ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن

ژاپن به عنوان قطب اقتصاد و صنعت آسیا شناخته می شود که طی دهه های گذشته بازار تکنولوژی و فناوری جهان را در اختیار گرفته است. مهاجرت به ژاپن یک بحث داغ بوده و بررسی راه های مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است. در سال 2023 ژاپن دومین اقتصاد پیشرفته جهان، سومین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی ناخالص و چهارمین اقتصاد از نظر PPP است. این کشور یکی از نوآورترین اقتصادهای جهان است که بزرگترین صنعت کالاهای الکترونیکی و ثبت اختراعات را دارد. بحث مهاجرت به این کشور هرگز یک اتفاق ساده نبوده است و افراد باید قبل از انتخاب یک کشور بعنوان مقصد مهاجرتی به تمام جوانب زندگی، کار، درآمد و سرمایه گذاری در آن کشور بپردازند و هدف را به درستی بشناسند.

اقتصاد ژاپن با سیاست های حرفه‌ ای به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته شده است و بزرگ ترین صنعت این کشور را صنعت ماشین آلات صنعتی، خودروسازی و تجهیزات الکترونیکی تشکیل می‌دهد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی شما عزیزان تهیه و تنظیم شده است.

  • شرایط سرمایه گذاری برای شهروندان خارجی در ژاپن فراهم است؟
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به کشور ژاپن چقدر است؟
  • مزایای سرمایه گذاری در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با سرمایه گذاری در این کشور به همراه خانواده اقامت دریافت کرد؟
  • بهترین حوزه ها برای سرمایه گذاری در ژاپن کدامند؟

بررسی استاندارد سرمایه گذاری در ژاپن

ژاپن یک کشور مهاجرپذیر در عرصه سرمایه‌گذاری می باشد و این بستر ایده‌آل و سودآور در نظام اقتصادی و سیاسی این کشور فراهم است. از سال 2011 سومین اقتصاد برتر جهان درهای ورود به این کشور را جهت سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار برای افراد خارجی به طور فعال باز نمود. عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO) که یک سازمان بین المللی می باشد و قوانین تجارت جهانی را تنظیم و تصویب می‌کند یک اتفاق بزرگ در اقتصاد ژاپن بود؛ این کشور از اول ژانویه 1995 عضو این سازمان جهانی شده است.

نظام قضایی و قوانین کشور ژاپن بر مبنای قوانین کشور آلمان و سیستم حقوق مدنی طرح ریزی شده است و این بدان معناست که قانون بر عرف در این کشور حکم فرما است. به دلیل آنچه در این بخش گفته شد سرمایه گذاری در این کشور حاشیه امنیت مطلوبی دارد و سودآوری اقتصادی به خصوص در بخش‌های تجارت الکترونیک تضمین شده می باشد. خوب است بدانید که نرخ تورم در کشور ژاپن از سال 1958 میلادی تا امروز کمتر از 3% بوده است. سرمایه گذاری در این کشور انواع مختلفی دارد که افراد با توجه با میزان بودجه و اهداف اقتصادی و تجاری خود در هر یک از آن ها اقدام می کنند. وجه مشترک میان اکثر روش‌ های سرمایه گذاری امکان دریافت ویزای کار یا ویزای اقامت موقت این کشور می باشد که به سرمایه گذاران و خانواده آن ها تعلق می‌ گیرد.

خرید ملک برای سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن به دلیل رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور و همچنین نرخ بیکاری پایین و تعادل صادرات و واردات ژاپن پر رونق و سودآور است. نرخ مالیات در این کشور رو به کاهش است و هدف دولت برای افزایش سرمایه گذاری داخلی تا سال 2023 به علاقه مندان برای تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری کمک می‌ کند. زیرساخت مناسب برای فعالیت شرکت های چند ملیتی و حضور نمایندگان بین المللی یکی از دلایل مهم متقاضیان برای سرمایه گذاری با هدف سودآوری می باشد. لازم به ذکر است که این کشور امروز تقریباً اقتصادی وابسته به عرصه صادرات دارد و اگر صادرات کالاهای دیجیتال و ماشین آلات در ژاپن با تنزل روبرو شود این مسئله تاثیر مستقیم در اقتصاد می گذارد.

در قوانین کشور ژاپن هیچ گونه محدودیتی برای مهاجران خارجی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور را دارند تعریف نشده است و افراد می توانند حتی با ویزای توریستی اقدام به خرید ملک در ژاپن کنند. در واقع هیچ نوع محدودیت برای مالکیت املاک و مستغلات در ژاپن برای اتباع خارجی وجود ندارد اما ویزای اقامت دائم نیز به واسطه خرید ملک یا زمین در این کشور به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد. پس از انتخاب ملک مورد نظر می توانید با فروشنده به دفاتر امور حقوقی در کشور ژاپن مراجعه کنید و برای حقوق مالکیت جدید ملک قرارداد عقد کنید.

خرید ملک برای سرمایه گذاری در ژاپن

خرید اوراق قرضه دولتی جهت سرمایه گذاری در ژاپن

اوراق قرضه صادر شده توسط دولت ژاپن که به اختصار (JGB) خوانده می شود آن است که تا زمان سر رسید به سرمایه گذار سود پرداخت می‌کند؛ در هنگام سررسید قیمت اوراق قرضه به طور کامل به صاحب اوراق بازگردانده می‌شود و به طور کلی این نوع سرمایه گذاری بهترین راه سرمایه گذاری محسوب می‌ شود.

  • اوراق قرضه عمومی که برای ساخت و ساز و اوراق تامین مالی می باشد.
  • اوراق قرضه سرمایه گذاری فدرال که برای جمع آوری وجوه سرمایه صندوق وام مالی می باشد.
  • اوراق قرضه کمک مالی که برای دوره‌های مختلف 6 ماهه تا 40 ساله قابل خرید می باشد و در تاریخ سر رسید به سرمایه گذار با ارزش اسمی آن بازخرید می‌شود.

ثبت شرکت در کشور ژاپن در 2023

لازم به ذکر است که در سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی امکان اخذ اقامت کشور ژاپن بر خلاف خرید ملک وجود دارد. افرادی که تمایل به ایجاد کسب و کار در ژاپن دارند می توانند در سال 2023 از این نوع ویزا که از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی صادر می‌شود اقدام کنند. حداقل سرمایه اولیه شرکت یا کسب و کار شما در بحث ویزای کار آفرینی باید JPY5000000 (ین) باشد و نیاز به اجاره یک فضای کار اداری در ژاپن خواهید داشت و در نظر داشته باشید که طرح کسب و کار شما باید توسط مقامات مربوطه این کشور مورد تایید قرار بگیرد.

حداقل باید یک کارمند تمام وقت که شهروند کشور ژاپن باشد یا ملیت این کشور را داشته باشد و یا همسر و فرزندان آن ها را استخدام کنید. عوامل زیادی در ارائه تسهیلات و اعتباربخشی به کار شما اهمیت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبات سرمایه و توازن سود و زیان و تعداد کارمند و نوع کسب و کار اشاره کرد. ویزای ثبت شرکت معمولا با اعتبار یک ساله صادر می‌شود اما قابل تمدید می‌باشد و قبل از منقضی شدن باید جهت تمدید آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن یا هزینه زندگی در ژاپن می توانید مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *