هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در آلمان

سوپرمارکت های حلال در آلمان

با توجه به جمعیت پنج و نیم میلیون نفری مسلمانان در آلمان و افزایش روزافزون این رقم، تعداد اندک سوپرمارکت های حلال در آلمان کاملا مشهود است! از یک طرف، تعداد سوپرمارکت های حلال در این کشور اصلا پاسخگوی نیازهای جمعیت مسلمان این کشور نیست؛ از طرف دیگر، سوپرمارکت های معمول آلمان نیز زیاد علاقه مند به ارائه مواد غذایی حلال نیستند. عدم تمایل سوپرمارکت های آلمانی به معرفی طیف وسیع تری از غذاهای حلال بر اساس تصویر مسئله دار ذبح حلال است که با انتقاداتی همراه است. به نظر می رسد حتی اگر تقاضا برای مواد غذایی حلال در حال افزایش باشد و احتمال فروش آینده امیدوار کننده باشد نیز بسیاری از سوپرمارکت های آلمانی تمایلی به ارائه غرفه های مواد غذایی حلال ندارند.

در حال حاضر، بیش تر اندک سوپرمارکت های حلال موجود در آلمان به ترک ها و عرب ها تعلق دارد. بر اساس آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که جای خالی سوپرمارکت های حلال در آلمان کاملا احساس می شود و این خود یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری در این کشور پیشرفته اروپایی و بهره مندی از مزایای سرمایه گذاری در آن و به ویژه بازار غذاهای حلال مسلمانان در حال افزایش آن می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به کشور آلمان و نیز سرمایه گذاری در این کشور به شرح زیر تهیه نموده است.

نیاز مسلمانان به سوپرمارکت های حلال در آلمان

از آخرین گزارش ارائه شده در مورد تعداد جمعیت مسلمانان در آلمان در سال 2015، تعداد آن ها حدود 900000 نفر افزایش یافته است. طبق پیش بینی محققان، در سال 2020 بین 5.3 تا 5.6 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کردند و سهم آن ها در کل جمعیت بین 6.4% و 6.7% است که نسبت به سرشماری میکروی سال 2015 از 5.4% و 5.7% بیش تر است. بر این اساس، اسلام دومین جامعه بزرگ مذهبی آلمان است. آمار مسلمانان آلمان موارد زیر را نشان می دهد:

آمار مسلمانان آلمان

حلال به مواد غذایی گفته می شود که در اسلام مصرف آن ها مجاز دانسته شده است. بر اساس این دین، مسلمانان باید از خوردن مواد غذایی حرام که در جسم و روح آن ها تاثیر سوء می گذارد اجتناب ورزیده و مواد غذایی حلال استفاده کنند. با وجود این که مسلمانان بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت هشتاد و سه میلیون نفری آلمان را تشکیل می دهند و این رقم در حال افزایش است، اما آن ها با کمبود سوپرمارکت های حلال در این کشور مواجه هستند.

فرانسه، آلمان، انگلستان و ایتالیا، به ویژه در اتحادیه اروپا، با جمعیتی در حدود 25 میلیون مسلمان، بازاری جدی برای غذای حلال را تشکیل می دهند. بیش تر مسلمان در کشورهای اتحادیه اروپا غذای حلال مصرف می کنند. در اروپا، بزرگ ترین کشور با بازار حلال، فرانسه با 70 میلیارد دلار است. فرانسه از نظر سرعت رشد برای محصولات غذایی و آرایشی حلال رتبه اولین کشور در اروپا را دارد. اما در آلمان وضعیت متفاوت است؛ در این کشور، دیدن یک سوپرمارکت آلمانی با بخش حلال ممکن نیست. در آلمان، سوپرمارکت های حلال کمی وجود دارد که متعلق به کارآفرینان ترک و عرب است.

معرفی مارکت ها و سوپرمارکت های حلال در برلین آلمان

در این بخش اسامی و آدرس برخی از مارکت ها و سوپرمارکت های حلال در برلین، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای آلمان را ارائه می کنیم. خوانندگان گرامی توجه داشته باشند که برخی از اطلاعات موجود در جدول زیر در این زمینه ممکن است در زمان قرائت این مقاله تغییر پیدا کرده باشد.

نام مارکت یا سوپرمارکتآدرس
Bolu Wedding 3144 Müllerstraße, Wedding, Berlin
AS Market38 Müllerstraße, Wedding, Berlin
z-Gida SupermarketÖ16 Hauptstraße, Schöneberg, Berlin
Bolu spandau3 Wilhelmstraße, Berlin, Germany
Eurogida37 Breite Straße, Spandau, Berlin
Indomarkt118 Reinickendorfer Straße, Wedding, Berlin
Bereket Market166 Hermannstraße, Neukölln, Berlin
Banat Orientalische Lebensmittel85 Gneisenaustraße, Kreuzberg, Berlin
Hizmet Fleischierei94 Schönwalder Straße, Berlin, Germany
Fakhro Supermarket26 Rollbergstraße, Neukölln, Berlin
Azzam Supermarket 2138 Willmanndamm, Schöneberg, Berlin
Azzam Supermarket & Restaurant54 Sonnenallee, Neukölln, Berlin
Delice Supermarket39 Sonnenallee, Neukölln, Berlin
Al Mustafa Fleischerei36 Kari-Marx-Straße, Neukölln, Berlin
Abu Haija Yousef Fleischerei80 Sonnenallee, Neukölln, Berlin
Habibi Supermarket157 Müllerstraße, Wedding, Berlin
Habibi Orientalische Lebensmittel27 Zwinglistraße, Moabit, Berlin
El-fi Supermarket4 Pankstraße, Berlin, Germany
El Reda Fleischerei3 Huttenstraße, Moabit, Berlin
Nazar Market 2132 Wilmersdorfer Straße, Charlottenburg, Berlin
Nazar Market 1113-115 Hauptstraße, Schöneberg, Berlin
Damis Market27 Wollankstraße, Gesundbrunnen, Berlin
Jabal Amel Fleischerei11 Richardstraße, Neukölln, Berlin
Bazarche Hafez45 Alt-Moabit, Berlin, Germany
Nazar Supermaket138 Skalitzer Straße, Kreuzberg, Berlin
Birlik Market165 Potsdamer Straße, Schöneberg,Berlin
Bolu Kreuzberg75 Kottbusser Damm, Kreuzberg, Berlin
Al-Amir Market und Grocery49 Pankstraße, Berlin, Germany
BESY Supermarket6 Turmstraße, Moabir, Berlin
Ada Supermarket55 Sonnenallee, Neuköln, Berlin
Babu Bazar20 Buttmannstraße, Gesundbrunnen, Berlin

معرفی مارکت ها و سوپرمارکت های حلال در برلین آلمان

معرفی سوپرمارکت حلال Tukwila در درسدن آلمان

سوپرمارکت حلال Tukwila در درسدن آلمان، انواع مواد غذایی حلال و تازه را عرضه می کند. Tukwila همچنین گوشت حلال روزانه را برای مشتریان خود ارائه می دهد. میوه ها و سبزیجات تازه روزانه (آسیایی، هندی، پاکستانی، نپالی، افغانی، سریلانکایی) نیز در این سوپرمارکت موجود است. Tukwila همچنین انواع مختلف کباب، سوسیس، برگر و فلافل حلال و سبزیجات آماده منجمد را برای مسلمانان ارائه می کند. علاوه بر این، Tukwila انواع مختلف ماهی های آسیایی و ماهی های تازه و خشک مختلف آفریقایی را نیز برای مشتریان خود عرضه می کند.

انواع بیسکویت، کیک، تنقلات و شیرینی های حلال نیز در Tukwila برای مسلمانان ارائه می شود. اما محصولات حلال ارائه شده توسط این سوپرمارکت حلال به موارد فوق ختم نمی شود؛ Tukwila همچنین انواع ادویه جات را نیز ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره سوپرمارکت های حلال در ایران و اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *