ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در مالزی

سرمایه گذاری در مالزی

برنامه های متفاوتی جهت سرمایه گذاری در مالزی بر اساس قوانین وضع شده از سوی اداره مهاجرت این کشور برای اتباع خارجی جهت اخذ اقامت پیش بینی شده است. اصلی ترین برنامه اقامت سرمایه گذار مالزی همان مالزی کشور دوم من (MM2H) می باشد. در حقیقت، سرمایه گذاری از راه هایی است که اکثر افراد برای مهاجرت به این کشور انتخاب می ­کنند، چرا که این کشور ادر زمره کشورهایی قرار می گیرد که بیشتر با سیاست های حاکم بر قوانین و راه های مهاجرتی این کشور اتباع ایرانی یا برای تحصیل در ده سال اخیر وارد این کشور می شدند و یا در برنامه هایی از قبیل خانه دوم مالزی و یا ایجاد یک بیزینس در آن کشور اقدام به سرمایه گذاری می نمودند.

  1. شرایط سرمایه گذاری در سال 2021 در کشور مالازی برای ایرانیان به چه صورت می باشد؟
  2. برنامه مالزی کشور دوم من (MM2H) برای اقامت سرمایه گذاران چه شرایطی دارد؟
  3. آیا یک تبعه خارجی با انجام سرمایه گذاری در این کشور صاحب اقامت و تابعییت این کشور می گردد؟

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می­ نمایند قبل از هرگونه سرمایه گذاری در کشور مالزی از تمامی شرایط حقوقی و مهاجرتی در این کشور اطلاعات لازم را کسب نمایند. مالزی کشوری زیباست و دارای جاذبه ها و جنگل های فراوانی می­ باشد. بگونه ای که اکثر افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود این کشور را انتخاب می ­نمایند و تعطیلات خود را در این کشور سپری می­ نمایند.

سرمایه گذاری در این کشور روش های مختلفی دارد و افراد با انتخاب هر کدام از روش های سرمایه گذاری می­ توانند اقامت مالزی را نیز اخذ نمایند. ما در این مقاله سعی می ­نمائیم تمامی روش های سرمایه گذاری در کشور مالزی را به تفصیل بیان نمائیم. از عزیزانی که قصد سرمایه گذاری و یا مهاجرت دارند دعوت می­ شود مطالب این مقاله را به دقت مطالعه فرمایند.

شرایط سرمایه گذاری در مالزی

امروزه سرمایه گذاران زیادی، مالزی را برای سرمایه گذاری انتخاب می­ کنند زیرا این کشور در سال های اخیر از لحاظ اقتصادی پیشرفت های سریعی داشته است. همانطور که در مقدمه بیان شد سرمایه گذاری در این کشور انواع مختلفی دارند از جمله خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید خانه دوم و غیره را می­ توان نام برد. افراد از این طریق می توانند صلاحیت خود برای کسب ویزای سرمایه گذار مالزی یا اقامت مالزی کشور دوم من (MM2H) را دریافت کنند.

هم اکنون در میان تمامی کشورهای آسیایی مالزی بالاترین میزان جذب سرمایه گذاران خارجی را در کشور خود داشته است. اکثر سرمایه گذارانی که به این کشور مهاجرت می­ نمایند، سرمایه گذاران چین، سوئیس، هلند، سنگاپور می­ باشند. کشور مالزی از نیروهای متخصص و حرفه ای بسیاری در کشور خود برخوردار است. از همین رو این دولت قدرت تشخیص انواع پروژه های سرمایه گذاران در این کشور را برای سودهی برای اقتصاد مالزی را دارد.

اخذ اقامت و تابعیت مالزی از طریق سرمایه گذاری

افراد با سرمایه گذاری در این کشور برخلاف اکثر کشورهای اروپایی نمی ­توانند اقامت و تابعیت مالزی را اخذ نمایند. البته در برخی موارد با اخذ تمامی شرایطی که این دولت قرار داده است ممکن است افراد اقامت این کشور را دریافت نمایند. افراد تنها با خرید ملک خانه دوم که فرد از تمکن مالی بالایی برخوردار است و ثبت شرکت می­ توانند اقامت این کشور را برای خود و اعضای خانواده خود دریافت نمایند. اما سایر روشهای سرمایه گذاری در این کشور منتج به اخذ اقامت و تابعیت نخواهد گردید. اکنون در نمودار زیر به معرفی برنامه ویزای سرمایه گذار مالزی یا مالزی کشور دوم من (MM2H) می پردازیم که یکی از معروفترین برنامه های ویزای سرمایه گذار در جهان می باشد:

برنامه ویزای سرمایه گذار مالزی

استانداردهای سرمایه گذاری در مالزی

سیستم حقوقی این کشور ترکیبی از سیستم اسلامی و کامن لا است و نمی­توان گفت برای سرمایه گذاری در این کشور قواعد و قانون های خاصی وجود دارد. از جمله مهمترین مواردی که سرمایه گذاران در ابتدا در این کشور به آن توجه می­ کنند امنیت قضایی این کشور است. زیرا هر کشوری که از فساد اداری کمتری برخوردار باشد ریسک سرمایه گذاری در آن کشور کمتر خواهد بود.

طبق آماری که در زمینه فساد اداری از کشور مالزی بدست آمده است این کشور از فساد اداری بسیار بالایی برخوردار می­باشد. بطوریکه شاخص فساد اداری در مالزی در سال 2015 برابر با 50 و در سال 2017 برابر با 47 است. این کشور در میان کشورهایی که از فساد اداری رنج می­برند دارای رتبه 62 است. این میزان فساد اداری در کشور مالزی بسیار نگران کننده می­ باشد. اما با این حال این کشور از جمله کشورهایی است که بیشترین دریافت کننده سرمایه گذاران خارجی را در کشور خود دارد. جدول زیر نشان دهنده جزئیات دریافت کنندگان FDI در کشور مالزی را نمایش می ­دهد.

سرمایه گذار مستقیم خارجی (FDI)201520162017
جریان مستقیم FDI (میلیون دلار)10.08211.3369.543
سهم FDI (میلیون دلار)116.744122.030139.540
تعداد سرمایه گذاری ها171211150
سهم FDI (درصد از تولید ناخالص داخلی)39.741.0N/A

سرمایه گذاری در مالزی از طریق خرید ملک

خرید املاک مسکونی در این کشور برای افراد خارجی دارای هیچ محدودیتی نمی ­باشد. از همین رو بسیاری از افراد از طریق خرید ملک در مالزی به سرمایه گذاری می­ پردازند. البته افراد اجازه خرید زمین های کشاورزی در این کشور را ندارند و تنها اجازه خرید 20% املاک تجاری در مالزی را خواهند داشت. قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف مالزی متفاوت می ­باشد. افرادی که از طریق خرید ملک قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند باید با سرمایه اولیه ای معادل 1 رینگت اقدام به این کار نمایند. همانطور که بیان شد قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف مالزی متفاوت است بطور مثال در شهر سلنگار سرمایه گذار با سرمایه ای معادل 2000000RM (رینگیت) و در شهر پنانگ با 3000000RM (رینگیت) می­تواند ملکی را خریداری نماید.

سرمایه گذاری در مالزی از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

با توجه به موقعیت استراتژیکی این کشور، افراد با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت می ­توانند از مزایای بسیاری برخوردار گردند. سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در مالزی با 500000RM (رینگیت) می­ توانند اقدام به سرمایه گذاری نمایند. از طرفی ثبت شرکت در این کشور بسیار ساده انجام می ­پذیرد. دولت این کشور به افرادی که قصد کارآفرینی و ایجاد کسب و کار دارند اقامت 2 ساله برای وی و اعضای خانواده اش صادر می ­نماید. ناگفته نماند سرمایه گذاران اجازه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مالزی را دارند.

سرمایه گذاری در مالزی از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

سرمایه گذاری در مالزی از طریق تمکن مالی

یکی از پرطرفدارترین روشهای سرمایه گذاری، از طریق تمکن مالی افراد است که به برنامه خانه دوم معروف است. اینگونه افراد با اخذ ویزای مالزی می­ توانند به این کشور سفر نمایند. تاکنون حدود 35000 نفر از این طریق توانسته اند در این کشور سرمایه گذاری نمایند که بیشتر این افراد اتباع چین هستند. افراد سرمایه گذار از طریق برنامه خانه من باید دارای 125000$ (دلار) سرمایه اولیه بوده و حداقل ماهانه درآمدی برابر با 2500$ (دلار) داشته باشند. دولت مالزی نیز به این دسته از افراد اقامت 10 ساله این کشور را اعطا خواهد نمود که این اقامت شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال سرمایه گذار نیز خواهد شد. متقاضیان برای سرمایه گذاری در طرح خانه من به دو دسته تقسیم می­ گردند:

  • افراد بالای 50 سال
  • افراد کمتر از 50 سال

بطور کلی افرادی که قصد سرمایه گذاری از این طریق را دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای حساب بانکی با میزان سرمایه 35000RM الی 50000RM (رینگیت)
  • پس از اثبات برخورداری از تمکن مالی لازم باید افراد نسبت به افتتاح حساب در مالزی اقدام نموده و سرمایه ای به میزان 150000RM الی 300000RM (رینگیت) را در این حساب قرار دهند.
  • برخوداری از گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • برخورداری از بیمه نامه که سرمایه گذار و تمامی اعضای خانواده آنها را پوشش دهد.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی مالزی

یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری در این کشور خرید اوراق قرضه دولتی است. افراد در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه خود را با نرخ بهره مشخص شده به دولت مالزی به امانت قرار می ­دهد و در طول مدت زمانی که مشخص شده است از بهره و یا سود سرمایه خود بهره­ مند خواهد گردید. همانند این مسیر در کشورهای اروپایی نیز در سال های اخیر در کشورهای انگشت شماری انجام می گیرد که سبب اخذ اقامت اتحادیه اروپا می گردد. شما می توانید برای آگاهی از این برنامه ها به مقالات مربوط به آن بخش مراجعه نمائید، در مورد اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کشور مالزی

افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می­ نمایند از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • اقتصاد کشور مالزی بصورت بین المللی و بر پایه صادارت و تنوع در صادرات می ­باشد.
  • دولت مالزی در حال تلاش استفاده از سیاست های سرمایه گذاری گسترده می ­باشد.
  • کشور مالزی از شرایط استراتژیک بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
  • کشور مالزی از اقتصاد باز برخوردار است که از دولت مرکزی و دولتی وصنعتی تشکیل گردیده است.

در مقابل تمامی این مزایا، سرمایه گذاری در این کشور دارای معایبی می ­باشد که ما در ادامه آنها را بر می شماریم:

  • با تغییرات سیاسی در مالزی سوء استفاده این دولت از سرمایه گذاران خارجی بیشتر می­ گردد.
  • استعمارگری در کشورهای جهان سوم موضوع ناشناخته ای نیست و سرمایه گذاری شرکت های خارجی در این کشور در معرض سوء استفاده هایی قرار خواهند گرفت.
  • سرمایه گذاری باعث اخذ اقامت و تابعیت این کشور نخواهد گردید.

شاید بهتر است در ابتدا به شما عزیزان توصیه کنیم که اگر شما میل تحصیل در این کشور را دارید به مقاله مربوطه مراجعه نمائید و پس از مطالعه آن سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با مشاورین موسسه در میان بگذارید، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در این زمینه و همچنین مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می­ باشند.

سوالاتی در خصوص سرمایه گذاری در مالزی

سوالاتی که در رابطه با سرمایه گذاری در مالزی مطرح می شوند به شرح زیر هستند:

  • آیا می توان از طریق تمکن مالی، اقامت مالزی را بدست آورد؟ در صورت اثبات در اختیار داشتن درآمد ماهیانه در حدود 2500$ (دلار)
  • شرط اخذ اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری چیست؟ در اختیار داشتن سرمایه ای در حدود 3000000RM (رینگیت) در یک بانک در مالزی.
  • چگونه می توان با هزینه های کمتر از 3000000RM (رینگیت) در مالزی اقامت بدست آورد؟ افراد بالای 50 سال می توانند با سرمایه ای معادل نصف مبلغ اعلام شده اقامت مالزی را بدست آورند.
  • ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در مالزی چیست؟ خرید اوراق بهادار در بورس.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *