ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در موناکو

سرمایه گذاری در موناکو

در میان برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری در موناکو در سال 2023 از جمله موضوعاتی است که مورد نظر متقاضیان ثروتمند مهاجرت می باشد. موناکو کشوری کوچک اما ثروتمند است که بسیاری از افراد تمایل به زندگی در این کشور را دارند. با توجه به زندگی تجملاتی و لوکس در این کشور اکثر افراد ثروتمند به موناکو مهاجرت می کنند. در این مقاله سعی شده است که نحوه مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه گذاری در موناکو را به طور مختصر توضیح دهیم تا اطلاعاتی اولیه و کلی به شما عزیزان ارائه دهیم. شما عزیزان می توانید هرگونه سوالات مهاجرتی خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طرق مختلف در میان بگذارید.

  • موناکو در کجاست و چگونه کشوری است؟
  • آیا مهاجرت ایرانیان به موناکو امکان پذیر است؟
  • انواع روش های مهاجرت به موناکو چیست؟
  • شرایط مهاجرت سرمایه گذار به موناکو چیست؟
  • اقامت دائم موناکو از این طریق چگونه حاصل میشود؟
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ مجوز اقامت موناکو چقدر است؟
  • آیا از طریق سرمایه گذاری امکان بردن اعضای خانواده به موناکو نیز فراهم است؟
  • آیا برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت کشور ترکیه بهتر است یا موناکو؟

درباره کشور موناکو

موناکو کشوری پر زرق و برق و مناسب برای زندگی در دوران بازنشستگی می باشد. در موناکو مسابقات و مناسبت های جهانی مانند مسابقات فرمول یک جهان و همچنین تنیس برگزار می گردد و برگزاری نمایشگاه های جالب و شگفت انگیز از دیگر جاذبه های این کشور کوچک می باشد. در واقع موناکو یک کشور کوچک در دریای مدیترانه است که نزدیک سواحلی جنوبی فرانسه واقع گردیده است و وسعت آن تقریبا 202 هکتار می باشد. در مورد زبان رسمی این کشور باید گفت که فرانسه به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شده است. با این حال انگلیسی و ایتالیایی نیز در این کشور مرسوم می باشد. البته لازم به ذکر است برای فرزندان افراد مهاجر مدرسه بین المللی که در آن به زبان انگلیسی به کودکان آموزش داده می شود، وجود دارد. جمعیت موناکو تقریبا 38879 هزار نفر می باشد.

شرحپارامتر
موناکوپرچم ملی
یورو EURارز رایج
377کد منطقه ای
قارهاروپا
پایتختموناکو
زبان های رسمیفرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی
جمعیت32965 نفر

جذابیت های کشور موناکو

می توان نتیجه گرفت کشور موناکو با توجه به وسعت کم و این میزان جمعیت و جذابیت هایی که دارد منطقه ای زیبا و شگفت انگیز برای افراد پولدار و ثروتمند است تا افراد بتوانند زندگی لوکس و راحت و تجملاتی در این کشور داشته باشند. در این کشور نظام مالیاتی بسیار جالب است، افراد می بایست بدانند که از علاقه مندی ثروتمندان برای زندگی در این کشور نظام مالیاتی آن می باشد چون تقریبا مالیاتی گرفته نمی شود.

از همین رو بسیاری از شرکت ها و موسسات علاقه مند به سرمایه گذاری در موناکو هستند که با توجه به وسعت و جمعیت کم آن کشوری پیشرفته و تجملاتی شده است. پایتخت کشور موناکو، موناکوویل است و معروفترین شهر این کشور نیز مونت کارلو می باشد. در حقیقت می توان گفت میزان 30% از جمعیت این کشور را ثروتمندان و میلیاردرها تشکیل می دهند. امید به زندگی در این کشور بسیار بالاتر از میانگین جهانی و اروپایی می باشد.

شرایط سرمایه گذاری در موناکو

شرایط سرمایه گذاری در موناکو در 2023

با اینکه برای مهاجرت به موناکو روش های مختلفی مثل کار و تحصیل نیز وجود دارد ولی مهاجران خارجی که به دنبال زندگی لوکس و تجملاتی و رویایی برای خود هستند، می توانند از طریق سرمایه گذاری اقامت موناکو را به دست آورند. موناکو کشوری است که به سرمایه گذاران خارجی برنامه اعطای مجوز اقامتی را با دو شرط زیر ارائه می کند:

شرایط سرمایه گذاری در موناکو

البته حداقل مدت قرارداد اجاره ملک در موناکو نیز بایستی 12 ماه باشد. در آغاز برای سرمایه گذاران کارت اقامت موقت (Carte de resident temporaire) با اعتبار یکساله ولی با قابلیت تمدید چندباره صادر می شود. بعد از 3 سال نیز سرمایه گذار می تواند برای اخذ کارت اقامت معمولی (Carte de Resident Ordinaire) با اعتبار 3 ساله و قابل تمدید اقدام کند. و بالاخره پس از گذشت 9 سال یعنی در سال 10- ام اقامتش نیز برای اخذ کارت اقامت دائمی اش (Carte de Privilege) اقدام کند. البته موناکو سیستم ویزای مخصوصی ندارد بلکه این کار بر عهده فرانسه گذاشته می شود. بنابراین ویزا از طریق کنسولی فرانسه مورد درخواست متقاضی قرار می گیرد و از همین طریق نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در موناکو

برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری در موناکو برای سرمایه گذاران تقریبا یک برنامه ناشناخته ای بنظر می رسد. از همین رو تلاش می کنیم تا ابعاد مختلف این برنامه را برای هموطنان باز کنیم. همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، در واقع برنامه مذکور از طریق خرید یا اجاره ملک در موناکو مجوز اقامت این کشور را به متقاضیان اعطاء می کند. از همین رو شرایط زیر بایستی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد:

شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در موناکو 2023
تاییدیه از یک بانک موناکویی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی در موناکوشرط اول
ارائه سند ملک ثبتی در صورت تملک یک ملک در موناکوشرط دوم
ارائه اساسنامه شرکت، گواهی سهام یا گواهی نقش شما در شرکت در صورت تملک ملکی از طریق یک شرکت واسطشرط سوم
ثبت قرارداد اجاره در اداره مالیات در صورت اجاره ملکشرط چهارم
داشتن گواهی عدم سوء پیشینه در 5 سال گذشتهشرط پنجم
داشتن قرارداد برق برای ملک خریداری شده یا اجاره ایشرط ششم
بیمه سلامت معتبر در موناکوشرط هفتم
سوابق تحصیلی یا حرفه ایشرط هشتم
مدرک/ گواهی ثروتشرط نهم

با این توضیح اکنون به مدارک لازم در این مورد می پردازیم:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • اصل و کپی برابر اصل شناسنامه
  • اصل و کپی برابر اصل سند ازدواج
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تایید بانک موناکویی در 6 ماه اخیر
  • مدرک سوابق بیزینسی
  • بیمه سلامت
  • سند ملک یا قرارداد اجاره ملک
  • مدرک آدرس مسکونی

مزایای سرمایه گذاری در موناکو

افرادی که تمایل به اخذ شهروندی موناکو را دارند، می توانند از مزیت های معتبر و خاص این کشور نیز بهرمند شوند. کشور موناکو مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت، مالیات محلی و یا مالیات بر درآمد سرانه از شهروندان خود نمی گیرد و از سال 1869 تاکنون که مالیات بر درآمد شخصی را لغو کرده است، تاکنون اقدام به اخذ مالیات نکرده است. در یک جمع بندی کلی نیز می توان امتیازات برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری موناکو residency-by-investment را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • موناکو؛ کشوری مستقل و مرفه
  • عضو سازمان ملل و شورای اروپا
  • رهبری امن و باثبات در قلب اروپا
  • نظام مالیاتی مطلوب
  • زیر ساخت ها و سیستم حقوقی قوی
  • داشتن بازار املاک رقابتی بدون مالیات بر سود سرمایه
  • بدون الزام برای اقامت بصورت دائمی در موناکو
  • امکان تمدید مجوز اقامت
  • آزادی سفر به منطقه شینگن اروپا
  • سفر معاف از ویزا به ایالات متحده
  • بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
  • امکان اخذ اقامت دائمی پس از 9 سال زندگی در موناکو

روش اخذ مجوز اقامت موناکو توسط سرمایه گذاران

کلا روش اخذ مجوز اقامت موناکو از طریق سرمایه گذاری به ملیت افراد بستگی دارد. در اینباره متقاضیان غیر اروپایی ابتدا برای اخذ ویزای بلند مدت فرانسه اقدام کرده وارد کشور موناکو می شوند. و پس از ورود به موناکو با آفیسر پلیس از اداره امنیت عمومی موناکو مصاحبه می کنند. و بعد از مصاحبه نیز مجوز اقامت طی 6 تا 8 هفته برای آنها صادر می شود. اما اتباع اروپایی مستقیما برای مجوز اقامت موناکو اقدام می کنند.

روش اخذ مجوز اقامت موناکو توسط سرمایه گذاران

امکان بردن اعضای خانواده به موناکو!

برای متقاضیان سرمایه گذاری در موناکو این یک سوال کلیدی است. آیا من می توانم خانواده ام را هم با خودم به موناکو ببرم؟ طبق قوانین مهاجرتی کشور موناکو این امر برای متقاضیان فراهم است. و آنها می توانند همسر و فرزند/ فرزندان زیر 18 سالشان را با اخذ مجوز اقامتی به کشور موناکو ببرند. اما آنها مجاز به اخذ اقامت موناکو برای پدر و مادر و یا فرزندان بالای 18 سالشان نیستند. در ضمن برای فرزندان زیر 16 سال نیز بجای کارت اقامتی، مدرک مسافرتی کودکان صادر خواهد شد.

مقایسه برنامه اقامت سرمایه گذار در موناکو با ترکیه

حالا که با شرایط اخذ اقامت موناکو 2023 آشنا شدیم بد نیست این برنامه را با برنامه اقامت سرمایه گذار ترکیه مقایسه کنیم. تا برای هموطنان مشخص شود که آیا سرمایه گذاری در موناکو بهتر است یا ترکیه و اینکه کدامیک به صرفه و آسان است. در ترکیه شما به عنوان سرمایه گذار با خرید یا اجاره ملک به ارزش $ 250000 (دلار) به مجوز اقامت ترکیه و با خرید ملکی به ارزش حداقل $400000 (دلار) به شهروندی این کشور دست می یابید. اما همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد برای اخذ مجوز اقامت موناکو شما بایستی حداقل 500000€ (یورو) معادل $544957 (دلار) به مدت حداقل 3 سال در یک حساب بانکی در موناکو بخوابانید:

مقایسه حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت و تابعیت

گذشته از این شما به عنوان سرمایه گذار پس از گذشت 9 سال از اقامتتان می توانید به اقامت دائم و بعد از گذشت 10 سال دیگر یه شهروندی موناکو دست یابید. اما از طریق خرید ملک در ترکیه با حداقل سرمایه $250000 (دلار) بعد از 5 سال به اقامت دائم و پس از 5 سال دیگر به شهروندی ترکیه دست یایید. از این جالبتر اینکه با سرمایه گذاری $400000 (دلاری) در بازار ملک ترکیه می توانید در عرص 3 ماه به شهروندی (پاسپورت دوم) ترکیه برسید.

اخذ پاسپورت موناکو

معروف ترین بخش های کسب و کار در موناکو

مدیریت کشتی، خدمات مالی، بانک ها و غیره از جمله سرمایه گذاری می باشد که از آن مالیات کسر نمی شود. مدت زمان اعطای مجوز برای شهروندان اتحادیه اروپا یک ماه و برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا 3 ماه است. افراد برای اخذ سند رسمی برای ایجاد کسب و کار در این کشور می توانند شرایط اقامت خود در این کشور را فراهم کنند. اگر اشخاص در صنعت بانکداری و امور مالی، دارویی یا خرده فروشی هستید، موناکو ممکن است، برای شما مناسب باشد.

موناکو یک کازینو بسیار بزرگ در قلب اروپا است و بسیاری از افراد صرفا برای تفریح به این کشور مهاجرت و مسافرت می کنند در نتیجه سرمایه گذاری در این کشور می تواند یک برگ برنده برای سرمایه گذاران باشد. اگر در مورد سرمایه گذاری در موناکو نیازمند اطلاعات بیشتر و دقیق تری هستید و نیازمند به مشاوره حقوقی هستید، می توانید با مراجعه حضوری یا تلفنی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشورت کارشناسان زبده و متخصص ما در زمینه سرمایه گذاری موناکو استفاده نمائید. همچنین شما عزیزان در مورد سرمایه گذاری در اروپا با مبالغ کمتر می توانید به سایر مقالات از جمله گلدن ویزای پرتغال مراجعه فرمائید.

سوالات مکرر درباب سرمایه گذاری در موناکو

مسلما درباره سرمایه گذاری در کشوری مثل موناکو که برای سرمایه گذاران کمتر شناخته شده است، سوالات زیادی مطرح می باشد:

  • شرایط سرمایه گذاری در موناکو 2023 چیست؟ اولا سرمایه گذار بایستی در یک بانک موناکویی سرمایه ای حداقل حدود EUR 500000 (یورو) داشته باشد. دوما ملکی را در موناکو خرید و یا اجاره کند. و سوما هیچ گونه سوء پیشینه ای نداشته باشد.
  • آیا سرمایه گذاری در موناکو محدودیت سنی خاصی دارد؟ بله، طبق قوانین سن متقاضی بایستی بالای 18 سال باشد.
  • آیا سرمایه گذاری در موناکو مشروط به داشتن مدرک تحصیلی یا سابقه کاری است؟ خیر
  • روش اخذ مجوز اقامت موناکو از طریق برنامه سرمایه گذاری چگونه است؟ روش کار به ملیت متقاضی بستگی دارد.
  • آیا با داشتن مجوز اقامت موناکو می توان به کلیه کشورهای عضو شینگن سفر کرد؟ بله این سفر در هر دوره 6 ماهه تا 3 ماه امکانپذیر است.
  • آیا از طریق برنامه اقامت سرمایه گذار موناکو اعضای خانواده هم حق همراهی دارند؟ بله، فقط برای فرزندان زیر 16 سال بجای کارت اقامت، مدرک مسافرتی کودکان (document de circulation pour mineur étranger) صادر می شود.
  • مدت اعتبار مجوز اقامت موناکو برای سرمایه گذاران چقدر است؟ ابتداء کارت اقامت موقت 1 ساله با قابلیت تمدید دوباره صادر می شود. پس از 3 سال متقاضی می تواند برای اخذ کارت اقامت معمولی با اعتبار 3 ساله و قابل تمدید دوباره اقدام کند. و بالاخره پس از 9 سال نیز برای اخذ کارت اقامت دائمی موناکو (privileged card) اقدام نماید.
  • آیا دارنده اقامت موناکو امکان کار در این کشور را هم دارد؟ بله، ولی بایستی مجوز کارش را گرفته باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *