ویترین

ساعت به وقت نیجریه

ساعت به وقت نیجریه

ساعت به وقت نیجریه 1 ساعت از ساعت هماهنگ جهانی UTC جلوتر است. قبل از شروع سفر خود، ضروری است که متقاضیان بدانند GMT چیست. GMT یعنی به وقت گرینویچ و طبق استانداردهای بین المللی، GMT قبل از معرفی زمان جهانی هماهنگ (UTC) به عنوان زمان استاندارد بین المللی استفاده می شد. اکنون UTC جایگزین GMT شده و هر فرد برای دانستن دقیق ترین زمان دنیا، باید به دنبال UTC باشد. نیجریه که در غرب آفریقا واقع شده، از زمان غرب آفریقا استفاده می کند. این به سادگی به معنای UTC به اضافه 1 ساعت است. همان UTC در اروپا به عنوان زمان اروپای مرکزی تعریف می شود و مخفف زمان نیجریه WAT است.

نیجریه یکی از این کشورها نیست. این بدان معنی است که هیچ دوره ای وجود ندارد که این کشور نیاز به تغییر زمان خود داشته باشد. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دقیق نه تنها ساعت این کشور، بلکه تاریخچه زمان در ان را مورد بررسی دقیق قرار می دهند. همانطور که توضیح دادیم، منطقه زمانی نیجریه به عنوان WAT شناخته می شود. درک آن بسیار ساده است همچنین متقاضیان باید بدانند که کشورهای واقع در مرزهای غربی نیجریه از زمان گرینویچ استفاده می کنند. اگر در نیجریه ساعت 12 صبح است، در بنین، توگو، غنا، مالی، انگلیس، پرتغال و بسیاری از کشورهای دیگر ساعت 1 است. این کشور تنها کشوری نیست که از WAT استفاده می کند. کشورهای دیگری که از این زمان در آفریقا استفاده می کنند.

این کشورهای عبارتند از:

  • تونس
  • نیجر
  • کامرون
  • الجزایر

همچنین کشورهای دیگری نیز در این لیست قرار می گیرند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بررسی ساعت به وقت نیجریه

ساعت نیجریه از ساعت غرب آفریقا (WAT) پیروی می کند که یک ساعت جلوتر از زمان جهانی هماهنگ می باشد و به صورت UTC +01:00 نشان داده می شود و که در تمام طول سال به عنوان زمان استاندارد است. شایان ذکر است که نیجریه هرگز ساعت تابستانی را رعایت نکرده است. ساعت غرب آفریقا (WAT) با 14 کشور دیگر در آفریقا مشترک است و میانگین زمان محلی این کشورUTC +00:13:35 بود. قبل از 1 ژانویه 1914، نیجریه یکپارچه نبود. تحت الحمایه نیجریه جنوبی و حمایت از نیجریه شمالی نهادهای جداگانه ای بودند. لاگوس، پایتخت تحت الحمایه جنوبی این کشور، برای اولین بار در 1 ژوئیه 1905 زمان استاندارد به وقت گرینویچ که به صورت UTC +00:00 نشان داده می شود را پذیرفت، اما در 1 ژوئیه 1908 به زمان محلی بازگشت. پس از ادغام مناطق تحت الحمایه، UTC +00:30 در سراسر کشور پذیرفته شد.

در آخر، بعد از نیمه اول سال 1919، یعنی از اول ماه سپتامبر، ساعت این کشور از منطقه زمانی UTC +01:00 پیروی کرد.

"بررسی

آشنایی فاصله زمانی نیجریه و کشورهای آفریقایی

در 1 سپتامبر 1919، نیجریه UTC +01:00 را به عنوان یک زمان دقیق تر از میانگین زمان گرینویچ پذیرفت. شایان ذکر است که در پایگاه داده منطقه زمانی IANA، به نیجریه یک منطقه در بخش لاگوس آفریقا داده شده است.

در جدول زیر به کشورهای آفریقایی که ساعت UTC +01:00 را پذیرفته اند اشاره شده است:

نام کشورمنطقه زمانیتاریخ تصویبمخفف
الجزایراروپای مرکزیمی 1981CET
آنگولاآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
بنینآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
کامرونآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
جمهوری آفریقای مرکزیآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
جمهوری دموکراتیک کنگوآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
گینه استواییآفریقای غربی1968WAT
گابنآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
مراکشاروپای مرکزی27 اکتبر 2018CET
نیجرآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT
نیجریهآفریقای غربی1 سپتامبر 1919WAT
جمهوری کنگوآفریقای غربی1 ژانویه 1912WAT

تاریخچه تعیین زمان در نیجریه

همانطور که گفته شد، میانگین زمان محلی نیجریه UTC +00:13:35 بود. منطقه زمانی گرینویچ که به صورت UTC +00:00 نشان داده می شود، به عنوان زمان استاندارد پایتخت لاگوس در الحاقیه جنوب (تحت الحمایه امپراتوری بریتانیا) در 1 ژوئیه 1905 پذیرفته شد، اما لاگوس در 1 ژوئیه 1908 به زمان محلی بازگشت. تحت الحمایه نیجریه جنوبی و شمالی ادغام شدند تا مستعمره و حمایت این کشوررا در 1 ژانویه 1914 تشکیل دهند. بر این اساس، UTC +00:30 به عنوان زمان استاندارد جهانی نیجریه تازه متحد شده پذیرفته شد. در 28 اوت 1919، اولین قرائت فرمان اصلاح قانون تفسیر، لایحه 1914 برای تغییر منطقه زمانی نیجریه به UTC +01:00 انجام شد.

مشاور حقوقی موقت اظهار داشت که پیشنهاد شده است یک روش رایج برای بیان زمان در سرتاسر امپراتوری بریتانیا اتخاذ شود تا سرویس‌های نظامی، دریایی و هوایی بتوانند از زمان یکسان استفاده کنند و پیشنهاد این بود که کره جغرافیایی باید به دوازده تقسیم شود. این لایحه در 1 سپتامبر 1919 تصویب شد و نیجریه بر این اساس UTC +01:00 را به عنوان زمان استاندارد جدید خود پذیرفت. این کشورهر دو نصف النهار UTC +01:00 و UTC +02:00 واقع شده است، اما از منطقه زمانی UTC +01:00 استفاده می کند. نصف النهار استاندارد این کشور و بنابراین نصف النهار استاندارد زمان غرب آفریقا، در پانزدهمین نصف النهار شرقی واقع شده است.

بررسی فاصله زمانی کشورهای مختلف با ایتالیا

تفاوت ساعت در نیجریه و سایر نقاط دنیا

ساعت نیجریه با سایر نقاط دنیا با توجه به منطقه زمانی و موقعیت مکانی دارای تفاوت های مختلفی می باشد. اما با توجه به این که در این کشور منطقه زمانی تابستانی رعایت نمی شود و ساعت این کشور ثابت است، حتما باید در مقایسه ساعت این کشور با سایر نقاط دنیا، از تغییرات ساعت در کشور مورد نظر مطلع شد.

در نمودار زیر به تفاوت ساعت نیجریه و سایر نقاط دنیا اشاره شده است:

"تفاوت

شرایط مهاجرت به نیجریه

هموطنان محترم می توانند با بهره مندی از خدمات عالی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به درستی مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا را طی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *