ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در اسلوونی

سرمایه گذاری در اسلوونی

سرمایه گذاری در اسلوونی و اخذ اقامت اروپایی از این کشور صرفا از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است که در سال 2021 مورد توجه میباشد. بهترین و آسانترین راه سرمایه گذاری در اسلوونی نیز ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود (DOO) می باشد. چرا که برای ثبت این نوع شرکت در اسلوونی شما فقط به سرمایه ای در حدود €7500 (یورو) نیاز دارید. شما پس از 5 سال می توانید به اقامت دائم (PR) اسلوونی و پس از 10 سال به حق شهروندی این کشور برسید. اما برخی از مهمترین امتیازات اخذ ویزای سرمایه گذار اسلوونی در سال 2021 عبارتند از:

  • نرخ مالیاتی بسیار پایین تا 17% بر درآمد شرکت
  • اخذ اقامت اروپایی و شمول تمام اعضای خانواده
  • شرایط آسان ثبت شرکت
  • استاندارد بالای زندگی
  • تجارت آزاد بین المللی و غیره

سرمایه گذاری فقط یکی از روش های رایج مهاجرتی به اسلوونی است و شیوه های مهاجرتی دیگری مثل تحصیل و کار در اسلوونی نیز پیش روی متقاضیان قرار دارد. مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا هموطنان عزیز را در کل فرآیند اخذ اقامت اسلوونی یا هر کشور اروپایی یاری نمایند.

شرایط سرمایه گذاری در اسلوونی

قبل از هر چیزی بهتر است شرایط سرمایه گذاری در اسلوونی را با معیارهای مشخصی مورد بررسی قرار داده تا به یک جمع بندی خوبی دست یابیم. معیار اول استفاده از شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) در اسلوونی است. بر اساس گزارش آماری بانک جهانی، میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) اسلوونی در سال 2019 حدود 25964.18$ بیلیون دلار می باشد و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود از این نظر اقتصاد اسلوونی از اقتصادهای اسلواکی و کرواسی جلوتر است:

میزان تولید ناخالص داخلی اسلوونی در مقایسه با اسلواکی و کرواسی

شاخص ارزیابی بعدی اقتصادی اسلوونی شاخص شفافیت مالی یا CPI می باشد. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، اسلوونی از نظر امتیازی از 100 امتیاز کل توانسته 60 امتیاز کسب و از بین 180 کشور جهان نیز در رتبه 35 جهانی قرار بگیرد که رتبه نسبتا خوبی است:

شاخص ارزیابی بعدی اقتصادی اسلوونی

اما شاخص مهم دیگر میزان آزادی اقتصادی می باشد که اطلاع دقیق از آن برای اطمینان از انجام یک بیزینس موفق در اسلوونی لازم است. از لحاظ شاخص آزادی اقتصادی یا EF اسلوونی با اخذ 68.3 امتیاز در رتبه 48 آزادترین اقتصادهای جهان قرار می گیرد و در رتبه بندی کشورهای اروپایی در رتبه 28 قرار می گیرد:

میزان آزادی اقتصادی در اسلوونی

شاخص مهم دیگر درباب شرایط سرمایه گذاری در اسلوونی شاخص سهولت در انجام بیزینس (DB) می باشد که از این نظر این کشور با امتیاز 76.5 در رتبه 37 جهانی قرار می گیرد:

شاخص سهولت در انجام بیزینس در اسلوونی

اما سایر رتبه بندی ها درباره موضوعات مربوط به انجام بیزینس در اسلوونی 2021 از قرار ذیل می باشد:

سایر رتبه بندی ها درباره موضوعات مربوط به انجام بیزینس در اسلوونی

مزایا و معایب سرمایه گذاری در اسلوونی چیست؟

مسلما سرمایه گذاری در کشور اسلوونی هم مزایای خاص و هم یکسری معایبی دارد که بایستی قبل از هر اقدامی بدان توجه کرد. اولا اسلوونی کشوری با اقتصاد بازار آزاد و توسعه یافته صنعتی است و از همین رو فرصت های سرمایه گذاری متنوعی در بخش های سه گانه اقتصادی دارد. دوما اسلوونی کشوری عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن و نیز منطقه اقتصادی اروپا EAEE بوده و از همین رو از امتیازات تجارت کاملا آزاد با تمامی کشورهای اروپایی برخوردار است. سوما سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور اسلوونی نیز بسیار راحتتر است و این کار به سرمایه کمی نیاز دارد و از همه مهمتر سرمایه گذار خارجی از این طریق می تواند به اقامت اروپایی دست یافته و از تمامی امتیازات شخص مقیم اروپا بهره مند شود. پس در یک جمع بندی کلی می توان امتیازات سرمایه گذاری در اسلوونی را به صورت زیر بیان کرد:

امتیازات سرمایه گذاری در اسلوونی

به این مزایا همچنین می توان نرخ مالیاتی پایین تا 17%، نیاز به تشریفات ادارای و قانونی کمتر، حمایت های همه جانبه دولت اسلوونی و غیره را اضافه کرد. اما از دیگر سو بایستی به معایب سرمایه گذاری در کشور اسلوونی اشاره کنیم. از مهمترین این معایب می توان به وجود موانع زبانی مخصوصا تسلط به زبان اسلوونی، فاصله زیاد با کشورهای غرب اروپا، نرخ تورم 2.1% و نیز پیری جمعیت این کشور و کمبود نیروی متخصص در این کشور اشاره نمود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ تورم اسلوونی در آوریل 2021 در بالاترین سطح خود قرار دارد:

نرخ تورم اسلوونی

شرایط اخذ اقامت اسلوونی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که تشکیل شرکت تجاری در اسلوونی فرآیند بسیار آسانی است. ابتداء شما بایستی با انواع شرکت در اسلوونی شامل شرکت مسئولیت محدود (DOO) و شرکت سهامی عام (DD) آشنا شد. مثلا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در اسلوونی که از آسانترین و رایج ترین شرکت ها در این کشور است، کلیه سهامداران نیازمند ارائه موارد ذیل هستند:

  • شماره مالیاتی اسلوونی
  • آدرس شرکت در اسلوونی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • حداقل سرمایه €7500 (یورو)

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی

پس داشتن شرکت در اسلوونی به شما فرصت مهاجرت به اسلوونی، اخذ اقامت اروپایی (مجوز کار و اقامت) و نیز استخدام نیروهای خارجی در شرکتتان را می دهد. برای این منظور علاوه بر تامین شرایط فوق، رعایت شروط زیر نیز الزامی است:

شروط داشتن شرکت در اسلوونی

پس شما برای اخذ اقامت دائم اسلوونی (PR) می بایست حداقل 5 سالی را با ویزای اقامت موقت در این کشور زندگی کنید و سپس با احراز همه شرایط نسبت به دریافت این نوع اقامت اقدام کنید. همچنین پس از 10 سال اقامت نیز به شهروندی اسلوونی برسید. در این مسیر نیز مثل همیشه مشاوره با تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بهترین مشاوره و راهنمای شما برای ثبت شرکت در کشور اسلوونی و اخذ اقامت این کشور باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در اسلوونی

  1. شاهو گفت:

    سلام. آیا اخذ اقامت اسلوونی از طریق خرید سهام شرکتهای از قبل ثبت شده امکانپذیر است؟ اگر امکانپذیر است از کجا باید شروع کرد و هزینەهای تقریبی چقدر است؟
    سپاسگذارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این کار باید شرکتی در این کشور به ثبت برسه
      لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه نمایید اگر سوالی بود در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *