ویزای تحصیلی

رشته گوارش در اتریش

رشته گوارش در اتریش

رشته گوارش در اتریش در دانشگاه های دولتی برای اعضای اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس رایگان محسوب می شود. البته فقط دانشگاه های دولتی اتریش که تنها دوره های تحصیلی خود در تمامی رشته ها از جمله گوارش را به زبان آلمانی ارائه می دهند برای گروه فوق رایگان هستند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و غیر سوئیسی یا اصطلاحا non-EU/EEA students برای تحصیل در تمامی رشته ها در اتریش، حتی در دانشگاه های دولتی باید شهریه پرداخت نمایند.

با این تفاوت که شهریه دانشگاه های دولتی اتریش با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته ای که فرد انتخاب کرده است، معمولا شهریه ای بین 700€ تا 3000€ (یورو) در هر ترم به دنبال دارد. در حالی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی اتریش برای تمام رشته ها وجود دارد، این دانشگاه ها گران تر هستند.

در پاسخ به این سوال که در سال 2022 به چه زبانی در اتریش پزشکی می خوانید؟ زبان تحصیل در برخی از دانشکده های پزشکی اتریش انگلیسی است؛ اما اکثر دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی در اتریش دانشجویان را به زبان محلی خود، آلمانی، مسلط می خواهند. هزینه تحصیل یکی از چالش های جدی در اتریش است؛ در مقایسه با توانایی های مالی دانش آموزان هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به نوعی بالا است. این علاوه بر هزینه بالای زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر است از جمله آلمان، مجارستان و لهستان، بیشتر می باشد که در ادامه مقاله به هزینه زندگی در اتریش بیشتر پرداخته می شود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در اتریش چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اتریش برای رشته گوارش در سال 2022 کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در اتریش

کار در اتریش تقریبا برای تمامی رشته ها فراوان است به شرطی که فرد به زبان آلمانی حداقل در سطح b2 تسلط کامل داشته باشد. در خصوص کاریابی در این کشور می توان به این نکته اشاره کرد که این فرآیند برای برخی رشته ها از جمله پزشکی و گرایش های آن، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و غیره، به مراتب ساده تر می باشد. چرا که به عنوان مثال بازار کار اتریش به رشته هایی از جمله تخصص گوارش نیازمند می باشد. این افراد علاوه بر روبرو بودن با موقعیت های کاری متعدد، درآمد بالایی در اتریش هم دارند و جزو افراد بسیار مفره به شمار می آیند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد ماهانه رشته گوارش در کشور اتریش با توجه به آمارهای سال 2022 بیان شده است:

حدود درآمد ماهانه رشته گوارش در کشور اتریش

در اتریش، حقوق ماهانه خالص بین 2000€ تا 3000€ (یورو) خوب است و بیش از 3500€ (یورو) بسیار خوب است. در حالی که متوسط ​​دستمزد ناخالص در اتریش در سال 2022 حدود 52000€ (یورو) یعنی 34517€ (یورو) پس از مالیا) است، درآمد مشابه این مقدار خوب در نظر گرفته می شود. علاوه بر کار پس از فارغ التحصیلی، تمامی دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در خارج از کشور در اتریش کار کنند؛ با این حال، تعداد ساعاتی که می توانید کار کنید و مجوزهای مورد نیاز به ملیت و وضعیت ویزای شما بستگی دارد.

هزینه تحصیل رشته گوارش در اتریش

تحصیل در اتریش همانطور که گفته شد در دانشگاه های دولتی هزینه کمی برای غیر اروپایی ها دارد و اروپایی ها نیز اصلا هزینه ای پرداخت نمی کنند. برای رشته گوارش غالب دانشگاه های دولتی اتریش شهریه ای معادل سالانه 2000€ تا 6000€ (یورو) از دانشجویان اخذ می نمایند. شهریه دانشگاه های خصوصی اتریش برای رشته گوارش سالانه بین 15000€ تا 23000€ (یورو) است. لازم به ذکر است به غیر از شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی در اتریش نیز مدنظر قرار گیرد که از کشورهایی مثل آلمان و ایتالیا، بالاتر می باشد. در اتریش که به سوئیسِ ارزان معروف است، دانشجویان در شهرهای مختلف هزینه های متفاوتی دارند. اما معمولا هزینه زندگی در اتریش را می توان بین 1000€ تا 1300€ (یورو) دانست که قابل صرفه جویی و کاهش تا 800€ (یورو) در ماه نیز می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در اتریش

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در اتریش

برای تحصیل در اتریش به عنوان فردی خارجی، باید به عوامل متعددی توجه شود که به یکی از آن ها یعنی شهریه دانشگاه و هزینه زندگی پیش تر اشاره شد. ولی بحث رنکینگ دانشگاه مورد نظر هم اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اگرچه نرخ بیکاری در اتریش پایین است و این کشور موقعیت های کاری زیادی دارد، اما در مجموع، بدون تسلط به زبان آلمانی و فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که حداقل در سطح ملی جایگاه خوبی داشته باشد، کاریابی دشوار خواهد بود. از جمله بهترین و مقبول ترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته پزشکی و تخصص های مختلف از جمله گوارش می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Medical University of Vienna
  • Medical University of Graz
  • Medical University of Innsbruck.
  • University of Vienna
  • Paracelsus Private Medical University
  • University of Innsbruck
  • University of Graz
  • University of Veterinary Medicine Vienna

دانشگاه های اتریش رقابتی هستند خصوصا در رشته پزشکی و تخصص های آن. در واقع تمامی دانشگاه های این کشور، حتی دانشگاه های خصوصی که هزینه دریافت می کنند برای پذیرش رشته های مزبور، نیازمند قبولی فرد در آزمون هستند. به همین دلیل علاقمندان به رشته گوارش در اتریش معمولا دوره کالج پیش پزشکی را گذرانده، پس از قبولی در آزمون وارد دانشکده پزشکی می شوند و در نهایتا بعد از سال صلاحیت شرکت در آزمون های تخصص را پیدا می کنند. طرفداران رشته گوارش در اتریش می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *