ویزای تحصیلی

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش از مواردی است که بسیاری از دانشجویان اتریش و خصوصا بین المللی در آن کشور در پی آگاهی از آن هستند. اصولا دریافت بورسیه تحصیلی، فرصت ارزنده ای است که دانشجو را قادر می سازد تا با فراع بال از دغدغه تامین مخارج و هزینه های تحصیل و زندگی خود، بتواند تمام وقت خود و نیز حداکثر توان و تمرکز خود را بر روی درس ها گذاشته و بهترین نتیجه را به دست آورد. برخی از دانشجویان نیز اصولا توانایی تامین هزینه ها را به هیچ نحو و مقداری ندارند و دریافت این بورسیه اساسا امکان تحصیل در مقاطع عالی را برای آن ها فراهم می کند. این افراد، با داشتن رزومه علمی درخشان و قابل توجه، می توانند صلاحیت و شایستگی خود را اثبات نموده و واحد دریافت بورسیه تحصیلی گردند.

  • شرایط بورسیه تحصیلی اتریش چیست؟
  • بورسیه فول فاند اتریش چه مزایایی دارد؟
  • آیا بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان اتریش وجود دارد؟
  • بورسیه هنری اتریش چیست؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مگر تحصیل دانشگاهی در اتریش رایگان نیست؛ پس چرا باید به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی بود؟ پاسخ این است که اولا فقط دانشگاه های دولتی رایگان هستند. ثانیا دانشگاه های دولتی نیز در واقع رایگان نیستند بلکه هزینه آن ها بسیار اندک است. ثالثا تمام هزینه های تحصیل، مربوط به دانشگاه نیست و باید هزینه های جانبی تحصیل را نیز در نظر گرفت؛ و نهایتا اینکه افزون بر هزینه های تحصیل، هزینه های مربوط به دوران زندگی در طول تحصیل نیز وجود دارد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شرایط بورسیه تحصیلی اتریش را در این مقاله به شما نشان می دهند.

 

مزایا درخواست بورسیه تحصیلی در اتریش

سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان، با دلایل گوناگونی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش هستند. زیرا بورسیه تحصیلی اتریش برای دانشجویان کم بضاعت که توان مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند مزایا بی شماری را ارائه کرده است. بورسیه تحصیلی در اتریش علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیلی شما در اتریش، بخش قابل قبولی از هزینه های زندگی شما در طول تحصیل در اتریش را نیز پوشش می دهد. البته لازم به ذکر است که، اغلب بورسیه های تحصیلی در اتریش بر اساس شایستگی به دانشجویان مستعد اعطا می شود. بورسیه تحصیلی اتریش با هدف ایجاد سهولت برای داوطلبان شایسته و کمک به آنها برای ادامه تحصیلی و تحقیق در اتریش است.


برای اینکه بیشتر با مزایا درخواست بورسیه تحصیلی در اتریش آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان طراحی کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

مهمترین مزایا اخذ بورسیه تحصیلی در اتریشتوضیحات
کمک هزینه  های بالاارائه کمک هزینه های ماهانه تحصیلی به مبلغ 1150€ (یورو)
بیمه درمانیپوشش بیمه درمانی از مبلغ 75€ تا 215€ (یورو) در ماه برای دانشجویان مستعد
محل اقامتدارندگان بورسیه تحصیلی می توانند محل اقامت خود را با دفتر مسکن رزرو کنند.
هزینه سفر رفت و برگشت به اتریشبه متقاضیانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستند، هزینه سفر رفت و برگشت به اتریش اعطا می شود. البته هزینه سفر رفت و برگشت به اتریش بستگی به کشوری دارد که از آن درخواست می دهید.

هزینه تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش تقریبا رایگان است یعنی حتی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز اگر موفق شوند از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرند، شهریه بسیار کمی باید پرداخت نمایند. بخشی از هزینه زندگی در اتریش را نیز می توان با مشغول شدن به کار دانشجویی تامین نمود در نتیجه اگر کسی نتواند بورسیه تحصیلی در اتریش را نیز اخذ کند، با دشواری مالی زیادی روبه رو نخواهد بود. شهریه دانشگاه های دولتی اتریش در سال 2023 به شرح ذیل است:

شهریه دانشگاه های دولتی اتریش

علاوه بر شهریه دانشگاه تمامی دانشجویان در اتریش صرف نظر از تابعیتشان باید ترمی 20€ (یورو) بابت بیمه دانشجویی پرداخت نمایند. برخی از دانشگاه های دولتی اتریش عبارت هستند از:

  • University of Klagenfurt
  • Johannes Kepler University Linz
  • FH Joanneum University of Applied Sciences

البته نباید فراموش کرد که دانشگاه های خصوصی اتریش از آن جایی که بودجه ای از دولت نمی گیرند گران تر هستند و شهریه آن ها سالیانه بین 3000€ تا 23000€ (یورو) است. دانشجویانی که در اتریش تحصیل می کنند برخلاف دانشجویان در کشوری مثل ژاپن، اجازه دارند حین تحصیل هم مشغول به کار پاره وقت شوند. حداکثر ساعات مجاز کار دانشجویی در اتریش تا 20 ساعت در هفته است و با توجه به نوع شغل فرد می تواند با مشغول شدن به آن ماهیانه 200€ تا 400€ (یورو) حقوق داشته باشد.

ویژگی های نظام تحصیلی اتریش

نظام آموزش دولتی اتریش به طور معمول رایگان است و این، اصلی ترین شاخصه آن است. البته این نظام آموزش همچنین از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارد. در اینجا به چند مورد از ویژگی های این نظام آموزشی اشاره می‌کنیم:

  • گرفتن پذیرش دانشگاه‌ های اتریش بدون هیچگونه محدودیت سنی
  • گرفتن ویزای تحصیلی اتریش بدون محدودیت سنی
  • گرفتن ویزای همراه
  • تحصیل کردن به طور کاملا رایگان در دانشگاه‌های اتریش حتی در دانشگاه‌هایی مانند وین
  • با اقامت تحصیلی در اتریش، امکان استفاده از امکانات محدوده‌ی شنگن و اتحادیه‌ی اروپا نیز شدنی است.
  • بدون نیاز به ارائه دادن مدرک زبان انگلیسی IELTS و زبان آلمانی B1 و یا B2 امکان پذیرش تحصیلی در اتریش است.
  • دریافت کارت اقامت موقت اتریش پس از پایان تحصیلات با کارت قرمز-سفید-قرمز
  • تحصیل رایگان از کارشناسی ارشد به دکترا به طور قطعی
  • در رشته‌های محیط زیست و مدیریت تحصیل رایگان به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است.
  • امکان دریافت بورسیه برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی وجود دارد.

قوانین و شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

در حالت کلی باید بدانید برای گرفتن بورسیه تحصیلی اتریش باید نمرات عالی و معدلی بالایی داشته باشید. از دیگر ملزومات، داشتن آثار پژوهشی و تحقیقاتی مانند نوشتن مقاله یا مقاله‌هایی در سطح بین‌المللی است. همین‌طور باید طرح ابتدایی پروپزال یا نوشتن یک motivation letter را نیز ارائه داد. شرکت در مسابقات علمی و احیانا کسب مقام و جوایز از آن ها نیز نقش بسزایی خواهد داشت. به هر مقدار که رزومه متقاضی، درخشان و پربارتر باشد، شانس او نیز در دریافت بورسیه تحصیلی بیشتر خواهد بود و هر چه رزومه تحصیلی او ضعیف تر و خالی از موارد فوق باشد، به همان مقدار نیز شانس وی کمتر خواهد بود.

از آنجا که شمار متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اتریش بالاست و به همان میزان، شمار متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی آن نیز بالاست، بنابراین در صورتی که رزومه حقیقتا خوبی ندارید، روی دریافت بورسیه تحصیلی اتریش حساب نکنید. در واقع هر کسی با توجه به پرونده‌اش می‌تواند شانسش را برای گرفتن بورسیه امتحان کند. افزون بر این شروط کلی، ممکن است هر یک از مراجع اعطا کننده بورسیه، شرایط خاص خود را نیز داشته باشد.

مدارک اخذ fund تحصیلی اتریش

برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی به همراه ترجمه
  • ارائه ریز نمرات دوره دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی
  • کپی از صفحه اول پاسپورت
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 6 قطعه عکس
  • ارائه مدرک زبان آلمانی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • رزومه کامل تحصیلی و کاری
  • دو عدد توصیه نامه از استادهای قبلی
  • ارائه انگیزه نامه

انواع بورسیه های تحصیلی اتریش در سال 2023

با توجه به این موضوع که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است اما هزینه های زندگی در این کشور کم نیست. لذا برخی دانشجویان تحت شرایطی می توانند از بورسیه های دانشگاهی و دولتی اتریش نیز بهره مند شوند. در کشور اتریش، در سال 2023 بورس های متعددی وجود دارد که از سوی مراجع مختلف اعطا می گردد. این بورس ها را می توان در قالب 3 دسته کلی تقسیم بندی کرد:

  • بورسیه‌ ای که توسط تعداد زیادی از موسسه‌ ها ارائه می ‌شود.
  • بورسیه‌ ای که مختص دانش ‌آموختگان، دانشجویان دکترا، دانشجویان کارشناسی ارشد است.
  • بورسیه‌‌ های تحصیلی نهادی که به وسیله‌ی موسسات آموزش عالی ارائه می‌ شوند.

قوانین و شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی بنیاد اتریش

بورس بنیاد در سال 2005 میلادی از طریق مجلس اتریش تصویب شد. متقاضیان واجد شرایط بورسیه قادرند با دریافت این بورس کمک هزینه تحصیلی اخذ کنند. این بورسیه ویژه کسانی است که قادر به پرداخت هزینه‌ های زندگی نیستند. در واقع مخصوص کسانی است که بی‌ بضاعت هستند یا از طرف دولت مورد ظلم و ستم واقع شده‌ اند. این بورسیه از بودجه صندوق کشور اتریش به متقاضیان شرایط بورسیه تحصیلی و توسط هیئت مدیره سازمان پرداخت می‌شود.

اسکالرشیپ فولبرایت اتریش

این بورسیه مخصوص کسانی است که در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند. با دریافت این بورسیه حدود 2 سال زندگی و تحصیل این افراد تأمین می‌شود. متقاضیان این بورسیه باید مدرک لیسانس خود را از دانشگاهی با اعتبار دریافت کرده باشند. شرط دیگر این‌ که مدرکشان را در زمان تعیین شده دریافت نمایند. دریافت این بورسیه برای همه‌ی رشته‌ها ممکن است یعنی هر کسی با هر رشته‌ای قادر است از این بورسیه استفاده کند.

نکاتی در مورد شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

امروزه این کمک هزینه بیشتر به رشته‌هایی همچون فیزیک، میکروبیولوژی، ریاضی، اکولوژی، کامپیوتر، سلولی مولکولی و غیره تعلق می‌گیرد. امکان گرفتن آن بیشتر برای دانشجویان مقطع دکترا است. بنابراین دانشجویان دکترا در رشته های مذکور، راحت‌ تر از باقی دانشجویان موفق به اخذ کمک هزینه تحصیلی در اتریش می‌شوند. بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی حدود 220€ الی 450€ (اتریش) است. این باعث می‌شود دانشجویان راحت‌تر هزینه ‌های خود را تامین نمایند. گرفتن بورس تحصیلی اتریش مطمئناً روشی منطقی و مناسبی برای تامین هزینه ها است. صد البته که مشخص است برای گرفتن این بورس باید شرایط بورسیه تحصیلی اتریش فراهم آید. در مورد تحصیل در اتریش و اقامت تحصیلی در اتریش، می توانید سایر مقالات ما را مطالعه فرمایید.

راه حل در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش همان طور که پیش تر بررسی شد کم هزینه و تقریبا رایگان است پس عمده هزینه دانشجویان در این کشور هزینه زندگی است. هزینه زندگی در اتریش نیز ماهانه 800€ تا 1100€ (یورو) است و برخی بورسیه های تحصیلی پاسخگوی تمام یا بخشی از آن است. منتهی اخذ بورسیه و فاند همواره بسیار رقابتی است خصوصا در کشوری مثل اتریش که توسعه یافته، قدرتمند و نتیجتا پرطرفدار است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان که موفق به اخذ بورسیه نمی شوند، با مشغول شدن به کار دانشجویی در اتریش بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین می کنند. درآمد حاصل از کار دانشجویی در اتریش با توجه به نوع کار و ساعات آن ماهانه 250€ تا 500€ (یورو) است.

بورسیه تحصیلی در اتریش از مهم‌ ترین و با ارزش‌ترین موارد بورس و همچنین تحصیل در اتریش است. با تحصیل در اتریش و گرفتن بورسیه تحصیلی می‌توان مسیر مهاجرت به اتریش را طی نمود. اگرچه که راه‌های قانونی دیگری نیز در مورد مهاجرت به اتریش وجود دارد. شما می‌توانید با کسب اطلاعات کامل و صحیح بهترین راه را برای مهاجرت خود و خانوادتان طی نمایید. در هر زمان می‌توانید برای کسب اطلاعات کامل تر راجع به تحصیل و کار در اتریش طی سال 2023 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار درباب شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

متقاضیانی که تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور دارند در خصوص شرایط، موارد زیر را مطرح می کنند:

  • چرا اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان حائز اهمیت است؟ زیرا تامین مخارج و هزینه های تحصیل و زندگی از دغدغه های اساسی متقاضیان محسوب می شود.
  • کدام دانشجویان می توانند درخواست بورسیه تحصیلی نمایند؟ دانشجویانی که صلاحیت و شایستگی خود را اثبات کنند و از سطح علمی بالا و رزومه قوی تحصیلی برخوردار باشند.
  • در صورتی که گفته می ‌شود دانشگاه های اتریش رایگان هستند، علت دریافت بورسیه چیست؟ در واقع می ‌توان گفت که دانشگاه های دولتی کاملا رایگان نیستند بلکه هزینه های بسیار کمی دارند. علاوه بر هزینه های تحصیل باید هزینه ‌های جانبی را هم در نظر گرفت، همچنین هزینه های مربوط به زندگی در دوران تحصیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • مزایای تحصیل در کشور اتریش چیست؟ برای تحصیل در کشور اتریش بدون محدودیت سنی میتوان پذیرش و ویزا گرفت. امکان گرفتن ویزای همراه برای دانشجویان وجود دارد و دانشجویان می ‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه های اتریش به تحصیل بپردازد.
  • چند نوع بورسیه در کشور اتریش برای دانشجویان در نظر گرفته شده است؟ برخی از موسسات به دانشجویان خاص خود بورسیه اعطا می نمایند. بورسیه دیگر مختص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است، همچنین موسسات آموزش عالی نیز آماده ارائه بورسیه به نهادهای خود هستند.
4.6/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

  1. مهدیس گفت:

    سلام
    من ۱۸سالمه و دیپلم گرفتم معدل کل ۱۸شده میخوام از الان شرایط بورسیه در اتریش رو بدونم مدرک زبان تافل برای بورسیه کافیه داشتن معدل کارشناسی خوب کفایت میکنه و نوشتن چند تا مقاله ایا با داشتن این شرایط میتوان حائظ دریافت بورسیه اتریش در شاخه ی روان شناسی شد

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتره که برای بورس تحصیلی اون هم در رشته روانشناسی در اتریش در مقطع ارشد خیلی حساب نکنید
      هزینه تحصیل در اتریش رایگانه و هزینه ای از این بابت پرداخت نمیکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *