ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

آموزش های زیست شناسی مولکولی و رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد و متقاضیان خاص خود را دارد. این رشته ها جهت آموزش افرادی ارائه می گردد که ابتدا مفاهیم و نظریه های این حوزه را یاد گرفته اند، تسلط کافی در روش های تحقیقاتی را دارند، مهارت های لازم در علوم کاربردی را به دست آورده اند و اکنون پس از آموختن های جامع، این توانایی را دارند که در حرفه خود مشغول فعالیت شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید این مقاله را مطالعه نمایید تا به دستاوردهای مهمی در این خصوص دست یابید.

  • مزایای تحصیل رشته ژنتیک در ترچیست؟
  • متخصصین ژنتیک در ترکیه به چه درآمدی دسترسی دارند؟
  • شرایط تحصیل رشته ژنتیک در ترکیه چیست؟
  • دوره تحصیل ژنتیک در ترکیه چه مدت به طول می انجامد؟

تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

علم زیست شناسی به شکل خاص به بررسی انواع مختلف موجودات زنده می پردازد. علم زیست شناسی مدرن نیز بر پایه نظریه سلولی،‌ هومئوستاز، ژنتیک، تکامل و انرژی استوار می باشد. شاخه های مختلف زیست شناسی توسط افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد زیست شناسی فارغ التحصیل شده اند،‌ در آزمایشگاه های علمی و تخصصی انجام می گیرد. در تعریف ژن می توان گفت مولفه بیوشیمیایی زندگی بوده و توسط آن اطلاعات و خصوصیات فردی یا نسلی به فرد یا نسلی دیگر انتقال می یابد. رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه با هدف به اشتراگ گذاری درک این موضوع و فرآیند ژنتیک ارائه و در نظر گرفته شده است که برای دانشجویان علاقمند به این موضوع جهت بررسی های گسترده تر و جامع تر، بسیار کاربردی خواهد بود.

آیتمشرح
نام دوره تحصیلیکارشناسی ژنتیک پزشکی
مدت تحصیل4 سال
شهریه سالانه$7900 (دلار آمریکا)
بورس تحصیلیدارد

آموزش رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

متقاضیانی که با هدف تحصیل در ترکیه راهی این کشور می شوند و تمایل دارند در رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه به تحصیل بپردازند، می توانند در صورت واجد شرایطی در دانشگاه های خصوصی یا دولتی این کشور اخذ پذیرش نمایند. اکثریت دانشگاه های ترکیه اعم از خصوصی و دولتی در برنامه های سقراط، آراسموس و غیره که مربوط به تبادل دانشجویی اروپایی است، عضویت و شرکت دارند. برخی دیگر از دانشگاه ها توافقات و همکاری هایی را با دانشگاه های غیر اروپایی دارند. تحصیل در ترکیه در دو زبان ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. بنابراین دانشجویان بین المللی این فرصت را دارند که در این کشور به یادگیری زبان انگلیسی مشغول شوند.

علاوه بر این دانشجویان خارجی در ترکیه از حق کار نیمه وقت نیز برخوردار هستند. اما برخلاف کشورهای اروپایی که دانشجویان خارجی فقط با داشتن ویزای تحصیلی می توانستند ضمن تحصیل کار هم بکنند ولی در ترکیه فقط داشتن اقامت تحصیلی به معنای مجوز کار دانشجوئی نیست. از همین رو متقاضیان کار دانشجوئی در ترکیه بایستی مجوز کار خود را از وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه اخذ نمایند تا کار آنها در ترکیه قانونی شود. همچنین امکان کار پس از اتمام تحصیلات عالی در ترکیه نیز وجود دارد و این کار صرفا از طریق یافتن پیشنهاد کاری و اخذ مجوز کار ترکیه میسر است.

تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در کشور ترکیه واقع شده است که دوره های مربوط به رشته ژنتیک پزشکی در کشور ترکیه را به شرح ذیل ارائه می نماید: زیست شناسی سلولی و مولکولی، ژنتیک، زیست شناسی سرطان، علوم اعصاب، بیوانفورماتیک (Bioinformatics). دانشجویان مشغول تحصیل در این دوره ها در دانشگاه کوچ ترکیه، در برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی مشارکت نموده و با اعضای هیات علمی جهت تحقیقات تجربی همکاری می نمایند. بنابراین دانشجویان برای فعالیت در مشاغلی مانند بیوتکنولوژی، علوم محیطی، کشف و توسعه دارویی، کنترل کیفیت مواد غذایی و پزشکی قانونی آمادگی های لازم را به دست می آورند. سایر اطلاعات را از کارشناسان موسسه ما پیگیری نمایید.

تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه در دانشگاه کوچ

تحصیل ژنتیک در دانشگاه سابانچی ترکیه

دانشگاه سابانچی ترکیه، برنامه های تحصیلی (BIO) را که همان ژنتیک و مهندسی زیست شناسی است، ارائه می نماید. هدف از ارائه این برنامه توسعه و گسترش دیدگاه علمی در بنیادهای زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی می باشد. شمار زیادی از دانشجویان که از برنامه تحصیلی BIO فارغ التحصیل شده اند، جهت تکمیل و ادامه تحصیلات، روانه کشور ترکیه و یا سایر کشورها می شوند. آن دسته از دانشجویانی که تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان می رسانند، دارای درک عمیقی از دانش زیست شناسی مولکولی مدرن هستند. بنابراین به راحتی می توانند در زمینه های مختلف علوم بیولوژیکی و بیوتکنولوژی در موسسات صنعتی و تحقیقاتی مشغول فعالیت شوند.

آموزش ژنتیک در دانشگاه Bahceeshir ترکیه

مبحث تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی در کشور ترکیه بسیار گسترده و وسیع است. هر روزه علم ژنتیک، حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی جدید و نوینی را معرفی می نماید که منجر به پیشرفت این علم در دنیا می گردد. بدین ترتیب کدهای ژنتیک رمزگذاری شده و ارگان های زنده ای تشکیل می گردد. موارد استفاده از کدهای مذکور در سایر زمینه ها اعم از پزشکی، کشاورزی و بیوتکنولوژی نیز می باشد. از سویی دیگر علم بیوانفورماتیک را داریم که به عنوان یک علم نوین از طریق نرم های افزارهای کامپیوتری و بانک های اطلاعاتی به تحقیق و پاسخگویی درباره پروتئین ها و ژن ها و مباحث سلولی و مولکولی می پردازد. دلیل تشکیل این علم، نهایت استفاده از مجموعه اطلاعات جهت جمع آوری، ذخیره و غیره از طریق سنتز ریاضیات، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، آمار و علوم رایانه می باشد.

برنامه‌ های پزشکی در دانشگاه‌ های ترکیه

علاقمندان به تحصیل در کشور ترکیه و مخصوصا تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه می توانند در برنامه های مختلف پزشکی به تحصیل بپردازند. انواع برنامه های پزشکی که در دانشگاه های این کشور به دانشجویان ارائه می گردد شامل برنامه های زیر می شود:

  • بیوشیمی
  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • روانشناسی
  • فیزیولوژی پزشکی
  • بافت شناسی
  • پیشرفت ها در علوم زیست پزشکی
  • علوم اعصاب پزشکی
  • جنین شناسی
  • کاربرد بیوشیمی
  • سیستم های قلبی عروقی
  • سلامتی انسان
  • پزشکی ترجمه
  • ژنتیک انسانی

شرایط پذیرش در دانشگاه‌ های پزشکی ترکیه

متقاضیانی که قصد دارند مدرک فوق لیسانس علوم زیست پزشکی را به دست آورند، بایستی پایان ‌نامه و یا رساله‌ ای ارائه نمایند. این پایان نامه از اعضای هیات علمی مجرب دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد. مدت زمان تحصیل در این مقطع و رشته، 2 سال می ‌باشد اما سایر علوم در این شاخه تقریبا 3 سال طول خواهد کشید. پذیرش در رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه در دانشگاه‌ های مختلف، شرایط متفاوتی دارد. اما به‌ طور کلی شرایط عمومی دانشگاه ‌های ترکیه جهت تحصیل در مقطع لیسانس در زمینه ژنتیک پزشکی دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط با علوم پایه است. به طوری که متقاضی جهت این امر بایستی به طور متوسط حداقل نمره 3 را کسب نماید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از ترکیه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه کوچ، دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا و غیره، دانشجویان باید توجه نمایند که چه مقطعی مد نظرشان است و الزامات همان مقطع تحصیلی را مهیا کنند. به عنوان مثال در حالی که علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ژنتیک باید نمره زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی ارائه دهند، برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیازی به داشتن مدرک زبان نیست.

با این حال می توان اساسی ترین مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به ترکیه به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • CV که باید شامل موفقیت های تحصیلی و غیرتحصیلی مثل اخذ مدال ورزشی و غیره باشد
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین
  • انگیزه نامه که باید توسط خود دانشجو نوشته شود
  • مدرک زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی (دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.)
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد بر پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه باشد
  • پرداخت هزینه های بررسی مدارک یا همان application fee

افرادی که تمایل به تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه را دارند، می‌توانند برای اطلاع از سایر جزئیات و همچنین انجام فرآیند پذیرش و آگاهی از مدارک و شرایط لازم برای پذیرش ترکیه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و تخصصی‌ترین مشاوره را از سوی وکلا و کارشناسان دریافت نمایند. گزینه‌های تحصیلی پیشنهادی از سوی مشاوران ما بسیار ایده‌آل و منطبق با شرایط متقاضیان خواهد بود.

4.5/5 - (10 امتیاز)

12 دیدگاه برای “رشته ژنتیک پزشکی در ترکیه

  1. شيوا گفت:

    سلام وقت بخير من ليسانس علوم آزمايشگاهي هستم
    براي گرفتن ارشد ژنتيك پزشكي ميتونم اقدام كنم؟
    آيا مدارك آن براي ايران معتبر است؟
    و براي ورود بايد چيكاري انجام بدم؟
    ا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید این رشته رو ادامه بدید ولی باید مدرکتون سنجیده بشه که آیا واحدها کافی رو که مرتبط با این رشته هست گذروندید یا خیر.
      توصیه می کنم با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو بهتر راهنمایی کنیم

  2. eli گفت:

    سلام با کارشناسی مامایی میتوان برای ارشد ژنتیک انسانی در ترکیه تحصیل کرد و بورسیه شد؟چون در ایران امکان ادامه تحصیل با کارشناسی مامایی برای ارشد ژن هست.اگر امکانش هست چطوری بورسیه بگیرم.یا اگر بورسیه نکنن دوسال هزینه تحصیل چقدر میشه.اگه میشه لطف کنید کامل برام توضیح بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید ولی شانس گرفتن بورسیه برای شما کم هست.
      هزینه تحصیل شما در سال در حدود 2500$ (دلار) هست و سبک زندگی شما هم تعیین می کنه چقدر بودجه ماهانه نیاز دارید ولی میشه در حدود 400$ (دلار) تخمین زد

  3. natali گفت:

    سلام
    اگه بخوام با کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی برای کارشناسی ارشد برای یکی از دانشگاهای دولتی ترکیه اقدام کنم باید هزینه ی چندسالی که اینجا دولتی خوندم رو برای اپلای پرداخت کنم؟درسته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متوجه منظورتون نمیشم سرکار خانم منظورتون از اینکه هزینه چند سالی که اینجا خوندم رو پرداخت کنم چیه؟ لطفا دقیق تر بفرمائید

  4. زینب گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید منطورتون از برنامه های مثلا برنامه فیزیولوزی چی هستش؟یعنی دوره های ازاد بصورت کلاس دارند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و ارادت
      درست متوجه منظورتون نشدم اما اگر منظورتون دوره های تحصیلی بدون آزمون هستش بله برای برخی از دانشگاه های آزاد امکانپذیره

  5. ستاره گفت:

    با سلام
    آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترای ژنتیک در ترکیه وجود دارد یا خیر؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله اگر که بتونید از دانشگاه های ترکیه استاد راهنما پیدا کنید میتونید اقدام نمایید

    2. زینب گفت:

      علوم اعصاب پزشکی اسم یه رشته تحصیلی هست ایا؟اقدام به چه صورت هست؟

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        بهتون پیشنهاد میکنم که ابتدا مقاله تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی رو مطالعه بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *