ویزای تحصیلی

رشته گوارش در شیلی

رشته گوارش در شیلی

تحصیل رشته گوارش در شیلی می تواند همچون راه رفتن روی شمشیر دولبه برای افرادی باشد که تمایل به ادامه تحصیل در آمریکای لاتین دارند. دانشگاه های شیلی در این رشته شرایط نسبتا مناسبی دارند اما بسیاری از دانشگاه های این کشور جایگاه مناسبی برای تحصیل افراد با رزومه های خوب تحصیلی نیست. در چنین شرایطی به بسیاری از افراد توصیه می شود که پیش از انتخاب شیلی به عنوان مقصد تحصیلی خود، تحقیقات لازم در رابطه با دانشگاه های آن را انجام دهند و شرایطی را برای خود ایجاد کنند که پس از پایان یافتن دوره تحصیلی، امکان رسیدن به بهترین جایگاه های علمی و کاری را داشته باشند.

تحصیل و زندگی در کشوری همچون شیلی یک تجربه خاص است و به همین دلیل افراد زیادی برای رسیدن به این خواسته ها تلاش می کنند. باید در نظر داشت که شیلی به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی در آمریکای جنوبی شناخته می شود و به همین دلیل است که دانشگاه های این کشور هر ساله با تعداد بسیار زیادی درخواست های تحصیل روبرو می شوند. افرادی که این کشور را انتخاب می کنند، معمولا به دنبال مسیری برای رسیدن به کشورهای سطح اول آمریکای شمالی مانند آمریکا و کانادا هستند و این خود می تواند یک چالش بسیار مهم قلمداد شود. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته گوارش در شیلی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل کدامند؟
  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های شیلی در دوره تخصص پزشکی چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • شرایط کار متخصصین پزشکی در این کشور چگونه است؟

شرایط پذیرش تحصیلی در رشته گوارش در شیلی

تحصیل در رشته گوارش و به طور کلی رشته های تخصص پزشکی در تمامی کشورهای جهان تقریبا مشابه است. بسیاری از کشورها برای رسیدن به استانداردهای مورد نظر دستورالعمل های یکسانی را در نظر گرفته اند و این می تواند سهولت کسب آگاهی را افزایش دهد. علاقمندان به تحصیل تخصص در شیلی، در ابتدای امر باید مدرک تحصیلی خود در رشته پزشکی را به دست آورده، وارد بازار کار شوند. در صورت به دست آوردن حداقل 3 سال سابقه کار، امکان ورود به رشته گوارش به عنوان یک رشته تخصصی برای آن ها به وجود خواهد آمد. طول دوره تحصیل تخصص گوارش در شیلی برای دانشجویان 3 ساله خواهد بود و دانشجویان باید به زبان اسپانیایی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

بهترین مرکز آموزشی در این کشور برای تحصیل دوره تخصص گوارش در این کشور، دانشگاه شیلی است که رتبه 239 جهان را به خود اختصاص داده است و یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته می شود. دانشگاه کاتولیک شیلی نیز رتبه 339 راه به دست آورده و همچنان یکی از دانشگاه های خوبی است که می تواند در شیلی برای تحصیل در این رشته انتخاب کرد. سایر دانشگاه های شیلی در این رشته رتبه های ضعیف تر از 750 را به دست آورده اند و نمی توان آن ها را به عنوان دانشگاه های خوب جهانی معرفی کرد.

شرایط پذیرش تحصیلی در رشته گوارش در شیلی

هزینه تحصیل رشته گوارش در شیلی

یکی از مهم ترین مسائلی که همه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند، متوسط هزینه هایی است که باید سالیانه به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. در شیلی اما دانشجویان هزینه های نسبتا معقولی را پرداخت می کنند و این همان چیزی است که بسیاری از ایرانی ها به دنبال آن هستند.

به طور کلی می توان گفت که شهریه تحصیل رشته گوارش در دانشگاه های دولتی شیلی در حدود 3800$ تا 9100$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که از دانشجویان خواسته می شود تا پیش از انتخاب دانشگاه خود، مقدار بودجه مورد نظر برای تحصیل در شیلی را انتخاب کنند. زندگی در شیلی نیز به نسبت کشورهای اروپایی کم هزینه تر است اما همچنان یک چالش بزرگ است چراکه این کشور به دانشجویان اجازه کار دانشجویی نمی دهد. بودجه مورد نیاز برای تحصیل رشته گوارش را می توان به شرح زیر تقسیم بندی کرد.

هزینه تحصیل رشته گوارش و زندگی در شیلی

شرایط کار دانشجویان تخصص پزشکی در شیلی

کار در شیلی از جمله مهم ترین دغدغه هایی است که علاقمندان به تحصیل در این کشور با آن روبرو هستند. برخلاف شرایط کار دانشجویی، دولت شیلی به فارغ التحصیلان این فرصت را می دهد که به صورت تمام وقت، پس از تحصیل در این کشور، مشغول به کار شده و به اقتصاد این کشور کمک کنند. در چنین شرایطی است که متخصصین گوارش نیز می توانند در شیلی کار کنند و درآمد بالایی را نیز به دست آورند. متوسط درآمد در این کشور برای متخصصین گوارش در حدود 5310000CLP (پزوی شیلی) در ماه است که برای گذراند زندگی در رفاه کامل اقتصادی برای یک خانواده نیز کفایت می کند.

با همه این تفاسیر نمی توان انتظار داشت که شیلی مقصدی مطمئن برای تحصیل در رشته گوارش باشد چراکه تنها دو دانشگاه در این کشور کیفیت عالی آموزش را نشان می دهند. در صورتی که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید، قادر خواهید بود تا بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته مورد نظر خود را بیابید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته گوارش در شیلی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته گوارش در شیلی پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته گوارش در شیلی وجود دارد؟ بله، تمامی متقضیان تحصیل رشته گوارش در شیلی که بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی معتبر در این کشور بهره مند شوند.
  • آیا برای تحصیل رشته گوارش در شیلی باید در امتحانات ورودی دانشگاه ها شرکت کنیم؟ تقریبا تمامی موسسات آموزشی در شیلی به ویژه در رشته گوارش، از آزمون ورودی برای پذیرش دانشجویان خود استفاده می کنند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *