هزینه زندگی

ساعت نوا اسکوشیا کانادا

ساعت نوا اسکوشیا کانادا

بررسی ساعت نوا اسکوشیا کانادا نشان می دهد این استان دارای منطقه زمانی آتلانتیک است و ساعت تابستانی را رعایت می کند. همچنین، ساعت در این استان هفت و نیم ساعت عقب تر از ایران می باشد. ترکیبی از عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی بر تصمیم یک مهاجر برای نقل مکان به نوا اسکوشیا تاثیر می گذارد. بیش از 40% از افراد انتخاب خود را بر اساس فرصت های شغلی برای خود و همسرشان و هزینه های زندگی می دانند. 60% باقی مانده نیز مبنای تصمیم خود را عوامل اجتماعی می دانند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا تهیه گردیده است در ابتدا به معرفی این استان و جغرافیا و آب و هوای آن می پردازند و سپس به سوالات زیر در مورد ساعت نوا اسکوشیا پاسخ می دهند:

  • استان نوا اسکوشیا در کدام منطقه زمانی کانادا قرار دارد؟
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا با دیگر استان های کانادا چگونه است؟
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا با ایران چگونه است؟

معرفی استان نوا اسکوشیا کانادا

نوا اسکوشیا یکی از سیزده استان و قلمرو کانادا است. نوا اسکوشیا به معنای اسکاتلند جدید، یکی از سه استان دریایی کانادا می باشد. این استان پرجمعیت ترین استان این کشور در اقیانوس اطلس است. همچنین نوا اسکوشیا دومین استان کوچک کانادا از نظر مساحت پس از جزیره پرنس ادوارد می باشد. این استان از غرب با خلیج فاندی و خلیج مین و از جنوب و شرق با اقیانوس اطلس همسایه است و به ترتیب به وسیله تنگه نورثامبرلند و کابوت از جزیره پرنس ادوارد و جزیره نیوفاندلند جدا می شود.

معرفی استان نوا اسکوشیا کانادا

مرکز و بزرگ ترین شهر نوا اسکوشیا، هالیفاکس است که امروزه حدود 45% از جمعیت این استان را در خود جای داده است. هالیفاکس بزرگ ترین شهر اقیانوس اطلس کانادا و دومین شهر بزرگ ساحلی این کشور پس از ونکوور می باشد.

درباره استان نوا اسکوشیا کانادا

این استان دارای زیبای های طبیعی دریایی، جنگل های سرسبز، دریاچه ها و زمین های کشاورزی است. همه این ها، همراه با شهرهای در حال رشد و هزینه های پایین زندگی، نوا اسکوشیا را به یکی از لذت بخش ترین مکان ها برای مهاجرت به کانادا و زندگی در آن تبدیل می کند.

جغرافیا و آب و هوای نوا اسکوشیا کانادا

نوا اسکوشیا پس از جزیره پرنس ادوارد، دومین استان کوچک کانادا از نظر مساحت است. سرزمین اصلی این استان شبه جزیره نوا اسکوشیا است که توسط اقیانوس اطلس احاطه شده و شامل خلیج ها و مصب های متعددی است. هیچ کجای نوا اسکوشیا بیش از 67 کیلومتر از اقیانوس فاصله ندارد. جزیره کیپ برتون، جزیره ای بزرگ در شمال شرقی سرزمین اصلی نوا اسکوشیا، نیز بخشی از این استان است. این استان کانادا دارای 5400 دریاچه می باشد. اگرچه نوا اسکوشیا تقریبا توسط آب احاطه شده است، اما آب و هوای آن به آب و هوای قاره ای نزدیک تر است تا دریایی. در این استان، دمای شدید زمستان و تابستان در آب و هوای قاره ای توسط اقیانوس تعدیل می گردد. آب و هوای نوا اسکوشیا از بسیاری جهات شبیه به سواحل مرکزی دریای بالتیک در شمال اروپا است و فقط مرطوب تر و برفی تر می باشد.

جغرافیا و آب و هوای نوا اسکوشیا کانادا

فصل های نوا اسکوشیا کانادا

نوا اسکوشیا چهار فصل دارد و مانند اکثر مناطق کانادا، آب و هوا تعیین کننده فعالیت در این استان است. به عنوان مثال، در پاییز سال تحصیلی معمولا از سپتامبر آغاز می شود و نیز زمان آغاز دیدنی ترین فصل این استان می باشد. برگ ها رنگ های باورنکردنی پیدا می کنند: نارنجی های درخشان، طلایی های درخشان و قرمزهای آتشین.

زمان شروع و پایین فصل ها و میزان دمای آن ها در نوا اسکوشیا به صورت زیر می باشد:

  • تابستان: اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر: 20 تا 30 درجه سانتیگراد (70 تا 80 درجه فارنهایت)، اگرچه دما می تواند به 30 تا 32 درجه سانتیگراد (86 تا 90 درجه فارنهایت) با رطوبت نیز برسد.
  • پاییز: اواسط سپتامبر تا اواسط نوامبر: 10 تا 20 درجه سانتیگراد (50 تا 70 درجه فارنهایت)
  • زمستان: اواسط دسامبر تا اواسط مارس: -15 تا +5 درجه سانتیگراد (5 تا 41 درجه فارنهایت)
  • بهار: اواسط مارس تا اواخر آوریل: 0 تا 10 درجه سانتیگراد (32 تا 50 درجه فارنهایت)

جدول زیر میانگین حداکثر و حداقل دمای روزانه برای مکان های انتخابی در نوا اسکوشیا را نشان می دهد:

میانگین حداکثر و حداقل دمای روزانه برای مکان های انتخابی در نوا اسکوشیا

در این استان بارش برف فراوان است: به طور کلی سالانه یک و نیم متر برف در سواحل جنوبی، دو و نیم متر در شمال و تا چهار متر در شمال جزیره کیپ برتون برف می بارد. معمولا از اواخر نوامبر تا اوایل آوریل برف می بارد.

ساعت نوا اسکوشیا کانادا: منطقه زمانی

کشور کانادا دارای شش منطقه زمانی است که عبارتند از:

  • منطقه زمانی آتلانتیک
  • منطقه زمانی نیوفاندلند
  • منطقه زمانی مرکزی
  • منطقه زمانی شرقی
  • منطقه زمانی کوهستانی
  • منطقه زمانی اقیانوس آرام

در این میان، استان نوا اسکوشیا در منطقه زمانی آتلانتیک قرار دارد.

ساعت نوا اسکوشیا کانادا: منطقه زمانی

این استان ساعت تابستانی (Daylight Saving Time) را رعایت می کند.

اختلاف نوا اسکوشیا کانادا با استان های دیگر

همان طور که گفتیم کانادا دارای شش منطقه زمانی مختلف است و در این بین، نوا اسکوشیا در منطقه زمانی آتلانتیک قرار دارد. قرار داشتن استان ها و قلمروهای کانادا در مناطق زمانی مختلف منجر به اختلاف ساعت در بین آن ها می شود. از طرفی، از میان 13 استان و قلمروی این کشور، 7 استان و قلمرو دارای مناطق زمانی چندگانه هستند. در زیر اختلاف ساعت نوا اسکوشیا با چند مورد از استان ها و قلمروهای کانادا را در روز 28 ژوئن 2022 بررسی می کنیم:

  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی) با آلبرتا (با ساعت تابستانی): 3 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی) با بریتیش کلمبیا (با ساعت تابستانی): 4 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی) با جزیره پرنس ادوارد (با ساعت تابستانی): بدون اختلاف
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی) با نوناووت (با ساعت تابستانی): 2 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی) با انتاریو (با ساعت تابستانی): 1 ساعت جلوتر
  • اختلاف ساعت نوا اسکوشیا (با ساعت تابستانی) با قلمروهای شمال غربی (با ساعت تابستانی): 3 ساعت جلوتر

اختلاف ساعت نوا اسکوشیا با ایران

بررسی اختلاف ساعت بین نوا اسکوشیا کانادا و ایران نشان می دهد در حال حاضر ساعت در ایران 7 ساعت و 30 دقیقه جلوتر از این استان است. به عنوان مثال، در 28 ژوئن 2022 زمانی که ساعت در ایران 10:49 سه شنبه است، در نیو اسکوشیا ساعت 03:19 همان روز می باشد. در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد مهاجرت به استان نوا اسکوشیا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *