هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در فیلیپین

سوپرمارکت های حلال در فیلیپین

آسیای شرقی همچون خاورمیانه سرزمینی بوده است که ادیان بسیار زیادی از آن سرزمین به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرده است و فیلیپین نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. ظهور اسلام در کشور فیلیپین سبب شده است تا دسترسی به سوپرمارکت های حلال در فیلیپین نه به یک ضرورت بلکه به یک اجبار تبدیل شود. اگرچه مسلمانان درصد کمی از جمعیت فیلیپین را تشکیل داده اند اما جمعیت آن ها بسیار زیاد است. در حدود 110 میلیون نفر در کشور فیلیپین زندگی می کنند که بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود 7 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.

بدیهی است که این جمعیت نیز برای تامین نیازهای خود به سوپرمارکت های حلال نیاز داشته باشند. در فیلیپین فروشگاه های اسلامی بسیار زیادی وجود دارد و دلیل آن نیز برطرف ساخت نیاز جمعیت بسیار زیادی است که در این کشور زندگی می کنند. به دلیل این که در سال های اخیر جمعیت نسبتا زیادی برای تحصیل به کشور فیلیپین مهاجرت کرده اند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم بر آن دارند تا در رابطه با شرایط یافتن فروشگاه های حلال در این کشور اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به این کشور قرار دهند.

جمعیت مسلمان فیلیپین و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

تاریخ ورود اسلام به کشور فیلیپین به قرن 14 میلادی باز می گردد، جایی که تاجران مسلمان از ایران و هند به این کشور مهاجرت می کردند تا محصولات خود را در شرق آسیا نیز به فروش برسانند. در سال های بعد و با قدرت گرفتن پادشاهی اسپانیا در این منطقه و رسمی اعلام شدن دین مسیحیت در این کشور، بسیاری از شهروندان فیلیپین نیز دین خود را رها کردند و به پیروان دین مسیحیت تبدیل شدند.

داده های اولیه در سال 2012 نشان می داد که جمعیت مسلمانان در این کشور در حدود 10.7 میلیون نفر بوده است اما داده های سال 2015 نشان داد که جمعیت مسلمانان این کشور 5.57% از جمعیت این کشور را تشکیل داده است و جمعیت آن ها در حدود 6 میلیون نفر بوده است. در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، سرشماری جدیدی در کشور فیلیپین انجام نشده و اطلاعات به روز شده در رابطه با جمعیت مسلمانان در این کشور در دسترس نیست.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در فیلیپین

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در فیلیپین

فیلیپین در میان کشورهای آسیای شرقی نیز جایگاه مناسبی را از نظر اقتصادی به دست نیاورده است و همین دلیلی است که نمی توان به راحتی به کسی پیشنهاد کرد تا سرمایه زندگی خود را به کشوری همچون فیلیپین وارد کند. با این حال یکی از مزیت های ایجاد سوپرمارکت حلال در فیلیپین آن است که مسلمانان بسیار زیادی در این کشور زندگی می کنند و همین مسئله سبب خواهد شد تا فروشگاه های حلال در این کشور مشتریان خاص خود را داشته باشند.

در حال حاضر نیز سوپرمارکت های حلال زیادی در فیلیپین وجود دارد و افراد مسلمان می توانند به راحتی نیازهای خود را تامین کنند. در تصویر زیر می توان اطلاعات بیشتری در رابطه با توزیع مناسب فروشگاه های حلال در فیلیپین به دست آورد.

توزیع مناسب فروشگاه های حلال در فیلیپین

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در فیلیپین

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، هزینه هایی است که مسلمانان در کشور فیلیپین با آن روبرو هستند. خوشبختانه هزینه های زندگی در فیلیپین به نسبت بسیاری از کشورهای آسیای شرقی بسیار مقرون به صرفه است و این مسئله ای است که می تواند زندگی در این کشور را جذاب تر از برخی دیگر از کشورهای همسایه نماید. در جدول زیر هزینه خرید برخی محصولات حلال در فیلیپین را مشاهده کرد.

نوع کالاقیمت به پزوی فیلیپین
یک لیتر شیر86.65₱
یک کیلوگرم پنیر محلی325.27₱
فیله مرغ (یک کیلوگرم)199.61₱
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)315.64₱
نوشیدنی حلال31.22₱
یک وعده غذا در رستوران150₱

فیلیپین را شاید نتوان به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت به خارج از کشور قلمداد کرد اما بسیاری از شهروندان خارجی که قصد زندگی در کشورهای آسیای شرقی را دارند، می توانند از این کشور به عنوان یک پل استفاده کنند. با این حال شما نیز در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در کشورهای آسیای شرقی دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *