هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در برزیل

سوپرمارکت های حلال در برزیل

برزیل یکی از کشورهایی است که تهیه محصولات حلال در این کشور نمی تواند چندان دشوار باشد چراکه همکاری های فراوانی میان این کشور و ایران برای تولید محصولات حلال انجام شده است. تعداد سوپرمارکت های حلال در برزیل اندک است و این مسئله نمی تواند به اندازه کافی نیاز مسلمانان این کشور را به محصولات حلال برطرف سازد. مردم برزیل از نظر اعتقادات مذهبی به شدت وابسته به دین مسیحیت هستند و در اعتقادات خود در بسیاری از موارد نیز افراط می کنند.

مسلمانان جامعه کوچکی از جمعیت برزیل را تشکیل می دهند اما جامعه مسلمانان در برزیل نقش ویژه ای در تاریخ این کشور داشته اند به طوری که بسیاری از برده های سیاه پوست این کشور به رهبری یک معلم مسلمان در ماه رمضان سال 1835 علیه دولت وقت قیام کردند و موفق شدند از حقوق پایمال شده خود دفاع کنند. اولین سرشماری انجام شده در سال 1910 نشان داد که حدود 100000 مسلمان در این کشور زندگی می کرد اما جمعیت کنونی مسلمانان در این کشور افزایش پیدا کرده است. به دلیل اهمیت موضوع یافتن خوراک حلال در برزیل برای مسلمانان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیش رو را تنظیم کرده اند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در برزیل

جمعیت مسلمان برزیل و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

اسلام از طریق مهاجرت به کشور برزیل وارد شده است. در عصر برده داری، بردگان سیاه پوست مسلمان از غرب آفریقا به این کشور وارد شدند و تا سال ها به عنوان برده در این کشور اقامت داشتند اما با تحرکات یک معلم مسلمان علیه دولت وقت در اوایل قرن 19 توانستند آزادی خود را در چندین مرحله مبارزه به دست آورند و در نهایت به عنوان شهروندان عادی در این کشور سکونت داشته باشند.

بر اساس گزارش انجمن اسلامی برزیل، در حدود 1.5 میلیون نفر مسلمان در این کشور زندگی می کنند اما برخی از آمارها نشان می دهند که جمعیت مسلمانان در این کشور در حدود 500000 نفر محاسبه شده است. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در برزیل، 88.8% از جمعیت این کشور به دین مسیحیت باور دارند و تنها 2.2 % از جمعیت این کشور به دین های آسیایی از جمله بودایی، هندو و اسلام می شود. در نمودار زیر می توانید توزیع جمعیت برزیل بر اساس باورهای دینی را مشاهده کرد.

توزیع جمعیت برزیل بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در برزیل

برزیل از نظر اقتصادی قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست و حتی توان رقابت با کشورهای آمریکای شمالی را نیز ندارد. در این رابطه می توان گفت که اگر به دنبال شروع کار در کشور برزیل هستید، باید مسیر سرمایه گذاری در این کشور را به خوبی شناسایی کرده و مورد بررسی قرار دهید. در کشور برزیل، دسترسی به فروشگاه های حلال بسیار محدود هستند و افراد کمی می توانند نیازهای خود را در این رابطه برطرف سازند یا برای تامین نیازهای خود باید مسافت های طولانی را طی کنند.

همانطور که از تصویر زیر مشخص است، توزیع فروشگاه های حلال در کشور برزیل به خوبی انجام نشده است و در پهنه وسیعی از کشور برزیل، فروشگاه های حلال دیده نمی شود. به همین دلیل در صورتی که در کشور برزیل قصد ایجاد یک فروشگاه حلال را دارید، قادر خواهید بود تا با یک مکان یابی مناسب، مشتریان زیادی را به خود جلب کنید.

توزیع فروشگاه های حلال در کشور برزیل

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در برزیل

هزینه زندگی در برزیل به نسبت بسیاری از کشورهای قاره آمریکا مقرون به صرفه است و به همین دلیل است که بسیاری ترجیح می دهند تا از این کشور به عنوان یک پل برای مهاجرت به کشورهای آمریکا و کانادا استفاده کنند. در جدول زیر، هزینه برخی از کالاهایی که مسلمانان باید نوع حالا آن را مصرف کنند ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به رئال برزیل
یک لیتر شیر4.07R$
یک کیلوگرم پنیر محلی35.61R$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)14.86R$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)37.87R$
نوشیدنی حلال4.92R$
یک وعده غذا در رستوران23.47R$

مردم برزیل در مهمان نوازی زبانزد خاص و عام هستند و به شادی و پایکوبی نیز علاقه بسیار زیادی دارند. تفاوت های فرهنگی بسیار زیادی میان ایران و برزیل وجود دارد که شاید سازگاری با آن ها برای بسیاری از مسلمانان دشوار باشد. از همین رو می توان دید که جمعیت مسلمانان در این کشور نیز بسیار محدود است. با این حال در صورتی که تمایل به مهاجرت به این کشور دارید، یا قصد آگاهی از شرایط زندگی در کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “سوپرمارکت های حلال در برزیل

  1. سيدهاشم سادات افاغانستان گفت:

    سلام درود به شما ايأ در حدود چقدر وخت و به هزينه چند مقدار پٶل به دالر از برازيل متوانم به کشور کانادا مهاجرت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که از چه طریقی قصد مهاجرت داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *