ویزای کاری

شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین برای متقاضیان سخت می­باشد اما با توجه به شرایط خوب اقتصادی، این کشور یک مقصد مناسب برای کار بشمار می­ آید. این کشور یکی از کشورهای کوچک قاره اروپا محسوب می­شود که جزو کشورهای عضو اتحادیه نیز به شمار می­آید. یکی از شرایط لازم برای اخذ ویزای کار، دریافت یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کشور لیختن اشتاین می­باشد. کشور لیختن اشتاین بین دو کشور سوئیس و اتریش قرار گرفته و به دلیل جمعیت خیلی کم این کشور، مردم آن از امکانات و سطح زندگی خوبی برخوردار می­باشند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد طرق اخذ اقامت لیختن اشتاین، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در این کشور به متقاضیان می­باشد.

وضعیت اقتصادی کشور لیختن اشتاین در 2023

کسب و کار در لیختن اشتاین در سال 2023 بسیار خوب و تقریباً 4 هزار شرکت در لیختن اشتاین مشغول به کار می­باشند. متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت به کشور لیختن اشتاین می­بایست علاوه بر اخذ ویزای کار، مجوز اقامت لیختن اشتاین را نیز اخذ نمایند. این کشور در اکثر کشورها مانند ایران، سفارت ندارد و متقاضیان می­بایست برای اخذ ویزای کار از دو سفارت سوئیس و فنلاند اقدام نمایند. وضعیت اقتصادی کشور لیختن اشتاین روز به روز در حال پیشرفت می­باشد و به دلیل فعالیت بیش از 4 هزار شرکت در این کشور که نشان از شرایط اقتصادی خوب این کشور دارد، متقاضیان زیادی برای کار به این کشور مهاجرت می­نمایند.

فرآیند تمدید ویزای کاری لیختن اشتاین

بزرگترین چالشی که دارندگان ویزای کاری لیختن اشتاین در طول اقامت در لیختن اشتاین با آن مواجه هستند، فرآیند تمدید ویزای کاری این کشور می باشد. زیرا روند تمدید ویزای کاری لیختن اشتایتن، به نسبت اغلب کشروهای اروپایی مدرن بسیار طولانی تر است. به طور کلی اداره مهاجرت لیختن اشتاین، از بوروکراسی های اداری پیچیده ای برای تمدید ویزای کاری متقاضیان استفاده می کند. اگر مدت اعتبار ویزای کاری متقاضیان به پایان برسد، می توانند برای تمدید ویزای کاری خود به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنند. البته لازم به ذکر است که برای تمدید ویزای کار در لیختن اشتاین، متقاضیان باید حداقل یک ماه قبل از پایان تاریخ اعتبار ویزای کاری خود اقدام نمایند. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، متقاضیان تنها در صورتی می توانند برای تمدید ویزای کاری خود اقدام نمایند که، به همان شغل در این کشور ادامه دهند.

هزینه درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین

تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری لیختن اشتاین باید حین درخواست ویزای کاری این کشور، هزینه درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین را به طور کامل پرداخت نمایند. به عبارت دیگر، یکی از مهم ترین مراحل در روند درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین، پرداخت هزینه درخواست این نوع از ویزای کاری می باشد. زیرا در صورت پرداخت نکردن هزینه درخواست، روند درخواست ویزای کاری متقاضیان به طور کامل متوقف خواهد شد. هزینه درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین برای هر تبعه خارجی 95€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری لیتوانی را با کشورهای مختلف اروپایی مقایسه کنید:

مقایسه هزینه درخواست ویزای کاری لیتوانی را با کشورهای مختلف اروپایی

دریافت پیشنهاد کار در لیختن اشتاین

برای دریافت پیشنهاد کار در لیختن اشتاین از سوی کارفرمایان کشور لیختن اشتاین، ابتدا نیاز به یک مصاحبه کاری می­باشد. سپس ارائه رزومه کاری و سوابق تحصیلی لازم می­باشد که از طریق سایت­ های کاریابی می­توان کارفرمایان کشور لیختن اشتاین را پیدا نمود. پس از بررسی کلیه شرایط توسط کارفرمایان، ارسال تمامی مدارک تحصیلی و رزومه متقاضی باید صورت گیرد. بعد از پذیرفتن رزومه متقاضی توسط کارفرما یک وقت مصاحبه تعیین می­شود و سپس متقاضی یک پیشنهاد کاری اخذ می­نماید. بعد از انجام همه مراحل فوق، متقاضی به همراه مدارک تحصیلی، رزومه و پیشنهاد کاری جهت اخذ ویزای کار به سفارت می­بایست مراجعه نماید.

راه دیگری نیز برای دریافت پیشنهاد کاری در لیختن اشتاین وجود دارد. متقاضی می ­بایست رزومه تحصیلی و سوابق کاری خود را در سایت­ های کاریابی قرار دهد و اگر کارفرمایی رزومه وی را بپذیرد با وی یک قرار مصاحبه خواهد گذاشت. در صورت قابل قبول بودن مصاحبه، کارفرما یک پیشنهاد کاری به متقاضی می­دهد. برای کسب شانس بیشتر و موفقیت در دریافت پیشنهاد کاری، متقاضیان می­بایست به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشند.

شرایط اخذ مجوز برای ویزای کار لیختن اشتاین

متقاضیان بعد از موفقیت در دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان، می­ بایست برای اخذ مجوز کار در لیختن اشتاین اقدام نمایند. متقاضی باید به همراه مدارک مورد نیاز و پیشنهاد کاری به سفارت مراجعه نماید. همچنین ارائه مدرک زبان آلمانی شانس متقاضی را برای اخذ ویزای کار بالا خواهد برد، اما به طور کلی داشتن مدرک زبان از شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین نمی­ باشد ولی در اخذ ویزای کار بسیار مهم بوده و در کار و زندگی در این کشور، آشنایی به زبان آلمانی می­تواند به وی کمک شایانی نماید.

شرایط اخذ مجوز برای ویزای کار لیختن اشتاین

قوانین و شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

متقاضیان برای مهاجرت به لیختن اشتاین از راه کار می­بایست برای اخذ اقامت لیختن اشتاین چندین مجوز اخد نمایند. قوانین لیختن اشتاین در قبال اخذ مجوز در مقایسه با ملیت متقاضیان با یکدیگر تفاوت دارد. برای کارفرمایان و کارمندان، تعداد مجوز­ها کمتر است و کارکنان ساکن این کشور نیازی به هیچ گونه مجوزی ندارند تا در لیختن اشتاین مشغول به کار شوند. متقاضیان عضو اتحادیه اروپا که در لیختن اشتاین مشغول به کار هستند، مسافران برون مرزی نامیده می­شوند و بعد از پایان کار روزانه خود می­بایستی به کشور خود بازگردند. متقاضیان خارج از کشورهای اتحادیه اروپا برای انجام کار می بایست دارای مجوز اقامت لیختن اشتاین باشند. متقاضیانی که مجوز اقامت لیختن اشتاین را کسب نمایند، اگر به مدت 5 سال در کشور لیختن اشتاین به طور مداوم ساکن باشند، بعد از 5 سال می­توانند برای اخذ اقامت دائم خود و همراهان خود اقدام نمایند.

اخذ ویزای کار لیختن اشتاین

متقاضیان بعد از اخذ ویزای کار این کشور می­بایست از پس از ورود به خاک کشور لیختن اشتاین به اداره مهاجرت مراجعه و مجوز اقامت خود را دریافت نمایند. اداره مهاجرت به متقاضیانی که از راه ویزای کاری به لیختن اشتاین وارد شده­اند، مجوز اقامت یک ساله اعطا می­نماید. اتباع کشورهای عضو اتحادیه که مشغول کار در لیختن اشتاین می­باشند بعد از پایان کار در روز می­بایست به کشور خود بازگردند. اما متقاضیان خارجی دارای ویزای کار دارای یک سال مجوز اقامت لیختن اشتاین می باشند.

به دلیل درخواست بالای اقامت لیختن اشتاین، اداره مهاجرت این کشور هر سال برای اعطای مجوز اقامت در بین متقاضیان اقدام به قرعه کشی می­نماید. اقامت این اشخاص، نوع B محسوب می شود و برای اخذ این نوع اقامت نیاز به 56 مجوز می باشد. در انتهای مقاله شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین بهتر است متقاضیان با قوانین مهاجرت کشور لیختن اشتاین نیز آشنا شوند.

بررسی فرآیندهای پس از ورود با ویزای کاری لیختن اشتاین

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که ابتاع کشورهای خارجی پس از ورود با ویزای کاری لیختن اشتاین باید مورد بررسی قرار دهند، فرایند های موجود در این حوزه می باشد. به عبارت دیگر، زمانی که متقاضیان با ویزای کاری لیختن اشتاین وارد این کشور می شوند، فقط 2 هفته فرصت دارند تا آدرس خود را در مقامات لیختن اشتاین ثبت کنند. به طور مثال، متقاضیان باید دفتر ثبت نامی را پیدا کنند که نزدیک ترین مکان به خانه آنها در لیختن اشتاین می باشد. همچنین متقاضیان باید با ویزای خود و سندی که نشان دهد آدرس آنها کجا است، به عنوان مثال صورت حساب یا قرار داد اجازه در دفتر ثبت نام حاضر شوند. در نهایت اینکه، پساز گذراندن این مراحل، متقاضیان می توانند برای اجازه اقامت کار لیختن اشتاین درخواست دهند. که ابتدا باید از طریق اداره مهاجرت لیختن اشتاین برای این کار وقت بگیرند.

روند درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین

تمایم اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزای کاری لیختن اشتاین هستند، در قدم اول باید روند درخواست ویزای کاری این کشور را به طور دقیق بررسی کرده و طی کنند. روند درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین، تقریبا مشابه روند درخواست ویزای طولانی در کشورهای اروپایی می باشد. به طور کلی تمامی متقاضیان اخذ ویزای کاری لیختن اشتاین، باید درخواست ویزای کاری خود را از قبل آماده کنند به عبارت دیگر، برای شروع فرآیند باید لیستی از مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری مورد نظر خود را دریافت کنند.

روند درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین به شرح زیر می باشد:

روند درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین

قوانین مهاجرت در کشور لیختن اشتاین

متقاضیان به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می­ نمایند که می ­توان به روش­ های زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت تحصیلی به لیختن اشتاین
  • مهاجرت از طریق کار به لیختن اشتاین
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت به لیختن اشتاین
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لیختن اشتاین و غیره

این کشور قوانینی برای مهاجرین وضع نموده که به عنوان نمونه هیچ یک متقاضیان حق اقامت در منطق شاهزاده نشین را ندارند. مجوز اقامت برای متقاضیان خارجی به طور قرعه کشی در هر سال به برنده اعطا می­شود. مجوز اقامت تنها به متقاضیان خارجی تعلق می­گیرد که به عنوان مدیر، اشخاص متخصص و دارای سابقه کار در این کشور مشغول به کار هستند.

اگر متقاضیان خواستار اطلاع از شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین و روش ­های دیگر مهاجرت به لیختن اشتاین می ­باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می ­توانند آنان را در این امر یاری دهند.

سوالات تخصصی ویزای کار لیختن اشتاین

این بخش به پاسخ دهی سوالات مهم شما اختصاص داده شده است:

  • شرایط اخذ مجوز برای ویزای کار لیختن اشتاین به چه صورت است؟ متقاضیان بعد از موفقیت در دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان، می­ بایست برای اخذ مجوز کار در لیختن اشتاین اقدام نمایند. متقاضی باید به همراه مدارک مورد نیاز و پیشنهاد کاری به سفارت مراجعه نماید. همچنین ارائه مدرک زبان آلمانی شانس متقاضی را برای اخذ ویزای کار بالا خواهد برد، اما به طور کلی داشتن مدرک زبان از شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین نمی­ باشد ولی در اخذ ویزای کار بسیار مهم بوده و در کار و زندگی در این کشور، آشنایی به زبان آلمانی می­تواند به وی کمک شایانی نماید.
  • قوانین و شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین چگونه است؟ متقاضیان برای مهاجرت به لیختن اشتاین از راه کار می­بایست برای اخذ اقامت لیختن اشتاین چندین مجوز اخد نمایند. قوانین لیختن اشتاین در قبال اخذ مجوز در مقایسه با ملیت متقاضیان با یکدیگر تفاوت دارد. برای کارفرمایان و کارمندان، تعداد مجوز­ها کمتر است و کارکنان ساکن این کشور نیازی به هیچ گونه مجوزی ندارند تا در لیختن اشتاین مشغول به کار شوند. متقاضیان عضو اتحادیه اروپا که در لیختن اشتاین مشغول به کار هستند، مسافران برون مرزی نامیده می­شوند و بعد از پایان کار روزانه خود می­بایستی به کشور خود بازگردند. متقاضیان خارج از کشورهای اتحادیه اروپا برای انجام کار می بایست دارای مجوز اقامت لیختن اشتاین باشند. متقاضیانی که مجوز اقامت لیختن اشتاین را کسب نمایند، اگر به مدت 5 سال در کشور لیختن اشتاین به طور مداوم ساکن باشند، بعد از 5 سال می­توانند برای اخذ اقامت دائم خود و همراهان خود اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *