مهاجرت

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند

روش های مختلفی برای گرفتن وقت سفارت ایرلند وجود دارد لذا شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند باید بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد. دریافت ویزای ایرلند معمولا بین چند هفته طول می کشد. در اینجا به نکاتی راجع به شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند و نکات مربوط به اخذ ویزا اشاره می کنیم. کشور ایرلند در شمال غربی قاره اروپا قرار داشته و در حدود 4500000 نفر جمعیت دارد. پایتخت کشور ایرلند شهر دوبلین می باشد. گاهی کشور ایرلند را با نام ایرلند جنوبی نام می برند تا با ایرلند شمالی که قسمتی از بریتانیا می باشد اشتباه گرفته نشود. کشور ایرلند با کشورهایی همچون ایرلند شمالی یا همان بریتانیا و با دریای ایرلند و اقیانوس اطلس هم مرز می باشد. ایرلند در گذشته شامل قبایل و نواحی مختلفی می بود که این قبایل در کشورهای همسایه نیز وجود داشتند.

اکثریت مردم کشور ایرلند به زبان ایرلندی صحبت می کنند. البته مردم این کشور زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود می شناسند. کشور ایرلند با توجه به آب و هوای معتدلی که دارد در گذشته جنگل های انبوهی داشت که امروزه این مناطق جنگلی بسیار کمتر شده است. میانگین بارش در این کشور بسیار بالا می باشد. کشور ایرلند دارای فرهنگ و هنر بسیار غنی می باشد به طوری که 4 نفر از نویسندگان نوبل گرفته قرن بیستم در این کشور زاده شده اند. کشور ایرلند دارای شرایط اقتصادی و صنعتی مناسبی است. میانگین حقوقی در کشور ایرلند دارای میزان بالایی است که با توجه به هزینه های زندگی این میزان درآمد مناسب می باشد.

انواع ویزای ایرلند و فرآیند درخواست آن

همانند هر کشور دیگری، کشور ایرلند نیز دارای سیاست ویزایی خاصی بوده و برای همین نیز از قوانین و مقررات خاصی تبعیت می کند. بر طبق همین قوانین نیز ورود اتباع خارجی به این کشور مستلزم دریافت ویزا می باشد. دوباره بر اساس همین قوانین نیز ویزاهای ایرلند برحسب مدت اقامت افراد به انواع ویزای سه گانه زیر دسته بندی می شود:

  • ویزای اقامت- کوتاه: که با عنوان ویزای تایپ C نیز شناخته شده و به دارندگان آن اجازه اقامت تا 3 ماه را می دهد. از اقسام این ویزای ایرلند می توان به ویزای توریستی، ویزای بیزینس، ویزای درمان، ویزای ازدواج و سایر اشاره کرد.
  • ویزای اقامت- طولانی: که ب عنوان ویزای تایپ D نیز شناخته می شود و به دارندگانش اجازه اقامت بیش از 3 ماه را می دهد. از جمله این ویزا می توان به ویزهای کاری و تحصیلی ایرلند اشاره نمود.
  • ویزای ترانزیت ایرلند که صرفا برای عبور از خاک ایرلند جهت مسافرت به کشور دیگری صادر می شود.

درخواست تمامی این ویزاها تقریبا از یک فرآیند مشابهی پیروی می کنند که به صورت زیر می باشد:

انواع ویزای ایرلند و فرآیند درخواست آن

سفارت ایرلند در تهران

سفارت ایرلند در تهران پایتخت ایران واقع شده است. سفارت ایرلند در تهران محلی است که دانشجویانی که نامه پذیرش دانشگاه های ایرلند را اخذ کرده اند باید به آن مراجعه و جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. همچنین اشخاصی که یک جاب آفر از سوی کارفرمایی در ایرلند دارند باید با مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایرلند به سفارت ایرلند در تهران مراجعه کنند. سفارت ایرلند در تهران در منطقه دزاشیب و کامرانیه واقع شده است.

درباره هزینه درخواست ویزای ایرلند

پس از مرحله جمع آوری مدارک مورد نیاز، متقاضیان بایستی هزینه رسیدگی به درخواست ویزای خودشان را پرداخت کنند. هزینه مذکور یک نوع هزینه غیرقابل بازگشت بوده و متقاضیان می توانند آن را از طریق کارت های اعتباری مثل مسترکارت و ویزا کارت پرداخت کنند. هزینه ویزاهای ایرلند در سال 2023 به صورت زیر محاسبه می شود:

نوع ویزای ایرلندهزینه به یورو
ویزاهای سینگل اینترای80€
ویزاهای مولتیپل اینترای100€

سفارت ایرلند در ایران

خوشبختانه کشور ایرلند در ایران دارای سفارت بوده و در صورت اخذ انواع دعوتنامه با گرفتن وقت سفارت ایرلند به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید. البته این کشور کمی به سختی ویزا برای ایرانیان صادر می کند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود روابط بین این دو کشور باشیم.

  • آدرس سفارت ایرلند در تهران: فرمانیه-کامرانیه شمالی-بن بست ناهید-پلاک 8
  • تلفن تماس سفارت ایرلند در تهران: 02122297918

کشور ایرلند با توجه به داشتن سفارت در ایران دارای شرایط ویزا دهی مناسبی می باشد. می توانید با مراجعه حضوری یا به صورت آنلاین فرم مربوط به اخذ ویزای کشور ایرلند را دریافت کنید.

دلایل ریجکتی ویزای ایرلند

اخذ ویزای ایرلند به این راحتی نیست و دولت ایرلند از طریق سفارتخانه های این کشور سخت گیری های زیادی را اعمال می کند. بنابراین در تمامی مراحل درخواست ویزای کشور ایرلند بایستی دقت داشت. به هر حال در صورت ریجتی ویزا، سفارت ایرلند با اخذ نامه رد ویزا متقاضیان را در جریان این امر قرار می دهد. دلایل مختلفی برای ردی ویزای ایرلند می توان شمرد که از آنجمله:

  • ارائه اطلاعات نادرست در هر مرحله درخواست
  • تحویل مدارک ناقص، نامعتبر و یا جعلی
  • داشتن سوء سابقه مجرمیت
  • عدم کفایت تمکن مالی ارائه شده
  • عدم حضور در جلسه مصاحبه یا پاسخ های نادرست در مصاحبه

در این صورت متقاضیان تا 2 ماه فرصت خواهند داشت تا برای رد ویزایشان فرجام خواهی کنند و یا اینکه درخواست خود را مجددا به سفارت ایرلند تحویل دهند.

مدارک مورد نیاز در سفارت ایرلند در 2023

برای اخذ وقت سفارت ایرلند در سال 2023 و ارائه مدارک مورد نیاز، باید به صورت حضوری به سفارت این کشور بروید. در حالت کلی مدارکی که برای تمامی حالت های ویزا وجود دارد در زیر ارائه شده است. البته برای ویزاهای تخصصی مدارک مورد نیاز با توجه به ویزا درخواستی نیز باید ارائه گردد.

  • تکمیل فرم در خواست ویزا امضا شده به همراه کپی (این فرم را می توانید به صورت اینترنتی دریافت کنید)
  • هدف سفر خود به ایرلند را در نامه ای تشریح کرده به سفارت بدهید.
  • چند قطعه عکس برای گذرنامه
  • گذرنامه باید حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد و کپی از تمامی صفحات آن را داشته باشید.
  • اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده
  • اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده
  • برنامه سفر و دلیل سفر به ایرلند (مکان های مورد نظر برای بازدید)
  • مدارکی دال بر توانایی مالی که برای کشور ایرلند
  • رزرو هتل برای کل مدت زمان اقامت و یا در دعوتنامه خانوادگی آدرس خانه میزبان
  • رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه مدرک دال بر رابطه فرد متقاضی با ایران (سند ماکیت خانه و یا مغازه)
  • اصل و کپی مدارک ذیل نیز باید ارائه شود تا در هنگام تحویل درخواست اصالت هر کدام بررسی شده و اصل آن بازگردانده شود.
  • اصل دعوتنامه باید به همراه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مورد نظر به مامور چک ویزا ارائه شود.

دریافت وقت سفارت ایرلند

یکی از مهم ترین نکات در اخذ ویزا، تعیین وقت قبلی برای دریافت ویزا می باشد. شما می توانید برای اخذ وقت سفارت کشور ایرلند فرم مربوط را با دقت پر کنید. در انتها به یکی از آژانس های هواپیمایی مراجعه کرده و کد خاصی را به شما ارائه می دهد. شما با پرینت این فرم و امضا کردن آن می توانید با ارائه مدارک لازم به سفارت ایرلند رفته و نسبت به اخذ ویزای خود اقدام کنید.

همانطور که راجع به نحوه اخذ وقت سفارت صحبت شد، ویزاهای این کشور برای افراد مختلف متفاوت می باشد. می توانید با داشتن ویزای ایرلند می توانید فعالیت لازم خود را در مدت اعتبار گذرنامه انجام دهید و در صورت نیاز تمدید کنید. اخذ وقت سفارت متناسب با توجه به افراد مختلف که شامل وقت سفارت ایرلند برای گردشگران، وقت سفارت برای کارجویان، وقت سفارت برای تاجران، وقت سفارت فوری ایرلند برای محصلان و وقت سفارت برای خویشاوندان می باشد متفاوت است.

وقت سفارت برای درخواست ویزای کوتاه مدتوقت سفارت رای درخواست ویزای بلند مدت
ویزای توریستیویزای تحصیلی
ویزای تجاریویزای کاری

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند برای ویزای تحصیلی

ادامه تحصیل در کشور ایرلند یکی از مواردی است که بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستنند. محصلان و افرادی که دارای مدارک تحصیلی معتبر از موسسات مربوطه هستند می توانند برای ادامه تحصیلات و یا همکاری در پروژه های پژوهشی به کشور ایرلند سفر کنند. شرکت ها و دانشگاه های معتبر زیادی در کشور ایرلند وجود دارد که امکان پذیرش این افراد را بالا می برد. قبل از اخذ وقت سفارت ایرلند افراد باید نامه پذیرش تحصیلی خود را با مهر و امضای دانشگاه یا شرکت مقصد به سفارت ایرلند ارائه دهند. دانشجویان می توانند در صورت داشتن صلاحیت، از بورسیه های مختلف کشور ایرلند نیز استفاده کنند. این افراد فقط در مدت تحصیل یا انجام کارهای پژوهشی حق رفت و آمد به کشور ایرلند را دارند.

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند برای ویزای تحصیلی

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند برای ویزای توریستی

از جمله موارد پر طرفدار در اخذ وقت سفارت تضمینی ایرلند مربوط به گردشگران می باشد. گردشگران تور ایرلند می توانند برای اخذ ویزای تفریحی و کوتاه مدت اقدام به اخذ وقت سفارت کرده و با ارائه مدارک لازم ویزای مورد نظر را دریافت کنند. اخذ وقت فوری سفارت ایرلند برای گردشگران هم به صورت اینترنتی می باشد و افراد باید با مراجعه به سایت اشاره شده اقدام به اخذ زمان مناسب بکنند. با توجه به آب و هوای معتدل و جاذبه های گردشگری زیاد کشور ایرلند یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران می باشد.

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند برای ویزای تجاری

تاجران از اصلی ترین مخاطبان اخذ وقت سفارت فوری ایرلند می باشند. این افراد با داشتن تجارت خاص و حضور فعال در صنعت ایرلند می توانند در این کشور رفت و آمد بکنند. تاجران می توانند با استفاده از اجازه نامه شرکت یا ارگان مورد نظر اقدام به واردات یا صادرات کالای مورد نظر خود بکنند. مدارک مورد نیاز برای تاجران برای ارائه در سفارت در قسمت های بعد اشاره شده است. اخذ وقت سفارت ایرلند برای تاجران به نظر نسبت به سایر افراد کمی ساده تر می باشد. اخذ وقت سفارت برای تاجران نیز به صورت اینترنتی امکان پذیر است. توجه کنید در هنگام تکمیل فرم گزینه مربوط به تجارت را انتخاب کنید. مدت اعتبار ویزا تاجران متناسب با تجارت آن ها می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

وقت سفارت ایرلند برای ویزای کاری

با توجه به شرایط کاری مناسب کشور ایرلند یکی از مواردی که بسیاری از کارجویان به دنبال آن هستند ویزای کاری ایرلند می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت ایرلند در تهران یا سایر کشورها اقدام به اخذ وقت سفارت کنید. وقت سفارت تضمینی ایرلند برای ویزای کار با توجه به کمیاب بودن این ویزا بسیار سخت و دشوار می باشد.

کارجویان توجه کنند که سیاست های اساسی هر کشور برای جذب کارگر بسیار سخت گیرانه می باشد. به طوریکه اولویت با جذب نیروی کار مقیم کشور ایرلند می باشد. کسانی که تقاضای کار در کشور ایرلند دارند باید با مدارک تحصیلی و سابقه کاری مرتبط به سفارت ایرلند مراجعه کنند. کارجویان باید با توجه به اخذ دعوتنامه و پذیرش کاری از کشور مقصد اقدام به اخذ وقت سفارت ایرلند بکنند. این دعوتنامه می تواند هم به صورت پستی و هم به صورت اینترنتی به شخص مورد نظر ارسال شود.

شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند با دعوتنامه

یکی از موارد اخذ وقت سفارت ایرلند برای دعوتنامه های ارسالی از کشور ایرلند می باشد. دعوتنامه در واقع نامه ای است که از طرف خویشان و یا خانواده متقاضی در کشور مقصد و یا ارگان و شرکتی خاص که قصد جذب فرد را به عنوان نیروی کار دارد، به وی داده می شود. دعوتنامه در واقع ضمانتی است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای فرد مورد نظر ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. مطمئنا وجود دعوتنامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به فرد بسیار کمک خواهد کرد. دعوتنامه دارای انواع مختلفی است که هر یک برای هدف خاصی ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت نوبت سفارت ایرلند

در این بخش به تفکیک شغل ها پرداخته ایم و مدارک مورد نیاز هرکدام را شرح می دهیم:

مدارک مورد نیاز وقت سفارت برای تاجرانمدارک مورد نیاز وقت سفارت برای افراد بازنشستهمدارک مورد نیاز وقت سفارت برای کارمندانمدارک مورد نیاز وقت سفارت برای افراد دارای کار آزاد
اسناد شرکتحکم بازنشستگیگواهی اشتغال به کارپروانه کسب (مغازه و غیره)
رسيد پرداخت آخرين مالياتگردش حساب 6 ماههفیش حقوقیرسيد پرداخت آخرين ماليات
گردش حساب 6 ماههمدرک دال بر دارا بودن بیمه درمانیگردش حساب 6 ماهه
گردش حساب 6 ماهه بانک

مدت زمان و هزینه تعیین وقت سفارت ایرلند

این مدت زمان با توجه به نوع کاربری و شرایط بررسی درخواست شما می تواند متفاوت باشد. به طور معمول بین 2 هفته تا 1 ماه زمان بررسی و تعیین وقت سفارت برای افراد متقاضی می باشد. اما این زمان ممکن است برای کسانی که برای تفریح به ایرلند سفر می کنند کمتر بوده و یا برای افرادی که برای کار و تحصیل به ایرلند سفر می کنند بیشتر شود. با توجه به حضور سفارت ایرلند در تهران خوشبختانه هزینه رفت و آمد برای ایرانیان بسیار کاهش می یابد. اما هزینه ویزا با توجه به ویزای درخواستی مورد نظر ممکن است متفاوت باشد. برای برآورد هزینه قطعی سفارت ایرلند حتما به صورت حضوری اقدام کنید. مقدار دقیق هزینه هر ویزا متناسب با شرایط دیپلماتیک تعیین می شود.

در انتها ضمن تشکر از مطالعه مقاله پیش رو دعوت می نماییم تا در صورت تیاز به اخذ مشاوره در زمینه مهاجرت به ایرلند با تیم زبده در این زمینه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که برای رفاه حال شما عزیزان گرد هم آمده اند تماس حاصل فرمائید تا به بهترین نحو پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

2.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *