هزینه زندگی

ساعت بریتیش کلمبیا کانادا

ساعت بریتیش کلمبیا کانادا

بررسی ساعت بریتیش کلمبیا کانادا نشان میدهد که این استان دارای دو منطقه زمانی است و تمامی قسمت های آن دارای ساعت یکسانی نیستند. همچنین موقعیت آن به عنوان غربی ترین استان کانادا منجر به این شده است که با دیگر استان ها و قلمروهای این کشور یا اختلاف ساعت نداشته باشد یا ساعت در آن عقب تر از سایر استان ها و قلمروها باشد. به این ترتیب، ساعت در بریتیش کلمبیا جلوتر از هیچ استان و قلمرویی در این کشور نیست.

بریتیش کلمبیا پس از انتاریو محبوب ترین استان مقصد برای مهاجران جدید کانادا در سال 2021 بود. بریتیش کلمبیا اغلب بهترین استان کانادا برای مهاجرانی است که به دنبال ماجراجویی در فضای باز و دمای ملایم تر هستند. محبوب ترین شهر بریتیش کلمبا ونکوور است. با سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی پر رونق و میزان جرم و جنایت کم، بریتیش کلمبیا مکانی فوق العاده برای زندگی برای خانواده ها و افراد شاغل است. این استان مهاجران زیادی را از آسیا و هند به خود جذب می کند. بریتیش کلمبیا به دلیل زیبایی طبیعی خود مشهور و شناخته شده است. برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، بریتیش کلمبیا یک گزینه ایده آل است. این استان دارای آب و هوا و فرهنگ متنوع و اقتصادی قوی می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به بریتیش کلمبیا تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی این استان و جغرافیا و آب و هوای آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت بریتیش کلمبیا کانادا پاسخ می دهند:

  • بریتیش کلمبیا در کدام منطقه زمانی کانادا قرار دارد؟
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا با دیگر استان های کانادا چگونه است؟
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا با ایران چگونه است؟

معرفی استان بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت به کانادا می باشد. بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا است. این استان که بین اقیانوس آرام و شکاف قاره ای کوه های راکی واقع شده است، دارای جغرافیای متنوعی است و مملو از مناظر ناهموار شامل خطوط ساحلی صخره ‌ای، سواحل شنی، جنگل‌ ها، دریاچه‌ ها، کوه ‌ها و غیره می باشد. بریتیش کلمبیا از شرق با استان آلبرتا و از شمال با قلمروهای یوکان و شمال غربی همسایه است. بریتیش کلمبیا در سال 2021 دارای بیش از 5000000 نفر جمعیت بود که این امر این استان را سومین استان پرجمعیت کانادا می سازد. مرکز بریتیش کلمبیا ویکتوریا و بزرگ ترین شهر آن ونکوور است. ونکوور سومین منطقه متروپولیتن بزرگ در کانادا می باشد.

معرفی استان بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا استانی متنوع و جهانی است که از تاثیرات فرهنگی فراوانی از مهاجران بریتانیایی، اروپایی و آسیایی و همچنین جمعیت بومی خود بهره می برد. انگلیسی زبان رایج در این استان است.

درباره استان بریتیش کلمبیا کانادا

بخش های اصلی اقتصاد بریتیش کلمبیا شامل جنگل داری، معدن، فیلم سازی و تولید ویدئو، گردشگری، املاک و مستغلات، ساخت و ساز، عمده فروشی و خرده فروشی است. صادرات اصلی این استان شامل الوار، محصولات خمیر و کاغذ، مس، زغال سنگ و گاز طبیعی می باشد. این استان ارزش دارایی بالایی دارد و مرکز مهمی برای تجارت دریایی است. بندر ونکوور بزرگ ترین بندر کانادا است و بریتیش کلمبیا چهارمین استان یا قلمرو بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد.

جغرافیا و آب و هوای بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا از غرب با اقیانوس آرام و ایالت آلاسکا آمریکا، از شمال با یوکان و قلمروهای شمال غربی، از شرق با استان آلبرتا و از جنوب با ایالت های واشنگتن، آیداهو و مونتانا آمریکا همسایه است. بریتیش کلمبیا تنها استان کانادا می باشد که با اقیانوس آرام هم مرز است. ویکتوریا – مرکز استان – در انتهای جنوب شرقی جزیره ونکوور قرار دارد. از نظر مساحت، ابوتسفورد بزرگ ترین شهر این استان است. همچنین، شمال این استان عمدتا کوهستانی است.

به دلیل وجود رشته کوه های زیاد و خط ساحلی ناهموار، آب و هوای بریتیش کلمبیا به طور چشمگیری در سراسر استان متفاوت است. سواحل جنوبی بریتیش کلمبیا دارای آب و هوای اقیانوسی ملایم و بارانی است که تحت تأثیر جریان شمالی اقیانوس آرام می باشد. به دلیل وجود مسدود کننده رشته ‌کوه ‌های متوالی، آب و هوای برخی از دره ‌های داخلی این استان نیمه ‌خشک است و در برخی نقاط، کم تر از 250 میلیمتر بارندگی سالانه وجود دارد. میانگین دمای سالانه در پرجمعیت ترین مناطق بریتیش کلمبیا تا 12 درجه سانتیگراد است که ملایم ترین درجه حرارت در سراسر کانادا می باشد.

منطقه زمانی در ساعت بریتیش کلمبیا کانادا

فصل های مختلف بریتیش کلمبیا کانادا

در مجموع، بریتیش کلمبیا هر چهار فصل را تجربه می کند، اما باید خاطر نشان ساخت که سواحل غربی آن، از جمله ونکوور، آب و هوای معتدلی در تمام طول سال دارند و بنابراین فصل ها کم تر از یکدیگر متمایز هستند. به طور کلی، فصل ها در بریتیش کلمبیا به صورت زیر هستند:

  • تابستان (ژوئن-آگوست)
  • پاییز (سپتامبر-نوامبر)
  • زمستان (دسامبر-فوریه)
  • بهار (مارس-می)

زمستان که از دسامبر تا فوریه است، بسیار سرد است، اما در مقایسه با سایر مناطق کانادا بسیار ملایم تر می باشد. زمستان های نواحی ساحلی بریتیش کلمبیا معتدل هستند و اگر برف ببارد مدت زیادی باقی نمی ماند. یک کت گرم و چتر برای محافظت در برابر آب و هوا در این اقلیم های ساحلی ملایم کافی و مناسب هستند. از سوی دیگر، بیش تر قسمت های داخلی بریتیش کلمبیا دارای دمای انجماد و برف هستند که از نوامبر تا مارس ادامه دارد. نکته جالبی که در مورد بریتیش کلمبیا وجود دارد این است که ویکتوریا مرکز آن گرم ترین شهر کانادا می باشد. همچنین، این شهر در انتهای جنوبی جزیره ونکوور برف کم تری نسبت به هر شهر دیگری در کانادا دارد. در بخش های ساحلی بریتیش کلمبیا، به طور کلی، نوامبر و فوریه مرطوب ترین ماه ها هستند.

منطقه زمانی در ساعت بریتیش کلمبیا کانادا

بررسی مناطق زمانی کانادا حاکی از آن است که این کشور دارای 6 منطقه زمانی است:

6 منطقه زمانی در ساعت بریتیش کلمبیا کانادا

در مورد این که برتیش کلمبیا دارای کدام منطقه زمانی است، ابتدا باید خاطر نشان کنیم که از 13 استان و قلمرو کانادا، 7 استان و قلمرو دارای مناطق زمانی چندگانه هستند. و بریتیش کلمبیا یکی از این استان هاست. این استان دارای دو منطقه زمانی اقیانوس آرام و کوهستانی می باشد.

2 منطقه زمانی در استان بریتیش کلمبیا کانادا

بیش تر قسمت های برتیش کلمبیا، از جمله بزرگ ترین شهر آن یعنی ونکوور، از زمان استاندارد اقیانوس آرام (PST) در طول زمان استاندارد و از زمان تابستانی اقیانوس آرام (PDT) در طول ساعت تابستانی (DST) استفاده می کنند.

منطقه زمانی در قسمت هایی از بریتیش کلمبیا از جمله ونکوور کانادا

همه همسایگان بریتیش کلمبیا در کانادا از زمان کوهستانی (MT) استفاده می کنند. یوکان در تمام طول سال دارای زمان استاندارد کوهستانی (MST) است، در حالی که قلمروهای شمال غربی و آلبرتا زمان خود را در طول DST به زمان تابستانی کوهستانی (MDT) تغییر می دهند. برخی از مناطق در جنوب شرقی و شمال شرقی بریتیش کلمبیا در مرز این ایالت ها یا در طول دوره DST بین MST و MDT سوئیچ می کنند یا از زمان استاندارد MST در تمام سال استفاده می کنند.

اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا کانادا با استان های دیگر

همانطور که گفتیم کانادا دارای شش منطقه زمانی است و به این ترتیب اختلاف ساعت در استان ها و قلمروهای آن امری معمول می باشد. و نیز خاطر نشان ساختیم که خود بریتیش کلمبیا دارای دو منطقه زمانی می باشد. در این بخش، اختلاف ساعت در قسمت های مختلف بریتیش کلمبیا و نیز اختلاف ساعت آن (ونکوور در جنوب غرب) با برخی استان ها و قلمروهای کانادا را به عنوان نمونه در 24 ژوئن 2022 بررسی می کنیم:

  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با بریتیش کلمبیا (شرق، شمال شرق، جنوب شرق): بدون اختلاف
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با بریتیش کلمبیا (جنوب شرق با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با آلبرتا (با ساعت تابستانی) : 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با مانیتوبا (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با نیوبرانزویک (با ساعت تابستانی): 4 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با نیوفاندلند و لابرادور (با ساعت تابستانی): 4 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با یوکان: بدون اختلاف
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با انتاریو (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با کبک (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با جزیره پرنس ادوارد (با ساعت تابستانی): 4 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با ساسکاچوان (شرق با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با ساسکاچوان (غرب با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی) با نوا اسکوشیا: 4 ساعت عقب تر

اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا کانادا با ایران

بررسی اختلاف ساعت بین ویکتوریا مرکز بریتیش کلمبیا در کانادا و ایران نشان می دهد در حال حاضر ساعت در ایران 11 ساعت و 30 دقیقه جلوتر است. به عنوان مثال، در 24 ژوئن 2022 زمانی که در ایران ساعت 16:26 روز جمعه می باشد، در ویکتوریا بریتیش کلمبیا ساعت 04:56 دقیقه همان روز است.

اختلاف ساعت بریتیش کلمبیا کانادا با ایران

در صورتی که علاقه مند به آشنایی با استان بریتیش کلمبیا و سرمایه گذاری در آن هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی و مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *