مهاجرت

شانس قبولی در لاتاری

شانس قبولی در لاتاری

شانس قبولی در لاتاری یکی از موضوعاتی است که تقریبا به ذهن اغلب متقاضیان شرکت در لاتاری به خصوص در سالهای اخیر میرسد. برای افزایش شانس در لاتاری نبایستی بیش از یکبار در سایت لاتاری ثبت نام کرد چرا که در اینصورت نه تنها شانس متقاضی ارتقایی نمی یابد بلکه این کار باعث رد درخواست متقاضی هم می شود. همچنین به منظور افزایش شانس نبایستی در فرم ثبت نام اطلاعاتی خلاف واقعیت اظهار شود. مثلا اینکه افراد به جای اشاره به مدرک کارشناسی، مدرک خود را دکتری اعلام کنند. در این صورت نیز نتیجه رد پرونده درخواست متقاضی است.

تنها راه برای افزایش واقعی شانس در لاتاری استفاده از امتیاز ثبت نام خانوادگی است. این بدان معناست که زوجین با ثبت نام خود می توانند همدیگر را تحت پوشش قرار دهند و از این نظر دو شانسه شوند. از طرف دیگر فرزندان زیر 21 سال آنها نیز می توانند یکبار تحت پوشش پدر و مادر خود و یکبار دیگر با ثبت نام جداگانه خود شانس خود را تا سه برابر افزایش داده و به اصطلاح دیگر سه شانسه شوند. گروه کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره در خصوص ثبت نام لاتاری آمریکا DV-2025 نیز است.

آشنایی با کشورهای مجاز جهت ثبت نام لاتاری گرین کارت

قبل از هر چیزی بهتر است ابتداء با خود برنامه لاتاری آشنا شوید. برنامه لاتاری روشی از روش های اخذ اقامت آمریکاست که به دلیل آسانی شرایط و سهولت روند شرکت در آن و نیز مکانیزم اجرایش روش بسیار محبوبی برای مهاجرت به آمریکاست. در واقع لاتاری آمریکا برای دریافت گرین کارت یک نوع قرعه کشی سالانه است و شانس در آن حرف اول و آخر را می زند. در همین قرعه کشی سالانه بیش از 10 میلیون نفر از سراسر جهان ثبت نام می کنند که از بین آنها فقط حدود 55000 نفر برنده اعلام شده و صلاحیت کسب گرین کارت را پیدا می کنند. این برنامه امسال نیز برگزار شده و از همین الان بایستی با جدول زمانی آن به صورت زیر آشنا شوید:

کلیات ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

 

اما شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که آیا ایران نیز در زمره کشورهای مجاز برای شرکت در برنامه لاتاری امسال قرار دارد؟ در پاسخ باید گفت که بله ایران نیز جزء کشورهای مجاز است. به واقع کلیه کشورهای دنیا به جزء اتباع کشورهای کانادا، بنگلادش، کره جنوبی، فیلیپین، هند، مکزیک، برزیل، السالوادور، چین، هائیتی، کلمبیا، جمهوی دومینیکا، هوندوراس، جامائیکا، نیجریه، پاکستان، ویتنام، ونزوئلا و بریتانیا به جز ایرلند شمالی مجاز به شرکت در لاتاری DV-2025 هستند.

ثبت نام لاتاری آمریکا با سفیران

لاتاری آمریکا و امتیاز شرکت در آن چیست؟

قبل از هر موضوعی ابتدا شما باید با خود لاتاری گرین کارت، هدف از آن و نیز شرایط شرکت در آن آشنا شوید. در واقع لاتاری Lottery برنامه ای بر پایه قرعه کشی رندومی برای انتخاب برندگان گرین کارت است که همه ساله بوسیله وزارت کشور آمریکا به راه انداخته می شود. ریشه لاتاری آمریکا نیز به تصویب قانون مهاجرت 1990 برمی گردد و از آن زمان تا به حال لاتاری همه ساله توسط مجریان آن برگزار می شود و نتیجه آن هم اعطای 55000 گرین کارت به برندگان این قرعه کشی سالانه است.

همان طوری که گفته شد، گرین کارت برنامه ای سابقه دار بوده و اولین لاتاری آمریکا نیز رسما در سال 1995 برگزار شد. جالب است بدانید که مکانیزم شرکت در گرین کارت طوری طراحی شده است که همگان بتوانند در آن شرکت بکنند. چرا که اولا شرایط شرکت در لاتاری گرین کارت شرایط حداقلی است و ثانیا ثبت نام در آن هیچ هزینه و مبلغی در پی ندارد. از این گذشته برنده شدن در آن فرد را در یک قدمی اخذ گرین کارت Green Card قرار می دهد و اخذ گرین کارت همانا و بهره مندی از امتیازات آن نیز همانا! امتیازاتی که در لیست زیر مشاهده میکنید:

مزایای گرین کارت برای دارندگان آن

راه های قانونی افزایش شانس در لاتاری آمریکا

یکی از سوالات مکرری که معمولا از طرف متقاضیان شرکت در لاتاری شنیده می شود چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا است. بر طبق قوانین فعلی لاتاری، هر شخص در هر سال فقط یکبار حق ثبت نام در لاتاری آمریکا را دارد. پس ثبت نام چندین باره در لاتاری راه به جایی نبرده و به عدم صلاحیت فردی منجر می شود. اما تنها روش برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری DV-2025 در اختیار زوجین ازدواج کرده قرار دارد. در این صورت هر یک از زوجین علاوه بر این که خود را در لاتاری ثبت نام می کنند بلکه همزمان نام همسر خود را نیز در فرم ثبت نام قید می کند. به همین دلیل شانس زوجین دو برابر سایر افراد است.

راههای قانونی چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا

علاوه بر این فرزندان زیر 21 سال آنها نیز می توانند خود به تنهایی نیز در لاتاری امسال شرکت کرده و شانس خود را تا سه برابر افزایش دهند. چرا که طبق قانون تمام اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال) به طور اتوماتیک صلاحیت اخذ گرین کارت و مهاجرت به آمریکا را پیدا می کنند. پس اگر یکی از زوچین در لاتاری برنده شود انگار که همه افراد اعضای خانواده برنده می شوند.

بررسی کلی شانس قبولی در لاتاری

شرایط دقیق و کامل شرکت در لاتاری 2025 آمریکا

طبق قوانین آمریکا، متقاضیان اخذ اقامت این کشور از طریق چندین روش می توانند به اخذ گرین کارت ایالات متحده امیدوار باشند. از جمله این روش ها می توان به ازدواج با شهروند آمریکایی، کار در یک شرکت آمریکایی، الحاق به اعضای خانواده، پناهندگی سیاسی در آمریکا و نیز برنده شدن در برنامه لاتاری آمریکا اشاره نمود. هر کدامیک از این روش های مهاجرتی نیز مزایا و معایب و سختی ها و آسانی های خاص خودشان را دارند. اما از بین آنها شیوه لاتاری گرین کارت یک شیوه بسیار آسان و فوق العاده راحت و حتی کم هزینه است. از این گذشته در برنامه لاتاری DV-Lottery 2025 شما:

  • نیازی به داشتن تخصص کاری ویژه ندارید!
  • نیازی به پرداخت هزینه جهت ثبت نام ندارید!
  • نیازی به داشتن مدرک زبان خارجه هم ندارید!

مضاف بر اینکه در قالب برنامه لاتاری گرین کارت شانس همه افراد یکسان است مثلا شانس قبولی در لاتاری آمریکا برای یک دیپلم و یک دکترا برابر است. فلذا از جمله شرایط مهم شرکت در این برنامه مهاجرت به آمریکا این است که اولا سن متقاضی/ متقاضیان بالای 18 سال باشد. دوما متقاضی پاسپورت معتبر و عکس ویژه لاتاری را به همراه داشته باشد و سوما فرد متقاضی حداقل یکی از مدارک زیر را داشته باشد:

حداقل مدارک برای شرکت در لاتاری

شانس قبولی در لاتاری آمریکا چقدر است؟

برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا تقریبا از سال 1995 همه ساله توسط دولت آمریکا و از طریق اداره مهاجرت این کشور برگزار می شود. این برنامه با ثبت نام میلیون ها نفر از سراسر جهان شروع و با انجام قرعه کشی و تعیین حدود 55000 برنده لاتاری به اتمام می رسد. نکته مهم درباره آن هم این که برنامه لاتاری آمریکا شرایط و شانس برابری برای تمامی متقاضیان اخذ گرین کارت فراهم می کند. حالا فرقی نمی کند متقاضی یک فرد دیپلم باشد و یا اینکه مدرک دکترا داشته باشد. باید بدانید که طبق مقررات لاتاری هر فرد فقط امکان یک بار ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا را دارد. پس ثبت نام مجدد تاثیری در افزایش شانس قبولی در لاتاری آمریکا ندارد!

اولین گام در شانس قبولی در لاتاری آمریکا

جالب است بدانید که درخواست حدود 40% از متقاضیان در همان اول کار قبل از اعلام نتایج توسط مسئولان برگزاری گرین کارت رد می شود. اما علت آن چیست؟ دلیل این امر به خاطر یک اشتباه ساده مثلا ارسال عکس با فرمت غیر استاندارد و یا حتی یک تایپ غلط است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، فقط 60% از متقاضیان ثبت نامی توسط اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) قبول شده و به مرحله قرعه کشی وارد می شوند:

درصدهای رد و قبول ثبت نامی های لاتاری

سهمیه ایران در لاتاری آمریکا چقدر است؟

لاتاری آمریکا برنامه ای بسیار پر طرفدار و جذابی است که سالانه فقط بین 10 تا 15 میلیون نفر ثبت نام کننده دارد. اداره مهاجرت آمریکا با توجه به قانون مهاجرت و تابعیت 1990 ملزم به انتخاب رندومی فقط 55000 برنده از بین این شرکت کنندگان است. بر اساس اعلام اداره مهاجرت آمریکا سهمیه تمامی کشورها از جمله سهمیه ایران در لاتاری آمریکا حدود 7% در نظر گرفته می شود. اگر خوب به آمارهای لاتاری سال های قبلی هم نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که سهمیه برندگان ایران در لاتاری ایالات متحده همواره بین 4000 تا 5000 برنده متغیر است. اما موضوع دیگر درباره شانس برنده شدن در لاتاری گرین کارت است که طبق یک بررسی آماری این رقم ممکن است بین 1:25 تا 1:75 متغیر باشد و در این رابطه نیز کشور یا منطقه محل تولد متقاضیان بسیار تاثیرگذار است.

نکات مهم درباره شانس قبولی در لاتاری

لاتاری آمریکا امسال نیز به صورت آنلاین برگزار شده و دیگر خبری از فرم های کاغذی و کاغذ بازی نیست. همین امر نیز باعث کاهش چشمگیر سواستفاده ها شده است. طبق قوانین فعلی لاتاری، ثبت نام فقط از طریق dvprogram.state.gov برای همگان میسر است. به همین دلیل نیز نیازی به هیچ شرکت یا فرد واسطه ای جهت ثبت نام نیست. از این گذشته در زمینه چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا بایستی حتما به این نکته توجه کنید که در وهله اول با تکمیل صادقانه و دقیق فرم ثبت نام است که می توان شانس خود را افزایش داد.

بررسی آمار متقاضیان لاتاری آمریکا

بر طبق تحلیل آمار متقاضیان سال های گذشته معلوم شده است که در حدود 40% درخواست های ثبت نام فقط به خاطر وجود یک اشتباه کوچک و قبل از انجام قرعه کشی توسط برگزارکنندگان لاتاری رد شده اند:

درصدهای رد و قبول ثبت نامی های لاتاری

بنابراین ثبت نام دو یا چندباره و یا تکیل فرم ثبت نام با اطلاعات غیر واقعی هیچ کمکی در افزایش شانس در اخذ اقامت آمریکا از طریق لاتاری نمی کند. بلکه حتی شانس شرکت در لاتاری گرین کارت را از افراد می گیرد. پس قبل از رفتن به سراغ روش های چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا بهتر است با روند صحیح تکمیل فرم درخواست ثبت نام آشنا شد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی داریم تا با توجه به تجارب سالیان گذشته در امر ثبت نام لاتاری در اینباره نیز به هموطنان متقاضی خدمات تخصصی ارائه دهیم.

سوالات تخصصی درباره شانس قبولی در لاتاری

بیشترین سوالاتی که در مورد شانس قبولی در لاتاری پرسیده می شود موارد زیر است:

  • شرایط شرکت در لاتاری آمریکا چیست؟ در لاتاری ایالات متحده به صورت رایگان در www.state.gov می توانید وارد شوید. فقط قبل از مصاحبه، هر متقاضی باید هزینه ویزا را بپردازد که تقریبا به ازای هر نفر 330$ (دلار آمریکا) است.
  • چه افرادی می توانند برای ویزای لاتاری آمریکا اقدام کنند؟ هر آمریکایی یا غیر ساکن ایالات متحده با سن 18 سال و بالاتر می تواند بلیط بخت آزمایی لاتاری تهیه کند. یک فرد غیر مقیم ایالات متحده نیز می تواند این جایزه را درخواست کند. با این حال، قوانین و مقررات از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.
4/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “شانس قبولی در لاتاری

  1. سامین گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوب و موثقتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      موفق باشید

  2. محمدرضا صیفی گفت:

    دمتون گرم اطلاعات به روز تر برامون بفرستید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما تلاش می کنیم تا همیشه اطلاعت جدید رو توی مقالات ارائه کنیم

  3. MST گفت:

    درو بر شما ،پرسشی داشتم
    بنده یک فرزند ۸ ساله دارم،یعنی من می‌توانم یک فرم برای خودم ،یک فرم برای همسرم و یک فرم جداگانه‌ برای فرزندم پر کنم؟
    و اینکه در صورت برنده شدن فرزندم پدر و مادر هم می‌توانند برای ویزا اقدام کنند.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای فرزندتون این امکان وجود نداره که به صورت مجزا ثبت نام بشه
      اطلاعات کامل درباره این موقعیت در مقاله ثبت نام لاتاری در دسترس هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *