هزینه زندگی

ساعت به وقت کانادا

ساعت به وقت کانادا

ساعت به وقت کانادا و اختلاف آن با ایران برای کسانی که قصد سفر یا مهاجرت و اقامت در این کشور پنهاور را دارند، موضوع مهمی است. در کانادا، مناطق زمانی و ساعت تابستانی معمولا توسط دولت های استانی و منطقه ای تنظیم می شود. این کشور دارای شش منطقه زمانی است که چهار مورد آن با آمریکا یکی هستند. این مناطق زمانی از شرق تا غرب کانادا را پوشش می دهند. ساعت تابستانی در سراسر کانادا (به جز ساسکاچوان) از اولین یکشنبه ماه آوریل فعال است (ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده می شوند) و در آخرین یکشنبه اکتبر به زمان استاندارد باز می گردد. ساسکاچوان از ساعت تابستانی استفاده نمی کند و در تمام طول سال در زمان استاندارد می ماند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به کانادا تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی کانادا و جغرافیا و آب و هوای آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت به وقت کانادا پاسخ می دهند:

  • کانادا دارای چند فصل است؟
  • کانادا دارای چند منطقه زمانی است؟
  • اختلاف ساعت در شهرهای بزرگ کانادا چگونه است؟
  • اختلاف ساعت این کشور با ایران چگونه است؟

معرفی کشور کانادا

کانادا کشوری در آمریکای شمالی است. ده استان و سه قلمروی کانادا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارند و نزدیک به ده میلیون کیلومتر مربع را پوشش می دهند، که این امر موجب می شود کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت باشد. مرز جنوبی و غربی آن با آمریکا، طولانی ترین مرز زمینی دو ملیتی جهان است. اتاوا پایتخت این کشور است، و سه منطقه بزرگ شهری آن عبارتند از تورنتو، مونترال و ونکوور. کانادا یک دموکراسی پارلمانی و یک سلطنت مشروطه است. این کشور یک قلمرو مشترک المنافع است و به طور رسمی در سطح فدرال دو زبانه است.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


این کشور بزرگ در اندازه گیری های بین المللی آزادی های مدنی، کیفیت زندگی، آزادی اقتصادی و آموزش دارای بالاترین رتبه ها می باشد. کانادا چند قومیتی و چند فرهنگی است که محصول مهاجرت گسترده از بسیاری از کشورهای دیگر است. همچنین کانادا روابط طولانی و پیچیده با آمریکا دارد که تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد و فرهنگ آن داشته است. شایان ذکر است که هزینه زندگی در کانادا نسبتا بالا است. کانادا کشوری بسیار توسعه یافته است و اقتصاد پیشرفته آن یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان می باشد که عمدتا بر منابع طبیعی فراوان و شبکه های تجاری بین المللی توسعه یافته تکیه دارد.

تفاوت ساعت به وقت کانادا در شهرهای بزرگ

جغرافیا و آب و هوای کانادا

جغرافیای فیزیکی کانادا بسیار متنوع است. جنگل های شمالی در سراسر این کشور غالب هستند، یخ در مناطق قطب شمال و سرتاسر کوه های راکی برجسته است و چمنزارهای کانادایی نسبتا هموار در جنوب غربی کشاورزی مولد را تسهیل می کنند. کانادا بیش از 2000000 دریاچه دارد. این کشور از نظر زمین شناسی فعال است و دارای زلزله های فراوان و آتشفشان های بالقوه فعال می باشد. میانگین دمای بالای زمستان و تابستان در سراسر کانادا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. زمستان‌ ها در بسیاری از نقاط این کشور می ‌تواند سخت باشد، به ویژه در استان‌ های داخلی و هامونی، که آب و هوای قاره ‌ای را تجربه می ‌کنند. در مناطق غیر ساحلی، برف می تواند تقریبا شش ماه از سال زمین را بپوشاند، در حالی که در بخش هایی از شمال برف می تواند در تمام طول سال باقی بماند.

فصل ها در کانادا

کانادا کشوری چهار فصل است، البته زمستان در آن خیلی بیش تر از سایر فصل ها طول می کشد. قلمرو وسیع آن تعیین کننده تنوع زیاد آب و هوا در آن می باشد. بهار در این کشور از نظر دمای هوا و فراوانی روزهای بارانی بسیار شبیه پاییز است. در این زمان از سال، اولین گرمایش آغاز می شود، اما عصرها معمولا سرد است و تابستان در این کشور نسبتا دیر می رسد – در دهه دوم ژوئن. به عنوان نمونه، آب و هوای ماه های بهار در اتاوا به صورت زیر است:

آب و هوای ماه های بهار در اتاوا

تابستان در نیمه دوم ژوئن و حتی نزدیک به اوایل جولای به کانادا وارد می شود. در این کشور، گرمای شدید وجود ندارد. در غرب این کشور، تابستان می تواند طولانی ترین باشد. به عنوان نمونه، آب و هوای ماه های تابستان در اتاوا به صورت زیر است:

آب و هوای ماه های تابستان در اتاوا

پاییز در این کشور به سرعت فرا می رسد. هوای این کشور در پاییز ناپایدار است – اغلب باران می بارد و در ماه اکتبر شاهد برف مرطوب هستیم. باد خفیفی می وزد. به عنوان نمونه، آب و هوای ماه های پاییز در اتاوا به صورت زیر است:

آب و هوای ماه های پاییز در اتاوا

به عنوان یک قاعده، زمستان در بیش تر مناطق این کشور در ماه نوامبر، زمانی که بادهای سرد می آیند، شروع می شود و دمای زیر صفر در تمام طول روز ثابت می ماند. ژانویه سردترین ماه در شمال سرزمین اصلی کانادا در نظر گرفته می شود. هر چه شمال دورتر باشد، زمستان سردتر است: در برخی مناطق دمای هوا به ندرت به زیر -15 درجه سانتیگراد می رسد که همراه با باد سرد شدیدا باعث دلسردی گردشگران می شود. به عنوان نمونه، آب و هوای ماه های زمستان در اتاوا به صورت زیر است:

آب و هوای ماه های زمستان در اتاوا

مناطق زمانی در کانادا

کانادا به شش منطقه زمانی تقسیم شده است. تقسیم بندی بین مناطق زمانی بر اساس پیشنهادات مهندس راه آهن کانادایی-اسکاتلندی با نام سندفورد فلمینگ که پیشگام استفاده از ساعت 24 ساعته، سیستم منطقه زمانی جهان و نصف النهار اصلی استاندارد بود، می باشد. دولت این کشور استفاده از ساعت 24 ساعته (به عنوان مثال، 20:51) را توصیه می کند که به طور گسترده در زمینه هایی مانند برنامه های حمل و نقل و انتقال داده ها استفاده می شود. فرانسوی زبانان کانادایی عمدتا از این سیستم استفاده می کنند اما اکثر انگلیسی زبانان کانادایی از ساعت 12 ساعته در گفتار روزمره استفاده می کنند، (مثلا، 8:51 بعد از ظهر) حتی هنگام خواندن از صفحه نمایش 24 ساعته.

تصویر زیر مناطق مختلف زمانی کانادا را به طور مشخصی نشان می دهند:

مناطق مختلف زمانی کانادا

جدول زیر مناطق مختلف زمانی کانادا را نشان میدهد:

جدول مناطق مختلف زمانی کانادا

در جدول فوق، UTC مخفف ساعت همانگ جهانی و DST مخفف ساعت تابستانی می باشد. به این ترتیب، شش منطقه زمانی این کشور عبارتند از: (باید توجه داشت که مناطق زمانی برخی استان ها و مناطق ممکن است دو منطقه زمانی را در بر گیرند)

  • UTC-03:30 منطقه زمانی نیوفاندلند شامل کل جزیره نیوفاندلند و قسمت جنوب شرقی منطقه لابرادور.
  • UTC-4:00 منطقه زمانی آتلانیتک شامل اکثر بخش های لابرادور و سه استان دیگر – نیوبرانزویک (NB)، نوا اسکوشیا (NS) و جزیره پرنس ادوارد (PE).
  • UTC-05:00 منطقه زمانی شرقی شامل بخش شرقی نوناووت (NU) و بیش تر بخش های استان های انتاریو (ON) و کبک (QC).
  • UTC-06:00 منطقه زمانی مرکزی شامل کل مانیتوبا (MB)، ساسکاچوان (SK) با یک استثنای کوچک و یک قسمت کاملا بزرگ از نوناووت (NU).
  • UTC-07:00 منطقه زمانی کوهستانی شامل کل آلبرتا (AB) و قلمروهای شمال غربی (NT) و همچنین بخش غربی نوناووت (NU)، استشنای کوچک در ساسکاچوان (SK) و مناطق شرقی و جنوب شرقی بریتیش کلمبیا (BC).
  • UTC-08:00 منطقه زمانی اقیانوس آرام (Pacific Standard Time) که بیش تر بخش های بریتیش کلمبیا (BC) را پوشش می دهد.
  • UTC-07:00 منطقه زمانی اقیانوس آرام (Pacific Daylight Time) که کل یوکان (YT) را پوشش می دهد.

تفاوت ساعت به وقت کانادا در شهرهای بزرگ

در کانادا با توجه به وسعت آن و داشتن شش منطقه زمانی، زمان در شهرها و مناطق مختلف یکسان نیست. زمان محلی در برخی از شهرهای اصلی این کشور عبارتند از: (UTC یعنی ساعت هماهنگ جهانی، که یک معیار زمان برای تعیین ساعت ها و اختلافات زمانی در سراسر جهان است و تنها 0.9 ثانیه با ساعت گرینویچ اختلاف دارد و برای بسیاری از کاربردهای روزمره چنین اختلافی قابل صرف نظر کردن است.)

  • زمان در ونکوور (بریتیش کلمبیا) (UTC-8)
  • زمان در ویکتوریا (UTC-8)
  • زمان در کلگری (UTC-7)
  • زمان در ادمونتون (UTC-7)
  • زمان در وینیپگ (مانیتوبا) (UTC-6)
  • زمان در چرچیل (UTC-6)
  • زمان در ساسکاتون (UTC-6)
  • زمان در کبک (UTC-5)
  • زمان در اتاوا (UTC-5)
  • زمان در تورنتو، انتاریو (UTC-5)
  • زمان در یورکتون (UTC-6)
  • زمان در نورمن ولز (UTC-7)

اختلاف ساعت به وقت کانادا با ایران

بررسی اختلاف ساعت ایران و کانادا نشان میدهد در حال حاضر زمان در ایران 8 ساعت و 30 دقیقه از اتاوا پایتخت این کشور جلوتر است. به عنوان مثال، زمانی که در اتاوا در استان انتاریو (ON) 02:28 پنج شنبه است، در ایران 10:58 همان روز است.

اختلاف ساعت به وقت کانادا با ایران

در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز 5 روش تضمینی مهاجرت به کانادا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات متداول در باب ساعت به وقت کانادا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ساعت به وقت کانادا می باشیم:

  • اختلاف ساعت به وقت کانادا با ایران چقدر است؟ بررسی اختلاف ساعت ایران و کانادا نشان میدهد در حال حاضر زمان در ایران 8 ساعت و 30 دقیقه از اتاوا پایتخت این کشور جلوتر است. به عنوان مثال، زمانی که در اتاوا در استان انتاریو (ON) 02:28 پنج شنبه است، در ایران 10:58 همان روز است.
  • مناطق زمانی در کانادا به چه صورت است؟ کانادا به شش منطقه زمانی تقسیم شده است. تقسیم بندی بین مناطق زمانی بر اساس پیشنهادات مهندس راه آهن کانادایی-اسکاتلندی با نام سندفورد فلمینگ که پیشگام استفاده از ساعت 24 ساعته، سیستم منطقه زمانی جهان و نصف النهار اصلی استاندارد بود، می باشد. دولت این کشور استفاده از ساعت 24 ساعته (به عنوان مثال، 20:51) را توصیه می کند که به طور گسترده در زمینه هایی مانند برنامه های حمل و نقل و انتقال داده ها استفاده می شود. فرانسوی زبانان کانادایی عمدتا از این سیستم استفاده می کنند اما اکثر انگلیسی زبانان کانادایی از ساعت 12 ساعته در گفتار روزمره استفاده می کنند، (مثلا، 8:51 بعد از ظهر) حتی هنگام خواندن از صفحه نمایش 24 ساعته.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *