هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در عمان

سوپرمارکت های حلال در عمان

عمان یکی از کشورهای همسایه عربستان صعودی است که در سال های اخیر مهاجران بسیار زیادی به منظور کار، وارد خاک این کشور شده اند. سوپرمارکت های حلال در عمان یک موضوع عام است، به این معنا که تمامی سوپرمارکت های این کشور محصولات و گوشت حلال ارائه می کنند. جمعیت بومیان و شهروندان کشور عمان همگی مسلمان هستند و درصد غیرمسلمانی که در این کشور زندگی می کنند، عموما نیروی کاری است که از کشورهای شرقی آسیا به این کشور وارد شده اند.

تحصیل در عمان از نظر اعتبار علمی در سطح بالایی قرار ندارد اما کار در این کشور به این دلیل که شهروندان خارجی نیز می توانند از درآمد بسیار بالاتری نسبت به کشور محل زندگی خود برخوردار باشند، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به طور کلی شهروندان خارجی نمی توانند به عمان به عنوان یک مقصد دائمی نگاه کنند چراکه این کشور در حال حاضر به هیچ فردی اقامت بلند مدت نخواهد داد و این موضوعی است که بسیاری از افراد بدون خانواده خود به این کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند درآمد بالایی کسب کرده، هزینه های زندگی خود را کاهش دهند تا در آینده از سود مالی بیشتری برخوردار باشند. در این مقاله، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با فروشگاه های حلال در عمان توضیحات بیشتری را ارائه خواهند کرد.

جمعیت مسلمان عمان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

اکثر مردم عمان نیز مانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس مسلمان هستند و دین اسلام در این منطقه از آسیا بالاترین سطح توجه را به خود جلب کرده است. مردم عمان را می توان به دو دسته بومی و کارگران فعال از سرزمین های آسیای شرقی تقسیم کرد جایی که به دلیل دسترسی به درآمدهای بسیار بالا، شهروندان خارجی نیز جذب بازار کار آن می شوند اما متاسفانه هنوز برنامه مهاجرت طولانی مدتی برای این افراد در نظر گرفته نشده است و باید پس از پایان دوره کار خود، عمان را ترک کرده و یا به کشور دیگری مهاجرت کنند یا اینکه بتوانند از طرق دیگری، اقامت عمان را برای خود تمدید کنند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی به دست آمده در کشور عمان، در حدود 86% از جمعیت این کوشر را مسلمانان تشکیل می دهند و ادیان مسیحیت و هندو نیز بالاترین مخاطبان را به خود اختصاص داده اند. نمودار زیر به خوبی وضعیت توزیع جمعیتی در عمان را نشان می دهد.

توزیع جمعیت عمان بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در عمان

عمانی ها مردمان به شدت ثروتمندی هستند و پول این کشور نیز یکی از قدرتمندترین واحدهای پولی در جهان است. متاسفانه قوانین داخلی این کشور به گونه ای تنظیم شده است که افراد خارجی قادر به دریافت اقامت بلند مدت آن نخواهند بود و شهروندی عمان به ندرت به یک شهروند خارجی اعطا می گردد. به همین دلیل است که سرمایه گذاری در عمان می تواند برای فرد در آینده نیز ایجاد اشکال کند.

با این وجود همه چیز را نباید در اقامت در یک کشور جستجو کرد؛ عمان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و سرمایه گذاری در این کشور نیز می تواند منافع مالی هر فرد را نیز در این کشور تامین کند. کافی است یک سوپرمارکت حلال با امکانات ویژه و با ارائه خدمات خاص در این کشور افتتاح کنید تا متوجه شوید که تفاوت های ارائه خدمات در این کشور چگونه می تواند درآمد شما را تحت تاثیر قرار دهد. کافی است با الگوبرداری از طرح های خارجی و یا با ابتکار شخصی یک ایده متفاوت را در این کشور به مرحله اجرا درآورید.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در عمان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در عمان

در بخش های قبل اشاره کردیم که مردمان عمان بسیار ثروتمند هستند و این موضوعی است که بسیاری از جوانب زندگی در این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مهم ترین عوامل وابسته به ثروت بالای مردم عمان، هزینه های بالای زندگی در این کشور به نسبت کشورهای همسایه آن است. در جدول زیر هزینه برخی از کالاهای اساسی سفره شهروندان مسلمانان در کشور عمان به تصویر کشیده شده است.

نوع کالاقیمت به ریال عمان
یک لیتر شیر0.64 ریال
یک کیلوگرم پنیر محلی2.75 ريال
فیله مرغ (یک کیلوگرم)2.17 ريال
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)3.43 ريال
نوشیدنی حلال0.28ريال
یک وعده غذا در رستوران2 ريال

هزینه های زندگی در عمان با سطح درآمد در این کشور نیز همخوانی بسیار مناسبی دارد و کیفیت زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین روش های مهاجرت به کشورهای آسیایی هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتبارط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *