هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در ژاپن

سوپرمارکت های حلال در ژاپن

یافتن سوپرمارکت های حلال در ژاپن برای مسلمانانی که از غرب وارد این کشور می شوند یک اولویت جدی است چراکه فرهنگی کاملا متفاوت دارند. در کشور ژاپن آداب خوردن غذا و همچنین موادی که آن ها برای تهیه غذا از آن استفاده می کنند با بسیاری از کشورهای جهان در تضاد است به همین دلیل بسیاری از افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند حتی بدون توجه به اهمیت حلال بودن محصولات تولید شده، تلاش می کنند تا از فروشندگان محصولات غربی برای تامین غذای خود استفاده کنند.

در ژاپن، اسلام یک دین کاملا در اقلیت قرار گرفته است و جمعیت بسیار کمی از مردم این کشور مسلمان هستند و جالب آن که 87% از مسلمانان ژاپن نیز جمعیت مهاجر در این کشور هستند. در سال های اخیر ژاپن برنامه های مهاجرتی بیشتری را تایید کرده است و از همین رو جمعیت مهاجران در این کشور نیز افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل تعداد مسلمانان در این کشور نیز افزایش یافته است. حضور مسلمانان در این کشور، ایجاد سوپرمارکت های حلال در ژاپن را به یک الزام برای آن ها تبدیل کرده و همین مسئله نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مجاب کرده است تا توضیحاتی در این رابطه ارائه نماییم.

جمعیت مسلمان ژاپن و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

بر اساس داده های تاریخی که چندان اسنادی نیز در رابطه با آنها در دسترس نیست، اولین گروه از مسلمانان در قرن 11 میلادی وارد ژاپن شدند اما محدودیت های بسیاری در برابر آن ها قرار گرفت. اما آنچه مستندتر است آن که برای اولین بار در دهه 1870 زندگی نامه پیامبر اسلام به زبان ژاپنی ترجمه شد و مردم این کشور به عنوان بخشی از تاریخ با آن آشنا شدند. در قرن بیستم میلادی اما مسلمانان زیادی وارد کشور ژاپن شدند و مردم این کشور آشنایی بیشتری با اسلام پیدا کردند.

ژاپن در سال 2016، 0.3% از درخواست های پناهندگی در کشور خود را پذیرفت که اکثر آن ها مسلمان بودند. تا سال 2010 تنها 185000 نفر مسلمان در کشور ژاپن زندگی می کردند اما به یک باره با تغییر سیاست های دولتی در رابطه با مهاجرت، اکنون جمعیت مسلمانان از 250000 نفر در این کشور گذشته است که البته نسبت به جمعیت 126 میلیون نفره در این کشور بسیار ناچیز است. تعداد مساجد در کشور ژاپن نیز از 110 ساختمان گذشته است. در تصویر زیر می توانید توزیع فروشگاه های حلال در کشور ژاپن را مشاهده نمایید.

توزیع فروشگاه های حلال در کشور ژاپن

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ژاپن

توکیو، اساکا و فوکوکا سه شهری هستند که مسلمانان نسبتا بیشتری در آن ها زندگی می کنند از همین رو این شهرها می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که قصد مهاجرت به ژاپن را دارند. به نسبت 20 سال گذشته مسیر مهاجرت به کشور ژاپن بسیار هموارتر گشته و این مسئله ای است که می تواند مسیر ورود به این کشور را رفته رفته جذاب تر سازد.

در صورتی که فردی در اندیشه سرمایه گذاری در ژاپن باشد، برای ثبت یک شرکت که منجر به اقامت او شود به JPY5000000 (ین) نیاز خواهد داشت و این مبلغی سنگین برای شروع کار در ژاپن است. از همین رو به بسیاری از افراد توصیه می شود تا مسیری دیگر را برای مهاجرت خود انتخاب کنند و پس از دریافت اقامت و بدون محدودیت سرمایه خود را در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در ژاپن

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در ژاپن

ژاپن کشوری است که هزینه های زندگی در آن به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی چندان ارزان قیمت نیست و یکی از عمده ترین دلایل آن است که متوسط درآمد شهروندان ژاپنی به نسبت سایر آسیایی ها بیشتر است. در جدول زیر نرخ برخی از کالاهای اساسی که مسلمانان به آن نیاز خواهند داشت آورده شده است.

نوع کالاقیمت به ین
یک لیتر شیر197.77¥
یک کیلوگرم پنیر محلی1871.71¥
فیله مرغ (یک کیلوگرم)873.88¥
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)2283.81¥
نوشیدنی حلال140.79¥
یک وعده غذا در رستوران700¥

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربه خود در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف جهان از این توانایی برخوردارند که شما را نیز با توجه به رزومه ای که در اختیار دارید، در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان راهنمایی کرده و در صورت تمایل تا پایان مسیر در کنار شما قرار گیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *