مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در اسلواکی

شرایط اجاره مسکن در اسلواکی

شرایط اجاره مسکن در اسلواکی برای افرادی که تصمیم دارند به این کشور مهاجرت کنند مهم و ضروری است که در این مقاله به این موضوع می پردازیم. اگر تصمیم به خرید ملک در اسلواکی دارید پیشنهاد ما به شما این است که پیش از انجام اقدامات لازم در خانه ای اجاره ای در این کشور اقامت داشته باشید و پس از بررسی دقیق خانه ها و ارزیابی قیمت در مناطق مختلف این کشور اقدامات لازم را در جهت خرید خانه انجام دهید. اسلواکی کشوری محصور در خشکی که با مساحتی بالغ بر 49 هزار کیلومتر مربع در اروپای مرکزی قرار گرفته است.

این کشور دارای 5 میلیون نفر جمعیت می باشد، زبان رایج در این کشور زبان اسلوواک است و واجد پولی رایج یورو است. در مقاله ای که مطالعه می کنید تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط اجاره مسکن در اسلواکی بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • محدودیت های اجاره ملک در این کشور چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند در اسلواکی خانه کرایه کنند؟
  • بهترین شرایط برای خرید ملک در این کشور چیست؟
  • هزینه های اجاره ملک در این کشور چیست؟

بررسی شرایط اجاره مسکن در اسلواکی

شرایط اجاره مسکن در اسلواکی برای مهاجران کمی متفاوت تر از شهروندان این کشور است، اگر دو طرف معامله یعنی صاحب ملک و مستاجر بتوانند به زبان مشترک با یکدیگر مکالمه کنند می توانند مستقیما اقدامات لازم را برای اجاره ملک انجام دهد اما اگر مهاجر به زبان اسلوواک تسلط نداشته باشد باید برای انجام اقدامات لازم و عدم بروز مشکلات از طریق آژانس املاک و مستغلات اقدامات لازم را در جهت اجاره ملک انجام دهد. علاوه بر این متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های معتبر اقدامات لازم را برای اجاره ملک انجام دهد، برای مثال وب سایت aviso.sk یکی از معتبرترین وب سایت ها در این حوزه است. صاحب خانه ها اغلب به عنوان وثیقه اجاره 1 یا 2 ماه را در زمان عقد قرار داد دریافت می کنند.

لازم به ذکر است اجاره آپارتمان برای کوتاه مدت نسبتا دشوار و گران قیمت است، قرار داد اجاره خانه معمولا برای مدت 6 ماه یا 12 ماه بسته می شود. طبق قوانین مدت فسخ قرار داد اجاره نامه 3 ماهه است و برای تمدید قرار داد باید 1 ماه پیش از انقضا اقدامات لازم را انجام دهید. هزینه های آب، برق، گاز، اینترنت و تلفن ثابت اغلب در اجاره نامه ها گنجانده نشده است این هزینه ها باید به طور واضح از قبل توافق شود و در اجاره نامه تصریح شود.

شرایط کرایه خانه و اجاره مسکن در اسلواکی

اجاره آپارتمانها در اسلواکی با توجه به منطقه، سن بنا و مبله بودن آپارتمان متفاوت است، معمولا هزینه خدمات ارائه شده در آپارتمان به همراه اجاره بها پرداخت میشود مگر اینکه در اجاره نامه قید شده باشد که این هزینه ها توسط مستاجر پرداخت نشود. اگر اجاره خانه در زمان تعیین شده پرداخت نشود صاحب ملک برای شما اخطاریه ارسال میکند، معمولا صاحبان ملک پس از ارسال 3 مرتبه اخطار میتواند قرار داد خانه را فسخ کند. بازار املاک و مستغلات در شهرهای اسلواکی توسعه یافته است به خصوص در شهر براتیسلاوا تقاضای زیادی برای اجاره و خرید ملک وجود دارد، اما پیشنهادات زیادی در این شهر وجود دارد که تقاضاهای متقاضیان را برآورد میکند. گرانترین املاک در شهر براتیسلاوا قرار دارند به طوری که کرایه خانه در این شهر 3 الی 4 برابر گرانتر از سایر شهرهای اسلواکی میباشد.

از سوی دیگر این قیمت ها در شهر براتیسلاوا منطقی است زیرا دانشگاه ها، دفاتر شرکت های بزرگ داخلی و بین المللی، مبدلات حمل و نقل و جمعیت گردشگری در این شهر قرار دارند. اگر بخواهیم کرایه مسکن در اسلواکی را با کرایه خانه در ایران مقایسه کنیم باید بگوییم که اجاره خانه در این کشور 4.40% کمتر از اجاره خانه در ایران است.

در جدول زیر به بررسی اجاره خانه در اسلواکی با توجه به موقعیت ملک می پردازیم.

نوع ملکاجاره ماهانه
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر486.44€ (یورو)
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر384.94€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر751.86€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر579.79€ (یورو)
آپارتمان 85 متری مبله در مرکز شهر927€ (یورو)
آپارتمان 85 متری مبله در خارج از مرکز شهر700€ (یورو)
آپارتمان 45 متری مبله در مرکز شهر661€ (یورو)
آپارتمان 45 متری مبله در خارج از مرکز شهر489€ (یورو)

شرایط کرایه خانه و اجاره مسکن در اسلواکی

شرایط خرید ملک در اسلواکی

خرید ملک در این کشور برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکن پذیر است که حتما باید با مشاوره وکیل مربوط به امور خرید و فروش ملک انجام شود. اما باید دقت داشته باشید که خرید ملک در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی شود. در حال حاضر با خرید ملک در برخی از کشورهای اروپایی مثل: اسپانیا و پرتغال می توانید اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشورها را به دست بیاورید، متقاضیان می توانند برای اطلاع از شرایط خرید ملک در این دو کشور به مقاله دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک و مقاله خرید ملک در پرتغال رجوع کنند.

قیمت ملک و شرایط اجاره مسکن در اسلواکی

قیمت املاک نیز همانند اجاره خانه ها در مناطق مختلف اسلواکی و با توجه به وضعیت ملک متفاوت است، برای خرید ملک در خارج از کشور لازم است با وکلای متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از هر گوئه سوء استفاده پیشگیری شود. از زمان پیوستن اسلواکی به اتحادیه اروپا شرایط خرید ملک در این کشور آسان تر شده به طوری که متقاضیان داخلی و مهاجران می توانند به راحتی در این کشور اقدامات لازم را جهت خرید ملک انجام دهند، تنها استثنایی که برای افراد خارجی وجود دارد این است که این افراد نمی توانند زمین کشاورزی و یا جنگل خریداری کنند. هنگامی که خانه مورد نظر را انتخاب کردید باید اقدامات لازم را در جهت خرید ملک انجام دهید، خریدار باید 10% از قیمت تعیین شده برای ملک را به عنوان سپرده برای تامین اموال و انجام فرآیند قانونی پرداخت کند.

افراد خارجی که قصد خرید ملک در خارج از کشور را دارند اولین گزینه آن ها خرید ملک در پایتخت کشور مورد نظر است، در اسلواکی نیز تقاضا خرید ملک در شهر براتیسلاوا بالاست اما باید دقت داشته باشید که قیمت ملک در این شهر بالاست و از حدود 120000€ (یورو) شروع می شود و تا 400000€ (یورو) می رسد. قیمت خرید هر متر مربع ملک در مرکز شهر اسلواکی 2104.23€ (یورو) و قیمت خرید هر متر مربع ملک در خارج از مرکز شهر 1605.33€ (یورو) اعلام شده است. در این مقاله سعی ما بر آن بود تا متقاضیان را با شرایط و نحوه اجاره مسکن در اسلواکی آشنا کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اجاره ملک در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی می توانید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *