هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در لهستان

سوپرمارکت های حلال در لهستان

دسترسی به سوپرمارکت های حلال در لهستان می تواند امری بسیار مشکل باشد چراکه مسلمانان اقبال چندانی به این کشور نشان نداده اند. در حقیقت اسلام را می توان به عنوان یکی از ادیان در اقلیت کامل معرفی کرد و این در حالی است که بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، نرخ خداباوری در کشور لهستان بسیار بالا است. اکثریت مردم لهستان مسیحی هستند و این زیستگاه سابق یهودیان، امروزه تنها مامنی امن برای مسیحیان است و سایر ادیان آسمانی و باورهای دینی در این کشور نقش چندانی ندارند.

آخرین سرشماری های انجام شده در کوشر لهستان نشان می دهد که 94.2% از جمعیت لهستان به باورهای دینی وابستگی دارند و تنها 3.1% از مردم این کشور باورهای دینی را بیهوده می دانند. سایر افراد نیز پاسخ مشخصی به این سوالات ارائه نکرده اند. مسلمانان یکی از گروه های کوچک در کشور لهستان هستند اما با این حال هنوز دسترسی به فروشگاه های اسلامی در این کشور وجود دارد. به منظور پاسخ به سوالات مختلفی که در این رابطه مطرح می شود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این گفتار به بررسی شرایط دسترسی به سوپرمارکت های حلال در لهستان پرداخته اند.

جمعیت مسلمان لهستان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

از آنجایی که مسلمانان کشور گشایی های خود را از مناطق شمالی آفریقا آغاز کردند، لهستان یکی از کشورهایی بود که از حمله اعراب در امان ماند و سالیان طولانی هیچ مسلمانی این کشور را به عنوان مقصدی برای زندگی انتخاب نمی کرد. امروزه نیز لهستان به عنوان کشوری مناسب برای زندگی قلمداد نمی شود چراکه دانشگاه های این کشور نتوانسته اند اعتبار کافی در میان دانشگاه های جهان به دست آورند و روش های مهاجرتی به این کشور نیز محدود بوده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در تاریخ لهستان، اولین مسلمانانی که به این کشور ورود پیدا کردند، تاتارهایی بودند که در قرن 14 به این کشور مهاجرت کردند با این حال تنش های نسبتا زیادی میان لهستانی ها و مسلمانان در طول سال های اخیر رخ داد به گونه ای که بسیاری از مساجد موجود در این کشور مورد حمله قرار گرفتند. در حال حاضر کمتر از 0.1% از جمعیت این کشور در حال حاضر مسلمان هستند و بدیهی است که دسترسی به فروشگاه های حلال در این کشور محدود باشد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در لهستان

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در لهستان

لهستان یکی از کشورهای شرقی اروپا است و همچنان سنت بر مدرنیته در این کشور غلبه می کند. بسیاری از عواملی که در کشور لهستان بر خلاف سنت ها باشد، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و ادیان خارجی در این کشور نیز شرایط مشابهی دارند. به همین دلیل است که مسلمانان در کشور لهستان نمی توانند شرایط بسیار مناسبی برای زندگی داشته باشند چراکه گروه های تندرو و افراطی در این کشور هنوز سکونت دارند.

از طرف دیگر شهروندان مسلمان بسیار کمی در این کشور زندگی می کنند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که یک سوپرمارکت حلال در کشور لهستان بتواند نظر شهروندان لهستانی را به خود جلب کند و آن ها را مجاب کند تا اقدام به خرید محصولات حلال کرده و بتوانند از این طریق سود نسبی به دست آورند. در تصویر زیر می توانید تعداد اندک فروشگاه های حلال در کشور لهستان را مشاهده کنید.

تعداد فروشگاه های حلال در لهستان

مهاجرانی که از کشورهای آسیایی خود را به لهستان رسانده اند به منظور دسترسی هرچه بیشتر خود به محصولات حلال، اقدام به ایجاد چنین فروشگاه هایی در کشور لهستان کرده اند و کسب و کار جدیدی برای خود ایجاد کرده اند.

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در لهستان

هزینه زندگی در لهستان به عنوان یک کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و این موضوعی است که می تواند بر جذابیت این کشور بیافزاید. در جدول زیر هزینه خرید برخی از محصولات حلال در کشور لهستان ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به زلوتی
یک لیتر شیر2.67zł
یک کیلوگرم پنیر محلی25.06zł
فیله مرغ (یک کیلوگرم)16.97zł
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)35.77zł
نوشیدنی حلال4.38zł
یک وعده غذا در رستوران25zł

لهستان یکی از کشورهایی است که مهاجران کمی را در خود جای داده است و بسیاری از شهروندان این کشور نیز خود برای زندگی در مسیر آلمان و اتریش گام بر می دارند و این مسیری است که برای شما نیز می تواند در دسترس باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوه های مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *