هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در استرالیا

سوپرمارکت های حلال در استرالیا

باورهای دینی در زندگی مردم استرالیا نقش کمرنگی دارد و حتی بسیاری از شهروندان خداباور در این کشور تمایلی به انجام آیین های مذهبی ندارند. جمعیت مسلمانان در کشور استرالیا قابل توجه است و به همین دلیل سوپرمارکت های حلال در استرالیا به راحتی در دسترس مسلمانان هستند. معمولا مسلمانان تنها افرادی هستند که محدودیت هایی برای صرف وعده های غذایی خود دارند و به همین دلیل است که باید جایگاه های ویژه ای را برای تهیه مواد غذایی داشته باشند.

با توجه به جمعیت بسیار زیاد مهاجران در کشور استرالیا و همچنین حضور مسلمانان در این کشور، فروشگاه های فروش محصولات حلال در این کشور نیز بسیار زیادند و در بسیاری از فروشگاه های این کشور می توان به راحتی گوشت و لبنیات حلال را نیز خریداری کرد و این یکی از مزایای مهم زندگی در استرالیا برای شهروندان مسلمان است. با توجه به اهمیت این موضوع برای بسیاری از هموطنان عزیز، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص سوپرمارکت های حلال در استرالیا در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • آیا خرید محصولات حلال در استرالیا امکان پذیر است؟
  • آیا هزینه محصولات حلال در استرالیا متفاوت از سایر محصولات است؟
  • آیا می توان در استرالیا یک فروشگاه محصولات حلال ایجاد کرد؟

جمعیت مسلمان استرالیا و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

زندگی مسلمانان در استرالیا به قبل از ورود بریتانیا به این کشور بازمی گردد جایی که بومیان اندونزی به قسمت هایی از شمال این کشور ورود کرده و در این کشور اقامت گزیدند. گروه دوم مسلمانان استرالیا در اوایل قرن 19 میلادی افغانی هایی بودند که به این کشور وارد شدند. در میان سال های 1860 تا 1920 نیز بیش از 2000 مسلمان دیگر از افغانستان و پاکستان به این کشور وارد شدند تا استرالیا به مامنی امن برای آن ها تبدل شود.

امروزه مساجد بسیار زیادی در کشور استرالیا وجود دارد که به احترام مسلمانان این کشور ساخته شده اند. مسلمانان تا پیش از حوادث 11 سپتامبر در آمریکا زندگی بسیار خوبی در استرالیا داشتند اما پس از آن نگاه مردم استرالیا به آن ها تغییر پیدا کرد. امروزه بیش از 100 مسجد و عبادتگاه در استرالیا وجود دارد و حدود 370000 مسلمان نیز در این کشور زندگی می کنند. بسیاری از شخصیت های شناخته شده در استرالیا نیز مسلمان هستند و تا جایی توانسته اند پیشرفت داشته باشند که بر کرسی وزارت خانه های دولتی نیز تکیه زده اند.

نمودار زیر توزیع جمعیت استرالیا بر اساس اعتقادات دینی را نشان می دهد.

توزیع جمعیت استرالیا بر اساس اعتقادات مذهبی

 

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در استرالیا

به طور کلی هرگونه تجارت در کشور استرالیا می تواند منافع مالی بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با توجه به وجود سوپرمارکت های حلال بسیار زیاد در سراسر استرالیا می توان چنین گفت که این نوع از فروشگاه ها در این کشور شناخته شده هستند و به همین دلیل می توانند اقبال عمومی را نیز به راحتی به دست آورند البته شرط لازم برای این کار آن است که صاحب این تجارت از خلاقیت بالایی برخوردار باشد و بتواند یک شیوه جدید را برای تجارت خود پیش بگیرد تا در مبارزه با سایر رقبا بتواند موفقیت کسب کند.

افرادی که بتوانند از طرق مختلف سرمایه ای را به کشور استرالیا وارد کرده یا برای شهروندان این کشور شغل ایجاد کنند، از این فرصت بهره مند خواهند شد که اقامت بلند مدت کشور استرالیا را نیز در اختیار داشته و آن را به اقامت دائمی تبدیل کنند و این امتیازی است که به راحتی در اختیار شهروندان خارجی قرار نخواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در استرالیا

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در استرالیا

تنوع قیمت در کشور استرالیا بسیار زیاد است و دلیل اصلی این موضوع رقابت بسیار بالایی است که فروشگاه های مختلف برای فروش محصولات خود دارند. تخفیف های هفتگی، ماهانه و آخر فصل در استرالیا بسیار رایج است و به همین دلیل فروشندگان باید مراقب باشند تا این بازه های زمانی را از دست ندهند. هزینه های زندگی در استرالیا با توجه به عادت های غذایی می تواند برای مسلمانان متفاوت از دیگران باشد. جدول زیر نشان دهند برخی از اقلامی است که مسلمانان معمولا از فروشگاه های حلال تهیه می کنند.

نوع کالاقیمت به دلار استرالیا
یک لیتر شیر1.64$
یک کیلوگرم پنیر محلی10.90$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)10.85$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)18.30$
نوشیدنی حلال3.33$
یک وعده غذا در رستوران20$

به طور کلی مسلمانان در کشور استرالیا جایگاه خاص خود را دارند و به طور کلی مورد پذیرش جامعه استرالیایی قرار گرفته اند. البته چند تحرک و بمب گذاری در دو دهه اخیر روابط میان مسلمانان و حزب راست سیاسی را تیره کرده است اما همچنان استرالیا کشوری مناسب برای زندگی این افراد است. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی و مهاجرت به کشورهای پیشرفته جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *