هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در رومانی

سوپرمارکت های حلال در رومانی

سوپرمارکت های حلال در رومانی و دسترسی به آن ها از جمله مواردی است که پیروان دین اسلام که در این کشور زندگی می کنند به آن نیاز خواهند داشت. در بخارست، فروشگاه های حلال نسبت زیادی وجود دارد که مسلمانان می توانند مایحتاج خود را در این کشور را از طریق آن ها برطرف سازند. تعداد مسلمانان در کشور رومانی بسیار اندک است و این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد که تقاضا به طور کلی برای رسیدن به خوراک حلال در این کشور اندک است.

جمعیت رومانی نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی به طور کلی پیرو دین مسیحیت هستند و جمعیت مسلمانان و پیروان سایر ادیان در این کشور اقلیت به حساب می آیند. یکی از عمده دلایلی که در توجیه این رابطه وجود دارد آن است که کشور رومانی از جمله کشورهایی است که مهاجرین کمی در طول سالیان به این کشور مهاجرت کرده اند و این مسئله سبب بروز کمترین تغییر در این کشور شده است. در راستای اهمیتی که هموطنان ما به مسئله یافتن محصولات حلال در کشورهای خارجی می دهند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، این موضوع را در کشور رومانی مورد بررسی قرار داده اند.

جمعیت مسلمان رومانی و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند در دسترسی به محصولات حلال در یک کشور موثر باشد، تعداد مسلمانانی هستند که در آن کشور زندگی می کنند. رومانی جمعیت مسلمان بسیار اندکی را در خود جای داده است و اکثر جمعیت آن را مسیحیان تشکیل داده اند. در حدود 81% از جمعیت رومانی پیرو مذهب ارتودکس هستند و 6.2% از آن ها نیز پیرو مذهب پروتستان هستند. کاتولیک ها نیز 5.1% از جمعیت رومانی را تشکیل می دهند. همین مسئله سبب شده است تا پیروان سایر ادیان در این کشور اقلیت جدی محسوب شوند.

اسلام در رومانی سابقه ای 700 ساله دارد اما هرگز نتوانسته است جمعیت زیادی را به خود جذب کند. درصد قابل توجهی از مسلمانان در کشور رومانی در جنوب شرقی این کشور سکونت دارند و داده ها نشان می دهد که در حدود 64337 نفر مسلمان در رومانی سکونت دارند که چیزی در حدود 0.3% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند اما این مسئله سبب نشده است تا فروشگاه های حلال در این کشور وجود نداشته باشد. در تصویر زیر می توانید توزیع فروشگاه های حلال در بخارست پایتخت رومانی را مشاهده کنید.

توزیع فروشگاه های حلال در بخارست پایتخت رومانی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در رومانی

اگر در اندیشه سرمایه گذاری در رومانی هستید باید راه های مختلفی که دولت این کشور برای رسیدن به این خواسته طراحی کرده است را به خوبی بشناسید. یکی از بهترین مسیرهای مهاجرتی در این کشور استفاده از برنامه استارت آپ رومانی است که به فرد اجازه می دهد با یک برنامه ریزی دقیق و در اختیار داشتن یک طرح توجیهی مناسب، مسیر مهاجرت خود به رومانی را فراهم کند. این برنامه می تواند برای تولید گوشت حلال از طریق مرغداری یا دامداری باشد.

البته افرادی که در کشور رومانی زندگی می کنند یا قصد مهاجرت به این کشور را دارند نیز می توانند با خرید ملک اقامت خود در این کشور را به دست آورند. در این صورت فرد مهاجرت می تواند یک فروشگاه برای فروش محصولات حلال در اختیار داشته باشد و از این طریق سرمایه ای در گردش برای خود ایجاد کند و اقامت رومانی را به دست آورد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در رومانی

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در رومانی

یک دیگر از مسائلی که باید در رابطه با محصولات حلال در کشور رومانی نسبت به آن آگاهی جست، هزینه خرید آن هاست. بسیاری از محصولاتی که در کشورهای خارجی تولید می شوند نیز توسط مسلمانان قابل مصرف هستند و آن ها کافی است ترکیبات اولیه هر محصول را مطالعه کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنچه قصد خرید آن را دارند قابل مصرف است یا خیر. در جدول زیر هزینه خرید برخی از محصولات که مسلمانان به آن نیاز خواهند داشت ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر0.97€
یک کیلوگرم پنیر محلی4.94€
فیله مرغ (یک کیلوگرم)4.27€
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)6.43€
نوشیدنی حلال1.07€
یک وعده غذا در رستوران5.04€

هزینه زندگی در رومانی به عنوان یکی از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و این کشور می تواند گزینه بسیار خوبی برای تحصیل به حساب آید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به برترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *