ویزای تحصیلی

شرایط اعزام دانشجو به صربستان

اعزام دانشجو به صربستان

اخیرا شرایط اعزام دانشجو به صربستان مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته و دلیل آن وجود دانشگاه های معتبر و امکانات تحصیلی است. مهاجرت تحصیلی یکی از طرق رایج برای مهاجرت به کشور صربستان محسوب می شود. تحصیل در این کشور در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی زبان زد خاص و عام نیست و دلیل آن شناخت کمتر متقاضیان از شرایط تحصیل در کشور صربستان است. علاوه بر سطح آموزش عالی شرایط زندگی در این کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد. این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با اعزام دانشجو به صربستان به نگارش درآمده است. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های صربستان را دارید با دقت این مقاله را مطالعه کنید.

بررسی شرایط کلی اعزام دانشجو به صربستان 2023

صربستان در سال 2023 کشور آن چنان مهاجرپذیری نیست و شرایط خاص و پیچیده ای را برای ویزاهای خود معین کرده است؛ بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشند با ریسک ویزا مواجه می شوند که این مسئله دلایل متعددی از جمله هزینه های زیاد مهاجرت و شهریه بالای دانشگاه می تواند داشته باشد. این کشور همچنین جمعیت متراکمی نسبت به وسعت خود ندارد و جمعیت حال حاضر این کشور در آخرین آمار به شرح ذیل می باشد:

جمعیت صربستان در روزهای اخیر

با این وجود متقاضیانی که قصد دارند تحصیل در دانشگاه های کشور صربستان را تجربه کنند باید بدانند که امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای متقاضیان خارجی و بین المللی وجود دارد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری 3 سال می باشد. طول مدت تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های صربستان 6 سال است.

جهت تحصیل در کشور صربستان لازم است ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورید. به این منظور باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات، اسکن از صفحه اول پاسپورت، اسکن از مدارک شناسایی، ارائه ترجمه گواهی تولد به زبان صربی، ارائه مدرک معتبر زبان صربی یا زبان انگلیسی، مدارک تمکن مالی، انگیزه نامه و توصیه نامه را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید تا درخواست شما برای اخذ پذیرش تحصیلی بررسی شود.

معرفی دانشگاه های صربستان

در این کشور دانشگاه های مطرح زیادی وجود دارد که قدمت برخی از آن ها بسیار بیشتر از میانگین اروپاست، سیستم آموزش عالی در دانشگاه های صربستان مطابق استانداردهای اروپایی است و از سیستم انتقال اروپایی استفاده می کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های صربستان دانشجو باید اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط و امکانات تحصیلی هر دانشگاه به دست آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. برخی از دانشگاه های معتبر در کشور صربستان که مدارک آنها مورد تایید وزارت علوم ایران و سایر کشورهای خوب اروپایی می باشد عبارتند از:

  • بلگراد
  • دانشگاه خصوصی اتحاد در بلگراد
  • دانشگاه کراکوواچ
  • پریستینا
  • دانشگاه دولتی هنر
  • دانشگاه خصوصی اروپایی در بلگراد
  • آکادمی تجارت در نووی ساد
  • دانشگاه دفاع
  • دانشگاه نوی ساد صربستان

شرایط ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به صربستان

شرایط ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به صربستان

در جهت اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک زیر را آماده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضوری به مسئول مربوطه در سفارتخانه یا کنسولگری صربستان ارائه نمایید:

  • دریافت فرم مربوطه به اخذ ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی صربستان
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • مدرک عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مشخص شدن محل زندگی در کشور صربستان
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه تحصیل و زندگی
  • مدرک معتبر زبان صربی یا زبان انگلیسی
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر

مزیت های اعزام دانشجو به صربستان

اعزام دانشجو به صربستان برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در اروپا هستند، مزیت های بی شماری را ارائه می دهد. طی سالهای اخیر به دلیل رشد بی سابقه صربستان در حوزه های مختلف آموزشی، اینم کشور را به یکی از قطب های تحصیلی در اروپا تبدیل کرده است. به همین جهت سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان، برای تحصیل در صربستان اقدام می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به صربستان، امکان تحصیل دانشجویان در بهترین دانشگاه های بین المللی اروپایی می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های صربستان در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به صربستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به صربستان

هزینه تحصیل در شرایط اعزام دانشجو به صربستان

یکی از مسائل مهم و ضروری که متقاضیان خارجی و بین المللی باید به آن توجه کنند هزینه های تحصیل در صربستان می باشد. هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. متقاضیان می توانند در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی سالانه 4500€ (یورو)، رشته علوم انسانی و علوم اجتماعی سالانه بین 800€ الی 1000€ (یورو) و هزینه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی سالانه 3000€ (یورو) است.

علاوه بر شهریه تحصیلی باید هزینه های زندگی در صربستان را نیز در نظر داشته باشید، هزینه زندگی با توجه به سبک و منطقه زندگی متفاوت است. دانشجویان باید ماهانه هزینه های حمل و نقل، خوراک، رستوران، اجاره خانه یا خوابگاه را در نظر داشته باشند. همچنین می توانید با مطالعه مقاله هزینه زندگی در صربستان اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید. با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به صربستان کسب کردید. برای انتخاب بهترین دانشگاه های دنیا و اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این دانشگاه ها می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

متداول ترین سوالات اعزام دانشجو به صربستان

در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به صربستان ابتدا به پاسخ سوالات زیر توجه فرمائید:

  • بارزترین مزیت های اعزام دانشجو به صربستان کدام اند؟ اعزام دانشجو به صربستان برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در اروپا هستند، مزیت های بی شماری را ارائه می دهد. طی سالهای اخیر به دلیل رشد بی سابقه صربستان در حوزه های مختلف آموزشی، اینم کشور را به یکی از قطب های تحصیلی در اروپا تبدیل کرده است. به همین جهت سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان، برای تحصیل در صربستان اقدام می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به صربستان، امکان تحصیل دانشجویان در بهترین دانشگاه های بین المللی اروپایی می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های صربستان در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.
  • هزینه تحصیل در شرایط اعزام دانشجو به صربستان چگونه است؟ یکی از مسائل مهم و ضروری که متقاضیان خارجی و بین المللی باید به آن توجه کنند هزینه های تحصیل در صربستان می باشد. هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. متقاضیان می توانند در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی سالانه 4500€ (یورو)، رشته علوم انسانی و علوم اجتماعی سالانه بین 800€ الی 1000€ (یورو) و هزینه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی سالانه 3000€ (یورو) است. علاوه بر شهریه تحصیلی باید هزینه های زندگی در صربستان را نیز در نظر داشته باشید، هزینه زندگی با توجه به سبک و منطقه زندگی متفاوت است. دانشجویان باید ماهانه هزینه های حمل و نقل، خوراک، رستوران، اجاره خانه یا خوابگاه را در نظر داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *