ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در هنگ کنگ

ثبت شرکت در هنگ کنگ

ثبت شرکت در هنگ کنگ قوانین خاصی دارد اما با توجه به قرارگیری در قلب اقتصادی چین، میتواند روشی مناسب برای سرمایه گذاری باشد. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را از شرایط ثبت شرکت در هنگ کنگ، فرصت های آن، نقاط قوت و ضعف سرمایه گذاری در هنگ کنگ و سایر موارد مرتبط مطلع خواهند ساخت.

  • مزایای سرمایه گذاری در هنگ کنگ چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی اجازه ثبت شرکت در این کشور را دارند؟
  • شرایط مهاجرت های مالی به کشور هنگ کنگ چگونه است؟
  • چه مدارکی برای سرمایه گذاری در این کشور مورد نیاز است؟

شرایط کلی ثبت شرکت در هنگ کنگ

به عنوان یکی از بازترین اقتصادهای جهان، هنگ کنگ مکان ایده آل برای شروع تجارت و ثبت شرکت است. در هنگ کنگ به طور خاص برای رشد در زمینه های مختلف اقتصادی با حداقل محدودیت ها به طور ویژه آماده جذب سرمایه گذاران خارجی است. هنگ کنگ یک سیستم ساده مالیاتی با نرخ پایین را با اصول بازار آزاد ترکیب می کند. سرمایه گذاران و متقاضیان خارجی می توانند تقریباً در هر زمینه ای در هنگ کنگ سرمایه گذاری کنند و حداکثر 100% سهام را مالک باشند. سود حاصل از تجارت هنگ کنگ مشمول مالیات سود است (16.5%) اما درآمد منبع خارجی حتی اگر به هنگ کنگ ارسال شود، مشمول مالیات نمی شوند.


علاوه بر اینکه هنگ کنگ یک مرکز مهم اقتصادی و تجاری است، این منطقه اداری به عنوان یک دفتر مرکزی و یک مرکز تجاری در منطقه آسیا و اقیانوس آرام نیز فعالیت می کند. هنک کنگ همچنین به عنوان دروازه ای برای شرکت هایی که به دنبال تجارت در سرزمین اصلی چین و شرکت هایی که به دنبال دسترسی به بازارهای جهانی هستند، عمل می کند. جذابیت هنگ کنگ بر پایه ثبات سیاسی آن، وجود قانون، جریان آزاد اطلاعات و استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان تجارت بنا شده است. در هنگ کنگ نیروی کار داخلی بسیار خوبی وجود دارد؛ اما به دلیل داشتن قوانین مهاجرتی بسیار مطلوب، سرمایه گذاران به راحتی می توانند نیروی کار خارجی نیز جذب کنند.

نرخ مالیات شرکتی در هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی اتباع کشورهای خارجی قبل از شروع روند سرمایه گذاری در هنگ کنگ باید مورد بررسی قرار دهند، نرخ مالیات در این کشور می باشد. نرخ های مالیاتی شرکتی در هنگ کنگ به شرح زیر می باشد:

انواع مختلف نرخ های مالیاتی در هنگ کنگتوضیحات
مالیات بر سود از درآمد حرفه ایبه طور کلی مالیات بر سود در هنگ کنگ از درآمد حرفه ای، تجاری یا تجاری غیر شرکتی با نرخ ثابت 15% می باشد.
مالیات بر داراییمالیات بر دارایی با نرخ ثابت 15% از درآمد اجاره، پس از کسر استاندارد 20% اخذ می شود.
مالیات بر حقوقمالیات بر حقوق در هنگ کنگ از درآمد قابل ارزیابی خالص با نرخ های تصاعدی از 3% تا 18% اخذ می شود.

فرصت های ثبت شرکت در هنگ کنگ

متداول ترین شکل نهاد تجاری در هنگ کنگ، شرکت محدود خصوصی است که به عنوان یک تجارت مستقل یا به عنوان یک شرکت تابعه یک شرکت خارجی شناخته می شود. شرکت های خارجی همچنین می توانند در هنگ کنگ به عنوان یک شعبه یا یک دفتر نمایندگی فعالیت کنند. قبل از اینکه متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی در هنگ کنگ اقدام به ثبت شرکت کنند، باید از انواع آن اطلاعات کامل کسب کنند. برای ثبت شرکت در هونگ کنگ متقاضیان باید گواهی ثبت نام تجاری در هنگ کنگ کسب کنند. با رشد سریع چین به عنوان سرزمین داخلی، هنگ کنگ در طی یک دهه گذشته از زمان تغییر دولت خود، وضعیت خود را به عنوان یک مرکز مالی بین المللی، پیشرو در مرکز تجارت و تجارت در منطقه ادامه می دهد. هنگ کنگ که دارای اقتصاد آزاد است و به یک مکان عالی برای تجارت بین المللی تبدیل شده است.

بخش خدمات نقش مهمی در اقتصاد هنگ کنگ (92% تولید ناخالص داخلی) دارد. خدمات تجاری، خرده فروشی، فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، الکترونیک و بیوتکنولوژی، جهانگردی و حمل و نقل بخش هایی هستند که علاوه بر اینکه از قدمت زیادی در هنگ کنگ دارند، از پتانسیل بالایی نیز برخوردار هستند. به منظور پیگیری توسعه اقتصادی به سمت تنوع بیشتر، دولت هنگ کنگ اولویت هایی را برای توسعه تعیین کرده است که شامل پزشکی (کمک به معلولین و سالمندان)، آموزش، فن آوری های زیست محیطی، گردشگری و خدمات نوآورانه از جمله بخش هایی با پتانسیل توسعه قوی هستند. دولت هنگ کنگ سرمایه گذاری های خارجی را به ویژه پروژه هایی که با هدف معرفی محصولات و خدمات جدید و یا بهبود یافته در این قلمرو تشویق می شوند حمایت می کند. مزایای بسیار جذاب سرمایه گذاری در هنگ کنگ زیرساخت های آن، سیستم مالیاتی، نیروی انسانی ماهر، موقعیت استراتژیک است.

فرصت های ثبت شرکت در هنگ کنگ

مزایا و معایب سرمایه گذاری در هنگ کنگ

هنگ کنگ به دلیل موقعیت استراتژیک آن (دروازه ورود به بازار چین است)، وضعیت آن به عنوان یک بندر رایگان، سیستم مالیاتی ساده آن، زیرساخت های خوب و امنیت قضایی که فراهم می کند برای سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب است. این کشور از نظر تجارت بین المللی و یک مرکز خدماتی با ارزش افزوده بالا یک رهبر بین المللی است. هنگ کنگ همچنین یکی از بزرگترین پایگاه های تولیدی جهان، چین است. هنگ کنگ دارای یک اقتصاد سالم و یک سیستم مالی و بانکی با ثبات و کارآمد است.

بنا به دلایل زیر، هنگ کنگ مکانی مناسب برای ثبت شرکت است:

  • اقدامات مالیاتی مطلوب
  • شفافیت نهادهای محلی
  • ثبات سیاسی
  • آزادی اطلاعات
  • در دسترس بودن از منابع انسانی واجد شرایط
  • موقعیت جغرافیایی مناسب آن در آسیا

علاوه بر نقاط قوت، سرمایه گذاران خارجی باید درباره نقاط ضعف سرمایه گذاری در هنگ کنگ اطلاعات کافی داشته باشند. با این حال، جنبه های محدود کننده ای وجود دارد که باید از منظر حضور هنگ کنگ در نظر گرفته شود. نقاط ضعف ثبت شرکت در هنگ کنگ به صورت زیر است:

  • هزینه بالای ملک و فضای کار (دفاتر، فروشگاه ها و غیره)
  • میزان بالای حقوق، در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی مانند سرزمین اصلی چین و هند
  • اهمیت بیش از حد بخش مالی در اقتصاد ملی

شرایط ثبت شرکت در هنگ کنگ

رایج ترین نوع نهاد تجاری که در هنگ کنگ ثبت شده است یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی است. شرکت های با مسئولیت محدود دارای یک شخصیت حقوقی جداگانه، مسئولیت محدود برای صاحبان آن، درک عمومی قوی و یک ساختار ماندگار هستند. جمع آوری سرمایه و انتقال مالکیت در یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی در مقایسه با سایر ساختارهای تجاری مانند مالکیت شخصی و مشارکتی آسان تر است.

سرمایه گذاران خارجی آزاد هستند که تنها مدیران و سهامداران یک شرکت هنگ کنگ باشند و هیچگونه ملزومات اقامتی محلی وجود ندارد. اگرچه در زمان ثبت شرکت نیازی به حضور جسمی نیست، اما بسته به انتخاب بانک، ممکن است حضور فیزیکی به منظور افتتاح حساب بانکی مورد نیاز باشد. خارجیانی که قصد مهاجرت به هنگ کنگ را ندارند، می توانند شرکت را از خارج هنگ کنگ تاسیس کنند. برای راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود در هنگ کنگ، به طور معمول به اسناد زیر نیاز است:

  • نسخه ای از اساسنامه شرکت
  • نام شرکت
  • آدرس ثبت شده
  • شرح مختصری از فعالیتهای تجاری
  • جزئیات سهامداران، مدیران و دبیر شرکت
  • مسئولیت اعضا
  • سرمایه سهم ثبت شده در اختلاط
  • تعداد سهام گرفته شده توسط مشترکان
  • کپی گذرنامه، اثبات آدرس مسکونی در خارج از کشور (برای سهامداران و مدیران غیر مقیم)
  • کپی شناسنامه هنگ کنگ (برای سهامداران و مدیران مقیم)
  • کپی اثبات آدرس مسکونی (برای سهامداران و مدیران مقیم)
  • کپی اسناد ثبت شرکت مادر مانند گواهی ثبت اختراع و اساسنامه (برای سهامداران و مدیران مقیم)

هموطنان عزیز اگر قصد کار در هنگ کنگ و یا ایجاد کسب و کار در این منطقه اداری را دارید و به فکر کسب ویزای هنگ کنگ هستید می توانید با مطالعه مقالات نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود در این زمینه را تکمیل کنید.

سوالات متداول درباره ثبت شرکت در هنگ کنگ

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص ثبت شرکت در هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا ثبت شرکت در هنگ کنگ انتخاب درستی برای اتباع ایرانی می باشد؟ به طور کلی، سرمایه گذرای و ثبت شرکت در هنگ کنگ برای اتباع کشورهای ثالث به ویژه اتباع ایرانی یک انتخاب هوشمندانه و سودآور در خارج از کشور می باشد.
  • آیا برای سرمایه گذرای و ثبت شرکت در هنگ کنگ به ویزای این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ثبت شرکت در هنگ کنگ هستند، باید قبل از ورود به هنگ کنگ برای دریافت ویزای سرمایه گذاری این کشور اقدام نمایند.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *