هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در ایسلند

سوپرمارکت های حلال در ایسلند

سوپرمارکت های حلال در ایسلند یکی از دغدغه های مسلمانانی است که در این کشور سکونت دارند و برای تامین خوراک خود باید به آن ها مراجعه کنند. به طور کلی یکی از مهم ترین مسائلی که مسلمانان در خارج از کشور با آن روبرو می شوند، تامین خوراک مورد نیاز خود است. این موضوع باعث شده است تا مسلمانان خود در کشورهای مختلف جهان اقدام به افتتاح فروشگاه های حلال کرده و در تامین نیازهای اولیه خود در کشورهای خارجی تلاش کنند.

در ایسلند نیز به دلیل حضور مسلمانان در این کشور، نیاز به فروشگاه های حلال احساس می شود. خوشبختانه در کشور ایسلند نیز فروشگاه های حلال نسبتا زیادی وجود دارد و جمعیت مسلمان این کشور بخصوص در ریکیاویک به سادگی قادر خواهند بود تا نیازهای اولیه خود را برطرف سازند. ایسلند کشوری کم جمعیت است و تعداد مسلمانان در آن نیز بسیار محدود هستند اما در حال حاضر نیز امکان دسترسی به فروشگاه های حلال در این کشور وجود دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به اهمیت این موضوع، در این رابطه مقاله پیش رو را تنظیم کرده اند.

جمعیت مسلمان ایسلند و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

در حدود 280000 نفر از جمعیت ایسلند را شهروندان مسیحی با باورهای مختلف شکل داده اند و تنها 1281 نفر از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند. این مسئله به خوبی نشان می دهد که کمتر از 1% از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند. البته این تعداد مسلمانان افرادی هستند که به صورت رسمی به سه نهاد اسلام گرا در کشور ایسلند پیوسته اند. این امکان وجود دارد که افراد دیگری نیز در ایسلند وجود داشته باشند که به دین اسلام اعتقاد دارند اما در این انجمن ها عضویت پیدا نکرده اند.

بر اساس این آمار که در ابتدای سال 2021 منتشر شده است، 0.4% از جمعیت ایسلند را مسلمانان تشکیل می دهند. درصد قابل توجهی از جمعیت مسلمانان این کشور را شهروندان مهاجری تشکیل می دهند که از کشور ترکیه به ایسلند مهاجرت کرده اند. بسیاری از فروشگاه های حلال در کشور ایسلند نیز فروشگاه های ترکی در این کشور هستند و مشهورترین آن ها فروشگاه ایسلند در قلب ریکیاویک است.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ایسلند

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ایسلند

سرمایه گذاری در ایسلند یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است اما ایجاد یک فروشگاه حلال در کشور ایسلند نمی تواند ایده جذابی برای آفیسر مهاجرت در سفارت کشور ایسلند باشد. در صورتی که یک ایده خلاقانه برای فروش محصولات در سر داشته باشید اما، می توانید با یک ایده استارتاپی خود را به کشور ایسلند برسانید و ایده خود را با در اختیار داشتن حمایت های دولتی اجرا کنید.

در کشور ایسلند فروشگاه های اسلامی زیادی وجود دارد و هر یک از آن ها می تواند برای خرید محصولات حلال گزینه ای مناسب باشد. به همین دلیل باید در نظر گرفت که برای اینکه بتوان به سود مناسب در این مسیر رسید، باید خلاقیت کافی برای جذب شهروندان ایسلندی را داشت. در تصویر زیر می توانید محل قرارگیری فروشگاه ها و رستوران های حلال در کشور ایسلند را مشاهده کنید.

محل قرارگیری فروشگاه ها و رستوران های حلال در کشور ایسلند

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در ایسلند

یکی از مسائل مهمی که باید به آن نیز توجه داشت، هزینه هایی است که هر فرد برای تامین نیاز خود باید در کشور ایسلند پرداخت کند. با توجه به در دسترس بودن فروشگاه های حلال در کشور ایسلند، تفاوت چندانی میان قیمت های ارائه شده در فروشگاه های حلال کشور ایسلند وجود ندارد. در جدول زیر هزینه برخی از مهم ترین کالاهایی که مسلمان باید از نوع حلال آن را تهیه کنند ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به کرون ایسلند
یک لیتر شیر172.91Kr
یک کیلوگرم پنیر محلی1639.64Kr
فیله مرغ (یک کیلوگرم)2009.62Kr
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)3405.94Kr
نوشیدنی حلال340.5Kr
یک وعده غذا در رستوران2500kr

به طور کلی کشور کوچک ایسلند با توجه به شرایط خاص سرزمینی خود، چندان مورد توجه مهاجران قرار نمی گیرد اما به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در این کشور، جمعیت قابل توجهی از مهاجران در این کشور زندگی می کنند. شما نیز در صورتی که تمایل به مهاجرت به کشور ایسلند یا سایر کشورهای برتر در اروپا دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *