مهاجرت

پاسپورت صربستان

پاسپورت صربستان

برای مهاجرت و اخذ پاسپورت صربستان روش های گوناگونی وجود دارد که متقاضی باید با توجه به شرایط خود بهترین راه را انتخاب کند. معمولا مهاجران پس از گذشت 5 سال از اقامت در صربستان اقامت دائم این کشور را به دست می آورند همچنین پس از گذشت مدت معینی فرد می تواند تابعیت و پاسپورت صربستان را کسب نماید. در مقاله پیش رو که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است سعی داریم به بررسی شرایط اخذ پاسپورت صربستان بپردازیم، اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور اروپایی را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  • شرایط دریافت پاسپورت کشور صربستان چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی در صربستان می توانند اقامت این کشور را به دست آورند؟
  • آیا کار در صربستان منجر به دریافت پاسپورت می شود؟
  • بهترین راه برای رسیدن به گذرنامه صربستان چیست؟
  • شرایط دریافت گذرنامه صربستان از طریق تولد چیست؟

اطلاعات مختصری در رابطه با کشور صربستان

جمهوری صربستان با مساحتی بالغ بر 88361 کیلومتر مربع در شبه جزیره بالکان و جلگه پانونین جای گرفته است. کشور صربستان در جایی قرار دارد که پیوند گر میان جنوب، مرکز و خاور اروپا است. بیشتر از یک چهارم (27%) این کشور پوشیده از جنگل می باشد. کشور صربستان دارای مرزهای مشترکی با کشورهای رومانی، مجارستان، بلغارستان، مقدونیه، مونته نگرو، کوزوو، بوسنی و هرزگوین و کرواسی می باشد.

پایتخت این کشور اروپایی شهر مهم بلگراد است. جمعیت کشور صربستان حدودا 7.1 میلیون نفر می باشد، شهروندان این کشور به زبان صربی به مکالمه می پردازند. واحد رایج پول در این کشور دینار صربستان می باشد. از دیگر نکاتی که باید راجع به صربستان ذکر نمود، قدرت خرید مردم این کشور است. برای بررسی این موضوع در نمودار ذیل حداقل و حداکثر درآمد ماهانه مردم در صربستان طی سال 2024 بیان گردیده است:

حداقل و حداکثر درآمد ماهانه مردم در صربستان

اعتبار پاسپورت صربستان در 2024

در رتبه بندی پاسپورت کشورهای جهان، پاسپورت کشور صربستان در رتبه 37 جای گرفته است. با اخذ پاسپورت صربستان متقاضی می تواند بدون دریافت ویزا به 138 کشور در دنیا سفر کند. پاسپورت صربستان یکی از 5 پاسپورتی می باشد که در سال 2006 میلادی شاهد بیشترین پیشرفت بوده است.

تحصیل و اخذ پاسپورت کشور صربستان

متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت تحصیلی به کشور صربستان را تجربه کنند باید بدانند که تنها با مهاجرت تحصیلی به این کشور نمی توان تابعیت و پاسپوت صربستان را بدست آورد. اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشید باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری تبدیل کنید و پس از گذشت مدت زمان معین تابعیت و سپس پاسپورت صربستان را به دست آورید. برای تحصیل در دانشگاه های صربستان فرد خارجی باید پذیرش دانشگاه مورد نظر و ویزای تحصیلی صربستان را دریافت کند.

کار و پاسپورت کشور صربستان

یکی از راه های آسان جهت اخذ تابعیت و پاسپورت صربستان، مهاجرت کاری به این کشور می باشد. متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنند و وارد بازار کار صربستان شوند باید از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. همچنین متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در این کشور نیاز به ویزای کار صربستان دارند. متقاضیانی که به صورت متداول و مستمر به مدت 5 سال در کشور صربستان کار کنند و مالیات بپردازند می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. پس از اخذ اقامت دائم و گذشت مدت زمان معین می توانید تابعیت و پاسپورت صربستان را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار در این کشور به مطالعه مقاله اقامت و کار در صربستان بپردازید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار صربستان عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرما یا موسسه ای در کشور صربستان

کار و پاسپورت کشور صربستان

تولد و پاسپورت صربستان

اخذ پاسپورت صربستان از طریق تولد در این کشور امکان پذیر می باشد، به شرط آنکه در زمان تولد والدین فرزند یا حداقل یکی از والدین دارای تابعیت یا اقامت دائم کشور صربستان باشد. اگر والدینی دارای تابعیت این کشور باشند اما فرزند آن ها در خارج از خاک صربستان متولد شود می توانند با ارائه مدارکی مانند گواهی تولد، مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر والدین و مدارک ازدواج تابعیت و پاسپورت صربستان را برای فرزند خود دریافت کنند. فرزندی که در خاک کشور صربستان پیدا شود و هویت پدر و مادرش نامشخص باشد نیز تبعه کشور صربستان محسوب می شود.

سرمایه گذاری در کشور صربستان

دریافت تابعیت و پاسپورت صربستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور امکان پذیر است. کشور صربستان دارای مناسبات تجاری با کشورهای عضوء اتحادیه اروپا و کشور روسیه می باشد. برای سرمایه گذاری در این کشور راه های گوناگونی وجود دارد، متقاضیان می توانند از طریق خرید ملک و مستغلات یا ثبت شرکت در صربستان سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کنند. حداقل میزان سرمایه برای سرمایه گذاری در کشور صربستان 132000€ (یورو) می باشد. فرد با سرمایه گذاری در این کشور می تواند تابعیت و پاسپورت صربستان را برای خود و اعضای خانواده و حتی پدر و مادر با سن بالای 65 سال دریافت کند. جهت کسب اطلاعات در رابطه با شرایط خرید ملک در این کشور مقاله اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک را مطالعه کنید.

مزایای موجود در شرایط اخذ اقامت صربستان

کشور صربستان این امکان را به سرمایه گذاران می­دهند که علاوه بر همسر، برای فرزندان و والدین وابسته خود نیز تابعیت این کشور را اخذ نمایند. دیگر مزایای اخذ اقامت کشور صربستان به شرح زیر می­ باشد:

  • سفر بدون ویزا به 43 کشور دنیا
  • سیاست­های مالیاتی انعطاف پذیر و غیر محدود کننده
  • فرصت­ های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات
  • درآمد قابل توجه
  • این کشور از کارآفرینان، مدیران تجاری بسیار استقبال می­ نماید
  • سبک زندگی بسیار زیبای اروپایی با کمترین هزینه
  • ایده آل برای ایجاد یک کسب و کار و تجارت جدید
  • در سال­ های اخیر سرمایه گذاری­ های قابل توجهی در اسکله معروف بلگراد از سوی مقامات ابوظبی صورت گرفته است.
  • پشتیبانی دولت صربستان از فعالیت­ های سرمایه گذاری

در نهایت به عنوان یکی از مزایای مهم اخذ اقامت صربستان می توان به امنیت بالای این کشور اشاره نمود که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

امنیت در صربستان

در مقاله فوق سعی داشتیم به بررسی راه های دریافت پاسپورت صربستان بپردازیم. اگر قصد دریافت پاسپورت از کشورهای مطرح در دنیا را دارید و به دنبال انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به این کشورها با توجه به شرایط خود هستید می توانید با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های در نظر گرفته شده استفاده نمایید.

سوالات مهم درباره پاسپورت صربستان

افرادی که خارج از کشور خود اقامت پیدا می کنند، می توانند به اقامت دائم و پاسپورت دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که در رابطه با این موضوع نیز پرسش هایی مطرح می شوند:

  • بهترین مسیرهای دریافت پاسپورت این کشور چیست؟ باید در نظر داشت که همه افرادی که اقامت قانونی در این کشور داشته باشند، می توانند به اقامت دائم و سپس پاسپورت دسترسی پیدا کنند.
  • اعتبار پاسپورت صربستان چگونه است؟ با این پاسپورت، بدون دغدغه می توان به بیش از 130 کشور جهان سفر کرد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *