هزینه زندگی

ساعت ساسکاچوان کانادا

ساعت ساسکاچوان کانادا

ساعت ساسکاچوان کانادا و اختلاف آن با ایران یکی از مواردی است که علاقه مندان به مهاجرت به این استان به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن هستند. ساسکاچوان که به عنوان “سرزمین آسمان های زنده” شناخته می شود، استانی هامونی است که از تپه ‌های شنی فعال، مزارع گندم طلایی، جنگل‌ های شمالی باشکوه، زمین ‌های کشاورزی، پارک ‌های ملی فوق ‌العاده و زنجیره تقریبا نامتناهی از دریاچه‌ ها تغذیه می ‌شود. ساسکاچوان مکانی عالی برای زندگی و تشکیل خانواده و محل سکونت یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار می باشد. این استان حدود 100000 دریاچه را در خود جای داده است که برای راضی کردن علاقه مندان به آب و ماهیگیری کافی است. یکی از منحصر به فردترین دریاچه های جهان در ساسکاچوان واقع شده است: دریاچه مانیتو در جنوب شرقی ساسکاتون.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به ساسکاچوان کانادا تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی این استان و جغرافیا و آب و هوای آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت ساسکاچوان پاسخ می دهند:

  • ساسکاچوان در کدام منطقه زمانی کانادا قرار دارد؟
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با دیگر استان های کانادا چگونه است؟
  • اختلاف ساعت ساسکچوان با ایران چگونه است؟

معرفی استان ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان یکی از سه استان هامونی کانادا است که از غرب با آلبرتا، از شمال با قلمروهای شمال غربی، از شرق با مانیتوبا، از شمال شرق با نوناووت و از جنوب با ایالت های مونتانا و داکوتای شمالی آمریکا همسایه است. ساسکاچوان یکی از تنها دو استان محصور در خشکی کانادا می باشد.

معرفی استان ساسکاچوان کانادا

در سراسر این استان زمستان های شدیدی تجربه می شود و مناطق جنوبی آن تابستان های بسیار گرم یا گرم دارند. از کل جمعیت ساسکاچوان، تقریبا نیمی از آن در بزرگ ترین شهر استان یعنی ساسکاتون یا مرکز آن ریجینا زندگی می کنند. انگلیسی زبان اصلی استان است و 82.4% از مردم ساسکاچوان به زبان انگیسی به عنوان زبان اول صحبت می کنند.

درباره استان ساسکاچوان کانادا

دستمزدهای بالا، فرصت های شغلی فراوان در صنایع مختلف و رشد اقتصادی مستمر، مردم را از سراسر جهان به سمت ساسکاچوان جذب می کند. ساسکاچوان استاندارد زندگی بالایی دارد که به جذب مهاجران برای اسکان در این استان کمک می کند. هزینه زندگی در این استان با استانداردهای کانادا کاملا مقرون به صرفه است.

جغرافیا و آب و هوای ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان تنها استان کانادا است که مرز طبیعی ندارد. از آن جایی که مرزهای آن عمدتا از مختصات جغرافیایی طول و عرض جغرافیایی پیروی می کنند، این استان تقریبا یک چهار ضلعی یا شکلی با چهار ضلع است. ساسکاچوان بخشی از استان های غربی است و از غرب به آلبرتا، از شمال به قلمروهای شمال غربی، از شمال شرق به نوناووت، از شرق به مانیتوبا و از جنوب به ایالت های مونتانا و داکوتای شمال آمریکا محدود می شود. ساسکاچوان همراه با آلبرتا یکی از تنها دو استان محصور در خشکی کانادا است. ساسکاچوان شامل دو منطقه طبیعی اصلی است: جنگل شمالی (Boreal Forest) در شمال و هامون ها (Prairies) در جنوب. این دو منطقه توسط یک منطقه گذر در نزدیکی رودخانه ساسکاچوان شمالی در سمت غربی استان و نزدیک به جنوب رودخانه ساسکاچوان در سمت شرقی از هم جدا می شوند.

ساسکاچوان بیش از هر استان دیگر کانادا ساعات آفتابی بیش تری دارد. این استان از هر بدنه آبی قابل توجهی فاصله دارد. این واقعیت، همراه با عرض جغرافیایی شمالی آن، تابستانی گرم به آن می دهد. در این استان، خشکسالی می تواند مناطق کشاورزی را در دوره های طولانی با بارندگی کم یا بدون بارش تحت تاثیر قرار دهد.

بخش های شمالی ساسکاچوان دارای آب و هوای نیمه قطبی با فصل تابستان کوتاه تر است. تابستان ها می تواند بسیار گرم باشد و زمستان ها معمولا به شدت سرد است. حوادث رعد و برق شدید و غیر شدید در ساسکاچوان معمولا از اوایل بهار تا اواخر تابستان رخ می دهد. گرم ترین دمای تاکنون ثبت شده در در این استان زمانی بود که دما در Midale and Yellow Grass به 45 درجه سانتیگراد رسید. سردترین دمای ثبت شده در این استان -56.7 درجه سانتیگراد در پرنس آلبرت بود که در شمال ساسکاچوان قرار دارد.

اختلاف ساعت ساسکاچوان کانادا با ایران

فصل های ساسکاچوان کانادا

در ساسکاچوان چهار فصل وجود دارد: بهار، تابستان، پاییز و زمستان. ساسکاچوان سرزمینی است که هر فصل آن جذابیت خاص خود را دارد. آب و هوای این استان اغلب دماهای شدیدی را تجربه می کند. دماهای بالا در آن از 60 درجه فارنهایت در ما مه تا 90-95 درجه فارنهایت در جولای و آگوست متغیر است. این استان به طور میانگین بیش ترین میزان تابش آفتاب را در بین استان های کانادا دارد و شب ها معمولا خنک است. زمستان معمولا از نوامبر آغاز می شود و دما معمولا زیر نقطه انجماد باقی می ماند.

جدول زیر میانگین حداکثر و حداقل دماهای روزانه برای شهرهای منتخب ساسکاچوان را نشان می دهد:

میانگین حداکثر و حداقل دماهای روزانه برای شهرهای منتخب ساسکاچوان

در ساسکاچوان زمانی که زمستان در اواسط نوامبر آغاز می شود، روزها عموما آفتابی و دارای برف خشک و پودری هستند. مقایسه رجینا و ساسکاتون نشان می دهد، رجینا سردتر از ساسکاتون می باشد.

منطقه زمانی در ساعت ساسکاچوان کانادا

بررسی مناطق زمانی کانادا نشان می دهد که این کشور دارای 6 منطقه زمانی است که عبارتند از:

6 منطقه زمانی در ساعت ساسکاچوان کانادا

از 13 استان و قلمرو کانادا، 7 استان و قلمرو دارای مناطق زمانی چندگانه و باقی دارای یک منطقه زمانی هستند. ساسکاچوان به جز یک استثنای کوچک در منطقه زمانی مرکزی قرار دارد و آن استثنا کوچک در منطقه زمانی کوهستانی. بیش تر بخش های ساسکاچوان در تمام طول سال ساعت استاندارد مرکزی (CST) را رعایت می کنند، بدون ساعت تابستانی (DST). با این حال، برخی از مکان ها در مرزهای استان از ساعت های متفاوتی استفاده می کنند، از جمله Creighton، Lloydminster و Denare Beach.

اختلاف ساعت ساسکاچوان کانادا با استان های دیگر

همان طور که در بالا گفتیم کانادا دارای شش منطقه زمانی مختلف است و در این بین، ساسکاچوان در دو منطقه زمانی مرکزی و کوهستانی قرار دارد. مناطق زمانی مختلف منجر به اختلاف ساعت در بین استان ها و قلمروهای مختلف کانادا و احتمالا بخش های مختلف یک استان یا قلمرو می شوند.

اختلاف ساعت ساسکاچوان کانادا با استان های دیگر

در زیر اختلاف ساعت قسمت های مختلف ساسکاچوان و نیز اختلاف ساعت آن با برخی استان ها و قلمروهای کانادا را به عنوان نمونه در 1 جولای 2022 بررسی می کنیم:

  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با ساسکاچوان (شرق) (با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با ساسکاچوان (غرب) (با ساعت تابستانی): بدون اختلاف
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با یوکان: 1 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با نیوفاندلند و لابرادور (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با کبک (با ساعت تابستانی): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با مانیتوبا (با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با نوناووت (با ساعت تابستانی): 1 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با کبک (شرق): 2 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی): 3 ساعت عقب تر
  • اختلاف ساعت ساسکاپوان با آلبرتا (با ساعت تابستانی): بدون اختلاف
  • اختلاف ساعت ساسکاچوان با بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی): 1 ساعت جلوتر

اختلاف ساعت ساسکاچوان کانادا با ایران

بررسی اختلاف ساعت بین ساسکاچوان کانادا و ایران نشان می دهد در حال حاضر ساعت در ایران 10:30 جلوتر از ساسکاچوان است. به عنوان مثال، در 1 جولای 2022 زمانی که ساعت در ایران 00:37 شنبه است، در ساسکاچوان ساعت 14:07 جمعه می باشد. در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت دائم کانادا از طریق ساسکاچوان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی و مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *