ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در آرژانتین

ثبت شرکت در آرژانتین

ثبت شرکت در آرژانتین یکی از طرق مهاجرت و اقامت در این کشور است، ثبت شرکت تنها یکی از راه های سرمایه گذاری در آرژانتین است. متقاضیان می توانند با خرید ملک نیز در این کشور سرمایه گذاری کنند. آرژانتین کشوری محبوب در آمریکای جنوبی است که شامل سطح بالایی از سواد و ظرفیت رشد عظیم است، این کشور به عنوان سومین اقتصاد بزرگ در آمریکای جنوبی در نظر گرفته می شود. این کشور یک محیط سیاسی و اقتصادی پایدار است که زیر ساخت قوی برای تجارت دارد، این کشور همچنین به عنوان جذاب ترین مکان برای افتتاح شرکت شناخته می شود. اگر قصد ثبت شرکت در آرژانتین را دارید تا پایان مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات مختصری در خصوص ثبت شرکت در این کشور به دست آورید.

  • شرایط ایجاد شرکت در آرژانتین چیست؟
  • بهترین نوع شرکت در این کشور کدامند؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند  در آرژانتین شرکت ثبت کنند؟
  • مراحل ثبت شرکت در آرژانتین چگونه است؟

درباره اقتصاد کشور آرژانتین

امتیاز آزادی اقتصاد آرژانتین 53.1 است، نمره کلی آن در سال 2024 0.9 امتیاز افزایش یافته و در رده 149 ام جای گرفته است. در سال 2018 این کشور شاهد رکود اقتصادی بود و در سال 2019 با اصلاحات جدید که آزادی اقتصادی را بهبود می بخشید، اقتصاد آرژانتین پیشرفت کرد. آرژانتین دومین کشور بزرگ آمریکای لاتین است این کشور دارای منابع وسیع کشاورزی و معدنی و جمعیت تحصیل کرده است. دولت آرژانتین برای پیشرفت اقتصادی این کشور از سرمایه گذاران خارجی و بین المللی با برنامه های کاری قوی استقبال می کند و مزایایی برای این متقاضیان در نظر می گیرد.


شرایط ثبت شرکت در آرژانتین

آرژانتین یکی از جذاب ترین مکان ها برای افتتاح شرکت شناخته می شود، در این کشور تعداد زیادی نیروی کار تخصصی و غیر تخصصی جای گرفته است. همانطور که گفته شد دولت آرژانتین از سرمایه گذاران استقبال می کند و تا حد امکان برای ایجاد شرکت جدید یا گسترش شرکت موجود آن ها را حمایت میکند. با توجه به این شرایط افتتاح شرکت در این کشور می تواند برای سرمایه گذار سودآور باشد. با توجه به اقتصاد باز آرژانتین سرمایه گذاران می توانند کار خود را در سطح بین الملل گسترش دهند. پتانسیل عظیم آرژانتین بسیاری از متقاضیان خارجی را ترغیب می کند تا فعالیت شرکت خود را در این کشور آغاز کنند.

اصلی ترین دلایلی که باعث جذب شهروندان خارجی به کشور آرژانتین می شود عبارتند از: صادرات، پتانسیل زیاد صنعت نفت و گاز، صنعت گردشگری کشور آرژانتین که در طول چند سال اخیر پیشرفت کرده است، صنعت دامپروری و صنعت کشاورزی. لازم به ذکر است، قانون آرژانتین بسیار پیچیده است و روز به روز در حال تحول می باشد، توصیه ما به سرمایه گذاران این است پیش از راه اندازی شرکت تمامی مشاوره های حقوقی را طی کنند تا با قوانین و شرایط ثبت شرکت در آرژانتین آشنا شوند.

شرایط ثبت شرکت در آرژانتین

روند ثبت شرکت در آرژانتین

برای ثبت شرکت در کشور آرژانتین همانند بسیاری از کشورهای دنیا لازم است فرد بیزینس پلن ارائه کند، بیزینس پلن شما باید بسیار قوی باشد و اثبات شود که به پیشرفت اقتصاد کشور آرژانتین کمک می کند. اگر با طرح اقتصادی شما موافقت شد باید نوع شرکت را انتخاب کنید که در ادامه به انواع شرکت های اشاره می کنیم. پس از آن باید نام تجاری خود را انتخاب کنید و برای شرکت حساب بانکی در کشور آرژانتین افتتاح کنید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور آرژانتین 10000$ (دلار) تعیین شده است. فرد باید به طور دقیق سود یکساله شرکت را برآورد کند و پس از گذشت 3 سال از ثبت شرکت باید تعداد مشخصی از نیروی انسانی را استخدام کنید. یکی از انواع شرکت هایی که در کشور آرژانتین مورد استقبال قرار گرفته است، کسب و کار به صورت آنلاین می باشد که صنعتی سودآورد است و توانسته شروع ارزان و مطمئن برای متقاضیان محسوب شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در آرژانتین

یکی از اصلی ترین مباحث در روند ثبت شرکت در آرژانتین، جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی افرادی که قصد راه اندازی شرکت در آرژانتین را دارند، باید قبل از ورود به این کشور نسبت به جمع آوری مدارک ضروری در این حوزه اقدام نمایند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول روند ثبت شرکت در این کشور مواجه خواهند شد.

برخی از مهمترین مدارکی که جهت ثبت شرکت و مهاجرت به آرژانتین باید ارائه شوند عبارت اند از:

  • اساسنامه قانونی
  • ارائه آئین نامه شرکت با تمامی صورت حساب های آن
  • مدارک اقامت آرژانتین
  • مصوبه هیئت مدیره
  • صدور وکالتنامه خاص برای اقدام به حساب شرکت در آرژانتین

البته لازم به ذکر است که جهت ثبت شرکت در آرژانتین باید برای دریافت برخی از مجوزهای ضروری نیز اقدام نمایید، این مجوزها عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در آرژانتین

معرفی انواع شرکت در کشور آرژانتین

انواع مختلفی از شرکت در آرژانتین وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

انواع شرکتشرح
شرکت با مسئولیت محدود (LLC)این شرکت با عنوان SRL شناخته می شود، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند سهامدار باشد. متقاضی می تواند به طور کامل مالک شرکت باشد. برای راه اندازی این شرکت به 12 هفته زمان نیاز است و برای افتتاح حساب بانکی به 8 هفته زمان نیاز است. مالکین این شرکت ها باید صورت های مالی را به صورت سالانه به سازمان ثبت احوال ارائه کنند.
شرکت سهامیشرکتی با مسئولیت قانونی محدود است، سرمایه گذار می تواند به صورت کلی مالک شرکت باشد. برای راه اندازی این شرکت نیز به 12 هفته زمان و برای افتتاح حساب بانکی به 8 هفته زمان نیاز است.
شعبه شرکت اصلیشرکتی با مسئولیت قانونی محدود که نیاز به داشتن حساب کاربری با Banco Marco می باشد. برای افتتاح این شرکت به نماینده قانونی احتیاج است.
شرکت سهامی خاص (SAS)به عنوان شرکت های سهامی شناخته می شود که سهام آن قابل داد و ستد در بورس است. این شرکت ها با حداقل 3 عضوء هیئت مدیره سهامدار تشکیل می شوند.
شرکت سهامی عاممالکین این شرکت بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهامی در اختیار عموم مردم قرار می دهند.

اقامت دائم با ثبت شرکت در آرژانتین

فرد با ثبت شرکت در کشور آرژانتین مجوز اقامت 2 ساله دریافت می کند، پس از گذشت این 2 سال در صورت موفق بودن در کار خود می توانید مجوز اقامت خود را تمدید کنید. پس از گذشت 3 سال از ثبت شرکت و استخدام تعداد مشخص نیروی انسانی می توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید که پس از آن می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت و شهروندی آرژانتین انجام دهید. یکی از مزایای ثبت شرکت در کشور آرژانتین این است که فرد می تواند مجوز اقامت برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال را دریافت کند با مطالعه مقاله شرایط ویزای همراه آرژانتین می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی دریافت ویزای همراه کسب کنید. هموطنان عزیز می توانند برای اطلاع از روند ثبت شرکت در کشورهای مورد نظر خود با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات کلیدی در خصوص ثبت شرکت در آرژانتین

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص ثبت شرکت در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه ثبت شرکت در آرژانتین چقدر است؟ هزینه ثبت شرکت در آرژانتین به عوامل متعددی بستگی دارد، اما به طور کلی ثبت شرکت در این کشور برای اولین بار حدود 1590ARS (پزو آرژانتین) هزینه دارد.
  • آیا برای ثبت شرکت در آرژانتین به مجوز اقامت نیاز داریم؟ تمامی سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال ثبت شرکت در آرژانتین هستند، باید در قدم اول برای مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *