ویزای تحصیلی

زبان در لیتوانی

زبان در لیتوانی

همواره تحصیل در دوره های زبان محبوب بوده و در این نوشتار ما به تحصیل زبان در لیتوانی پرداخته ایم تا شما عزیزان را به درستی راهنمائی کنیم. اتباع ایرانی که عدم داشتن مدرک زبان سدی برای مهاجرتشان شده است وارد این مسیر می شوند. شما برای ورود به هر کشور و تحصیل در دوره های زبان نیاز به آگاهی کامل از این مسیر خواهید داشت. با همراهی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید پروسه مهاجرتی خود را آغاز نمائید.

تحصیل در کشور لیتوانی

اولین نهاد تحصیلی، دانشگاه ویولون در سال 1579 در پایتخت این کشور یعنی ویلن تاسیس شد. لیتوانی دارای تاریخچه طولانی تحصیلی است و دانشگاه های لیتوانی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • نهادهای دولتی
  •  نهادهای غیر دولتی

مؤسسات غیر دولتی از دولت مجوز دریافت می کنند تا آنها برنامه های درسی خود را آموزش دهند. در حالی که موسسات دولتی بدین صورت نیست و بر اساس تقویم تحصیلی برنامه های درسی را ارائه می کنند. اکثر دوره های تحصیلی به زبان لیتوانیایی، زبان ملی این کشور که شبیه به زبان کشور لتونی است تدریس می شود. با این حال، برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند.

لیتوانی یکی از 29 کشور است که اعلامیه بولونیا را امضا کرده که استاندارد آموزشی مشترک را در سراسر اروپا ایجاد می کند. تحصیل در این کشور در مقاطع پایه و کارشناسی عموما به زبان رسمی این کشور است. برای تحصیل در دوره های تکمیلی شما عزیزان می توانید در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی تحصیل نمائید. اگر شما بخواهید در لیتوانی تحصیل کنید، متناسب با زبان برنامه تحصیلی باید مدرک زبان ارائه دهید. شما عزیزان می توانید یک دوره زبان انگلیسی یا لیتوانیایی را قبل از ورود به برنامه تحصیلیتان درخواست نمایید.

تحصیل در دوره های زبان در لیتوانی 2022

این نوع برنامه ها را در سال 2022 هم می توان به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در لیتوانی و اروپا تحصیل نمائید. اکثر متقاضیان برای مهاجرت به اروپا از این برنامه ها (دوره های زبان) برای ورود آسان تر استفاده می نمایند. دوره های زبان در لیتوانی را می توانید به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت در این کشور تحصیل نمائید. در سایر کشورهای اروپایی نیز امکان تحصیل در این دوره ها وجود داشته، اما باید دید شانس ویزا در کدام کشور بهتر است. همانطور که می دانید اتباع ایرانی برای ورد به حوز ه شنگن و کشور لیتوانی نیاز به دریافت ویزا خواهند داشت.

در حال حاضر اکثر کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل در دوره های زبان متاسفانه به اتباع ایرانی ویزا نمی دهند. شما بهتر است ابتدا در مورد کشور هدفتان تحقیقات نموده و چند کشور را که در حال حاضر ویزا می دهند را انتخاب کنید.

تحصیل در دوره های زبان در لیتوانی

اخذ ویزا جهت تحصیل زبان در لیتوانی

دانشجویان و اتباع ایرانی جهت تحصیل زبان در لیتوانی نیاز به اخذ ویزا از سفارت این کشور در تهران خواهند داشت. یک خارجی باید به کمیساریای مرکزی مهاجرت (سرویس مهاجرت) درباره تغییرات محل اقامت خود اطلاع دهد. همچنین باید بدانید که قانون اعلامیه محل اقامت می گوید که اگر یک فرد از جمهوری لیتوانی برای بیش از 6 ماه از کشور خارج شود می بایست او شرایط وورد و خروج را به اداره مهاجرت اطلاع دهد. (در این صورت مجوز اقامتش باطل است). دو نوع اقامت در لیتوانی وجود دارد که عبارت است از اجازه اقامت موقت و اجازه اقامت دائم. افرادی که جهت تحصیل در این کشور اقدام می نمایند مشمول دریافت اجازه اقامت موقت خواهند شد. البته این اقدام بدون ارائه هیچگونه مدرک زبان قبلی از سوی ایرانی ها معمولا با اخذ ویزا روبرو نخواهد بود.

هزینه تحصیل دوره زبان در لیتوانی

هزینه ثبت نام و شهریه در یک برنامه آموزشی سالیانه نسبت به هر موسسه ای بنا به نوع آن موسسه متفاوت است. این مبالغ بر اساس عوامل خاصی مانند طول برنامه، تعداد دوره ها و شهر محل اقامت متفاوت است. نرخ شهریه تحصیلات دانشگاهی در لیتوانی با توجه به برنامه تحصیلات تکمیلی و موسسه نیز متفاوت است. اما به طور متوسط ​​هزینه سالانه یک برنامه تحصیلات تکمیلی بین 2000€ تا 5000€ (یورو) در سال است. همچنین میزان هزینه شهریه دوره زبان در لیتوانی می تواند مبالغش به صورت ساعتی تا سالیانه محاسبه گردد. معمولا دوره های آنلاین را حتی به صورت ساعتی و بنا به نوع موسسه حدود 6 تا 8 ساعتی در نظر گرفت.

دوره های مرسوم زبان در این کشور که به صورت حضوری است معمولا به صورت ترمی بین یک تا سه ترم می باشد. این دوره ها معمولا برای هر سال هزینه ای بین 5000€ تا 10000€ (یورو) جهت تحصیل دانشجویان بین المللی دارد. شما همچنین می توانید برای کاهش هزینه ها در کشورهای دیگری از شنگن مانند مالتا و مجارستان این دوره ها بخوانید.

هزینه های زندگی دانشجویی در لیتوانی

هزینه های زندگی ماهانه دانشجوی تحصیلات تکمیلی در لیتوانی تخمین زده می شود که در حدود 500€ (یورو) باشد که این هزینه شامل اقامت نیز می باشد. این امر باعث می شود که کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه ای برای زندگی باشد. یک برآورد از هزینه های زندگی در زیر نشان داده شده است، بدیهی است که با توجه به نوع زندگی فرد تغییر می کند.

پارامترمیزان هزینه بصورت ماهیانه
اقامت€200
غذا€110
بیمه درمانی€20
حمل و نقل عمومی€15
کتاب – ابزار مطالعه€105
سایر موارد€50

در مقاله هزینه زندگی در لیتوانی جزئیات را ملاحظه فرمائید. این هزینه ها به طور کلی به سبک زندگی دانشجویان بستگی زیادی دارد. برای مهاجرت از طریق تحصیل به لیتوانی توصیه می کنیم قبل از هر اقدام از شرایط روز آن مطلع باشید. اخذ ویزای تحصیلی دوره های زبان اروپا برای ایرانیان به عنوان یک ویزای با ریسک بالا شناخته می شود. شما می توانید جهت اخذ مشاوره با دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *