مهاجرت

شرایط ویزای همراه اسلواکی

شرایط ویزای همراه اسلواکی

بسیاری از افراد، مقیم دائم یا موقت کشور اسلواکی بوده و در پی اطلاع از شرایط ویزای همراه اسلواکی و قوانین آن در سال 2024 می باشند. در این مورد متقاضیان باید در جریان باشند که دولت اسلواکی برای الحاق اعضای خانواده مقیم این کشور هم اقامت موقتی و هم اقامت دائمی این کشور را اعطاء می کند. اما این اعطای اقامت منوط به تامین و تهیه بعضی شرایط و الزامات می باشد که متقاضیان باید آن موارد را قبل از شروع درخواست مدنظر قرار دهند. مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله علاوه بر معرفی ویزای همراه کشور اسلواکی، شما را با جزئیات کامل اخذ انواع ویزای کشور اسلواکی نیز قرار می دهند.

در رابطه با ویزای همراه کشور اسلواکی، اعضای خانواده شهروند خارجی که خواستار الحاق برای مدت بیش از 90 روز در کشور اسلواکی هستند حتما بایستی نسبت به اخذ اقامت موقت (ویزای شنگن نوع C) اقدام نمایند. مطابق قوانین فعلی کشور اسلواکی، همسر بالای 18 سال، فرزند کمتر از 18 سال و والدین کهنسال و وابسته از جمله اعضای خانواده همراه شناخته شده و صلاحیت اخذ ویزای همراه کشور اسلواکی را دارند. اما ویزای اقامت دائم (ویزای نوع D) اسلواکی به متقاضیانی تعلق می گیرد که حداقل 5 سال از زندگی خود را به صورت پیوسته در این کشور سپری کرده باشند.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشور اسلواکی چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در اسلواکی چیست؟
  • متوسط درآمد نیروی کار در اسلواکی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان می توانند ویزای همراه اسلواکی را دریافت کنند؟
  • شرایط اقامت همراهان در کشور اسلواکی چگونه است؟

اطلاعات عمومی درباره اسلواکی

کشور اسلواکی، کشوری محصور در خشکی و در مرکز اروپا واقع شده است. این کشور به همراه کشور جمهوری چک از سال 1918 تا سال 1992 کشوری به نام جمهوری چک اسلواکی را تشکیل می دادند. تاریخچه کوتاه اسلواکی مستقل از زمان جدایی از جمهوری چک بر می گردد که نهایتا این جدایی و انشعاب در 1 ژانویه سال 1993 به تحقق پیوسته و جمهوری اسلواکی به یک کشور مستقل تبدیل شد. پایتخت اسلواکی شهر بزرگ و زیبای براتیسلاوا می باشد.

این کشور اروپایی با کشورهایی نظیر اوکراین، لهستان، جمهوری چک، اتریش و مجارستان مرز مشترک دارد. جالب است بدانید که اسلواکی از آن دسته کشورهای اروپایی است که بیشترین تنوع قومی را در اختیار دارد. این کشور با نوع حکومت جمهوری پارلمانی اداره می شود. اسلواکی با جمعیتی کمی بیش از 5 میلیون نفر دارای مساحتی در حدود 49035 کیلومتر مربع می باشد. زبان رسمی و متداول مردمان کشور اسلواکی زبان اسلواک شاخه ای از زبان اسلاو می باشد.

انواع روش های مهاجرت به اسلواکی 2024

اسلواکی از مهمترین کشورهای اروپایی است که همزمان هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو ناحیه شنگن اروپا است. بنابراین طبیعی است که از قوانین و مقررات ویزایی ناحیه شنگن تبعیت کند. اما برای مهاجرت به اسلواکی، متقاضیان گزینه های متفاوتی در اختیار دارند. اما اینکه چه نوع ویزایی شامل حال کدام متقاضی می باشد، این امر غالبا به مدت اقامت و هدف از اقامت در اسلواکی بر میگردد. در اسلواکی 4 نوع ویزای مختلف برای متقاضیان خارجی صادر می شود:

نوع ویزاعنوانشرایط
ویزای شنگن نوع Aویزای ترانزیت فرودگاهیصرفا جهت تردد در ناحیه فرودگاهی بین المللی برای شهروندان خارجی صادر می شود.
ویزای شنگن نوع Bویزای ترانزیتجهت مسافرت از یک کشور غیر شنگن به یک کشور غیر شنگن برای عبور از کشورهای شنگن با اعتبار کمتر از 5 روز صادر می شود.
ویزای شنگن نوع Cویزای ورود (یا ویزای توریستی)جهت ورود به کشورهای ناحیه شنگن به منظور بازدید از این کشورها. اعتبار این ویزا حداکثر 3 ماه می باشد.
ویزای بلند مدت Dویزای اقامت (ویزای دانشجویی یا بیزینس ویزا)به منظور اقامت و زندگی در اسلواکی برای مدت بیش از 3 ماه. با این نوع ویزا می توان به کلیه کشورهای عضو ناحیه شنگن نیز آزادانه مسافرت کرد.

شرایط و الزامات ویزای همراه اسلواکی

شرایط و الزامات ویزای همراه اسلواکی

مطابق قوانین کشور اسلواکی، اعضای خانواده همراه متقاضی در وهله اول برای الحاق در اسلواکی می توانند برای ویزای اقامت موقتی (ویزای همراه اسلواکی) درخواست دهند. اما از شرایط ویزای همراه اسلواکی این است که اعضای صلاحیتدار بایستی همسر، فرزند و یا والدین کهنسال و از کارافتاده فرد مقیم باشند. متقاضیان ملزم هستند که برای درخواست ویزای همراه اسلواکی شخصا به سفارت این کشور و یا اداره پلیس محلی اسلواکی مراجعه نمایند. چه در صورت تایید و چه در صورت رد، سفارت آنها را در جریان نتیجه نهایی قرار می دهد.

بنابراین، شرایط ویزای همراه اسلواکی در سال 2024 ایجاب می کند که متقاضیان با فرآیند اخذ این نوع ویزا آشنا شوند. فرآیند اخذ ویزای همراه اسلواکی چندان هم پیچده و دشوار نمی باشد. این فرآیند همراه با طی چندین مرحله متوالی است که فقط و فقط دقت متقاضیان را در هر مرحله می طلبد. مرحله اول این فرآیند اطمینان از صلاحیت لازم برای اخذ این ویزا می باشد. در مرحله دوم افراد با مراجعه به سفارت اسلواکی علاوه بر اطلاع از مدارک لازم، قرار مصاحبه با سفارت را مشخص می کنند. مرحله سوم این فرآیند مربوط به ارائه دقیق و صحیح کلیه مدارک و انجام مصاحبه بوده و مرحله آخر مربوط به اطلاع از نتیجه و اخذ ویزای اقامت اسلواکی می باشد.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای همراه اسلواکی

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، تهیه و جمع آوری صحیح و دقیق کلیه مدارک مورد نیاز یکی از اصلی ترین شرایط ویزای همراه اسلواکی و از مهمترین مراحل فرآیند اخذ ویزا محسوب می شود. چرا که ارائه اطلاعات ناقص یا مخدوش در این مرحله منجر به ریجکت کامل درخواست از طرف سفارت اسلواکی می گردد. همچنین بایستی توجه کرد که مدارک تحویلی به سفارت اسلواکی حتما توسط یک مترجم مورد تایید قوه قضائیه به زبان اسلواکی ترجمه و تایید گردد. با این توضیح، اکنون به مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه اسلواکی در سال 2024 می پردازیم:

  • فرم درخواست تکمیل شده (درخواست اقامت موقت اسلواکی) که حتما باید به زبان اسلواکی تکمیل شود.
  • 2 قطعه عکس 3 در 3.5 سانتی متری تمام رخ و جدید
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • اسناد و مدارک اثبات کننده رابطه خانوادگی با فرد مقیم (مثل کپی شناسنامه، کپی سند ازدواج و غیره) به عنوان مدرک هدف از اقامت
  • رضایت نامه والدین برای فرزندان زیر 18 سال
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی از طرف فرد مقیم یا اسپانسر اعضای خانواده
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در طی 3 ماه اخیر و ترجمه شده به زبان اسلواکی
  • مدرک سکونتی مشترک با اسپانسر اصلی در اسلواکی حداقل برای 6 ماه از اقامت موقتی (مثلا ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت خانه)
  • رسید پرداخت هزینه ویزای همراه اسلواکی

هزینه و زمان جزء شرایط ویزای همراه اسلواکی

از جمله دیگر شرایط ویزای همراه اسلواکی توجه به مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا و نیز هزینه اخذ شده از هر متقاضی می باشد. در مورد مدت زمان رسیدگی به درخواست های ویزا می توان گفت که زمان رسیدگی به درخواست شما عمدتا به ملیت شما و نیز حجم کاری سفارتی بستگی دارد که درخواست خود را به آن سفارت تحویل داده اید. اما معمولا این مدت زمان بین 2 هفته تا 2 ماه به طول می انجامد. درباره هزینه تقاضای ویزا نیز جدول زیر نشانگر آخرین تغییرات در زمینه انواع هزینه های درخواست و تمدید ویزای همراه اسلواکی در سال 2024 می باشد:

ویزای همراه اسلواکی 2024هزینه ها
صدور کارت اقامت€4.50 (یورو)
درخواست ویزای اقامت موقت (یا ویزای همراه اسلواکی)€135 (یورو)
درخواست جهت تمدید ویزای اقامت موقت(یا ویزای همراه اسلواکی)€66 (یورو)

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از وکلا و کارشناسان مهاجرتی حرفه ای و نیز دپارتمان های تخصصی در امر اخذ ویزا و اقامت کشورهای مختلف جهان همواره آماده پذیرش و ارزیابی کیس های مهاجرتی هموطنان عزیز و مشاوره و راهنمائی کامل آنها می باشیم.

3/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه اسلواکی

  1. Ali گفت:

    درود بر شما
    بنده ۴ سال است که اقامت موقت کشور اسلواکی را دارم، برای دختر ۹ ماه ام که امسال در ایران متولد شده است چه نوع ویزایی باید درخواست بدهم؟ و چه مدت زمانی صدور آن زمان می برد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ویزای همراه خانواده رو بایستی درخواست کنید

  2. آوا گفت:

    سلام
    وقتتون بخير
    من براى مقطع دكترى در كشور اسلواكى پذيرش فول فاند گرفتم.
    آيا من و همسرم ميتونيم به صورت همزمان براى اخذ ويزا اقدام كنيم؟
    يا ايشون حتما بايد بعد از چند ماه اقدام كنن؟
    يا بستگى به كيسمون داره و قطعى نيست؟
    خيلى ممنون ميشم راهنمايى بفرمايين.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به کیس شما داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *