ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

از روش هایی که در سال های اخیر در راس توجه مهاجرین به کانادا قرار دارد می توان به سرمایه گذاری در کانادا اشاره کرد. مهاجرت به کانادا همواره یکی از پر طرفدارترین انتخاب ها برای مهاجران بوده است. کشور کانادا به علت کیفیت بالای زندگی، امنیت اجتماعی و رفاه مطلوب، سطح پیشرفته آموزش و خدمات درمانی و بسیاری از مزیت های دیگر، از کشورهای ایده ال برای زندگی، تحصیل و کار می باشد.

اگر به علت شرایط سنی بالا و یا نداشتن مدرک زبان مناسب نتوانستید نسبت به اخذ اقامت از طریق روش ویزای کاری کانادا یا تحصیل در کانادا اقدام کنید، می توانید مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را برای اقامت های بلند مدت یا ویزای توریستی کانادا را برای اقامت های کوتاه مدت در برنامه کاری خود قرار دهید. جالب است بدانید که در حال حاضر کانادا مناسب ترین شرایط را برای اخذ اقامت دارد که با توجه به شرایط زندگی ایده ال، رفاه و امنیت اجتماعی بالا این کشور از جمله گزینه های مطلوب پیش روی مهاجرین می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان می باشد.

معرفی راه های سرمایه گذاری در کانادا

در رابطه با موضوع مهاجرت از روش ورود سرمایه در این کشور مطالب متناقض زیادی وجود دارد. همان طور که می دانید این کشور از جمله کشورهایی است که هم اکنون تعداد زیادی از اشخاص متقاضی در رابطه با موضوع مهاجرت وجود دارد. در ویزاهای مربوط به سرمایه گذاری کانادا به طور معمول دولت ها اقدام به برنامه ریزی در راستای تشویق نمودن اشخاصی که دارای تابعیت خارجی می باشند و همچنین هدف سرمایه گذاری در کشور کانادا را دارند، می کنند. اقدام به مهاجرت از روش سرمایه گذاری از جمله روش های ممکن در زمینه مهاجرت و همچنین موفقیت درگرفتن حق اقامت این کشور است.


در صورتی سرمایه گذاران و اعضای خانواده آنها می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند که دارای شرایط زیر باشند:

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری

از جمله روش های مهاجرت از روش تخصص و همچنین موفقیت در زمینه دریافت اقامت این کشور می توان به روش خرید ملک و هم چنین دریافت ویزای کاری این کشور اشاره کرد. سرمایه گذاری در این کشور دارای شرایط ویژه و خاصی است. با این توضیح که کلیه این اشخاص در صورتی که دارای شرایط خاصی باشند، قادر می باشند که از کلیه امکانات در مورد ویزای سرمایه گذاری کانادا بهره مند شوند. کلیه اشخاص قادر هستند که بعد از موفقیت در گرفتن ویزای سرمایه گذاری نسبت به دریافت حق شهروندی این کشور اقدام کنند. اما انواع راه های سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت دائمی این کشور عبارتند از:

انواع راه های سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت دائم کانادا

مزایای ورود دارایی های سرمایه گذاری به کشور کانادا

نکته مورد توجه سرمایه گذاران در کشور کانادا این است که کشور کانادا، شخص سرمایه گذار و خانواده وی را تا پایان عمر از امتیاز بیمه خدمات درمانی رایگان بهره مند می سازد که این امر خدمات دندان پزشکی را نیز به صورت کاملا رایگان شامل می شود. از طرفی وجود این امکان که تمامی فرزندان از تحصیل رایگان برخوردار می شوند و همچنین امکان بهره مندی از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه ها برای مقیمان کانادا، سرمایه گذاران را بیش از پیش برای اخد اقامت ترغیب می کند. کشور کانادا برخلاف کشور آمریکا از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار است و حمل اسلحه در این کشور ممنوع می باشد.

توجه داشته باشید که همه ساله تعداد بسیار زیادی پرونده برای سرمایه گذاری به سفارت کشور کانادا ارسال می گردد اما تعداد کمی از این پرونده ها شرایط پذیرش برایشان میسر می شود و تعداد زیادی به علت نقص پرونده ها عودت داده می شوند و از انجام باقی مراحل باز می مانند. در ادامه این مقاله سعی شده شرایط استان های مختلف کانادا برای سرمایه گذاری به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

مزایای ورود دارایی شخصی جهت ثبت سرمایه به کانادا

اما حالا که با شرایط درخواست سرمایه گذاری از طریق برنامه QIIP آشنا شدید، بهتر است کمی هم درباره امتیازات و مزایای این برنامه مهاجرتی هم آشنا شوید. این امتیازات عبارتند از:

امتیازات سرمایه گذاری در کانادا

اولا سرمایه گذاری 1200000$ (دلار کانادا) توسط خود دولت کبک ضمانت شده و پس از 5 سال به فرد بازگردانده می شود. دوما سرمایه گذاری پَسیو بوده و پس از انجام سرمایه گذاری به ایفای هیچ نقش مدیریتی نیازی نیست. سوما این نوع برنامه سرمایه گذاری شامل اقامت کل خانواده بوده و تمام اعضا نیز از امتیازات وضعیت PR کانادا شامل مراقبت درمانی عمومی، آموزش رایگان، دسترسی به دانشگاه های معتبر وغیره بهره مند می شوند.

فرآیند سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه

سرمایه گذاری در این کشور با کمترین هزینه می تواند یکی از آسان ترین روش ها برای اقامت در کشور کانادا باشد، که فرد با کمترین هزینه و با ریسک بسیار پایین، بهترین نتیجه را در سرمایه گذاری بدست می آورد.

امروزه افراد تمایل دارند که با کمترین هزینه، برنامه ورود سریع به کانادا را کسب کنند اما این مسئله زمانی عملی می شود که فرد:

  • در راه درست و دقیقی قدم بگذارد، به عبارتی هدفمند سرمایه گذاری کند.
  • تحقیقات کافی را راجع به سرمایه گذاری انجام داده باشد.
  • اطلاعات و تجربه کافی در سرمایه گذاری داشته باشد.

شخص سرمایه گذار و به دنبال آن خانوادش احتیاجی به دانش زبان انگلیسی و هم چنین زبان فرانسوی ندارند، داشتن یک مترجم می تواند راهنمای خوبی برای اخذ قراردادها در کشور کانادا باشد. هیچ الزام و بایدی وجود ندارد که شخص سرمایه گذار در استان های کشور کانادا حتما کارآفرینی راه بیندازد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

هم اکنون یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور، سرمایه گذاری در استان کبک است که افراد می توانند با سرمایه گذاری به مبلغ 350000$ (دلار کانادا) در یک بانک برای این امر اقدام نمایند. در این روش شما نیاز ندارید در کبک سکونت داشته باشید و به مدرک زبان نیز احتیاجی ندارید که همین امر محبوبیت این استان را برای سرمایه گذاری افزایش داده است. فرد سرمایه گذار در کشور کانادا می تواند بعد از انجام سرمایه گذاری به همراه خانواده وارد این کشور شده و مانند شهروندان کانادایی از حق تحصیل رایگان و خدمات درمانی رایگان این کشور بهره مند شود.

از مزایای سرمایه گذاری در استان کبک عبارت است از:

  • سرمایه گذاری کم ریسک
  • عدم نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • عدم تعهد در خصوص ایجاد بیزینس یا کسب و کار
  • اخذ اقامت دائم برای متقاضی و همراهان وی
  • بهره مندی از حقوق مربوط به مقیمان کانادا

وکلای مورد تایید کانادا، پرونده های مربوط به سرمایه گذاری با کمترین هزینه را در استان کبک بررسی می کنند. 1900 پرونده سرمایه گذاری توسط بانک های کانادایی و موسسات مالی کانادا بررسی شد.

مراحل سرمایه گذاری در استان کبک کانادا کدام اند:

مرحلهشرح
مرحله اولمشاوره با وکلای کاربلد در کشور مبدا
مرحله دومجمع آوری مدارک مورد نیاز+ترجمه تمامی مدارک
مرحله سومدریافت نامه از سوی اداره مهاجرت استان کبک، در خصوص بررسی پروند
مرحله چهارمانجام مصاحبه حضوری در شهر مونترال
مرحله پنجمارسال مبلغ برای سرمایه گذاری در کشور کانادا
مرحله ششمانجام تمامی آزمایشات پزشکی
مرحله هفتمپذیرش اقامت دائم کشور کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در ساسکاچوان

از دیگر استان های کانادا می توان به استان ساسکاچوان اشاره کرد. برای سرمایه گذاری در ساسکاچوان 2 روش پیش روی شما می باشد:

روش اول این است که می توانید در بخش کشاورزی در کشور کانادا سرمایه گذاری نمایید. برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شما به ارائه سوابقی مرتبط با این رشته نیاز دارید و سرمایه ای در حدود 500000$ (دلار کانادا) نیز مورد نیاز می باشد. این مبلغ برای افراد زیر سن 40 سال کمتر بوده که در حدود 300000$ (دلار کانادا) عنوان شده است.

در روش دوم نیاز دارید که مبلغی حدود 500000$ (دلار کانادا) به عنوان دارایی نشان داده و 300000$ (دلار کانادا) به منظور تعهد ایجاد کار برای 2 کانادایی پرداخت نمایید تا امکان سرمایه گذاری برای شما فراهم شود. در این روش شما نیاز به آیلتس با نمره 5 دارید و همچنین فرد متقاضی باید در استان ساسکاچوان ساکن شده و به زندگی و کار بپردازد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در باب شرایط مهاجرت به کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

وارد کردن سرمایه به نیوبرانزویک کانادا

از دیگر استان های کانادا استان نیو برانزویک می باشد. برای اقامت در این استان نیاز دارید برای اثبات دارایی خود مدرکی با ارزش 600000$ (دلار کانادا) دارایی ارائه نموده و علاوه بر آن مبلغی حدود 100000$ (دلار کانادا) برای سپرده گذاری پرداخت نمایید. در این استان نیز ارائه مدرک آیتلس 5 از الزامات است. از دیگر شرایط برای اخذ ویزای سرمایه گذاراین است که فرد متقاضی باید سابقه مدیریت بین 2 تا 5 سال داخل این کشورداشته باشد و نسبت به تهیه آزمایش های پزشکی و تست عدم سو پیشینه اقدام نماید.

مقایسه سرمایه گذاری در کانادا و اروپا

در حال حاضر روش های متعددی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری درای و همچنین در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد. اما تمامی این روش ها ریسک های نسبتا زیادی به همراه دارند. اما به هر حال کسانی که به دلیل شرایط سنی خود نمی توانند از طریق روش های کم هزینه و کم ریسک تحصیلی و کاری اقامت کشوری درجه یک را اخذ نمایند، باید به سراغ روش های سرمایه گذاری بروند. از میان روش های سرمایه گذاری می توان به روش خرید ملک اشاره کرد که اگرچه در کانادا منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود، در برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا امکان آن فراهم شده است.

در جدول ذیل برخی از محبوب ترین کشورهایی که با خرید ملک اقامت و پس از چند سال تابعیت را به خارجی ها اعطا می نمایند معرفی شده اند:

نام کشورمدت زمان فرآیندحداقل سرمایه به یورو
پرتغال2 تا 6 ماه€350000
اسپانیا4 تا 7 ماه€500000
یونان2 تا 5 ماه€250000
لاتویا2 تا 4 ماه€250000
قبرس 1 تا 2 ماه€300000
مالتا3 تا 9 ماه€250000
ایتالیا10 تا 12 ماه€500000

تفاوت سرمایه گذاری در صندوق های دولتی کانادا

فرق این 2 حالت در این است که در حالت اول 800000$ (دلار کانادا) که از سوی متقاضی سرمایه گذاری شده بود بعد از 5 سال از صدور اقامت دائم به متقاضی بدون هیچ گونه سودی عودت داده می شود و این در حالی است که در حالت دوم تمام آن 220000$ (دلار کانادا) از بین رفته و عودت داده نمی شود و می توان گفت که اشخاص اقامت را خریده اند. در سال های اخیر کشورهایی نظیر مجارستان و پرتغال در فرآیند مشابه به فرایند سرمایه گذاری کبک به متقاضیان با ایجاد سرمایه گذاری اقامت می دهند و نکته مثبت سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی زودبازده بودن نسبت به کشور کانادا است که این پروسه ها کمتر از یک سال قابل انجام هستند.

بسیاری از افراد دنبال راهی آسان تر و زود بازده تر برای مهاجرت به کانادا و اروپا هستند که با توجه به تعدد کشورهای اروپایی و راه های متنوع سرمایه گذاری می توان جهت اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی از ویزای سرمایه گذاری استفاده نمود. سوالی که می توان گفت یکی از سوال های تکراری متقاضیان است اینکه آیا می توان با ثبت شرکت به اقامت دائم دست یافت؟ میزان سرمایه و همچنین نوع شرکت های مرسوم در اروپا بسیارند که شما می توانید بسته به درخواستتان برای ثبت شرکت در کشورهای اروپایی در بخش ها و مقالات مرتبط در هر بخش اطلاعات کافی را استخراج نمائید.

سرمایه گذاری برای ثبت استارت آپ کانادا

از بهترین روش ها برای مهاجرت به کانادا که در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار دارد می توان به مهاجرت از طریق ثبت استارت آپ ها اشاره نمود. در واقع دولت کانادا به استارت آپ ها توجه ویژه ای دارد و از افراد متقاضی که دارای یک بیزینس پلن خوبی هستند حمایت می کند.

اما راه اندازی استارت آپ در کانادا مشروط به تامین شرایط زیر است:

شرایط راه اندازی استارت آپ در کانادا

پس متقاضیان برای راه اندازی استارت آپ مورد نظر در کانادا نیازمند Latter of Support یا نامه پشتیبان هستند. این نامه از 3 طرق زیر اخذ می گردد:

روش های مختلف برای گرفتن حامی مالی و اخذ نامه پشتیبان
روش اولاز طریق C$ 200000 (دلار کانادا) از صندوق سرمایه ریسک پذیر کانادا
روش دوماز طریق C$ 75000 (دلار کانادا) از برخی سرمایه گذاران گروه های سرمایه گذار فرشته کانادایی
روش سوماز طریق تاییدیه ای مبنی بر اینکه استارت آپ مذکور بخشی از برنامه انکوباتور تجاری کانادایی است.

هزینه های سرمایه گذاری در کانادا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که قبل از عزیمت به کانادا باید به طور دقیق بررسی کنید، هزینه های سرمایه گذاری در کانادا می باشد. البته شایان ذکر است که، بسته به نوع سرمایه گذاری متقاضیان در کانادا، هزینه های متفاوتی وجود دارد. به طور کلی، درک هزینه های سرمایه گذاری در کانادا بسیار مهم است، زیرا ممکن است برای بازگشت سرمایه شما در این کشور تاثیر بگذارد. به این ترتیب توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند سرمایه گذاری در کانادا، درباره هزینه های رایجی که ممکن است برای سرمایه گذاری های شما در این کشور اعمال شود بیشتر بیاموزید.

در نهایت اینکه، اغلب هزینه های سرمایه گذاری در کانادا به دسته های اصلی زیر تقسیم می شوند:

هزینه های سرمایه گذاری در کانادا

هزینه های سرمایه گذاری در کانادا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که قبل از عزیمت به کانادا باید به طور دقیق بررسی کنید، هزینه های سرمایه گذاری در کانادا می باشد. البته شایان ذکر است که، بسته به نوع سرمایه گذاری متقاضیان در کانادا، هزینه های متفاوتی وجود دارد. به طور کلی، درک هزینه های سرمایه گذاری در کانادا بسیار مهم است، زیرا ممکن است برای بازگشت سرمایه شما در این کشور تاثیر بگذارد. به این ترتیب توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند سرمایه گذاری در کانادا، درباره هزینه های رایجی که ممکن است برای سرمایه گذاری های شما در این کشور اعمال شود بیشتر بیاموزید.

در نهایت اینکه، اغلب هزینه های سرمایه گذاری در کانادا به دسته های اصلی زیر تقسیم می شوند:

سایر هزینه های سرمایه گذاری در کانادادر این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری اطلاعاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید سایر مقالات سایت را مطالعه نمایید یا برای بررسی شرایط خود و انتخاب بهترین گزینه مهاجرتی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار درباب سرمایه گذاری در کانادا

متقاضیان سرمایه گذاری در کانادا به طرح سوالات زیر می پردازند:

  1. کدام یک از راه های سرمایه گذاری در کانادا کم هزینه می باشد؟ عمدتا کم هزینه ترین راه سرمایه گذاری، در اختیار قرار دادن سرمایه فرد خارجی به یک سرمایه گذاری خارجی و یا ثبت نام در برنامه های بازنشستگی کانادا، سپردن پول به صندوق های سرمایه گذاری و خرید أوراق بهادار می باشد.
  2. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری 210 هزار دلاری چیست؟ افراد باید مبلغ 210 هزار دلار کانادا را به عنوان سپرده سرمایه گذاری به یکی از بانک ها و یا موسسات در کانادا بسپارد تا از سود پول فرد در قبال اقامت دائم استفاده کنند.
  3. سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا در کبک چقدر می باشد؟ برای اخذ اقامت دائم تحت عنوان برنامه فدرال استان کبک به عنوان یک سرمایه گذار خارجی، فرد اصلی و خانواده می توانند با سرمایه گذاری 800000$ (دلار) برای حداقل 5 سال، سرمایه گذاری کنند.
  4. آیا سرمایه گذاری در این کشور برای افراد غیر مقیم آسان است؟ سرمایه گذاری برای افراد ایرانی غیر مقیم فوق العاده ریسک پذیر می باشد اما اکنون سرمایه گذاری با مبالغ 210000$ یا 800000$ (دلار) یا به صورت استارت آپ و خرید 30% از سهام شرکت های کانادایی برای افراد خارجی امکان پذیر است.
  5. رایج ترین برنامه های سرمایه گذاری در کانادا کدامند؟ اوراق قرضه پس انداز کانادا CSB، صندوق مبادله ارزی ETF و سرمایه گذاری تضمینی GIC از جمله متداول ترین روش های سرمایه گذاری می باشند.
4.8/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *