مهاجرت

شرایط ویزای همراه آلمان

شرایط ویزای همراه آلمان

 

شرایط ویزای همراه آلمان در سال 2024 ویژگی های خاصی دارد که برای اطلاع از آن به شما توصیه می کنیم به مطالعه این مقاله بپردازید. مطمئنا اخذ ویزای همراه آلمان دارای الزامات و شرایطی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد و یکی از دغدغه های افرادی است که می خواهند همراه با همسر و یا فرزندان خود به کشوری دیگر مهاجرت نمایند. کما اینکه در برخی از موارد نداشتن ویزای همراه باعث خواهد شد این افراد از مهاجرت صرف نظر نمایند لذا در ادامه می خواهیم بدانیم که شرایط ویزای همراه آلمان و اخذ آن به چه صورت خواهد بود.

  • آیا دارندگان ویزای آلمان امکان بردن همراه به آلمان را دارند؟
  • این همراه یا همراهان شامل چه کسانی هستند؟
  • مشخصات و شرایط ویزای همراه صادره از آلمان چیست؟
  • برای درخواست ویزای همراه آلمان چه مدارکی لازم است؟
  • آیا همراه امکان کار در آلمان را دارد؟
  • شرایط کار همراهان در آلمان 2024 چیست؟
  • شرایط پس از ورود همراه/ همراهان به کشور آلمان چیست؟

در وهله اول سعی خواهیم نمود تا به شرایط کلی ویزای کشور آلمان بپردازیم زیرا بسیاری از ملزومات مورد نیاز در تمام انواع ویزا نیاز خواهد بود و سپس تمام انواع ویزا در این کشور را بررسی خواهیم نمود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا هموطنان عزیز را در زمینه شرایط کار و زندگی در آلمان و نحوه اخذ ویزای اقامت آلمان راهنمائی کنند.

اینفوگرافیک ویزای همراه آلمان

بهترین راه مهاجرت به آلمان

در حال حاضر با توجه به طولانی بودن وقت سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، افرادی که در ایران حداقل مدرک کارشناسی و 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشند تقاضا می دهند تا ویزای جستجوی کار آلمان را اخذ کنند. منتهی از آن جایی که برای اخذ ویزای همراه فرد باید اثبات نماید توانایی مالی پرداخت هزینه زندگی در آلمان و همراه یا همراهانش را دارد و حقوق مکفی از کارفرمای آلمانی خود دریافت می کند، امکان اخذ ویزای همراه برای دارندگاه ویزای جستجوی کار آلمان وجود ندارد. چرا که فردی که چنین ویزایی دارد هنوز شغلی پیدا نکرده منتهی می توان با پیدا کردن شغل و تبدیل ویزای خود به ویزای کاری آلمان، درخواست دهد تا همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز به او ملحق شوند.


ویزای جستجوی کار آلمان فرصت بسیار ایده آلی است چرا که به غیر از آلمان و اتریش، سایر کشورهای اروپایی تنها در صورتی به افراد برای کار ویزا می دهند که از یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشند. اخذ پیشنهاد شغلی بدون حضور در خاک کشور مورد نظر نیز تقریبا غیرممکن است؛ در نتیجه علاقه مندان به اخذ اقامت کاری اروپا می توانند به ویزای جستجوی کار آلمان به عنوان یک فرصت طلایی نگاه کنند. در آلمان فرصت های شغلی زیادی وجود داشته و شانس پیدا کردن کار پس از حضور در این کشور با ویزای مزبور بسیار بالا است.

در جدول ذیل نرخ بیکاری در آلمان و چند کشور دیگر دنیا طی سال 2024 با هم مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2024
هلند%3.7
آلمان%3.1
مجارستان%4.7
اتریش%6.9
نیوزلند%4.0
سوئد%8.5
فرانسه%7.8

منبع: سایت اداره آمار آلمان (destatis.de) و tradingeconomics

متقاضیان ویزای کشور آلمان در سال 2024

با توجه به قوانین و سیاست های تعیین شده، اینکه شما به ویزای شنگن احتیاج خواهید داشت یا خیر بستگی به ملیت و تابعیت شما خواهد داشت. بنابراین قبل از شروع درخواست ویزا و یا گرفتن پرواز به آلمان اطمینان حاصل کنید که آیا نیاز به ویزای آلمان خواهید داشت یا خیر. در سال 2024 مسافرانی که نیاز به ویزا برای ورود به آلمان ندارند برای بازدید از اعضای خانواده یا دوستان خود، باید به یکی از دسته های زیر تعلق داشته باشند:

  • شهروند منطقه شنگن
  • شهروند یکی از کشورهایی که توافق بدون روادید را با کشورهای شنگن ایجاد کرده اند.
  • داشتن ویزای معتبر اقامت موقتی در سرزمین های عضو شنگن
  • اقامت دائم یکی از کشورهای عضو

بررسی جزئی شرایط ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان چیست و چه نوع ویزایی است؟

مطابق قوانین کشور آلمان، شهروندان کشورهایی غیر از سوئیس، EU و یا کشورهای عضو EEA می توانند اعضای خانواده اشان را به آلمان بیاورند. در واقع دولت آلمان برای اعضای خانواده دارندگان مجوز اقامت آلمان ویزایی بنام ویزای همراه صادر می کند که نوعی ویزای بلند مدت یا تایپ D است. مطابق سایت kansaz.in، شما برای آوردن بستگانتان به آلمان به مجوز اقامت موقت یا دائمی این کشور نیاز دارید. منتها به استناد گزارش make-it-in-germany.com، قوانین مربوط به درخواست ویزای همراه آلمان به ملیت اعضای خانواده بستگی دارد که شما درصدد الحاقشان هستید. به هر حال با ویزای همراه آلمان می توان همسر، فرزند و والدین را به همراه خود به آلمان برد.

ضمنا برای دریافت ویزای همراه آلمان، متقاضیان باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا مدارک مورد نیاز را (پاسپورت، مدارک شناسایی، سند ازدواج، گواهی تمکن مالی، بیمه سلامت و غیره) فراهم نمایید.
  • ویزای آلمان را از سفارت آلمان در کشور مبدا خود درخواست نمایید.
  • با سفارت یا کنسولگری آلمان وقت مصاحبه ای درخواست نمایید.
  • هزینه های ویزا را پرداخت نمایید و در مصاحبه شرکت نمایید. این مصاحبه ممکن است 20 دقیقه به طول انجامد و در طی آن کنسولگری از شما در مورد سفر خود سوال می کند و مدارک شما را بررسی می نماید.
  • در مرحله آخر بایستی منتظر بررسی درخواست خود به صورت آنلاین باشید.

درخواست ویزای توریستی کشور آلمان

اگر آلمان تنها مقصد شنگن شما باشد بسته به این که چگونه مقامات آلمان درخواست ویزا را در کشور شما تنظیم کرده باشند ممکن است مجبور شوید به سفارت یا کنسولگری آلمان مراجعه نمایید. با این حال اگر شما قصد سفر به کشورهای دیگری غیر از آلمان را داشته باشید می توانید در مرکز سفارتخانه یا کنسولگری ویزای آلمان خود را درخواست دهید.

برای دریافت ویزای توریستی یا ویزیتوری آلمان باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا مدارک مورد نیاز را (که در ذیل این مطلب آمده است) فراهم نمایید.
  • ویزای آلمان را از سفارت آلمان در کشور مبدا خود درخواست نمایید.
  • با سفارت یا کنسولگری آلمان وقت مصاحبه ای درخواست نمایید.
  • هزینه های ویزا را پرداخت نمایید و در مصاحبه شرکت نمایید. این مصاحبه ممکن است 20 دقیقه به طول انجامد و در طی آن کنسولگری از شما در مورد سفر خود سوال می کند و مدارک شما را بررسی می نماید.
  • در مرحله آخر بایستی منتظر بررسی درخواست خود به صورت آنلاین باشید.

ویزای توریستی آلمان نیز مزیتی برای همراه فرد ایجاد نمی کند و امکان استفاده از ویزای همراه وجود ندارد

شرایط اسپانسر ویزای همراه آلمان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ویزای همراه آلمان با عنوان family reunion visa نوعی ویزای بلندمدت آلمان (نوع D) محسوب می شود که با هدف به همراه آوردن اعضا خانواده مقیم های آلمان به این کشور صادر می شود. در اینجا شرط لازم برای اخذ ویزا وجود اسپانسر (Sponsor) می باشد. اما اسپانسر چه کسی است؟ اسپانسر شخصی است که قانونا مقیم آلمان بوده و مایل به آوردن اعضای خانواده توسط ارائه حمایت مالی به آنها و تامین فضای زندگی کافی برای هم خودش و هم اعضای خانواده اش میباشد. شهروندان کشور ثالث که خواهان اسپانسری نامزد، همسر، فرزند و یا والدین خود هستند بایستی دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

شرایط اسپانسر ویزای همراه آلمان

بنابراین وجود اسپانسر به همراه اثبات تمکن مالی توسط همان اسپانسر برای حمایت مالی اعضای خانواده جزء ضروریات اصلی برای درخواست ویزای همراه کشور آلمان محسوب می شود. پس منتفعان ویزا تمام اعضای خانواده فرد مقیم یا اسپانسر هستند. اما نکته مهم دیگر در این رابطه اینکه هر فرد بزرگسالی که با ویزای همراه به آلمان مسافرت می کند می تواند بدون اخذ ویزای کار آلمان کاریابی و مشغول کار شود. اما به شرط اینکه اسپانسر او دارای یکی از شرایط ذیل باشد:

  • حامی دارای ویزای اقامت کاری آلمان باشد.
  • اسپانسر دارای بلو کارت اتحادیه اروپا (EU) باشد.
  • اسپانسر در آلمان یک فرد محقق یا کارگر ماهر صلاحیتداری باشد.

شرایط ویزای همراه آلمان برای الحاق خانواده

یکی از متداول ترین روش ها برای الحاق خانواده در آلمان، بررسی شرایط ویزای همراه آلمان و نحوه درخواست آن می باشد. علاوه بر این یکی از بهترین روش های الحاق خانواده آلمانی نیز طبق بررسی های صورت گرفته، درخواست ویزای همراه این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که شرایط لازم برای آوردن فرزندان خود به آلمان برای اتحاد خانواده، به سن و وضعیت کودکان شما ارتباط مستقیمی دارد. به طور مثال، اگر والدین فرزندان دارای کارت آبی باشند یا اینکه اجازه سکونت یا اجازه اقامت بشر دوستانه داشته باشند می توانند به راحتی فرزندان خود را به این کشور انتقال دهند.

نکته قابل توجه در خصوص شرایط ویزای همراه آلمان برای اتحاد خانواده این است که، اگر پدر و مادر هر دو ساکن آلمان باشند، می توانند برای انتقال فرزند خود به راحتی درخواست دهند. اما در مقابل، اگر یک والدین مجرد بخواهد فرزند خود را به آلمان انتقال دهد، باید حضانت فرزند را بر عهده بگیرد. از سوی دیگر، هنگامی که هر دو والدین حق مراقبت را دارند اما تنها یکی از آنها مقیم آلمان است، والدینی که مقیم آلمان نیستند باید حق حضانت را به مقیم آلمان اعطا کنند. تا آنها بتوانند از این طریق برای خانواده خود درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که کودکان زیر 18 سال می توانند بدون نیاز به انجام هیچ گونه ضوابطی به والدین خود در آلمان بپیوندند.

علاوه بر این لازم به ذکر است که، والدین نیز می توانند به فرزندان خود در آلمان بپیوندند اگر:

شرایط ویزای همراه آلمان برای اتحاد خانواده

شرایط زبان برای درخواست ویزای همراه آلمان

بر طبق اعلام سایت وزارت خارجه آلمان (germany.info)، در صورت تمایل به الحاق دائمی عضوی از خانواده در آلمان، شما به عنوان اسپانسر و عضو خانواده اتان بایستی  حائز یکسری شرایط باشید. یکی از شروط اصلی برای صدور این ویزا آلمان اثبات مهارت زبان آلمانی در سطح پایه یا بیسیک می باشد. بسته به مجوز اقامتی یا ویزای پارتنری که قصد کار در آلمان را دارد یا کسی که از قبل در آلمان کار می کند، ممکن است مهارت های زبان آلمانی ساده مبتنی بر گواهی زبان سطح A1 برای همسرش الزامی باشد.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای آلمان

اسناد مورد نیاز برای ویزای شنگن به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست بایستی به زبان انگلیسی یا آلمانی تکمیل شده باشد. این فرم باید به طور کامل، صادقانه و صحیح تکمیل شود و در پایان پرینت و امضا شود.
  • اعلام دقیق اطلاعات باید انجام شود.
  • عکس به سایز گذرنامه. لطفا توجه داشته باشید که این عکس ها باید یکسان باشند و شرایط لازم برای عکس ویزا را که توسط کشورهای عضو شنگن تعیین شده است انجام دهند.
  • داشتن پاسپورت ملی معتبر. پاسپورت نباید بیش از 10 سال پیش صادر شده باشد و باید حداقل یک صفحه خالی داشته باشد تا بتوان برچسب یا استیکر ویزا را بر آن قرار داد.
  • نامه بانکی برای 3 ماه گذشته تهیه شود.
  • بیمه مسافرتی شنگن. باید یک نامه تاییدیه از بیمه درمانی خود را که حاوی حداقل 30000€ (یورو) باشد برای درمان اورژانس پزشکی ارسال نمایید.
  • اثبات محل اقامت. این گزینه می تواند رزرو هتل برای تمام مدت اقامت خود در منطقه شنگن باشد یا دعوت نامه از سوی یکی از اعضای خانواده یا دوستان مقیم در یکی از کشورهای عضو شنگن
  • اثبات رزرو پرواز
  • اثبات توان مالی. به این صورت که یک بیانیه بانکی را به مدت 3 ماه یا بیشتر ارائه دهد.
  • در صورت استخدام در شرکت نامه ای از آن را بیاورید.
  • انگیزه نامه سفر به آلمان که نشان دهد به چه علت قصد مسافرت به این کشور را دارید.
  • اثبات وضعیت مدنی شامل گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزند، گواهی فوت همسر و غیره

معرفی ویزای همراه آلمان

برای پیوستن به شخصی که در حال تحصیل در آلمان یا اشتغال و زندگی است داشتن نسبت خویشاوندی نیاز است. مهاجرینی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به طور قانونی در آلمان زندگی می کنند اغلب ترجیح می دهند اعضای خانواده خود را که در خارج از آلمان و اتحادیه اروپا هستند به همراه خود به این کشور بیاورند. مقامات مهاجرت کشور آلمان که از ادغام مجدد خانواده ها حمایت می کنند برای این منظور یک ویزای مخصوص ایجاد کرده اند که شخص داخل در این کشور یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا می تواند از اعضای خانواده خود که در کشوری خارج از اتحادیه زندگی می کنند برای پیوستن به او دعوت به عمل آورد.

شهروندان اتحادیه اروپا که در آلمان زندگی می کنند و مایل به پیوستن اعضای خانواده، همسر یا فرزندان خود در آلمان هستند همه کاری که باید انجام دهند این است که نشان دهند از پس هزینه های مالی خود و خانواده خود بر می آیند. لذا می توانند بدون نیاز به مجوز کار در آلمان یا اجازه اقامت کاری در آلمان سکنی گزینند و در صورت تمایل اجازه تحصیل و یا اجازه کار بر اساس مهارت خود بر روی رشته تحصیلی یا مدارک فنی حرفه ای به دست آورند. از سوی دیگر شرایط ویزای همراه آلمان برای اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا این است که در ابتدا یک ویزای پیوستن به خانواده را بدست آورند که یک ویزای طولانی مدت است که بعدا می تواند مجوز اقامت به آن افزوده شود.

ویزای همراه در حین تحصیل در آلمان

در آلمان دانشجو می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای پیوست درخواست دهد اما متاسفانه دانشجو نمی تواند بصورت همزمان برای ویزای پیوست اقدام نماید. برای درخواست ویزای پیوست فرد اصلی باید شرایطی چون کارت اقامت، تمکن مالی و محل اسکان با ابعاد و متراژ متناسب با تعداد افراد خانواده فراهم نماید و همراهان باید مدرکی مورد تایید سفارت، دال بر تسلط نسبی به زبان آلمانی ارایه دهند. اما اگر دانش آموزی در آلمان مشغول به تحصیل باشد، نمی تواند برای والدین خود ویزای همراه درخواست دهد.

ویزای همراه در حین کار در آلمان

افرادی که تحت ویزای جستجوی کار آلمان به این کشور ورود می کنند، متاسفانه این امکان فراهم نیست که برای ویزای همراه در خواست دهند. تنها تحت شرایطی که فرد شغلی مناسب با حقوق مکفی یابد، می تواند درخواست ویزای همراه دهد. حتی افرادی که مستقیم با ویزای کار به آلمان ورود می کنند ابتدا باید حداقل سه ماه از دریافت حقوق شان بگذرد و با ارایه قرارداد کاری، 3 فیش حقوقی و اجاره نامه  برای ویزای پیوست به اداره مهاجرت، درخواست دهد.

امکان کار با ویزای همراه آلمان 2024

یکی از مهمترین سوالات متقاضیان ویزای همراه آلمان نیز همین است که آیا با داشتن این ویزا امکان کار در این کشور وجود دارد. در پاسخ به این سوال بایستی گفت که بله این امکان برای همراهان وجود دارد. طبق قوانین آلمان، هر فرد بزرگسالی که با ویزای همراه آلمان به این کشور سفر میکند مجاز است تا در این کشور هم کار بکند. تنها شرط برای این امر نیز آنست که عضو خانواده که آنها با اسپانسری به آلمان آمده اند بایستی دارای یکی از شرایط زیر باشد:

امکان کار با ویزای همراه آلمان

بنابراین شرط کار همراهان در کشور آلمان به وضعیت شغلی و ویزایی اسپانسرش برمی گردد. پس با این حساب همراهان دانشجو یا همراهان ویزای جاب سیکر در آلمان امکان کار نخواهند داشت. ولی همراهان اسپانسر دارای انواع ویزای کاری آلمان  مجاز به کار در این کشور اروپایی هستند. کار در کشوری که سطح درآمد ناخالص ماهیانه در آن از خیلی از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و ایتالیا بالا است، مطمئنا یک امتیاز مهمی برای همراهان محسوب می شود:

کشورهامتوسط درآمد ماهانه
آلمانEUR3830  (یورو)
ایتالیاEUR3660 (یورو)
اسپانیاEUR2720 (یورو)

گذشته از این همان طوری که در نمودار بالا هم مشاهده شد، سطح درآمدی افراد در آلمان بقدری بالاست که افراد ضمن اینکه براحتی می توانند هزینه زندگی خود را تامین کنند. بلکه آنها همچنین قادرند تا بخشی از درآمدشان را به صورت پس انداز حفظ بکنند. همچنانی که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود و طبق داده های آماری سایت Salaryexplorer.com، کارگران در آلمان می توانند بطور متوسط ماهیانه حدود 1938€ (یورو) از درآمد را پس انداز کنند:

سطح هزینه ها و مبلغ احتمالی پس انداز یک نفر در آلمان

بررسی جزئیات شرایط ویزای همراه آلمان

با توجه به اینکه ویزای همراه آلمان یک ویزای اقامت بلند مدت محسوب می شود، پس فرآیند اخذ این نوع ویزا نیز مشابه ویزاهای بلند مدت آلمانی است. پس متقاضیان برای اخذ این نوع ویزای کشور آلمان بایستی با موفقیت از 3 مرحله زیر عبور کنند تا به این ویزا برسند:

مراحل اخذ ویزای همراه آلمان

برای دریافت ویزا، باید برخی از اسناد را به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری آلمان به محل زندگیتان ارسال نمایید. به طور کلی مدارک مورد نیاز این ویزا نیز شبیه به ویزای توریستی شنگن است. این مدارک به شرح ذیل می باشد:

  • گذرنامه متقاضی- حداقل به مدت 3 ماه بیش از مدت اقامت درخواست شده اعتبار داشته باشد و قبل از 10 سال گذشته صادر شده باشد.
  • شناسنامه به عنوان مدرک فرزندان
  • سند اردواج به عنوان مدرک ازدواج
  • مدرک مهارت های زبان آلمانی متقاضی در سطح A1
  • 2 فرم درخواست که به درستی با اطلاعات صادقانه و صحیح تکمیل شده باشد.
  • 2 فرم اظهارنامه- تکمیل توضیحات و دارای امضا
  • دو عکس بیومتریک که اخیرا گرفته شده و طبق استانداردهای ایکائو باشد.
  • بیمه سلامت در طول سفر
  • گواهی تمکن مالی که معمولا توسط فردی که در آلمان زندگی می کند ارائه می شود تا نشان دهد توانایی حمایت مالی از اعضای خانواده خود را در آلمان دارا می باشد.
  • داشتن دعوت نامه از اعضای خانواده که در آلمان زندگی می کنند.

اپلای با همسر به صورت همزمان برای آلمان

متاسفانه در بسیاری از موارد، امکان اپلای همزمان با همسر برای ورود به کشور آلمان وجود ندارد. بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده از طرف سفارت آلمان شهروندان خارجی باید از درون خاک آلمان برای همسر خود در خواست ویزای همراه را ارائه دهند. ضمنا این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد دعوت کننده بتوانند قدرت مالی کافی برای حمایت از اعضای خانواده خود در کشور آلمان را داشته باشد. برای اثبات این امر فرد باید نشان دهد که درآمد مناسبی را از طریق کار برای یک کارفرما بدست می آورد یا اینکه سپرده و پس انداز کافی در حساب بانکی او در کشور آلمان وجود دارد.

شرایط پس از ورود به آلمان با ویزای همراه

پس از اینکه همراه یا همراهان با اخذ ویزای مربوطه وارد آلمان شدند، آنها بایستی ورودشان را در اداره ثبت Registration office به ثبت برسانند. برای انجام این کار هم ارائه یک مدرک نشان دهنده آدرس مسکونی در آلمان مثل قبض اشتراک خانگی و یا اجاره نامه لازم است. فقط بایستی به این نکته توجه کنید که شما به عنوان همراه بایستی کار ثبت را در عرض 2 هفته از زمان ورودتان به کشور آلمان انجام دهید.  پس از انجام عملیات ثبت نیز برای درخواست مجوز اقامت خانوادگی آلمان در اداره مهاجرت این کشور اقدام می کنید. مطابق سایت سفارت آلمان کینگستون، هزینه ویزای همراه آلمان نیز از قرار زیر می باشد:

متقاضیهزینه ویزا به یورو
ویزای همراه آلمان (اقامت بلند مدت یا دسته D) برای بزرگسالان€75.00
ویزای همراه آلمان مخصوص کودکان زیر 18 سال€37.50

اما مدت زمان رسیدگی به درخواست ممکن است بسته به هر موردی از چند هفته تا حتی چند ماه نیز به طول بیانجامد. در این مقاله مختصری در مورد شرایط ویزای همراه آلمان خدمت شما عزیزان ارائه کردیم با این امید که اطلاعات مفیدی در اختیار شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد از شما دعوت می نماییم تا در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و کسب مشاوره در زمینه شرایط ویزای همراه آلمان و یا هر کشور دیگری با تیم متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالاتی درباب شرایط ویزای همراه آلمان

اما سوالات شما سروران گرامی درباره شرایط ویزای همراه آلمان و پاسخ این سوالات عبارتند از:

  • ویزای مسافرتی آلمان چه نوع ویزایی است؟ این ویزا همان ویزای شنگن آلمان یا دسته C بوده و ویژه گردشگری در ناحیه شنگن شامل آلمان می باشد.
  • ویزای همراه آلمان چیست؟ ویزای همراه آلمان با عنوان Germany Family Reunion Visa ویزای اقامت بلند مدت (دسته D) بوده و مدت اعتبار آن بیش از 3 ماه می باشد. این ویزا مخصوص همسر، فرزندان و والدین متقاضی اصلی است.
  • آیا همراهانی که با ویزای همراه آلمان به این کشور می آیند مجاز به کار هستند؟ بله، تنها شرط این است که اسپانسر آنها بایستی ویزای اقامت آلمان، کارت آبی و یا ویزای کار مهارتی داشته باشد.
  • هزینه ویزای همراه آلمان چقدر است؟ هزینه ویزای مذکور برای بزرگسالان حدود 75€ (یورو) و برای کودکان زیر 18 سال حدود 37.50€ (یورو) می باشد.
  • مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه آلمان چقدر است؟ بسته به موارد این مدت از چند ماه تا چند سال متغیر است.
  • مراحل درخواست ویزای همراه آلمان 2023 چیست؟ جمع آوری مدرک ضروری، تعیین وقت مصاحبه بصورت آنلاین، پرداخت هزینه درخواست ویزا و نیز شرکت در مصاحبه از جمله این مراحل است.
  • آیا همراهان در آلمان حق کار دارند؟ بله، هر فرد بزرگسالی که با ویزای همراه به کشور آلمان می آید اجازه کار در این کشور را دارد.
4.9/5 - (58 امتیاز)

55 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه آلمان

  1. علیرضا گفت:

    من با ویزای دانشجویی پذیرش گرفتم و دارم به المان می رم آیا همسر من که با ویزای پیوست وارد المان می شه می تونه وقتی وارد المان شد واسه تحصیل در دانشگاه اقدام کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اگر همسرتون همراه شما باشه، می تونن پذیرش بگیرن و وارد دانشگاه بشن

  2. بهار گفت:

    سلام ببخشید من الان ۱۶ سال و ۷ ماهه ام.اگر مادرم از الان تا مثلا ۱۰ ماه دیگه بتونه مدرک b2 برای پرستاری بگیره می‌تونه در این حین بدون مدرک زبان اقدام به پیدا کردن کارفرما کنه؟و اگر مثلا من تا زمانی که ایشون برن ۴ ماه به ۱۸ سالگی ام مونده باشه،ویزای همراه در مدت ۴ ماه آماده میشه و اگر در اون حین دریافت ویزای همراه ۱۸ ساله شدم بازم نمیتونم برم؟و اینکه اگر بخوان برای سفارت وقت بگیرند چقدر طول می‌کشه تا وقت بگیرند؟مادرم پرستار با ۱۰ سال سابقه است و میخواد از طریق جاب آفر و کاری مهاجرت کنه.و اینکه نمیشه به طور همزمان یا حداکثر دو ماه ما هم مهاجرت کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون چون که مدرک پرستاری دارند، باید معادلسازی رو هم انجام بدن و به همین دلیل یک مقداری شرایطشون سخت تر میشه.
      بهترین روش برای مهاجرت شما این هست که ریسک نکنید و زبان آلمانی رو یاد بگیرید. از طری تحصیل پرونده جداگانه داشته باشید و وقتی رسیدید آلمان کنار ایشون زندگی کنید.

  3. وحید گفت:

    شما اطلاعی از وضعیت ویزای همراه برای فردی که دوره اوسبیلدنگ میخواد بگذرونه دارید گه به چه صورته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما از نظر قانونی مشکلی برای دریافت ویزای همراه نخواهید داشت ولی در نظر داشته باشید که به سختی می تونید این ویزا رو به دست بیارید.
      باید تمکن مالی کافی برای حمایت از همسر رو داشته باشید و بتونید هزینه های اجاره مسکن و زندگی رو تامین کنید.
      از طرف دیگه همسر شما برای مهاجرت به آلمان باید مدرک A1 زبان آلمانی رو داشته باشند.

  4. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای ارائه فضای کافی برای زندگی برای ویزای پیوست، حداقل متراژ قابل قبول برای سفارت چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      صرفای فضای ملک نیست بلکه حساب بانکی هم هست

  5. سمن گفت:

    سلام.اگر شوهرم ازطریق جاب آفرالمانی کار پیدا کنه آیا میشود از همان ابتدا با من و پسرم به آلمان مهاجرت کنیم.مثلا چون شوهرم که کار دارد برای خودش نیاز به تمکن مالی ندارد مبلغی پول را داخل بانک برای من و پسرم بزاره ویک حساب بلوکه باز کنه و از همون اول باهم مهاجرت کنیم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به عوامل مختلفی بستگی داره ولی از نظر قانونی مشکلی نیست.
      ایشون باید حقوقشون برای زندگی سه نفره شما کفایت کنه و در کنار اون می تونید از حساب های بانکی خودتون در ایران هم استفاده کنید

  6. خالقی گفت:

    سلام. من جاب آفر دارم. فرزند دختر ۱۷ ساله و پسر ۱۱ ساله دارم. آیا همسر و فرزندانم میتونن پیوست بشن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید درخواست ویزای همراه بدید

  7. محمد سعید گفت:

    سلام ، دختر من دانشجوی دانشگاه آلمان هست . می خواستم بدونم به چه نحو می تونیم ویزای بلند مدت دریافت کنیم تا هر زمان که لازم شد امکان حضور در آلمان را داشته باشیم و متعاقبا” به ایران برگردیم . ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در ابتدا نمی تونید اقامت بلند مدت بگیرید مگر این که شرایط داشته باشید که اقامت کاری یا مثلا سرمایه گذاری رو دریافت کنید.
      با این حال می تونید از ویزای توریستی استفاده کنید

  8. روشا حامی گفت:

    با سلام و احترام
    در صورت گرفتن ویزای تحصیلی آلمان این امکان وجود داره که به طور همزمان همسر شخص هم ویزا دریافت کنه و همزمان وارد خاک آلمان بشن؟ یااینکه حتما دانشجو میبایست وارد آلمان بشه و‌ بعد از آن همسر بتونه ویزا دریافت کنه و‌ ملحق‌ بشه؟ و اگه صورت دوم درست هست چه مقدار زمان طول میکشه تا بتونه به همسرش ملحق بشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به مقطع تحصیلی بستگی داره اما معمولا ویزای همراه همزمان ارائه نمی شه و روی اون سخت گیری هست.
      شاید بهتر باشه کشورهایی مثل نروژ و سوئد رو انتخاب کنید و همچنین هلند که می تونید با آسودگی خاطر از این ویزا بهره ببرید.
      اگر با مشاورین ما تماس بگیرند، می تونن شرایط همسرتون رو هم آنالیز کنن و شاید بشه مسیر بهتری رو برای مهاجرت شما پیدا کنند

  9. Shamim گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم و قصد دارم برای ویزای تحصیلی اقدام کنم. اما همسرم مدرکشون فوق دیپلم هست ، آیا بعد از اینکه همسرم با ویزای همراه به من ملحق شدند میتوند اونجا ادامه تحصیل بدند یا کار کنند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر در مقطع دکترا باشه بله. من رشته شما رو نمی دونم اما شما می تونید مستقیم برای کار در آلمان اقدام کنید.

  10. نوری گفت:

    سلام وقت به خیر، من متاهل هستم و ویزای دانشجویی برای ارشد دارم، می خواستم بدونم در صورتی که من در داخل خاک آلمان برای همسرم درخواست ویزای پیوست بدم، ایا این امکان وجود داره که همسرم تمکن مالی را اثبات کند؟ این تمکن به چه میزانی است؟ و آیا مثل تمکن دانشجویی باید بلاک بشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همسر هم میتونه این تمکن رو نشون بده
      خیر بلوکه نمیشه

  11. هانیه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۴ سالم و تک فرزند هستم و پدر بنده فوت کردن مادر من در کشور المان پرستار هستن و اقامت کاری دارن
    با توجه به ابن شرایط ایا امکان گرفتن ویزای همراه برای من امکان پذیر هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط خودتون مهمه برای مهاجرت به المان
      به عنوان همراه امکان مهاجرت ندارید
      با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم

  12. Amin گفت:

    سلام ببخشید ممکنه با داشتن شغل مناسب در المان بتوان
    ویزای همراه برای مادر گرفت؟ضمنا من تک فرزندم و مادرم از پدرم جدا شده و ایشون ۵۵ سال سن دارند آیا استثنائی قائل میشوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه این امکان برای آلمان وجود نداره اما میشه با یک روش دیگه مادرتون رو همراه خودتون به آلمان بیارید
      برای اطلاع از این زمینه با مشاورین ما تماس بگیرید

  13. فاطمه فرامرزی گفت:

    سلام
    ببخشید برای کودک ۱۴ ساله که میخواهد در آلمان تحصیل کند. آیا همزمان ویزای همراه والدین را میدهند ؟ یا اول باید کودک در آلمان مشغول به تحصیل شود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا شما باید تحقیق کنید که به فرزندتون در این سن و با شرایط آلمان ویزا اعطا میشود یا خیر در قم دوم به این مسئله فکر کنید
      بهترین کشورها برای تحصیل کودکان کشورهای انگلیسی زبان هستند

  14. نسیم گفت:

    سلام برای تمکن مالی برای ویزای همراه ویزای دانشجویی علاوه بر مبلغ ۱۰ هزار دلار برای خود شخص و همسر، برای بچه ها هم باید معادل همین مبلغ ارائه داد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در خصوص آلمان البته پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  15. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید میخواستم بدونم من به عنوان دانشجو باید ۱۰ هزلر یورو تمکن مالی ارایه بدم و اگر بخوام همسرم هم به عنوان همراه بیان ایشون چقدر برای اثبات تمکن مالی باید ارایه بدن؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      همینقدر هم برای ایشون باید نشون بدید

  16. سامان گفت:

    سلام اگر همسرم ویزای تحصیلی بگیره میشه همزمان ویزای همراه هم گرفت

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای آلمان این امکان وجود داره دوست من

  17. سارا افتاب گفت:

    سلام . همسر من پاس آلمانی و کارت آبی اتحاد اروپا رو داره و همینطور بازنشسته است تو آلمان. آیا من بیمه مسافرتی احتیاج دارم ؟ و یا هزینه ویزای من چطوری میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از هزینه ها با مشاورین ما تماس بگیرید

  18. طاهری گفت:

    ببخشید من اگه ویزای کار آلمان رو گرفتم همزمان با من همسر و فرزندم میتونن بیان یا من باید برم بعد اونا بیان؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید برید سپس به شما ملحق میشن مگر اینکه دعوتنامه کاری از آلمان داشته باشید

  19. بهمن گفت:

    سلام
    برای ویزای همسر. دانشجو ۷۵۰۰ یورو باید همراهش باشه یا اینکه ۷۵۰۰ یورو هزینه ای که باید به سفارت پرداخت کنه؟
    و اینکه آیا همسر دانشجو باید تمکن مالی ارائه یده؟
    و حتما باید دانش زبان آلمانی داشته باشه یا خیر؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      توضیحش بسیار مفصله دوست عزیز که پیشنهاد میکنم در این خصوص برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  20. شیدا گفت:

    سلام
    برای درخواست ویزای همراه برای همسر دانشجو ارشد با مدرک زبان آلمانی نیاز به چقدر تمکن مالی داره؟؟ و اینکه چقدر طول می‌کشه ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      نهایتا یک ماهه وقت سفارت صادر میشه و بهتره که مدرک زبان A2 رو داشته باشید

  21. sohrab گفت:

    ویزای همراه تحصیلی الان کسی می دونه چقدر زمان میبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان تایم متفاوتی داره
      شما برای چه مقطعی میخواین اقدام کنید؟

  22. Saba گفت:

    سلام
    سوال داشتم لطفا شرایط ویزای همراه توضیح میدید؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت
      شرایط ویزای همراه چه کشوری مورد سوال شماست؟
      اگر کشور آلمان مدنظر شماست مقاله مورد نظر اطلاعات خوبی در این خصوص در اختیار شما دوست عزیز قرار میدهد. در صورتی که ابهامی در این خصوص دارید میتوانید با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

  23. عادل گفت:

    ببخشید میخواستم ببینم غیر همسر برای شخص دیگه هم میشه درخواست ویزا همراه ااد؟؟؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      درخواست ویزای همراه متعلق به همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی می باشد.

  24. سمیرا جلالی گفت:

    سلام و تشکر
    میخواستم ببینم بعد از رفتن نفر اصلی به المان چقدر زمان میبره که همراه به فرد ملحق بشه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      معمولا یک ماه وقت سفارت طول میکشه

  25. فهیمه گفت:

    سلام من همسرم اکنون ویزای کار آلمان را دارد من خودم اگر از طریق همراه برم اجازه کار دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله میتونید مشغول به کار شید

  26. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود این مطالب

  27. diana گفت:

    ba tashakor az mataalebe jaame etoon

  28. یاسین گفت:

    مرسی از این همه اطلاعات خوبتون

  29. بهزاد مرتضوی گفت:

    آیا بچه بالای سن قانونی که تحت سرپرستی والدین باشه، برای گرفتن ویزا هم همراه خانواده به حساب میاد

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله فرزند زیر 18 سال هم همراه خانواده میتونه اقدام کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *