هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در روسیه

سوپرمارکت های حلال در روسیه

سوپرمارکت های حلال در روسیه تنها مراجعی هستند که مسلمانان می توانند زنجیره اصلی غذایی خود را از آن ها تامین کنند و به دنبال مکان آن باشند. گستردگی جمعیت در کشور روسیه به گونه ای است که در پهنه سرزمینی این کشور می توان افراد مختلف با باورهای متفاوت را مشاهده کرد. در حدود 75% از جمعیت روسیه پیرو دین مسیحیت هستند و دین اسلام دومین دینی است که در کشور روسیه پیروان بسیار زیادی دارد. ادیان دیگر در روسیه جز اقلیت های دینی به حساب می آیند.

در بسیاری از مناطق روسیه اعیاد و مراسم های مذهبی مسلمانان به شکل گسترده برگزار می شود چراکه بیش از 14 میلیون نفر در این کشور با باور به دین اسلام زندگی می کنند و بدیهی است که نیاز به جایگاه ویژه در این امر دارند. مسلمانان در روسیه در دوره های مختلف زمانی تحت فشارهای داخلی قرار گرفته اند اما امروزه شرایط بهتری در این کشور دارند. در جریان درگیری های داخلی بوجود آمده در سوریه و لبنان و حمایت دولت روسیه از این کشورها، بسیاری از شهروندان این دو کشور در طی سالیان اخیر به روسیه مهاجرت کرده اند. در مقاله پیش رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با سوپرمارکت های حلال در روسیه توضیحاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در روسیه

جمعیت مسلمان روسیه و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

در بخش قبل اشاره کردیم که بیش از 14 میلیون مسلمان در کشور روسیه زندگی می کنند و این افراد نیز مانند سایر شهروندان این کشور برای تهیه گوشت و لبنیات خود نیازمند ارائه خدمات خاص هستند. با توجه به این که مسلمانان در روسیه تقریبا در سرزمین های مشخصی جمع شده اند، می توان تایید کرد که سوپرمارکت های حلال در این مناطق به راحتی یافت می شود و این مسئله نمی تواند دغدغه ای جدی برای شهروندان این کشور باشد.

در حدود 10% از جمعیت کشور روسیه را مسلمانان تشکیل داده اند اما باید اشاره کرد که با توجه به این جمعیت گسترده، در تمامی شهرهای کشور روسیه دسترسی به فروشگاه های حلال وجود ندارد. در نمودار زیر توزیع جمعیت روسیه بر اساس باورهای دینی به تفکیک مورد توجه قرار گرفته است.

توزیع جمعیت روسیه بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در روسیه

همانطور که در نمودار قبل مشخص شده است، 10% از جمعیت روسیه را مسلمانان تشکیل می دهند اما در پهنه سرزمینی کشور روسیه، فروشگاه های حلال به خوبی توزیع نشده اند و این مسئله ای است که تهیه مواد غذایی مورد نیاز مسلمانان در بسیاری از شهرهای روسیه را دشوار کرده است. شرایط در مسکو برای مثال بسیار مناسب است و شهروندان مسلمانی که در این کشور زندگی می کنند. در سنت پترزبورگ اما شرایط دسترسی به فروشگاه های حلال کمی دشوارتر است.

در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری در روسیه دارید و می خواهید یک فروشگاه حلال در این کشور داشته باشید، بهتر است شهرهایی غیر از مسکو را برای اقامت خود انتخاب کنید تا بتوانید بخشی از کمبودهای موجود در این شهرها را برای شهروندان مسلمان برطرف سازید. در این حالت است که شما می توانید از طریق ایجاد یک سوپرمارکت حلال به سود مالی نسبتا خوبی دست پیدا کنید. در تصویر زیر، می توانید توزیع فروشگاه های حلال در شهر سنت پترزبورگ را مشاهده کنید.

توزیع فروشگاه های حلال در شهر سنت پترزبورگ

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در روسیه

بخشی از مهم ترین نکاتی که باید در رابطه با تهیه محصولات حلال در کشور روسیه بدانید، قیمتی است که باید به عنوان یک خریدار پرداخت کنید. جدول زیر، قیمت برخی از کالاهای اساسی حلال را ارائه کرده ایم تا راهنمای مسلمانانی باشد که قصد مهاجرت به روسیه را دارند.

نوع کالاقیمت به روبل روسیه
یک لیتر شیر66руб
یک کیلوگرم پنیر محلی598.73руб
فیله مرغ (یک کیلوگرم)29.72руб
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)517.47руб
نوشیدنی حلال57.05руб
یک وعده غذا در رستوران600руб

قابل مشاهده است که هزینه های زندگی در کشور روسیه بسیار مقرون به صرفه است و افراد زیادی حتی بدون این که بتوانند در این کشور کار کنند می توانند با توجه به پس انداز خود نیز هزینه های زندگی خود را تامین کنند. ویزای توریستی روسیه نیز یکی از رایج ترین ویزاهای موجود در این کشور است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *