ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در شیلی

رشته چشم پزشکی در شیلی

با وجود مقاصد تحصیلی خوبی که برای رشته های علوم پزشکی در آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد، تحصیل در رشته چشم پزشکی در شیلی توصیه نمی شود. با اینحال، نباید غافل شد که تحصیل در این کشور آمریکای لاتین نیز دلایل و مزایای خاص خود را دارد. مطمئنا اکثر دانشجویان بین المللی در شیلی خود را در سانتیاگو پایتخت این کشور می یابند. چشم پزشکی علم مطالعه شرایط پزشکی مربوط به چشم است. چشم پزشکان، پزشکانی هستند که در درمان پزشکی و جراحی این اندام تخصص دارند. اکثر چشم پزشکان برای انجام طیف وسیعی از اقدامات پزشکی و جراحی آموزش می بینند و مدرک می گیرند. اقداماتی که یک چشم پزشک به طور مرتب انجام می دهد به عوامل مختلفی از جمله نوع عمل و تخصصی که در آن کار می کند، بستگی دارد.

برخی از رایج ترین اقدامات روزمره که یک چشم پزشک انجام می دهد شامل تشخیص و نظارت بر شرایط خفیف چشم و بینایی است. آن ها همچنین زمانی را صرف تجویز عینک و لنزهای تماسی برای اصلاح مشکلات بینایی می کنند. چشم ‌پزشکان فوق ‌متخصص تمایل دارند طیف کوچک ‌تری از اقدامات را به صورت روزانه انجام دهند و در عوض بر درمان یک بیماری یا چند بیماری مرتبط تمرکز داشته باشند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در شیلی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در شیلی کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته چشم پزشکی در شیلی چه هستند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در شیلی چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در شیلی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی در شیلی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در شیلیرتبه در آمریکای لاتینرتبه در جهان
دانشگاه شیلیسانتیاگو115526
دانشگاه کاتولیک پاپی شیلیسانتیاگو219689
دانشگاه کاتولیک پاپی والپارایسووالپارایسو345975

چرا تحصیل در رشته چشم پزشکی در شیلی؟

شیلی کشوری در آمریکای لاتین است که از شمال به پرو و بولیوی، در مرز طولانی شرقی به آرژانتین و از غرب به اقیانوس آرام محدود می شود. از نظر ظاهری، شیلی کشوری طولانی و کشیده و باریک است و به دلیل همین طول بسیار زیاد، آب و هوای بسیار متنوعی دارد: از صحرای ساحلی که از شمال استوایی شروع می شود تا نوک جنوبی سرد. همچنین شیلی سرزمین رویدادهای طبیعی شدید است: فوران های آتشفشانی، زمین لرزه های شدید و سونامی هایی که در امتداد گسل های اصلی بستر اقیانوس ها به صورت دوره ای این کشور را فرا می گیرند. همچنین، طوفان های شدید زمستانی و سیل های ناگهانی متناوب با خشکسالی های شدید تابستانی. اما این همه چیز درباره شیلی نیست. شیلی یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی در آمریکای لاتین است.

شیلی دارای زیرساخت های بسیار پیشرفته و شهرهای پیچیده است و دارای مناظر طبیعی زیبا و طبیعتی بکر می باشد. همچنین از نظر سیاسی کشوری باثبات بوده و دارای اقتصادی پایدار است. این کشور دارای یکی از قوی ترین سیستم های آموزش عالی در آمریکای جنوبی است. شیلی دارای فرهنگی غنی و جالب توجه و مردمانی مهمان نواز و صمیمی می باشد. بررسی هزینه های زندگی در شیلی نشان می دهد در مقایسه با آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپا کشور ارزان تری است.

علاوه بر این، زبان مردم شیلی اسپانیایی است و این یک فرصت عالی برای یادگیری یا تقویت این زبان برای دانشجویان است، زبانی که دانستن آن می تواند آینده شغلی خوبی را برای دانشجویان به ارمغان آورد. دانشگاه های رتبه دار و معتبر، مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده، تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در شیلی هستند.

چرا تحصیل در رشته چشم پزشکی در شیلی

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در شیلی

بررسی هزینه زندگی در شیلی حاکی از آن است که هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر در این کشور 466.65GPB (پوند انگلیس) بدون اجاره است. اگر شیلی و ایران را از نظر هزینه های زندگی مقایسه کنیم، در می یابیم که هزینه زندگی در شیلی به طور متوسط 22.09% بیش تر از کشور ماست. همچنین اگر شیلی و ایران از نظر اجاره بها مقایسه کنیم، متوجه می شویم که اجاره بها در این کشور آمریکای لاتین به طور متوسط 19.15% کمتر از ایران می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در شیلی نشان می دهد:

  • اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 312.64GBP (پوند انگلیس) است.
  • اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 269.38GBP (پوند انگلیس) است.
  • اجاره ماهانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 533.64GBP (پوند انگلیس) است.
  • اجاره ماهانه یک آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر 465.74GBP (پوند انگلیس) است.

بررسی توزیع هزینه های زندگی در شیلی نیز نشان دهنده درصدهای زیر می باشد:

حمل و نقل12.3%
پوشاک و کفش2.8%
ورزش و سرگرمی6.8%
خرید از بازار32.8%
خدمات رفاهی (ماهانه)8.2%
اجاره ماهانه21.3%
صرف غذا در رستوران15.8%

جدول زیر قیمت برخی کالاهای مصرفی در شیلی را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب پوند انگلیس
یک کیلوگرم گوشت گاو6.81GBP
یک کیلوگرم فیله مرغ3.65GBP
یک کیلوگرم سیب1.22GBP
یک کیلوگرم پرتقال1.15GBP
یک کیلوگرم سیب زمینی0.79GBP
یک کیلوگرم گوجه فرنگی1.10GBP
یک کیلوگرم برنج سفید0.95GBP

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در شیلی هستید، توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در شیلی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

برترین سوالات در خصوص رشته چشم پزشکی در شیلی

در بخش پایانی مقاله برآن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته چشم پزشکی در شیلی پاسخ دهیم. برترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • چشم انداز شغلی در رشته چشم پزشکی در شیلی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی، چشم انداز شغلی در رشته چشم پزشکی در شیلی بسیار ایده آل می باشد، و مشاغل متعددی در این رشته پزشکی در اختیار فارغ التحصیلان قرار می گیرد.
  • آیا امکان تحصیل رشته چشم پزشکی با بورسیه دانشجویی در شیلی وجود دارد؟ اغلب موسسات آموزشی در شیلی برای دانشجویان بین المللی کم بضاعت، بورسیه های دانشجویی متنوعی را ارائه کرده است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *