هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در فرانسه

سوپرمارکت های حلال در فرانسه

فرانسه از جمله کشورهایی است که مسلمانان بسیار زیادی در طول دو قرن گذشته به آن وارد شده اند و مردمان الجزایر مهم ترین مهاجران مسلمان به این کشور بوده اند. مهاجرت مسلمانان در سال های اخیر، دسترسی به سوپرمارکت های حلال در فرانسه را تسهیل بخشیده و تعداد آنها را با افزایش همراه نموده است که به همین دلیل است که مسلمانان در این کشور با رفاه بیش تری می توانند مواد غذایی مورد نیاز خود در این کشور را تامین کنند.

مهاجرت مسلمانان از شمال آفریقا به این کشور سبب شده است تا جمعیت مسلمان در این کشور رو به افزایش باشد و البته همین مسئله نیز تنش های نسبتا زیادی را میان مسلمانان مهاجر با شهروندان عادی ایجاد کرده است. به طور کلی اما این مسئله سبب شده است تا حضور مسلمانان در این کشور به عنوان امری بدیهی شناخته شود و فرهنگ و مراسمات اسلامی نیز در فرانسه مورد پذیرش عموم مردم این کشور قرار گیرد. با این وجود، از آنجایی که یکی از دغدغه های اصلی هموطنان مسلمان ما تامین غذای حلال در کشورهای خارجی از جمله فرانسه است، در این مقاله، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی در این خصوص در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار خواهند داد.

جمعیت مسلمان فرانسه و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

آخرین سرشماری های انجام گرفته در کشور فرانسه نشان می دهد که نقش باورهای دینی در این کشور روز به روز کمتر می شود به طوری که در حدود 40% از مردم این کشور در حال حاضر باورهای دینی را باور ندارند و این درحالی است که جمعیت این افراد در ابتدای قرن 21 تنها در حدود 23% بوده است. در رابطه با این آمار می توان چنین گفت که جمعیت مسیحیان در این کشور به صورت چشمگیری در حال کاهش است و این مسئله برای کلیسای فرانسه نیز بسیار نگران کننده بوده است.

در نمودار زیر می توان توزیع جمعیت مردم فرانسه را بر اساس باورهای دینی مشاهده کرد. جمعیت مسلمانان در کشور اکثرا از کشور الجزایر به این کشور مهاجرت می کنند و بدون تردید بسیاری از آن ها توانسته اند جایگاه بسیار مناسبی در کشور فرانسه از نظر جایگاه به دست آورند. شاید زین الدین زیدان، مشهورترین شخصیت فرانسوی مهاجر از الجزایر به فرانسه باشد.

توزیع جمعیت فرانسه بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در فرانسه

فرانسه کشور رویایی برای زندگی بسیاری از افراد است و سرمایه گذاری در این کشور نیز مسیری است که می تواند افراد را به این کشور برساند. اما آیا ایجاد یک فروشگاه حلال در فرانسه می تواند یک سرمایه گذاری مناسب قلمداد شود؟ پاسخ به این سوال منفی است. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری بزرگ در فرانسه هستید، باید در نظر داشته باشید که صنایع مختلف در این کشور در سطح جهانی شناخته شده هستند اما فروشگاه های حلال در این کشور می توانند در سطح محلی برای فرد درآمد داشته باشند.

با این حال یک ایده جذاب می تواند همان چیزی باشد که فرد را به سود بسیار بالا برساند. بدون تردید همیشه ایده های خلاقانه به خصوص در کشورهای اروپایی به شدت مورد استقبال قرار می گیرد و هر فردی که بتواند کارآفرینی داشته باشد، قادر خواهد بود تا از حمایت های دولتی نیز استفاده کند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در فرانسه

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در فرانسه

به دلیل توزیع جمعیت مسلمانان در کشور فرانسه، به خوبی می توان در تمامی شهرهای این کشور به فروشگاه های حلال دسترسی داشته باشند و به همین دلیل است که قیمت کالاهای حلال و عادی در فرانسه بسیار نزدیک به هم است. در جدول زیر می توان هزینه خرید برخی از کالاهای اساسی در این رابطه را مشاهده کرد.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر€0.99
یک کیلوگرم پنیر محلی€15.34
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€10.21
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€16.54
نوشیدنی حلال€2.47
یک وعده غذا در رستوران€14

هزینه زندگی در فرانسه در پاریس بسیار گران و در سایر شهرهای این کشور بسیار مقرون به صرفه است. تحصیل در فرانسه و ایجاد یک سرمایه گذاری در این کشور در حال حاضر بهترین مسیرهای مهاجرت به این کشور هستند و شما نیز ممکن است تمایل به زندگی در فرانسه داشته باشید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا بتوانند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *