ویزای تحصیلی

زبان در گرجستان

زبان در گرجستان

با توجه به پیشرفت دنیای امروزه یادگیری زبان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد که اهمیت تحصیل زبان در گرجستان نبز از این قانون مستثنی نمی باشد. کشور گرجستان دارای کالج های مختلفی برای آموزش زبان های متفاوت است. پس برای یادگیری زبان در گرجستان می توان به کالج های متنوع در این کشور فکر کرد.

  • کلا شرایط تحصیل در کشور گرجستان چگونه است؟
  • مزایای تحصیل در گرجستان چیست؟
  • چرا تحصیل زبان در کشور گرجستان توصیه می شود؟
  • انواع دوره های زبان در کشور گرجستان چیست؟
  • معروفترین کالج های زبان در گرجستان کدامند؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های گرجستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کشور گرجستان چیست؟
  • هزینه تحصیل در کشور گرجستان چقدر است؟
  • شرایط و مدارک ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان چیست؟

برخی از موسسات آموزش عالی نیز به زبان انگلیسی تدریس می کنند و نیازی به یادگیری زبان گرجی نیست. برای یادگیری زبان در کشور گرجستان برخی از کالج های آن را به شما معرفی خواهیم کرد و انواع دوره های زبان در این کشور را در اختیارتان قرارمی دهیم. تحصیل زبان در سایر کشورهای از مزیت های ویژه در باب اخذ پذیرش از طریق تحصیل در کشورهای اتحادیه و آسیایی می باشد که باید این فرصت را غنمیت شمرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات برجسته اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از طرق قانونی می باشد.

شرایط پذیرش از گرجستان 2023

با اینکه نظام آموزش عالی کشور گرجستان در مقایسه با کشورهای مطرح و معروفی مثل آلمان، اتریش، فرانسه، انگلستان و حتی کشورهایی مثل ترکیه و روسیه کمتر شناخته شده و یا اصلا ناشناخته است. ولی دانشگاه های گرجستان به سبب پیروی از اصول و قوانین مقرر در فرآیند بلونیا اعتبار زیادی دارد. از این گذشته شرایط پذیرش آسان و نیز سطح هزینه های فوق العاده پایین نیز سبب جذابیت فوق العاده تحصیل در گرجستان شده است.

از معروفترین دانشگاه های این کشور در سال 2023 می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاه های برتر گرجستان
1دانشگاه دولتی تفلیس (TSU)
2دانشگاه آمریکایی علوم انسانی (AUH)
3دانشگاه فنی گرجستان
دانشگاه قفقاز
دانشگاه آزاد تفلیس

فلذا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان، متقاضیان می بایست مستقیما با خود دانشگاه مربوطه در ارتباط باشند. با توجه به شرایط زیر گام در این مسیر بگذارند:

شرایط پذیرش از گرجستان

نکته جالب توجه اینکه برای اپلای از اغلب دانشگاه های گرجستان، متقاضیان نیازی به ارائه مدرک زبان و یا الزام شرکت در آزمون ورودی ندارند. نکته دوم نیز درباره سطح شهریه در دانشگاه های گرجستان است که با توجه به مقطع/ برنامه تحصیلی دانشجویان بصورت زیر متغیر است:

سطح شهریه در دانشگاه های گرجستان

هزینه زندگی دانشجویی در کشور گرجستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اگر نقطه ضعف تحصیل در گرجستان وجود دانشگاه های گمنام و ناشناخته باشد ولی مطمئنا نقطه قوت این دانشگاه ها هزینه تحصیلی پایین تر در آنهاست. و حالا به این نقطه قوت، هزینه زندگی مقرون به صرفه و ارزان را هم اضافه کنید. چرا که در شرایط کنونی متوسط هزینه ماهیانه زندگی هر دانشجوی بین المللی در گرجستان بین 500 تا USD 800 (دلار) در نوسان است.

همان طوری که در قالب نمودار زیر هم مشاهده می شود، بیشترین بودجه هر دانشجوی خارجی در کشور گرجستان صرف هزینه اجاره خانه با 33.7% می شود:

توزیع درصدی هزینه زندگی در گرجستان

زندگی در کشور گرجستان

گرجستان سرزمین عجایب بی پایان است که با توریسم مدرن امروزی سازگار نیست و همچنان اصالت خود را حفظ کرده است. از طرفی این کشور بهشت کسانی است که می خواهند از طبیعت ناب و بکر لذت ببرند. در حالی که باستان شناسان نمی توانند تصمیم بگیرند تا از کدامیک از آثار باستانی زیادی که دارد برای اولین بار بازدید کنند. قطعا تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی این کشور زیبا و با قدمت می تواند لذت آموزش را دو چندان کند و تجربه شگفت انگیزی از تحصیل و یادگیری زبان در گرجستان را برای اشخاص رقم زند. کالج ها و موسسات زبان در این کشور به آموزش زبان های مختلفی می پردازند که به معرفی تعدادی از برترین آنها می پردازیم.

فرآیند و شرایط درخواست ویزای دانشجویی گرجستان

برای تحصیل در گرجستان و ورود قانونی به گرجستان، هر دانشجوی خارجی ملزم است تا از قبل برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور یا همان Georgia Student Visa اقدام کند که یک ویزای بلند مدت بوده و مخصوص دانشجویانی است که اولا از اتباع خارجی هستند و ثانیا اخیرا از یکی از دانشگاه های کشور گرجستان پذیرش گرفته اند.

در نهایت به همراه مدارک زیر در تاریخ مقرر در سفارت گرجستان حاضر شوند:

  • گذرنامه ملی معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی گرجستان
  • عکس پاسپورتی جدید بر طبق استاندارد عکس گرجستان
  • پذیرش/ ثبت نام از دانشگاه گرجستان
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV
  • کپی از کلیه مدارک تحصیلی
  • واریز شهریه سال اول
  • بیمه سلامت دانشجویی
  • مدرک تمکن مالی کافی با ارائه صورت حساب بانکی برای 3 ماه گذشته
  • گواهی اسکان در کشور گرجستان مثل اجاره نامه
  • بلیط هواپیمای رزرو شده
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی گرجستان

انواع دوره های زبان در گرجستان 2023

انواع دوره های زبان انگلیسی که برای آموزش وجود دارد بسیار وسیع است و برای اینکه بدانید کدام دوره زبان در این کشور ممکن است برای شما مناسب باشد قبل از معرفی دانشگاه ها و کالج ها ابتدا به معرفی انواع دوره های زبان 2023 می پردازیم:

دوره زبان در گرجستانتوضیحات
زبان عمومی (General English course)این دوره ها برای بزرگسالان طراحی شده است تا 4 مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن را بهبود بخشند. بیشتر این دوره ها برای 16 سال و بالاتر است و بین 2 تا 48 هفته زمان میبرد.
زبان کودکان (Junior English courses)این دوره ها برای کودکان بین 8 تا 12 ساله و نوجوانان سنین 13 تا 18 سال که می خواهند انگلیسی بخوانند برگزار می شود.
دوره های آمادگی آزمون (English test preparation)آمادگی آزمون زبان انگلیسی برای دانش آموزانی است که می خواهند برای تست مهارتهای انگلیسی مانند آیلتس، تافل، PTE ،GMAT و غیره آماده شوند.
دوره های زبان در کسب و کار و تجارت (Business English courses)درس های دوره زبان در تجارت یک به یک برای مدیران و کارفرمایان و افرادی است که می خواهند به صورت حرفه ای و به سرعت با یک معلم خصوصی زبان را فرا گیرند.
آموزش معلم زبان انگلیسی (English teacher training courses)این دوره ها برای معلمان علاقه مند به آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور است.
برنامه انگلیسی کار و مطالعه (Work and study English programs)این برنامه برای بزرگسالانی ارائه می شود که می خواهند همزمان با یادگیری زبان انگلیسی یک تجربه کاری حرفه ای کسب کنند.
دوره های تخصصی زبان (Specialty English courses)این دوره برای اشخاصی ارائه می شود که می خواهند با خواندن زبان انگلیسی در فعالیت های هنری، فرهنگی، ورزشی و غیره شرکت کنند.

انواع دوره های زبان در گرجستان

معرفی کالج های زبان در گرجستان

پس از معرفی انواع دوره های زبان انگلیسی مفتخر به آشنایی تعدادی از کالج ها و موسسات عالی زبان در این کشور می باشیم. کالج های زبان بسیاری در کشور گرجستان وجود دارد و به جذب متقاضیان می پردازد که هر یک شرایط و قوانین خاص خود را برای اخذ پذیرش داراست. متقاضیان باید پیش از اخذ پذیرش از کالج های مطرح گرجستان در خصوص کالج زبان مورد نظر خود کسب اطلاعات نموده و سپس برای ورود و آموزش اقدام نمایند. در زیر به تعدادی از کالج های زبان در این کشور می پردازیم:

سه برنامه برای آموزش زبان انگلیسی و ادبیات در دانشگاه ایالتی جورجیا (Georgia State University) ارائه می گردد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ گرجستان در شهر تفلیس است که در سال گذشته، بیش از 200 دانشجو در رشته زبان انگلیسی و ادبیات فارغ التحصیل شدند. کالج اسپل من (Spelman College) یک برنامه زبان انگلیسی و ادبیات را ارائه می دهد. این یک دانشگاه غیر دولتی کوچک در یک شهر بزرگ است که در سال 2015، 42 دانشجو در این رشته توانستند مدرک لیسانس را اخذ نمایند.

زبان رایج در گرجستان

زبان رسمی گرجستان گرجی است که به خط مخدرلی نوشته شده است. این زبان رایج ترین زبان کارتولی در دنیا می باشد. خانواده زبان های کارتولی با هیچ یک از زبان های دیگر ارتباطی نداشته و به این ترتیب می توان گفت گرجی زبانی است که دارای تاریخ و اهمیت فرهنگی فراوانی است. بیشتر گرجی ها روسی هم صحبت می کنند. گرجستان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بوده که در سال 1991 به یک کشور مستقل تبدیل شد. زبان روسی زبان تمام پانزده جمهوری شوروی بوده، روسی آنقدر رایج است که عملاً دومین زبان رسمی است. در خارج از محیط های دولتی، بیشتر تابلوها به خط مخدرولی نوشته می شود و سپس سیریلیک و سپس رونویسی به خط لاتین در زیر آن نوشته می شود.

دانشجویان خارجی در گرجستان

هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل به گرجستان مهاجرت می نمایند. بر ساس آخرین آمار مهاجرت نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلف مانند هند، نیجریه، ایران و کشورهای عربی مانند امارات، مصر، قطر، یمن، عربستان سعودی، کویت و عمان و غیره به گرجستان می آیند. اداره آمار ملی گرجستان اعلام کرده است که بیش از ده ها هزار دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی این کشور تحصیل می کنند. بیشترین تعداد دانش آموزان از هند هستند. تعداد آنها به 4000 نفر می رسد. در این آمار میزان دانشجویان خارجی در حال تحصیل در رشته های مختلف را تا سال 2023 ملاحظه می فرمایید.

بیشترین تعداد ثبت نامی در رشته های مختلف گرجستان توسط دانشجویان بین المللی

از دیگر دوره های زبان در گرجستان

در دانشگاه اموری (Emory University) برنامه زبان انگلیسی و وادبیات را ارائه می گردد. دانشگاه اموری یک دانشگاه غیر دولتی بزرگ در حومه شهر است و دانشجویان بسیاری در رشته زبان انگلیسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. در دانشگاه گرجستان (University of Georgia) برنامه زبان انگلیسی و ادبیات را ارائه می شود که در این دانشگاه بزرگ به طور متوسط 174 دانشجو در رشته زبان انگلیسی سالیانه فارغ التحصیل می شود.

در مقاله ای که از نظر گذرانده اید کوشیده ایم که مطالبی در مورد زبان در گرجستان برای شما عزیزان گردآوری کنیم. اخذ پذیرش از کالج و موسسات آموزش عالی راهی در خصوص مهاجرت تحصیلی به گرجستان و اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می باشد که نباید از این فرصت چشم پوشی کرد. در پایان صمیمانه از شما خواستاریم تا در صورت نیاز به مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری به گرجستان با مشاورین مجرب مهاجرت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا شما را به بهترین نحو ممکن یاری نمایند.

سوالات مکرر درباب تحصیل زبان در گرجستان

کلا درباب شرایط تحصیل در کشور گرجستان سوالات زیادی مطرح می شود که ما در این بخش به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • از جمله دوره های زبان در کالج های گرجستان کدامند؟ از جمله این دوره ها می توان به زبان عمومی، زبان کودکان، دوره های آمادگی آزمون، زبان بیزینس، زبان دبیری و … اشاره کردو
  • معروفترین کالج های زبان در گرجستان کدامند؟ از معروفترین این کالج ها می توان به کالج اسپل من اشاره نمود.
  • دانشگاه های معتبر گرجستان برای تحصیل زبان گدامند؟ دانشگاه اموری و دانشگاه گرجستان از آنجمله دانشگاه ها هستند.
  • میانگین هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های گرجستان چقدر است؟ 1500 تا USD 3000 (دلار) در سال برای برنامه های غیر پزشکی و نیز 2500 تا USD 6000 (دلار) برای برنامه های پزشکی
  • متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در گرجستان چقدری است؟ متوسط هزینه ماهیانه زندگی هر دانشجوی بین المللی در گرجستان بین 500 تا USD 800 (دلار) در نوسان است.
  • شرط اصلی به منظور درخواست ویزای تحصیلی گرجستان چیست؟ اینکه متقاضی/ داوطلب از یکی از دانشگاههای کشور گرجستان پذیرش گرفته باشد.
  • برترین موسسه آموزش عالی حال حاضر گرجستان چیست؟ دانشگاه دولتی تفلیس (TSU) برترین دانشگاه گرجستان است.
5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *