلی بلند مدت را دارد باید برای ویزای دانشجویی نروژ (Norway Student Visa) که به آن مجوز دانشجویی نروژ (Norway Student Permit) نیز گفته می شود، درخواست ارائه دهد. این مدرک به دانشجویان این امکان را می دهد که در نروژ زندگی و تحصیل کنند و حتی به کار پاره وقت نیز مشغول باشند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی نروژ
  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش در دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی که نشان دهد متقاضی دارای ابزار مالی کافی برای اقامت در نروژ است
  • اثبات پرداخت شهریه یا اثبات تمکن مالی برای پرداخت شهریه (در صورت لزوم)
  • اثبات محل اقامت
  • چک لیست پرینت شده مدارک مورد نیاز (می توان از وب سایت اداره مهاجرت نروژ (UDI) پرینت گرفت)

پس از دریافت ویزای دانشجویی نروژ (اجازه اقامت برای تحصیل)، دانشجویان اجازه دارند به نروژ سفر نموده و تحصیل خود را آغاز نمایند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در نروژ

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در نروژ

زندگی در نروژ همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی بسیار گران است. این کشور از کشورهای مطرحی همچون کانادا و آمریکا نیز گران تر است. در سال 2020، تنها سوئیس در فهرست گران ترین کشورهای جهان از نظر هزینه های زندگی بالاتر از نروژ قرار داشت. در حال حاضر هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در این کشور اروپایی 1147.51$ (دلار) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود.

وقتی نروژ و ایران را از نظر هزینه زندگی مقایسه کنیم، ملاحظه می نماییم که هزینه زندگی در نروژ به طور متوسط 149.26% گران تر از کشور ما می باشد. اگر این دو کشور را از نظر اجاره بها نیز مقایسه کنیم، در می یابیم که اجاره بها در نروژ به طور متوسط 94.76% بیش تر از ایران است. در حال حاضر، در نروژ، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 10235.04NOK و در خارج از مرکز شهر 8021.30NOK (کرون نروژ) می باشد.

معرفی مختصر کشور نروژ

پادشاهی نروژ (Kingdom of Norway) یک کشور نوردیک در شمال اروپاست که پایتخت، بزرگ ترین شهر و یکی از بهترین شهرهای آن برای تحصیل و کار، اسلو می باشد. این کشور یک مرز شرقی طولانی با سوئد دارد؛ همچنین با فنلاند و روسیه همسایه است. این کشور دارای خط ساحلی وسیعی است که رو به اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنتس است. نروژ روابط نزدیکی با اتحادیه اروپا و آمریکا دارد. نروژ همچنین یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، ناتو، شورای اروپا و شورای شمال اروپا می باشد. همچنین، این کشور بخشی از حوزه شنگن است. نروژ مدل رفاه نوردیک را با مراقبت های بهداشتی-درمانی همگانی و سیستم تامین اجتماعی جامع حفظ می کند و ارزش های آن ریشه در آرمان های برابری طلبانه دارد.

صنعت نفت این کشور حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی (GDP) آن را تشکیل می دهد. نروژ چهارمین کشور دارای بیش ترین درآمد سرانه در جهان در فهرست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است. این کشور یکی از کشورهای دارای کم ترین میزان جرم و جنایت در جهان است. نروژ همچنین در شاخص توسعه انسانی، شاخص آزادی و شاخص دموکراسی دارای رتبه های بسیار بالایی است. همچنین مردم این کشور از شادترین مردمان جهان هستند.

اگرچه اکثریت جمعیت نروژ را نروژی های تشکیل می دهند اما در قرن بیست و یکم مهاجرت بیش از نیمی از رشد جمعیت این کشور را به خود اختصاص داد. در سال 2021، پنج گروه بزرگ اقلیت در کشور نروژ، فرزندان مهاجران لهستانی، لیتوانیایی، سومالیایی، پاکستانی و سوئدی بودند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در نروژ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مزایا و معایب تحصیل در نروژ از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *