هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در مالزی

سوپرمارکت های حلال در مالزی

دسترسی به سوپرمارکت های حلال در مالزی به مانند دسترسی به یک قرص مسکن در یک داروخانه آسان است چراکه عموم مردم این کشور مسلمان هستند. سال های طولانی است که مردمان مالزی از ادیان قدیمی خود جدا شده اند و به ادیان آسمانی نوین روی آورده اند. دلیل اصلی این امر نیز آغاز مبادلات تجاری با هند بوده است. مردم مالزی عموما مسلمان هستند و به همین دلیل است که فروشگاه های حلال در این کشور به وفور یافت می شود و شهروندان مسلمان در این کشور دغدغه ای برای تامین نیازهای خود ندارند.

مالزی در سال های اخیر برای ایرانیان نیز به یکی از مقاصد جذاب مهاجرتی تبدیل شده است و شهروندان بسیار زیادی برای تحصیل در مالزی ایران را ترک کرده اند. پیشرفت های ناگهانی مالزی در قرن 21 سبب شده است تا این کشور به مقصد بسیار جذابی برای مهاجرت تبدیل شود. در سال های اخیر تعداد مسلمانان در مالزی کمتر از قبل شده است اما همچنان این کشور در دسته کشورهای مسلمان قرار دارد. در این گفتار، مشاورین موسسه حقوق سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط سوپرمارکت های حلال در مالزی خواهند پرداخت.

جمعیت مسلمان مالزی و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

در قرن 12 هند به صورت چشمگیری در آسیای میانه قدرتمند شد و توانست بخش عمده از محصولات مورد نیاز در آسیای شرقی را تامین کند. همین مسئله سبب مهاجرت هندی ها به کشورهای مختلف این منطقه از جمله مالزی شد. گسترش تجارت با هندی ها سبب رشد دین اسلام در کشور مالزی شد و امروزه نیز با وجود آزادی های کامل در انتخاب دین، اکثر مردم کشور مالزی مسلمان هستند و از پیروان مذهب تسنن.

مسلمانان در این کشور در صورت ارتکاب جرم یا بروز مشکلی، تنها در دادگاه های اسلامی حاضر می شوند. با این حال در طول سال های اخیر تعداد زیادی از مسلمانان این کشور را ترک کرده و یا دین خود را تغییر داده اند با این حال درصد قابل توجهی از مردم این کشور همچنان به دین اسلام اعتقاد دارند. در نمودار زیر، توزیع جمعیت مالزی بر اساس باورهای دینی به تصویر کشیده شده است.

توزیع جمعیت مالزی بر اساس باورهای دینی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مالزی

سرمایه گذاری در مالزی یکی از شیوه های مهاجرت به این کشور است که البته در سال های اخیر نیز چندان مورد توجه قرار نگرفته است. علت اصلی این مسئله را در می تواند در حداقل های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این کشور جستجو کرد با این حال همچنان می توان دید که عده ای صرفا برای دریافت اقامت مالزی در این مسیر گام بر می دارند.

اگر صرفا در اندیشه ایجاد یک فروشگاه برای ارائه محصولات حلال هستید باید از این مسئله آگاهی داشته باشید که مالزی کشوری با نرخ بالای جمعیت مسلمان است و به همین دلیل فروشگاه های حلال بسیار زیادی نیز در این کشور وجود دارد. به همین دلیل رقابت در این عرصه می تواند بسیار مشکل باشد مگر آنکه فردی توان ایجاد محیطی جدید برای ارائه محصولات را داشته باشد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مالزی

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در مالزی

خوشبختانه زندگی در مالزی به نسبت بسیاری از کشورهای شرق آسیا می تواند به صرفه باشد و همین مسئله یکی از دلایلی است که تحصیل در مالزی را برای بسیاری از ایرانیان جذاب کرده است. قیمت محصولات حلال در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. از همین رو جدول زیر به منظور آشنایی بیشتر علاقمندان به زندگی در این کشور تهیه شده است.

نوع کالاقیمت به رینگیت
یک لیتر شیر6.71RM
یک کیلوگرم پنیر محلی44.08RM
فیله مرغ (یک کیلوگرم)14.85RM
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)29.31RM
نوشیدنی حلال2.49RM
یک وعده غذا در رستوران10RM

مالزی کشوری با فرهنگ شرقی و البته باورهای دین اسلام است و همین مسئله زندگی در مالزی را به تجربه ای خاص تبدیل کرده است. هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و کیفیت آموزش نیز در این کشور در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. از همین رو می توان این کشور را به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای منطقه شرق آسیا معرفی کرد. شما نیز در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در کشورهای شرق آسیا دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *