ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

با وجود اینکه تحصیل در دانشگاه های انگلستان نسبتا گران است اما وجود بورسیه تحصیلی در انگلستان 2023 می تواند کمک حال بسیار مهمی محسوب شود. اما نباید فراموش کرد که دریافت بورسیه از دانشگاه های کشور انگلستان منوط به رعایت شرایط و مقرراتی از جمله اثبات برتری تحصیلی است و دانشگاه ها در اینباره از دانشجویان نمره آزمون های ورودی، معدل کل یا مدارک دیگری را درخواست می کنند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درپی تشریح کامل شرایط هزینه های تحصیلی جاری در کشور انگلستان و روش های تامین این هزینه ها از طرق مختلف من جمله از طریق روش دریافت بورس تحصیلی هستند.

  • هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان چقدر است؟
  • دانشگاه های ارزان انگلستان کدامند؟
  • شرایط کار دانشجوئی در انگلستان چگونه است؟
  • آیا دانشجویان ایرانی هم حق اخذ بورس تحصیلی در انگلستان را دارند؟
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان چیست؟

علاقمندان به تحصیل در انگلستان باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای جهان گران قیمت تر است و از همین رو دانشجویان زیادی به بورسیه های تحصیلی نیاز خواهند داشت که در نتیجه رقابت برای دریافت آن را نیز دشوارتر می سازد. بنابراین در صورتی که به امید بورسیه به این کشور مهاجرت می کنید، ریسک بزرگی را پذیرفته اید.

 

شرایط هزینه های تحصیلی در انگلستان

واقعیت این است که از یکسو هم هزینه تحصیل و هم هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در کشور انگلستان بالا است. از سوی دیگر نیز سطح شهریه های دانشگاهی نیز بسته به فاکتورهای مختلفی مثل دانشگاه و برنامه تحصیلی دانشجویان و یا حتی ملیت آنها متفاوت است. پس در این میان داشتن تمکن مالی مناسب برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان حائز اهمیت فراوانی است. شما در جدول زیر می توانید با انواع شهریه های تحصیلی در مقاطع مختلف از دانشگاه های انگلستان در سال 2023 آشنا شوید:

مقطع/ برنامه تحصیلیشهریه های سالانه به پوند
کارشناسیبین 9000£ الی 12000£
کارشناسی ارشد و دکتریبین 12000£ الی 35000£
پزشکیتا 38000£

 


متاسفانه هزینه های دانشجویان در انگلستان مخصوصا در لندن بالا است و در حال حاضر، متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در کشور انگلستان حدود 1000£ (پوند) در ماه است. اگر ما بخواهیم این هزینه ها در کشور انگلستان را بررسی کنیم، ما باید این هزینه ها را به صورت زیر دسته بندی و لیست کنیم:

  • هزینه های اسکان دانشجوئی
  • هزینه های ایاب و ذهاب
  • هزینه های غذایی
  • تفریح و سرگرمی
  • هزینه های ارتباطی
  • هزینه های متفرقه

در مورد هزینه های اسکان دانشجوئی باید به عرضتان برسانیم که متوسط هزینه های ماهانه اسکان در خوابگاه دانشجوئی لندن به مراتب ارزانتر از آپارتمان شخصی در شهر لندن است. نمودار زیر به خوبی نشانگر این مهم است:

مقایسه میانگین اجاره بها دانشجوئی در لندن

اما متوسط هزینه اشتراک خانگی در شهر لندن برای هر دانشجوی خارجی ماهانه حدود 45£ (پوند)، ایاب و ذهاب حدود 56£ (پوند)، میانگین هزینه خورد و خوراک تقریبا 400£ (پوند)، هزینه تفریحات حدود 50£ (پوند) و سایر هزینه ها متغیر بین 50£ تا 80£ (پوند) است. همان طوری که نمودار پایین هم نشان می دهد، بیشترین بخش از بودجه دانشجویان خارجی در کشور انگلستان صرف هزینه اجاره خانه می شود:

توزیع هزینه های دانشجوئی در لندن

شهرها و دانشگاه های ارزان برای تحصیل در انگلستان

با وجود هزینه های تحصیلی و زندگی بسیار بالا در کشور انگلستان اما هستند دانشگاه هایی که سطح شهریه آنها به نسبت متوسط شهریه ملی بسیار پایین است. در واقع ماکسیمم شهریه سالانه دانشجویان انگلیسی و اروپایی در دانشگاه های انگلستان در حدود 9250£ (پوند) اما ماکسیمم شهریه دانشجویان بین المللی در انگلستان مثلا در دانشگاه آکسفورد حتی تا 36065£ (پوند) نیز می رسد. با این شرح اکنون با توجه به نمودار زیر به معرفی ارزانترین دانشگاه های انگلستان 2023 می پردازیم:

ارزانترین دانشگاه های انگلستان

همان طوری که در نمودار فوق هم قابل مشاهده است، از بین کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان، دانشگاه کاونتری با شهریه سالانه 9000£ (پوندی) برای دانشجویان بین المللی جزو ارزانترین دانشگاه های حال حاضر کشور انگلستان است.

شرایط کار دانشجوئی در انگلستان 2023

دانشجویان بین المللی در کشور انگلستان مثل بقیه مقاصد تحصیلی معروف در خارج از فرصت کار نیمه وقت برخوردار هستند. دانشجویان ایرانی نیز می توانند در کنار بورسیه تحصیلی در انگلستان از این موقعیت پیش آمده نیز برای تامین مخارج تحصیلی و زندگی خود در انگلستان استفاده کنند. منتها کار دانشجوئی در انگلستان هم شرایط و ضوابطی دارد که متقاضیان بایستی از قبل در این مورد اطلاعاتی داشته باشند. اول اینکه کار دانشجویان خارجی در کشور انگلستان مخصوصا در طول تحصیلات خود نیمه وقت یا Part time خواهد بود. ثانیا دانشجویان می توانند در هفته فقط تا 20 ساعت کار دانشجوئی بکنند.

اما انجام کار تمام وقت یا Full time در انگلستان فقط در طول تعطیلات تابستانی برای دانشجویان بین المللی میسر است. لازم به ذکر است که کلیه شرایط و ضوابط در خصوص شرایط کار دانشجوئی شامل تعداد ساعات کار در هفته و ماهیت کار دانشجوئی بر روی برچسب ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 نگارش شده است. شما عزیزان برای اطلاع از وضعیت درآمدی دانشجویان در انگلستان می توانید به نمودار زیر مراجعه نمائید:

میانگین درآمد هفتگی دانشجویان در انگلستان

شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان 2023

با وجود شرایط گرانی تحصیل در انگلستان، اما انواع مختلف بورسیه های کامل و جزئی، گرانت های پژوهشی و وام های دانشجوئی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دارد. بنابراین نباید هزینه های بالای تحصیلی مانعی دربرابر بهره مندی از سطح آموزش کیفیت بالای دانشگاه های انگلستان شود. اما در این مورد آنچه که برای متقاضیان بورسیه تحصیلی در انگلستان باید مهم باشد، توجه خاص به عملکرد تحصیلیشان می باشد. چراکه اغلب دانشگاه های انگلستان مبنای اعطای بورسیه های خود را توجه به برتری های آکادمیک دانشجویان قرار می دهند. بیشترین بورسیه های دانشگاهی انگلستان به مقطع دکترا بر می گردد. افرادی که دارای رزومه و سوابق پژوهشی مناسبی باشند شانس بالاتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت. با این توضیح، مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان 2023 عبارتند از:

  • فرم درخواست بورسیه تکمیل شده
  • کپی مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
  • کپی پاسپورت بین المللی
  • بیانیه شخصی (500 کلمه ای)
  • توصیه نامه
  • نمره آزمون (مثل SAT،ACT،GRE و GPA)
  • مدرک زبان انگلیسی مثل IELTS یا TOEFL

شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان

برترین بورسیه های تحصیلی در انگلستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، انواع بورسیه های کشور انگلستان با حمایت دولت این کشور و شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی توسط دانشگاه های انگلیسی به دانشجویان خارجی اعطا می شود. شما درباره درخواست بهترین بورسیه انگلستان متناسب با شرایط تحصیلی خود می توانید از مشاورهای کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید. اما لیست بورسیه های برتر دانشگاه های انگلستان جهت درخواست در سال 2023 عبارتند از:

دانشگاهعنوان بورس تحصیلیارزش بورسیه (پوند)شرایط
امپریال کالج لندنبورسیه های لیسانس ریاست1000£برتری آکادمیک
دانشگاه لیورپولبورسیه حضور بین المللی معاون رئیس دانشگاهتا 2500£معدل حداقل AAB یا A*AA یا معادل آن و بدون درخواست ضروری. این بورسیه به طور اتوماتیک به افراد ذی صلاح اعطاء می شود.
دانشگاه لیورپولبورسیه نمره الف دانشگاه لیورپول1000£ویژه دانشجویان غیرپزشکی با نمره الف 70% به بالا
دانشگاه لیورپولبورسیه حضور بین المللی معاون رئیس دانشگاهتا 2500£مخصوص دارندگان مدرک لیسانس با نمره الف
دانشگاه آنجلیا روسکینبورسیه برتری بین المللی و بورسیه MBA4000£ برای سال اول و 2000£ برای سال دوممخصوص متقاضیان دارای برتری تحصیلی
دانشگاه آنجلیا روسکینبورسیه شایستگی بین المللی2000£ویژه دانشجویان برتر
دانشگاه استونبورسیه برتری جهانی5000£ الی 7000£پذیرش از دانشگاه و اثبات برتری آکادمیک خود
دانشگاه کینگ استونبورسیه بین المللی2000£پذیرش از دانشگاه و اثبات برتری آکادمیک خود
دانشگاه میدلسکسبورسیه بین المللی2000£تخصیص بر مبنای برتری آکادمیک
دانشگاه یورکبورسیه معاونت دانشگاه5000£ تا 15000£پذیرش از دانشگاه و اثبات برتری آکادمیک خود
دانشگاه نورث آمبریابورسیه های Gems8500£ برای حدود 3 سال

اعزام دانشجو به انگلستان

نکات کلیدی در خصوص بروسیه تحصیلی در انگلستان

دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در انگلستان را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که باید قبل از درخواست بورسیه تحصیلی در انگلستان برداشت های دقیقی را از انواع بورسیه های تحصیلی در این کشور داشته باشند. یکی از نکات اساسی که دانشجویان باید قبل از درخواست به آن توجه کنند این است که، بورسیه های تحصیلی در انگلستان نوعی کمک هزینه هستند. به طور کلی پولی است که دانشجویان نیازی به پرداخت آن ندارند. از سوی دیگر، بورسیه های تحصیلی در انگلستان شبیه به کمک های بلاعوضی هستند و متفاوت از وام های دانشجویی در این کشور می باشند.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه تحصیلی در انگلستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه تحصیلی در انگلستانهمانطور که اشاره کردیم بررسی دقیق در خصوص شرایط درخواست بورسیه تحصیلی در انگلستان شما در روند درخواست بورسیه تحصیلی در این کشور کمک خواهد کرد و موارد زیر نکاتی هستند که باید قبل از درخواست برای بورسیه تحصیلی در انگلستان به طور دقیق مطالعه کنید:

نکات کلیدی در خصوص بورسیه تحصیلی در انگلستانتوضیحات
بورسیه تحصیلی برای تمامی افرادبسته به نوع آنها، بورسیه های می توانند برای دانشجویان محلی، دانشجویان بین المللی، و دانشجویان از اقلیت ها یا مناطق خاص آزاد باشد.
فرآیند درخواست بورسیهفرآیند درخواست بورسیه تحصیلی در انگلستان شامل ثبت نام، نوشتن مقاله یا نامه شخصی، ترجمه و ارسال مدارک تحصیلی و غیره است.
استفاده از منابع مختلفبرای یافتن بورسیه های تحصیلی در انگلستان می توانید از منابع مختلفی استفاده کنید.

شرایط بورس تحصیلی دانشگاهی در انگلستان

شرایط بورس تحصیلی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی در خصوص تحصیل در دانشگاه ها بدین صورت است:

  • دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه بریستول به دانشجویان خارجی که در دوره های لیسانس و فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند، کمک هزینه های تحصیلی ارائه می دهد.
  • دانشگاه کاردیف به دانشجویان نخبه ای که در دوره فوق لیسانس درس می خوانند، بورسیه تحصیل ارائه می دهد. دانشگاه آکسفورد به دانشجویان تمام وقت در صورت داشتن شرایط لازم بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این بورسیه توسط صندوق انتشارات دانشگاه معتبر آکسفورد ارائه می شود.
  • کمک هزینه جهانی دانشگاه ادینبورگ به متقاضیان خارجی فارغ التحصیل شده حین ثبت نام در دانشگاه اسکاتلند و دانشگاه ادینبورگ ارائه می شود.
    این کمک هزینه برای متقاضیان کشورهای در حال پیشرفت، متقاضیان پروگزام دانشگاهی بهداشت جهانی و متقاضیانی که از آمریکا وارد می شوند مناسب می باشد.
  • کمک هزینه تحصیلی گیتس کمبریج به متقاضیان خارجی که در دوره فوق لیسانس به طور تمام وقت مشغول به تحصیل هستند تعلق می یابد.
  • کمک هزینه رودز به متقاضیان خارجی دانشگاه آکسفورد که در دوره های فوق لیسانس و دکترا مشغول به تحصیل هستند تعلق می یابد. کمک هزینه تحصیلی دانشگاه سوانسی به تمامی دانشجویان این دانشگاه در صورت داشتن شرایط لازم ارائه می شود.

انواع کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی در انگلستان برای دانشجویان خارجی مهیا است. همچنین می توان برای مهاجرت به انگلستان و آگاهی از نحوه دریافت این کمک هزینه ها و شرایط مورد نیاز با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

سوالاتی درباب بورسیه تحصیلی در انگلستان

اصولا تحصیل در دانشگاه های تراز اول انگلستان آرزوی هر دانشجوی ایرانی است و شاید یکی از دغدغه های مهم آنها تامین مالی هزینه های تحصیلی از طریق دریافت بورسیه باشد. در همین راستا نیز ممکن است سوالات مهم و کلیدی مثل سوالات زیر برای متقاضیان تحصیل در انگلستان مطرح شود:

  • شهریه تحصیل در دانشگاه های انگلستان برای سال تحصیلی جاری چقدر است؟ این هزینه ها از 9000£ تا 12000£ (پوند) برای دانشجویان دوره لیسانس و از 12000£ تا 35000£ (پوند) نیز برای دانشجویان فوق لیسانس و دکتری است.
  • تمکن مالی لازم برای تحصیل در انگلستان 2023 چقدر است؟ تمکن مالی ماهانه حداقل حدود 1015£ (پوند) برای تحصیل در کل بریتانیا به جز لندن است و برای لندن تمکن مالی حداقل 1265£ (پوند) مورد نیاز است.
  • مبنای اعطای بورس تحصیلی در دانشگاه های انگلستان چیست؟ معیار اصلی برای گزینش متقاضیان بورس تحصیلی توجه به عملکرد تحصیلی یا Education Performance آنها همانند نمرات آزمون های ورودی و یا معدل کل (GPA) است.
  • دانشجویان خارجی با کار نیمه وقت در انگلستان چقدر می توانند درآمد کسب کنند؟ دانشجویان بین المللی می توانند از طریق کار دانشجوئی در کشور انگلستان تا 20 ساعت در هفته کار کنند و به طور متوسط در هر هفته نیز حدود 112.2£ الی 200£ (پوند) درآمد کسب کنند.
3.9/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در انگلستان

  1. رضا گفت:

    سلام ببخشین دانشجو مقطع لیسانس از سال اول میتونه کنار درس خوندن کار کنه؟یا از سال دوم کار کردن ازاد میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می تونه کار کنه اما تمام وقت نیست و نیمه وقت می تونه کار کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *