مهاجرت

شرایط ویزای همراه اکوادور

شرایط ویزای همراه اکوادور

شرایط ویزای همراه اکوادور 2022 با اندکی تفاوت تقریبا مشابه سالهای گذشته است. بر اساس قوانین اکوادور، ویزای همراه اکوادور جزء دسته ویزایی 60-XII می باشد و مخصوص همراهان یا بستگان کلیه دارندگان ویزای مهاجرتی اکوادور می باشد. این ویزا به همراهان دارنده ویزای اکوادور اجازه زندگی و اقامت در اکوادور به مدت نهایتا 2 سال را می دهد. اما همراهان از این امتیاز قانونی نیز برخوردار هستند که پس از گذشت 21 ماه از اقامت خود در اکوادور نسبت به درخواست اقامت دائم (PR) خود نیز اقدام نموده و با اقامت 3 ساله متقاضی اخذ تابعیت اکوادور نیز باشند.

  • تفاوت ویزای اقامت موقت و دائم اکوادور چیست؟
  • شرایط اخذ ویزای همراه کشور اکوادور در سال 2022 چگونه است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه در اکوادور چیست؟
  • آیا همراهان نیز می توانند متقاضی اخذ پاسپورت اکوادور باشند؟
  • آیا دانشجویان می توانند ویزای همراه این کشور را دریافت کنند؟
  • تفاوت ویزای ازدواج و ویزای همراه در اکوادور چیست؟
  • آیا می توان این ویزا را به صورت همزمان به دست آورد؟

اصولا شرایط مهاجرتی مخصوصا اخذ اقامت و تابعیت این کشور برای همگان با هر هدف مهاجرتی آسان می باشد. متقاضیان اعم از دانشجویان، کارگران ماهر، کارآفرینان، سرمایه گذاران و غیره می توانند با طی پروسه 3 مرحله ای به شهروندی کشور اکوادور نائل آیند و خود و خانواده همراه از امتیازات پاسپورت اکوادوری بهره مند شوند. این پروسه شامل اخذ اقامت موقت، اقامت دائم و اخذ تابعیت اکوادوری است که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله به تشریح کامل هر یک از این مراحل می پردازیم.

درباره کشور اکوادور

اکوادور با عنوان رسمی جمهوری اکوادور تولید کننده و صادرکننده اصلی موز و آناناس دنیا است. این کشور اسپانیایی زبان به پایتختی گیتو (Quito) در قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. اکوادور کشوری در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی بوده و با کشورهایی نظیر پرو و کلمبیا مرز مشترک زمینی دارد. زبان رسمی مردمان اکوادور اسپانیایی است. مردم اکوادور غالبا از نژاد مزتیزو می باشند. اما نباید فراموش کرد که از هر کشوری شهروندانی در مقیاس کوچک محلات نیز وجود دارد. به همین خاطر اکوادور را می توان کشوری چند ملیتی نیز نامید.

این کشور دارای یک اقتصاد درحال توسعه می باشد که به شدت نیز وابسته به تک محصولی نفت یا محصولات کشاورزی است. جالب است بدانید که از حال توسعه نیز نرخ رشد اقتصادی اکوادور چندین سال است که مثبت و روبه رشد است. این کشور همچنین جزء کشورهای با درآمد متوسط به بالا دسته بندی می شود. اکوادور همچنین از جمله کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود که از استاندارد زندگی نسبتا خوبی برخوردار است. به همین دلیل این کشور در آمریکای لاتین مورد توجه مهاجران خارجی از سراسر دنیا قرار گرفته است. ناگفته نماند که شرایط آسان اخذ اقامت و تابعیت اکوادور نیز مزید بر علت می باشد.

شرایط مهاجرت به اکوادور در سال 2022

اکوادور با وجود رشد اقتصادی بالا و نیز شرایط زندگی مناسب می تواند یکی از گزینه های مهاجرت به آمریکای جنوبی مطرح باشد. مخصوصا اگر بدانید که شرایط اخذ اقامت و تابعیت اکوادور جزء آسانترین شرایط در بین کشورهای جهان به شمار می رود. یکی برای مهاجرت به اکوادور می توان از روش های مختلفی بهره گرفت. مسلما هر روش مهاجرتی به اهداف و مقاصد متقاضیان از مهاجرت به اکوادور (تحصیل، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره) بستگی دارد. اما انواع ویزاهای اقامت دائم اکوادور در سال 2022 عبارتند از:

  • ویزای بازنشستگی 9-I
  • ویزای سرمایه گذاری 9-II
  • ویزای سرمایه گذار صنعتی 9-III
  • ویزای کارگذار 9-IV
  • ویزای شغلی 9-V
  • ویزای همراه 9-VI

اما برای اخذ وضعیت اقامت دائم اکوادور، متقاضیان می توانند با اثبات یکی از شرایط ذیل حائز صلاحیت اخذ ویزای مذکور باشند. بایستی اولا به مدت 21 ماه در این کشور با ویزای موقت زندگی کرده باشند. ثانیا، آنها رسما با شهروند اکوادوری ازدواج کرده باشند. ثالثا، صغیر یا شخص معلول وابسته به شهروند اکوادوری باشند. تنها در این صورت است که متقاضیان می توانند به اقامت دائم اکوادور دست یابند.

بررسی شرایط ویزای همراه اکوادور 9-VI

بررسی شرایط ویزای همراه اکوادور 9-VI

اصولا از 6 فوریه سال 2017، قانون مهاجرتی جدید کشور اکوادور (Ley de Movilidad Humana) به مرحله اجرا درآمد. این قانون مهاجرتی تغییرات عدیده و مهمی در روش های مهاجرت به اکوادور و اخذ اقامت این کشور برجا گذاشت. یکی از این تغییرات معرفی ویزاهای اقامت موقتی اکوادور بود. قبلا مهاجران خارجی مستقیما می توانستند به ویزای اقامت دائم اکوادور دست یابند. اما با این قانون، شما بایستی ابتداء ویزای اقامت موقتی اکوادور با اعتبار 2 ساله دریافت کنید و بعدا با اقامت 21 ماهه در این کشور متقاضی اخذ اقامت دائم این کشور باشید.

مطابق قوانین کشور اکوادور، اعضای خانواده همراه شامل همسر و فرزندان نیز می توانند بهمراه متقاضی اصلی به کشور اکوادور مهاجرت کنند و حتی به اخذ اقامت دائم (PR) این کشور نائل آیند. اما این امر شرایطی دارد که اعضای همراه بایستی آن را مدنظر خود قرار دهند. تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه درخواست ویزا، زمانبندی برای انجام مصاحبه، حضور در سفارت برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه و غیره از جمله شرایط ویزای همراه اکوادور می باشد که باید بدان توجه نمود.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه اکوادور

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید، شرایط ویزای همراه اکوادور در سال 2022 ایجاب می کند که متقاضیان با جزئیات و مقررات این نوع ویزا آشنا شوند. مخصوصا اینکه کشور اکوادور جزء آسانترین کشورها برای مهاجرت در دنیا نیز محسوب می شود. ویزای همراه اکوادور جزء دسته 60-XII می باشد و مخصوص همراهان یا بستگان کلیه دارندگان ویزای مهاجرتی اکوادور می باشد. متقاضیان برای اخذ این نوع ویزا حتما بایستی مدارک زیر را تهیه و به سفارت اکوادور تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده یا Aplicacion de Visa
  • فرم تکمیل و امضاء شده تاییدیه ویزا یا Certificado de Visacion
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • شناسنامه معتبر
  • سند ازدواج معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی رنگی
  • هر گونه مدرک دیگر از رابطه فامیلی با دارنده ویزای اکوادور

شرایط اخذ تابعیت از طریق ویزای همراه اکوادور

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید، اعضای خانواده همراه با اخذ ویزای همراه 9-VI به راحتی می توانند به اقامت دائم (PR) این کشور دست یابند. اما نباید فراموش کرد که اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در اکوادور و نیز تهیه گواهی عدم سوء سابقه جزء شرایط دریافت اقامت دائم اکوادور توسط همراهان می باشد. اما جالب است بدانید که اخذ تابعیت اکوادور جزء سریعترین تابعیت هایی است که شما در کل کشورهای جهان می توانید سراغ داشته باشید. قانونا پس از گذشت 3 سال زندگی در کشور اکوادور، شما می توانید متقاضی تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور باشید. از جمله شرایط لازم برای این امر عبارتند از:

  • اقامت قانونی و پیسوسته حداقل 3 سال در اکوادور
  • سرپرست یا همسر تبعه اکوادور
  • ارائه کپی شناسنامه یا آزمون تکمیلی
  • ارائه کپی مدارک هویتی یا کپی پاسپورت
  • داشتن دانش سمبل های ملی اکوادور
  • انجام مصاحبه و توضیح دلایل و انگیزه های اخذ تابعیت اکوادوری
  • اثبات تمکن مالی کافی

علاوه بر اخذ اقامت و تابعیت اکوادور از طریف ویزای همراه این کشور، روشهای آسان و سریع دیگری برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور آمریکایی همانند ویزای سرمایه گذاری9-II نیز وجود دارد که برای اطلاع از جزئیات آن دعوت می شود که با مراجعه به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان مقررات و شرایط این نوع روش مهاجرتی نیز قرار گیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه اکوادور

  1. Jose گفت:

    سلام و وقت بخیر
    چطور میتونم ویزا اکوادور رو تهیه کنم ایران نیستم
    ایا میشه غیر حضوری درخواست ویرا توریستی داد؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      پاسخ سوال شما رو در مقاله مهاجرت به اکوادور دادم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *