ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در لیختن اشتاین

خرید ملک در لیختن اشتاین

خرید ملک در لیختن اشتاین بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت نمی ­شود و پیش از اقدام باید مورد بررسی قرار گیرد. کشور لیختن اشتاین یکی از کشورهای کوچک قاره اروپا و با کشورهای اتریش و سوئیس همسایه می ­باشد. در این کشور مهاجرانی از کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس وجود دارد و جمعیت این کشور در حدود 40 هزار نفر می باشد. از جمله صنعت ­های مهم این کشور می­توان به صنعت گردشگری، ماشین آلات، بانک داری، دندانپزشکی و تولیدات اشاره کرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش­های سرمایه گذاری و خرید ملک، شرایط و مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در این کشور به متقاضیان می ­باشند.

  • مزایای اقامت در کشور لیختن اشتاین چیست؟
  • آیا خرید ملک می تواند روش مناسبی برای اخذ اقامت این کشور باشد؟
  • هزینه های مرتبط با خرید ملک در لیختن اشتاین چقدر است؟
  • آیا می توان از طریق خرید خانه در چک اقامت دریافت کرد؟

وام بانکی برای خرید ملک در لیختن اشتاین

متقاضیان برای خرید ملک در این کشور می­ بایست به قوانین آگاه باشند، افراد با خرید ملک نمی توانند تابعیت و اقامت دائم لیختن اشتاین را اخذ نمایند. با سرمایه گذاری و خرید ملک تنها موفق به سود حاصل از این کار خواهید شد. برای خرید ملک در این کشور قادر خواهید بود از بانک­های لیختن اشتاین وام با سود کم اخذ نمایید. در صورت واجد شرایط بودن افراد، می ­توانند برای اخذ یکی از دو نوع وام زیر اقدام نمایند: اخذ وام با سود ثابت و اخذ وام با سود متغیر.


متقاضیان می­ بایست شرایط لازم را برای دریافت وام داشته باشند و بانکی را انتخاب نمایند که برای اعطای وام مناسب باشد. انتخاب بانک مناسب یکی از موضوعات مهم برای اخذ وام می ­باشد و در کشور لیختن اشتاین هر سال به قیمت مسکن 4% الی 5% اضافه می­ گردد. قیمت املاک و مسکن در شهرهای فادوتس و Schaan گرانتر از شهرهای دیگر لیختن اشتاین می­ باشد. بهره سود بانک ­های این کشور برای اخذ وام بسیار کم می ­باشد و در سال گذشته بر اساس اعلام بانک مرکزی لیختن اشتاین، نرخ سود اخذ وام اول در حدود 3.25% بود. میزان سود اخذ وام دوم برای خرید ملک نیز 3.25 % می­ باشد و نرخ ثابت وام مسکن 1.1% برای مدت 2 الی 3 سال، 1.2% برای 4 سال و 1.3% برای 5 سال می ­باشد.

وام بانکی برای خرید ملک در لیختن اشتاین

مالیات خرید ملک در لیختن اشتاین

متقاضیان برای خرید ملک در این کشور می­ بایست اقدام به پرداخت مالیات نمایند و آنها در طول مدت اقامت دائم و موقت خود می­ بایست برای مسکن خود مالیات بپردازند. مبلغ و نرخ مالیات بر مسکن و خانه­ ها با توجه به املاک مختلف، متفاوت می­ باشد و اگر متقاضی، ملک خود را در اختیار خانواده خود (همسر و فرزندان) قرار دهد، نرخ مالیات نصف نرخ عمومی خواهد بود.

نرخ مالیاتپایه مالیاتی برحسب یورو
1%163000€
2%492000€
3%984000€
4%1600000€
5%بیش از 1700000€

قیمت خرید ملک در لیختن اشتاین نیز طی سال 2024 به طور میانگین به شرح نمودار ذیل می باشد:

قیمت خرید ملک در لیختن اشتاین

چگونگی یافتن مسکن در لیختن اشتاین

واحد پول لیختن اشتاین فرانک سوئیس بوده و معاملات ملکی با یورو نیز انجام می شود. علی رغم اینکه پرجمعیت ترین شهر لیختن اشتاین Schaan می باشد و اکثر تفریحات طبیعی و موزه ها در این شهر واقع شده اند، شهر فادوتس (Vaduz) عنوان پایتخت سیاسی و اجتماعی این کشور را یدک می کشد. در سال 2024 جمعیت لیختن اشتاین از مرز 39.5 هزار نفر تجاوز کرده و می توان اظهار داشت که اغلب مهاجرین حاضر در این کشور از سرزمین های اتریش و آلمان می باشند. از سال 1989 تاکنون با رونق فعالیت های اقتصادی این کشور و استقلال کامل آن، لیختن اشتاین موفق شده است درآمد بسیاری از طریق صادرات انواع ماشین آلات و ابزار ساختمانی کسب نماید.

امنیت حاکم بر شهرهای لیختن اشتاین و پایین بودن نرخ جرم و جنایت در شهرهای بزرگ این کشور، از دلایل عمده ترغیب افراد به اجاره مسکن در مناطق اصلی این سرزمین اروپایی می باشد؛ همچنین وام های بانکی ارائه شده به فعالین حوزه مسکن با سود 3% از سوی بانک ها و موسسات دولتی لیختن اشتاین، جهت تسهیل فعالیت افراد صورت می پذیرد.؛ شایان ذکر است که اغلب این وام ها به افراد متقاضی خرید ملک در این کشور اختصاص می یابند. متقاضیان اجاره مسکن در پایتخت لیختن اشتاین و سایر شهرهای این کشور می توانند با جستجو در سایت های موسسات معتبر و مراجعه به دفاتر مشاور املاک موجود در سطح شهر، به اخذ اطلاعات در این زمینه بپردازند. همچنین آگهی های درج شده در مجلات منبع خوبی برای آگاهی از شرایط انواع ملک است. در ادامه به ذکر نام تعدادی از موسسات معتبر جهت اجاره مسکن می پردازیم:

  • Airbnb
  • Long term lettings
  • Sublet
  • Engelvoelkers

مهاجرت به لیختن اشتاین در 2024

افراد جهت مهاجرت به لیختن اشتاین در سال 2024 می­ بایست برای اخذ اقامت موقت اقدام نمایند. مجوز اقامت لیختن اشتاین به دو روش مجوز اقامت از طریق کار و مجوز اقامت بدون مجوز کار بدست می آید. برخی از متقاضیان در کشور لیختن اشتاین با اخذ مجوز اقامت از طریق کار مشغول هستند و برخی از آنها که مشغول به کار نیستند مجوز اقامت بدون مجوز کار اخذ می­ نمایند. اشخاصی که در لاتاری برنده می­ شوند اینگونه مجوزها را دریافت می نمایند. دولت کشور لیختن اشتاین نیز به برخی از افراد اینگونه مجوزها را اعطا می­ نماید و همچنین برای اتباع کشور سوئیس این مجوز با محدودیت صادر می­ گردد. برای اخذ مجوز ذکر شده متقاضیان می­ بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • مهارت بالا در کار مورد نظر
  • داشتن سابقه کار مناسب
  • شرکت در دوره­ های کارآموزی

اخذ مجوز اقامت دائم لیختن اشتاین

بعد از اخذ مجوز، متقاضیان قادر خواهند بود به مدت 5 سال در لیختن اشتاین ساکن شوند و بعد از گذشت 5 سال، متقاضی می­ تواند برای خود و خانواده خود اقامت دائم درخواست دهد. دولت این کشور برای متقاضیان خارجی محدودیت­ هایی در نظر گرفته است. اگر محل کار متقاضیان خارجی در نواحی شاهزاده نشین باشد، مجوز اقامت در این منطقه را نخواهند داشت. اقتصاد این کشور با ثبات نسبتا خوبی همراه است و مشاغل بسیاری در مقایسه با شهروندان کشور به وجود آورده است. با وجود بحران ­های اقتصادی در چند سال گذشته، سرمایه گذاری خارجی نیز در لیختن اشتاین با کاهش نسبی مواجه شده است. متقاضیان به دلایل اقتصاد با ثبات، امکانات شغلی خوب و موقعیت جغرافیایی این کشور را برای مهاجرت مناسب می ­دانند و یکی از طرق سرمایه گذاری، خرید ملک در این کشور می ­باشد.

هزینه و شرایط اجاره مسکن در لیختن اشتاین

علی رغم اینکه اغلب هزینه های جاری در لیختن اشتاین چون خوراک، پوشاک و حمل و نقل با هزینه های کشور سوئیس در شرایط مشابه برابری می کند، اجاره مسکن در لیختن اشتاین با پرداخت مبالغ کمتری در مقایسه با کشورهای همسایه امکانپذیر می باشد. هزینه اجاره ملکی با یک خواب در شهر شان 1138₣ (فرانک سوئیس) می باشد. این درحالی است که افراد برای اجاره مسکن با وضعیت مشابه اما در حومه شهرهای لیختن اشتاین، قادر به پرداخت هزینه کمتری معادل 867₣ (فرانک) هستند.

اجاره ملکی دارای سه خواب در مرکز شهرهای اصلی لیختن اشتاین 2225₣ (فرانک سوئیس) هزینه در پی داشته و در طرف مقابل آن اجاره همین ملک در خارج از شهر است که با 1790₣ (فرانک) امکانپذیر می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان اخذ اقامت دائم لیختن اشتاین می توانند با تمدید مهلت اجاره خود حداقل تا 3 سال و سکونت 3 الی 5 ساله در این کشور، به این خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

متقاضیان قادر خواهند بود با رعایت قوانین، ملک و مسکن خود را اجاره دهند و سود خوبی کسب نمایند. مبلغ خاصی برای اجاره در این کشور تعیین نشده و طرفین می­ توانند در مورد مبلغ اجاره به توافق دست یابند. اگر شما عزیزان خواستار خرید ملک یا روش­ های دیگر مهاجرت به لیختن اشتاین هستید، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می ­توانند در مقالات خود شما را در این امر یاری دهند.

پرسش هایی درباره خرید ملک در لیختن اشتاین

در رابطه با خرید خانه در این کشور نیز پرسش هایی وجود دارد که باید آن ها را نیز بررسی کرد. از مهم ترین این پرسش ها عبارتند از:

  • آیا هزینه های خرید خانه در لیختن اشتاین بالا است؟ بسته به موقعیت ملک، ممکن است هر فرد تا حدود 11000₣ (فرانک) برای هر متر مربع نیاز داشته باشد.
  • آیا خرید خانه در این کشور برای خارجی ها وجود دارد؟ بله شهروندان خارجی نیز می توانند در این کشور خانه خریداری کنند.  با این حال باید در نظر داشت که در همه مناطق این کشور امکان خرید خانه وجود ندارد.
  • آیا خرید خانه در این کشور، سرمایه گذاری مناسبی است؟ بله لوکزامبورگ یکی از کشورهای بسیار خوب در زمینه سرمایه گذاری است. اقتصاد پویای این کشور می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا به خواسته های خود دست پیدا کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *